Wat voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle

Re: Wat voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:45

Maar ik wil nog wel graag wat rassen ontdekken zodat ik misschien wel voor later wat dingen in mijn hoofd heb

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 10:06

Ik heb ook gekeken naar de schotse collie die zag er ook leuk uit! Ga nog even kijken naar de berner senner hond, die is misschien wat groot maar karakter klinkt wel heel goed.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 10:42

Een Berner SenneN hoeft niet per definitie lui te zijn hoor, heb er hier ook 1 die heel druk is en dus veel uitgelaten wil worden... Maar heb ook weer 1 die echt een 'erfhond' is.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:17

Myra: Ja dat kan best. Maar de meeste Bernersennens liggen graag in de zon te niksen, of wat :) Dat is hun aard, en tuurlijk zijn daar uitzonderingen op ;)
Veertje: Het is inderdaad wel een nadeel dat hij wat groot is. Maar zijn innerlijk is alles wat je zoekt :j

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:29

JustaLive schreef:
Myra: Ja dat kan best. Maar de meeste Bernersennens liggen graag in de zon te niksen, of wat :) Dat is hun aard, en tuurlijk zijn daar uitzonderingen op ;)
Veertje: Het is inderdaad wel een nadeel dat hij wat groot is. Maar zijn innerlijk is alles wat je zoekt :j

Ik heb er nu vier gehad, en 3 daarvan waren liever actief aan het wandelen dan in de tuin aan het liggen, niet alle Berners zijn lui hoor, echt niet :z

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:35

Tja. Zo jou verhaal, zo mijn verhaal. Wij hebben 6 bernersennens gehad. :) 2 Daarvan waren meestal aan het rondhupsen, de rest lag altijd onder de tafel of lekker aan het luieren of niks :) Jou verhaal zecht echt nog niks over alle berners hoor ;) Mijne ook niet natuurlijk Maar om maar even in vergelijking te stellen ;)

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:38

In elk ras zitten wel verschillen, misschien moet ze dan een herplaatser nemen waarvan bekend is dat die niet zoveel beweging nodig heeft. Omdat nou per ras te stellen is wat moeilijker denk ik

O trouwens, offtopic misschien, zie dat je in Westendorp woont, daar woont een broertje van mijn Berner :o

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:40

En een Labradoodlle dan ? :D

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:43

Myra87 schreef:
In elk ras zitten wel verschillen, misschien moet ze dan een herplaatser nemen waarvan bekend is dat die niet zoveel beweging nodig heeft. Omdat nou per ras te stellen is wat moeilijker denk ik

O trouwens, offtopic misschien, zie dat je in Westendorp woont, daar woont een broertje van mijn Berner :o

Ja dat snap ik zelf ook heel goed, maar je hebt nog wel rassen die niet goed zijn in een familie die wat wilder zijn of die echt alleen voor waakhond bestemd is. Ik weet dat je niet aan een ras kan bepalen hoe druk die is omdat elk hond anders is, maar je hebt bijv. van die honden die ook voor racen worden gebruikt en die echt veel willen rennen dit is niet handig omdat ons huis niet al te groot is.

Ik zat ook te kijken bij chihuahua's maar kon niet echt duidelijke informatie vinden, weet iemand veel over de chihuahua? :D

Bedankt voor iedereens hulp! :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:43

Als ik zo lees wat voor hond jullie zoeken en waar hij aan moet voldoen, vrees ik het ergste..

kleiner dan Golden retriever/ labrador...
Liefst maar 3 of 4 x kort uitlaten moet voldoende zijn....
mams wil wel eten geven, en 1 of 2 x uitlaten maar liever niet...
moet gezinshond zijn...
Jij bent 12...

Gezocht dus slome niet te grote familie goedzak.........

Eerlijk gezegd vind ik iemand van 12 te jong om alleen hond uit te laten. Reden: stel je komt kwaaie grote hond tegen die die van jou aan op wil eten? Wat dan? En in geval van maatje retriever, hij ziet kat aan overkant van straat en sleurt je mee?
(weet niet hoe groot of sterk etc. je bent, maar gemiddelde 12 jarige wordt dan over straat gesleept)

Bovendien vind ik dat de volwassenen in huis de hond echt moeten willen! Zij zijn en blijven ten alle tijde verantwoordelijk voor het dier. (aangezien je dat niet van kinderen kunt verwachten, niet vervelend bedoeld voor jou, maar het is hun verantwoording, niet de jouwe!)

Hond gaat met beetje geluk toch wel 12 jaar mee.. Al bedacht, hoe het gaat als jullie naar andere scholen gaan, gaan studeren of werken??? (vandaar ook dat ouders het moeten willen)

De hoeveelheid uitlaten die jullie voor ogen hebben vind ik minimalistisch. De gemiddelde hond vind dat vermoedelijk ook.
Als je geen tijd hebt om je hond buiten moe te maken en lekker bezig te houden, verzint de gemiddelde hond wel een binnenshuis activiteit die bij mensen minder populair is, gewoon, omdat hij te veel energie over heeft.

