Husky eigenwijs?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Husky eigenwijs?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:17

@ Newmom; Denk niet dat je in het asiel erg veel ervaring op zal doen, tenzij het een goed asiel is.
En er is echt niemand die mijn honden uit mag laten... en mag hopen dat er meerdere mensen zo over denken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:19

Denk dat er genoeg mensen zijn (lees mensen die hun hond de hele dag alleen thuis hebben zitten) die blij zijn als hun hond uitgelaten wordt..

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:24

Ja eigenwijs kun je wel zeggen ja. Wij hadden er eentje, prachtig. 2 fellichtblauwe ogen, en pikzwart met spierwit. Een prachtbeest :9 Maar dat je niet te veel naar uiterlijk moet kijken, kwamen wij snel achter. Hij at al onze kippen op, hij rende weg, wanneer wij 2 uur met hem hadden gelopen, plaste en poepte hij uiteindelijk in huis. :\ Dat is niet bepaald leuk hoor. Echt niet.

Verder gingen wij uiteraard met hem naar de hondenschool, maar ook daar stak hij niets van op. Alle honden luisterden braaf, maar onze husky, nee hoor, die beet, trok zichzelf los en ging als een gek rondrennen....

Uiteindelijk hebben we hem uit ramp gratis weggegeven. Wat waren we blij dat we hem kwijtwaren... Wij naderhand aar het asiel, en een wat minder mooie, maar wel een schat van een hond gehaald, en we hadden er járen plezier mee gehad ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:28

ik heb mijn buik vol van husky, wij zijn niet de eerste de beste hondenbezitters maar we hebben hier een kruizing van een duitse herder x husky en zijn moeder is een golden retriever.
Het is een fantastisch lieve hond maar hij heeft enorme streken, luistert slecht, loopt met regelmaat weg en kan zelf deuren openen.
Zoek een hond uit op karakter niet omdat je hem mooi vind, husky is lastig en kan ook heel frustrerend zijn.

Haha, bovenstaand verhaal komt mij bekend voor, hier ook doden gevallen onder de kippen, kuikens en 1 konijn.......
ik ben met glans geslaagd op de hondenschool maar dat was van korte duur....en we hebben ook meerdere keren op het punt gestaan hem weg te geven... :+

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 22:34

We houden honden soms een paar weken bij :) als vrienden van ons op vakantie gaan, maar dit zyn echt brave honden, een labrador die zijn jachtinstinct nooit gevonden heeft, een heel erg onderdanige bordercollie en een weimaramer die ondertussen gestorven is (RIP) verder is er een hondenwassalon in onze straat dus denk dat ik daar eens ga horen :)
bedankt voor het reageren allemaal ! als je nog tips, verhalen of info hebt zeg het gerust, ik lees zo'n dingen heel erg graag!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:39

Wij hebben ook jarenlang een Husky en een Samojeed gehad, en idd wat een geweldig onafhankelijke, trotse, wijze en ook zeer moeilijke honden zijn het. Alle poolhonden hebben dat oerkarakter, toen onze Husky een nestje had ging zij toen de pups drie weken waren,
op pad en ving een konijn voor haar kroost, die boeven groeiden bijna als halve wolven op ware het niet dat wij daar een stokje voor gestoken hebben, ze moeten tenslotte in een gezin met kinderen ook kunnen leven ;)
De Samojeed heeft 6 jaar voor de slee gelopen met zijn fokker en dat was zijn lust en zijn leven, en daardoor was hij, als hij doordeweeks thuis was, te hanteren.
N heb ik ook weer een Sam, een uit de dodencel van Gran Canaria en het is een geweldige witte ijsbeerknuffel, behalve voor vreemde mannen, die vreet hij op!! ;)
Meid ga idd voor een wat gemakkelijker hondje en neem idd een kijkje in het asiel of bij een van de stichtingen die een goed huis zoeken voor de verschoppelingen van de maatschappij.
Succes!!! +:)+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:28

Wat troudens een waanzinnig gave hond is en die bijna compleet aan je vraag voldoet:
de eurazier!!!!
Moet je eens opzoeken op Google.
Echt super gaaf!!
Worden in Duitsland gefokt en er is wel een behoorlijke wachttijd op.