Reu heeft iets 'gespoten'?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:39

Nee hoor dat was een grapje,de hond laat meteen zien of een voer niet goed is ;schilvers in de vacht stinken en poepies laten.hij is nogal gevoelig.
maar hij ziet er nu uit als een gezonde glim glim en geen stank
dus ik neem aan dat ie het er goed op doet zo,als dat niet zo was zoek ik wat anders off course

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:46

In principe zou de inhoud van de anaalklierzakken er niet zomaar uit moeten komen, bovendien is de inhoud meestal donker gekleurd, bij ontsteking eventueel gelig, maar niet wit!

En om ook even deel te nemen in de voerdiscussie: Waaruit is dan gebleken dat Lidl-voer slechter is dan Eukanuba? Heb persoonlijk geen beste ervaringen met Eukanuba... Lidl voer kan ik dan weer niks over zeggen, maar je eet zelf toch ook voer van de Aldi/Lidl?!

knollentuin

Re: Reu heeft iets 'gespoten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:52

Ja hoor ik wel er komt vaak genoeg uit tests dat ze kwalitatief boven anderen uitkomen je moet even weten wat je moet hebben,de voer test was ook met ingredienten en voedingswaarden,dat van een hond uit twee bakken laten eten ken ik niet.
Niet alles wat het duurste is is meteen het beste! ik denk dat we vaak zat besodemieterd worden omdat we dat al snel denken en dan vooral als het om onze schatjes gaat dieren en kinderen...

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:54

@knollentuin: helemaal mee eens! :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 23:57

tenzij iemand 'de' test vind, vinden jullie het dan erg om weer ontopic te gaan? :) die test lijkt me wel heel interessant btw, maar nu is iedereen aan het beweren zonder aantoonbare feiten

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 07:57

TS, bij de dierenwinkel kan je ook schapenvet als snoepjes kopen, dit hoef je dan ook niet in te vriezen.

Tevens is het zo dat teveel aan calcium juist groeipijnen veroorzaakt. Puppyvoeders zijn vaak voor de harder groeiende en groter wordende hond schadelijk omdat er teveel eiwitten en calcium in zit.

Een goede brok is niet per definitie een dure brok, het gaat om de samenstelling. De goede ingredienten kosten nou eenmaal geld, ook voor de producent. Meestal is het zo: Hoe goedkoper de brok hoe minder die goede ingredienten er in zitten, maar alleen de goedkopere toevoegingen.

Mijn hondjes eten ook van de Aldi, de zalm en de kip uit de diepvries :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:03

Op je vraag over zonnebloemolie. Ik voer mijn labradors ook een scheut zonnebloemolie over hun voer. De paarden trouwens ook en ze doen het er allemaal prima op.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:37

Janouk, het is heel mooi dat jouw honden het goed doen om zonnebloemolie, maar de hond van TS dus niet! Ontlasting hoort niet zacht en brij-ig te zijn, maar merendeels stevig, zeker van brokkenhonden (bij vers-vlees-honden is de ontlasting wisselend al naar gelang er gevoerd is). Vandaar mijn advies om iets te zoeken, zowel qua voeding als qua toevoegingen, waar je hond wel gezond op reageert.

Nu legen de anaalklieren zichzelf, maar je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt dat deze ontstoken raken en dus regelmatig (door een dierenarts) leeggedrukt en behandeld met ontstekingsremmers. Voorkom nou gewoon dat het erger wordt.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:21

Waarom geef je een hond die al niet optimaal poept ook zonnebloemolie eigenlijk?

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:10

Even ontopic: als de anaalklierinhoud wit is dan zijn de anaalklieren onstoken. Normaal is de kleur bruinig (beetje waterige pasta zeg maar). Verder is het belangrijk dat de hond een goede voeding krijg waar veel vezels inzitten zodat de ontlasting de juiste structuur heeft en bij het poepen de anaalklierinhoud me naar buiten wordt gedreven, dus dan wordt voorkomen dat de anaalzakken overvuld raken en dus kunnen gaan onsteken. Honden kunnen erg veel last hebben van een anaalklieronsteking, dit kan ook een abces worden wat uiteindelijk kan knappen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:32

Als de ontlasting niet dik genoeg is om de anaalklieren te legen dan heb je niet het juiste voer voor de hond.
Ontstoken en te volle anaalkleiren zijn voor de hond pijnlijk en erg onaangenaam. Ze kunnen zelfs scheuren.
Ik heb zelf een hond die hier erg last mee heeft en maar bij 1 soort voer geen problemen heeft. Helaas is dat voer van 65 euro per zak (2 per maand) maar het dat moet dan maar.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:20

Mijn York had ook vaak last van ontstoken anaalklieren. Nu zij op vers gezet is heb ik daar geen last meer van. Van vlees eten (met bot) wordt de ontlasting steviger.
Als je hond van brokken niet goed poept heb je voor die hond de verkeerde brokken. Dit geldt ook voor de schilferende huid. Verkeerde brokken dus! Olie of vet toevoegen zou niet nodig moeten zijn omdat brok een compleet voer is.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:36

de test uitslag:
http://www.tierarzt-ziesing.de/content/view/46/32/
en wat ze getest hebben:
http://www.test.de/filestore/hundefutte ... 7EA7A22CD3

daaruit blijkt niet dat lidl het beste voer heeft, maar prijs kwaliteit verhouding wint lidl.
let wel: er is alleen voer getest voor volwassene honden, en zegt niets over puppy of junior voer van de betreffende merken en niet geheel onbelangrijk, als er geen leeftijd op de verpakking stond dan werd gekeken in hoeverre het produkt geschikt was voor alle leeftijden.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:40

knollentuin schreef:
Ruikt lekker he die anaalklier ieuw!
even off topic misschien maar het voer van de lidl kwam onlangs in een consumenten test wel als beste uit de test!boven de eukanuba en anderen...ik voer het dus nu ook en heb geen klachten :9 de hond ook niet

Hoi,

Jaja, ik voer het ook en mijn hondjes doen het er perfect op, mijn stbernard is nog nooit
zo mooi geweest als nu.
Groetjes

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 20:24

XoNo schreef:
Waarom geef je een hond die al niet optimaal poept ook zonnebloemolie eigenlijk?

op aanraden van de DA ivm huidschilfers, al heb ik hier al andere ideeen erover gehoord.
Ik heb nooit echt nagedacht van goh niet stevige ontlasting='slecht' voor anaalklieren.

Ontlasting word alleen harder door voer? want dat kan en mag ik niet veranderen ( officeel niet mijn hond )

Krielkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 22:51

Ontlasting kun je eigenlijk alleen veranderen door voer ja... Ik denk dat het een kwestie is van uitvinden welke soort voer voor jouw hond geschikt is, maar er is wel een kans dat het nu in ieder geval door die puppybrok komt. Uit je verhaal begrijp ik dat het in principe niet de bedoeling is dat hij dat voer blijft krijgen, toch? Dan zou ik eerst even afwachten tot 'ie weer 'normaal' voer krijgt, dikke kans dat het dan een stuk beter gaat!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:59

ja hij gaat zodra de ton leeg is verder op adult eukanuba met glucosamine. Weet niet wat daar het effect van is. Bij onze andere reu zie ik het eigenlijk nooit die loopt de bosjes is en die heeft dat voer ook.