Mochten jullie nou echt een hond nemen...
Ga dan ik het asiel kijken, denk namelijk dat jullie eisen niet zozeer bij een ras passen.
Maar dat er vast wel een luiwammes van een goedzakkige familie hond te vinden is, die liever niet dan wel buiten loopt al helemaal als het regent...
Bij 2e hands volwassen hond in dat opzicht karakter iets makkelijker te beooordelen.

Maar eerlijk gezegd, denk ik dat je je hondenwens moet houden tot je volwassen bent en de tijd en het geld hebt om er zelf 1 te kopen.

Overigens zie ik je moeder ook niet helemaal enthousiast zijn over berner sennen haren plukken dwars door haar huis, of labrador haartjes stekend in het bankstel... Aangezien ze niets extra's voor de hond wil doen en geloof me stofzuigen!!! gaat met stip stijgen in het activiteiten lijstje als je een hond hebt...
Dan wel het dwijlen van zwarte hondepoten..

stel de hond voor zoals boven deze alinea en dan in versie die getrimt moet worden.. of een kale..

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:47

JustaLive schreef:
En een Labradoodlle dan ? :D

Nog nooit van gehoord maar ben gaan zoeken en lijkt ook heel geschikt!
:D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:49

Hahhahaha, Zit ook een leuk prijsje aan veertje _O-

:

Chihuahua's staan bekend als de kleinste hond ter wereld, maar ze zijn door geen andere hond uit het veld te slaan. Ze kunnen zeer fel en scherp zijn ten opzichte van andere honden, soortgenoten worden in het algemeen goed geaccepteerd. Ze zijn wantrouwig tegenover vreemden. Hun gewicht schommelt tussen 1,5 en 3 kg. Hun voorhoofden zijn groot.

De chihuahua wat is dat voor een hond?
Ontegenzeggelijk een kleine hond. Zelfs het kleinste honden-ras ter wereld. Ondanks hun lichte gewicht (1 – 3 kg.) zijn ze stevig van bouw. Ze zijn zeer schrander, nieuwsgierig en trouw t.o.v. de baas. Misschien wel juist omdat hij zo klein is, laat de Chihuahua in heel zijn doen en laten zo duidelijk weten dat hij er is.

Hij is een gezelschapsdier bij uitstek, laat zich graag aanhalen en vertroetelen, maar kan aan de andere kant ook uitstekend zijn mannetje staan. Hij is beslist niet bang uitgevallen, kan zich bij vreemde soortgenoten zelfs provocerend gedragen, hetgeen bij confrontatie met grote honden tot gevaarlijke situaties kan leiden.

Hij is ook bijzonder waaks, slaat vaak bij het minst of geringste aan en, wat opmerkelijk is, kan zijn sympathie of antipathie ten opzichte van vreemden duidelijk laten blijken.
Ondanks zijn geringe afmeting is de Chihuahua beslist niet teer of zwak, hij behoort dit ook niet uit te stralen. Hij is een kleine persoonlijkheid, op ons gezelschap zeer gesteld. Hoewel hij zonder problemen langere tijd alleen kan blijven, is hij voor mensen, die de hele dag van huis zijn, een minder geschikte huisgenoot.

De Chihuahua kan uitstekend met kinderen opschieten, al zult u, en dat geldt eigenlijk voor elk dier, bij kleine kinderen een oogje in het zeil moeten houden. Peuters en kleuters kunnen nogal eens ruw met dieren omgaan en gezien het formaat van de Chihuahua dient men hier rekening mee te houden.
Overigens is, net als alle andere dieren, ook de Chihuahua beslist geen speelgoed-beest !

Hoewel de Chihuahua vanwege zijn omvang weinig ruimte behoeft, houdt hij ook wel van een flinke wandeling. Het is een sportief hondje met een behoorlijk jachtinstinct.
Kortom, een hond, klein van formaat, groot in karakter !!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:51

Labradoodlle is speciaal "gemaakt" voor mensen met allergieën of zo. Zijn haren valllen niet uit, en ruiken niet "honds" Ze kosten enkele 10 duizenden euro's :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:52

Myra87 schreef:

Hahha echt?Wat leuk! Weet je ook een beetje waar? ( dicht bij het pannekoekenhuis? :o )

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:53

JustaLive schreef:
Myra87 schreef:

Hahha echt?Wat leuk! Weet je ook een beetje waar? ( dicht bij het pannekoekenhuis? :o )

Op recreatieoord Hippique, ken je dat?

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:54

Mischien is een engelse bulldog iets, die van ons is liever lui als moe en als het regend niet naar buiten te krijgen, verder erg rustig in huis en slaapt(luiert) veel.

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 11:55

Sjolvir schreef:
Als ik zo lees wat voor hond jullie zoeken en waar hij aan moet voldoen, vrees ik het ergste..

moet gezinshond zijn...
Jij bent 12...

