Puppy terug nemen, wat is slim?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:33

Op zich ben ik het met Benfan eens. Maar een week is erg kort om te zien dat het niet gaat. Dieren hebben even tijd nodig om ergens te wennen en aan nieuwe situaties te wennen.

Ik zou hem ook terug nemen, dan hen je zelf in de hand waar hij terecht komt.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:33

Nou Benfan, als deze meid zich goed had voorbereid dan had ze kunnen weten dat je een vreemd dier niet zomaar bij alle katten kan introduceren.
Dat zoiets geleidelijk moet gaan en je daar ongeveer 3 weken de tijd voor moet nemen.

IK persoonlijk had de pup nog gisteren opgehaald, een baasje dat niet de moeite heeft genomen om zich goed in te lezen en zich voor te bereiden is in mijn ogen geen belofte voor de toekomst.

XoNo

Re: Puppy terug nemen, wat is slim?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:35

Ik vind een week ook te kort, vandaar mijn reactie. Als ze langer de tijd had genomen, had ik er wel begrip voor kunnen hebben, dan vind ik het ook niet meer dan logisch.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:35

als jij m niet terug neemt beland het beestje waarschijnlijk in het asiel. een week is erg kort om te zeggen dat het niet gaat maar voor jou is het alleeen maar beter. er kan wein ig mis zijn met de pup. ik zou m lekker terug nemen en een geschikt baasje zoeken!

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:36

@ Benfan: opzich ben ik het wel met je eens. Maar aan de andere kant, ze hadden daar ook gewoon afspraken over kunnen maken.
Bijv. Dat ze het hondje eerst 1 a 2 weken op proef zouden hebben puur om te kijken of het gaat tussen kat en hond.

Zelf zou ik persoonlijk nooit zomaar een katje aanschaffen en bij onze eigen zetten zonder deze afspraak te maken met de fokker.
Dan weet je iniedergeval wel waar je aan toe bent.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:37

@Frances, je moet dieren juist niet te lang met elkaar opschepen. Als het niet wil dan wil het niet. Wat je juist krijgt als je te lang door gaat is een soort van 'samenlevings contract" ik heb het vaker gezien bij fretten en het eindigt altijd op een leven lang met stress en een vroegtijdige dood daardoor en niet te vergeten de torenhogen dierenarts kosten door de jaren heen ivm stress gerealteerde ziekten. Ik geef je gelijk dat ze dat even had moeten zeggen dat ze het wou proberen. Maar geef haar eens ongelijk dat ze het niet heeft gedaan. Als je ziet hoe de meerendeel hier erover reageert, hoe groot was de kans geweest dat ze gezeur had gekregen van de fokker (niks persoonlijks TS, meer in zijn algemeen genomen) en geen pup had mee gekregen. Ik kan me voorstellen dat dit vaak gebeurd en je dus als aankoper wel moet liggen tegen de fokker. Een veelkomend voorbeeld is mensen die slangen hebben, als die een pup of kitten willen dan moeten ze absoluut niks vertellen over hun pootloze vrienden want dan kun je het wel vergeten. Het broodje aap verhaal dat slangenhouders katten voeren heeft hier grotendeels aan mee geholpen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:44

Nou ja als het echt niet gaat gaat het niet, ik snap wel dat je het niet maanden moet blijven proberen als het niet werkt. maar 2 weken had ze het toch wel de kans kunnen geven bv? Ik vindt nog geen week wel erg kort, dan hebben ze in mijn ogen nog niet echt de kans gehad. Ik weet niet waar jij de grens trekt dan van té lang proberen?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:55

DyMarvel schreef:
Equidea schreef:
Ja weetje, ik heb er helemaal niks op tegen om hem terug te nemen.
Wel heb ik wat tegen op de mentaliteit van die mensen... en neem ik die pup nou terug, wat weerhoud die mensen dan om het weer eens te proberen met een ander beest.

En ook de pup zelf, dat gesleep word je ook niet vrolijk van...

en vanwege deze mentaliteit kan je al zien dat het slechte mensen zij. terugnemen dus zo spoedig mogelijk. je wilt toch niet dat je pup bij zulk soort mensen zit

Is dat niet een beetje kort door de bocht? Dus wanneer je een dier in huis neemt wat niet klikt met de andere dieren (welke toch ook bij je gezin horen), ben je meteen een slecht mens?

Ik heb ook een tijd geleden kippen terug moeten brengen naar de eerste eigenaar. De kippen wilde we niet opsluiten in een ren maar vrij rond laten lopen in een ruime uitloop. Dit werkte niet, ze braken steeds uit en vlogen mijn hondje aan. De keuze was of toch opsluiten in een ren of terug brengen waar ze weer kunnen rond scharrelen op de kinderboerderij. Toen ze weer weg waren durfde mijn hond ook het huis weer uit.

Ik vind het juist verstandig dat de nieuwe eigenaar al zo snel in kan schatten dat het niet werkt.

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:58

ik zou hem ook terugnemen.Een van mijn katten kwam paar weken niet binnen,toen ik mijn pup haalde .Dat is dan typisch geval van niet willen aanpassen !Nu zijn ze de grootste vrienden !

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 10:59

Nou ja los van het feit of het nu goede mensen zijn of niet..
Als het mijn gefokte hond was zou ik hem altijd terug willen om zelf een huisje te zoeken. Ik zou het maar niks vinden dat je niet weet waar je hond terechtkomt :n

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 11:22

Nee nu begint mevrouw te vertellen dat we een proefperiode hadden afgesproken.
Gaat ze nog liegen tegen me ook...

Dat hondje neem ik terug, maar die mensen zal ik zeker goed gaan wijzen op de laksheid die ze tonen jegens die dieren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 11:50

Equidea schreef:
Dat hondje neem ik terug, maar die mensen zal ik zeker goed gaan wijzen op de laksheid die ze tonen jegens die dieren.

Ik vind het juist erg fijn om te lezen dat ze kiest voor haar kat, zouden meer mensen moeten doen :)

Ik ken iemand die haar 2 katten de deur uit deed omdat de nieuwe pup zich niet kon gedragen.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:55

Gewoon je puppie terugnemen en er komt wel iemand die wel de tijd en moeite wil nemen de dieren op een rustige manier aan elkaar wilt laten wennen, want dat neemt nou eenmaal tijd en een goede begeleiding!
Als wij een hondje bemiddelen hebben wij zeker twee in-take gesprekken en een kennismaking achter de rug, dan hebben wij de mensen zoveel mogelijk voorgelicht en we werken met adoptie-overeenkomsten, dan zul je toch denken dat het goed zit :? Maar nee hoor, dan krijg je nog je diertje terug met de meest uiteenlopende verhalen en smoezen, wij nemen ze uiteraard terug en zoeken rustig verder maar soms moet je echt tot tienduizend tellen.........hoe moet je mensen voorbereiden op een nieuwe huisgenoot, je zou toch denken dat als je voor een dier kiest dat je er niet zomaar mee kan sollen???? Men is bij ons wel het adoptiegeld kwijt, al is het alleen maar om mensen te ontmoedigen weer op zoek te gaan naar een ander 'slachtoffertje' maar de diertje zijn weer een nare ervaring rijker en dat is wat mij zo boos maakt altijd.
En je moet idd de dieren de kans en de tijd geven elkaar te leren kennen en te accepteren, dat kan nooit in een week!!!!!!!
Uiteraard gaan de dieren die er eerst waren voor maar dit is wel heel erg kort dag om aan elkaar te wennen!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 12:57

Terug nemen en dan iemand zoeken die wel geduld heeft. Dan wordt er ook niet gesolt met de pup.