Pup 12 weken plast als ze geen aandacht krijgt + in bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Pup 12 weken plast als ze geen aandacht krijgt + in bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:00

Dus hij plast overdag nog in de bench? Begreep dat hij dit 's nachts ook nog deed, vandaar mijn vraag.

Neskolay

Re: Pup 12 weken plast als ze geen aandacht krijgt + in bench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 12:05

Nee snachts niet naar mijn weten, maar ging mij er meer om dat ze soms ineens er spontaan heenloopt en in gaat plassen :\

Nu ik de bench kleiner heb gemaakt en kleiner kleedje heb gelegd gaat het tot nu toe goed :D

Dus dat heeft al geholpen..
Gister na het stoeikwartiertje buiten gehad 15min, niks gedaan.. komt binnen en plast paar min later neer :')

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:18

ik heb een twaalf weken oude duitse herder, die doet hetzelfde...
plast buiten, komt binnen en plastt binnen weer. Nou is het wel het geval dat ik een 4 maanden oude beagle heb. Die netjes buiten plast. Ik denk dat bij mij het probleem is dat ze buiten te actief zijn, dus hij plast buiten omdat hij heel nodig moet, maar dan komt hij binnen, ontspant en hupla, plasje!
Nou heb ik hem wel 1 keer gestraft omdat hij gewoon zat te wachten totdat ikhet zag.
Maar voor mij is de makkelijkste manier, zorgen dat hij echt rust buiten krijgt.
Wanneer hij van buiten naar binnen komt, hem eerst een dikke 10 minuten in de bench steken zodat hij tot rust komt, dan even naar buiten en dan mag hij binnen lopen.
Die beagle is ook geen grote hulp hier, want die doet niet anders dan hem een hele dag opjagen en nu begint hij hetzelfde te doen bij die beagle.
Beagle is wel volledig zindelijk, maar de duitse herder heeft een ander karakter, andere achtergrond en een tikje slimmer.
Vaak kan je het oplossen door hem alleen op een stuk te laten waar het geen probleem is als hij plast ( het makkelijk op te ruimen is) en het gewoon negeren. Als je gezien hebt dat hij heeft geplast, hem buiten steken. Dan plas opruimen. Buiten uitbundig belonen als hij plast. Mijn buren dachten dat ik gek was toen ik met de beagle bij elk plasje buiten in de lucht stond te springen van blijdschap. Maar was wel binnen 2 dagen zindelijk.
De herder heeft duidelijk wat meer werk nodig.
Buiten dat kan je het ook goed controleren door hem eten en water te geven.
Wat erin gaat, komt er ook weer uit...
Maar wat ik in mijn hoofd houd is... ieder dier heeft zijn eigen tempo en het belangrijkste is om kalm te blijven.

maar omdat jij zie dat hij zijn stoeikwartiertje buiten had en dan binnen komt en het doet, denk ik dat hij buiten te actief bezig is en niet de kans heeft gehad om te plassen en wanneer hij binnen komt hij rust krijgt en plast. Stoei buiten met hem, maar geef hem ook zeker 10 minuten te tijd om even niets te doen, dan heeft hij de tijd om zich te ontlasten! Spelen en aandacht komen bij een pup namelijk op de eerste plaats en dan vergeten ze de rest. Dus probee hem een minuut of 10 even soort van te negeren zodat hij zijn aandacht kan vestigen op het lossen van zijn inhoud. Blijf wel bij hem ( als je hem bijvoorbeeld los hebt in de achtertuin) want anders zal hij zich verlaten voelen en alleen maar denken aan naar binnen te gaan of bij jou te zijn. Blijf gewoon rustig bij hem staan en wanneer hij een plasje of poepje doet, uitbundig belonen! Beloon niet als hij stopt, maar als hij bezig is. Hij moet niet de link leggen dat stoppen met plassen een beloning waardig is, want dan zal hij leren om te stoppen met plassen als hij jou ziet. Wanneer hij plast kan je hem met je stem belonen...