Eerlijk gezegd vind ik iemand van 12 te jong om alleen hond uit te laten. Reden: stel je komt kwaaie grote hond tegen die die van jou aan op wil eten? Wat dan? En in geval van maatje retriever, hij ziet kat aan overkant van straat en sleurt je mee?
(weet niet hoe groot of sterk etc. je bent, maar gemiddelde 12 jarige wordt dan over straat gesleept)

Bovendien vind ik dat de volwassenen in huis de hond echt moeten willen! Zij zijn en blijven ten alle tijde verantwoordelijk voor het dier. (aangezien je dat niet van kinderen kunt verwachten, niet vervelend bedoeld voor jou, maar het is hun verantwoording, niet de jouwe!)

Hond gaat met beetje geluk toch wel 12 jaar mee.. Al bedacht, hoe het gaat als jullie naar andere scholen gaan, gaan studeren of werken??? (vandaar ook dat ouders het moeten willen)

De hoeveelheid uitlaten die jullie voor ogen hebben vind ik minimalistisch. De gemiddelde hond vind dat vermoedelijk ook.
Als je geen tijd hebt om je hond buiten moe te maken en lekker bezig te houden, verzint de gemiddelde hond wel een binnenshuis activiteit die bij mensen minder populair is, gewoon, omdat hij te veel energie over heeft.

Ga dan ik het asiel kijken, denk namelijk dat jullie eisen niet zozeer bij een ras passen.
Maar dat er vast wel een luiwammes van een goedzakkige familie hond te vinden is, die liever niet dan wel buiten loopt al helemaal als het regent...
Bij 2e hands volwassen hond in dat opzicht karakter iets makkelijker te beooordelen.

Maar eerlijk gezegd, denk ik dat je je hondenwens moet houden tot je volwassen bent en de tijd en het geld hebt om er zelf 1 te kopen.

Overigens zie ik je moeder ook niet helemaal enthousiast zijn over berner sennen haren plukken dwars door haar huis, of labrador haartjes stekend in het bankstel... Aangezien ze niets extra's voor de hond wil doen en geloof me stofzuigen!!! gaat met stip stijgen in het activiteiten lijstje als je een hond hebt...

stel de hond voor zoals boven deze alinea en dan in versie die getrimt moet worden.. of een kale..

Ik loop zelf heel vaak alleen met onze oppashond, een pure labrador mannetje(niet gecastreerd) Vroeger kon ik niet alleen hiermee lopen dan werd ik meegesleurd maar nu hou ik hem als die op z'n sterkst is.

We hebben best wel een ruime tuin waar die ook de hele dag in rond kan rennen om dat het goed is afgesloten, heb uitgerekend dat de hond zo'n 5 keer per dag kan worden uitgelaten, en vaak door de tuin kan rennen, dat is tog niet zo heel weinig?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:57

Hahah Ja dat oord ken ik! Maar als te goed :')

Liannevh

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Een beagle misschien iets? Vind ik persoonlijk niet te groot en ook niet te klein. Labrador vind ik persoonlijk wat te groot en een chihuaha vind ik dan al geen hond meer (worstje op pootjes :+ )

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:01

xXLianneXx schreef:
waarom een rashond en waarom een puppie?

Heb nooit gezegd dat het een rashond moet zijn en hoeft ook geen puppie te zijn :P
Ik denk dat ik idd maar een asiel in de buurt moet opzoeken!

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:02

veertj96 schreef:
Sjolvir schreef:

moet gezinshond zijn...
Jij bent 12...

Ik ben het hier helemaal mee eens en als toevoeging zou ik nog willen zeggen: Berners zijn voor zover ik er ervaring mee heb echt geen makkelijke honden, alleen al vanwegen het grote enthousiasme en het formaat. Bovendien zijn ze over het algemeen ook nog oostindisch doof :D en hebben veeeeeel beweging nodig om zich in huis rustig te gedragen.
Laatst bijgewerkt door hermes op 26-08-09 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:02

wij hebben zelf een kruising Wetterhoun x Friese Stabij en we staan op de wachtlijst voor een Wetterhoun. Na een test gedaan te hebben op Dierz bleek de Wetter inderdaad ook onze hond te zijn (iets wat we al wisten voor we die test deden).

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:03

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Veerle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 12:13

xXLianneXx schreef:
nee omdat je alle asiel opperingen negeert en alleen op de rashonden ingaat.

kijk maar op dierenasiels.com daar staan de honden van heel nederland(mits door asiel opgegeven) mischien zit je droomhondje wel net een asiel verder.

Dat lijkt misschien zo maar ik kijk ook wel bij de asiels, vind het alleen leuk om veel te weten te komen over verschillende hondenrassen dus daarom kijk er ook naar heb ook al bij heel veel site's van asiels gekeken maar heb daar alleen niets over verteld :P
Vind het zelf alleen maar beter om een hond uit een asiel te halen krijgt die ook nog een lief baasje!