Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anjaatjuh schreef:Ooit verdiept in de ridge back?!is officeel een jachthond in afrika daar jagen ze op leeuwen!je kan met slipketting proberen maar die moet je om weten te doen dat is niet zomaar ketting door oog hale en omdoen nl ,geeft hij dan een ruk trek je hem flink terugSlipketting is beter dan zo riempje op om neus
Yamcha schreef:![]()
Overigens ben ik het met jouw verhaal totaal eens, de oplossing zit hem eigenlijk nooit in ander materiaal, dat is symptoombestrijding. De enige constructie en op lange termijn effectieve oplossing is trainen en opvoeden. Volgens mij heeft de hond van TS daar ook de ideale leeftijd voor, een leeftijd waarop ze makkelijk en snel leren, en het lichaam kan ook meer aan
KiWiKo schreef:kweenie..........zal vast een ouderwetse boer zijn met een boerse kijk op dingen....... maar dat ding had ik een slipketting omgedaan en even vliegles gegeven bij het trekken........
is het in een half uurtje opgelost
heb ik bij mijn honden ook gedaan en die trekken echt nooit meer.........
Je laat het gebeuren.......... zo simpel is het...........
KiWiKo schreef:kweenie..........zal vast een ouderwetse boer zijn met een boerse kijk op dingen....... maar dat ding had ik een slipketting omgedaan en even vliegles gegeven bij het trekken........
is het in een half uurtje opgelost
heb ik bij mijn honden ook gedaan en die trekken echt nooit meer.........
Je laat het gebeuren.......... zo simpel is het...........
KiWiKo schreef:dat is Yamchatis zo opgelost.......... op ieders eigen manier.....
op dat moment had ik weinig keuzemijn honden zijn jagers en ik woonde in schapenwalhalla....... loslaten was geen optie zegmaar
![]()
maar ik kwam niet eens uit bed bij wijze van........ en dan kan je geen trekkers hebben, zelfs niet in de minste mate
hun hebben geleerd in die tijd dat druk op de band niet fijn is........
en daar heb ik nu jaren later nog steeds heel veel profijt van.........
goed het is echt een onorthodoxe manier geweest, dat absoluut....... maar het voordeel is dat ik ze nooit meer hoef te corrigeren......
Ukkiee schreef:Haha, wij hadden inderdaad ook zo'n 'elastiek' gekocht tegen het trekken, zo'n flexriem. Die vrouw waar we 'm bij kochten, prees het ding de hemel in, maar ik neem aan dat zij zelf geen (grote) trekkende honden heeft. We noemen het tegenwoordig 'bungeejumpen' als iemand de hond wil gaan uitlaten met die riem. De bedoeling is dat als de hond trekt, dat je stil moet gaan staan en dan zou de hond terug komen. Nou, het is precies andersom! Ik kan niet eens stil gaan staan, want ik word de hele tijd achter die hond aan geslingerd! Kan ook geen kracht zetten, want dan rekt dat ding uit. Echt waardeloos.
KiWiKo schreef:hmzzzz............ respect.......... zucht..........
respect had ik zowizo al![]()
![]()
trekken deden ze al niet tot nauwelijks......... alleen met een acute hernia die je hebt als je een werver verschuift vanwege een val van een paard......... dan kan je net effe wat minder hebben dan een veertje dat land op je pink...... laat staan twee honden die naar de schapen willen.......... maar die wel uitgelaten moeten worden in de ochtend en in de avond........
tis maar net hoe je referentiekader ligt
Marloes__ schreef:KiWiKo schreef:dat is Yamchatis zo opgelost.......... op ieders eigen manier.....
op dat moment had ik weinig keuzemijn honden zijn jagers en ik woonde in schapenwalhalla....... loslaten was geen optie zegmaar
![]()
maar ik kwam niet eens uit bed bij wijze van........ en dan kan je geen trekkers hebben, zelfs niet in de minste mate
hun hebben geleerd in die tijd dat druk op de band niet fijn is........
en daar heb ik nu jaren later nog steeds heel veel profijt van.........
goed het is echt een onorthodoxe manier geweest, dat absoluut....... maar het voordeel is dat ik ze nooit meer hoef te corrigeren......
Nee, maar ik vraag me een beetje af op wat voor manier jij respect van je honden hebt gekregen... Mijn border is ook niet makkelijk, maar ik kan wel verzekeren dat ik door de juiste training respect heb GEKREGEN van mijn hond, in plaats van dat ik het heb afgedwongen...
Marloes__ schreef:KiWiKo schreef:hmzzzz............ respect.......... zucht..........
respect had ik zowizo al![]()
![]()
trekken deden ze al niet tot nauwelijks......... alleen met een acute hernia die je hebt als je een werver verschuift vanwege een val van een paard......... dan kan je net effe wat minder hebben dan een veertje dat land op je pink...... laat staan twee honden die naar de schapen willen.......... maar die wel uitgelaten moeten worden in de ochtend en in de avond........
tis maar net hoe je referentiekader ligt
Deze discussie ga ik niet eens voeren...