steppen met je hond of paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:14

Antheman schreef:
humpy1 schreef:
Wij hebben ook een kickbike (step) wij gebruiken hem heel intensief om onze honden
te trainen.

Hoi,

Goed om te horen. Welk model heb jij?
Er zijn een aantal verhuurbedrijven die hun verhuursteps regelamtig verkopen. Had ik ook gezien. Maar ze verkopen meestal alleen het gewone model, terwijl mijn voorkeur nu naar de cross uitgaat.

Ja dat kan kloppen, wij hebben de off-road model.
Waar wil je met je honden gaan steppen, want je moet wel goed opletten dat je dicht bij de grond zit en je dus niet over kleine
hobbeltjes kan enzo en je dus elke keer af moet stappen.

Antheman

Re: steppen met je hond of paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:14

ik wil in het bos steppen.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:32

Antheman schreef:

Dan maakt het op zich niet zo veel uit welk model je hebt.
En als je eventueel een gewone koopt 2e hands ofzo dan kan je er altijd nog
andere banden onder zetten die zijn niet zo duur.
Een vriend van ons heeft gewoon een straat model en die stept er ook alleen maar mee in het bos.
Volgens hem maakt het niet veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 21:37

Ik heb heel veel met mijn paard gefietst, dat leer je hem en hij wist dat hij alleen mocht draven, zo hard hij wilde en dat hij op stem moest reageren. Vond het keigaaf, want hij draafde met 4 benen van de grond :D . Hij vond het super en lette heel erg op mij.

Maar op een step zou ik het nooit doen, dat hou je niet bij en daar heb je geen rem die je kan doseren of vrij snel stil kan staan. Levensgevaarlijk.

Overigens gaat het niet in de bossen, ik deed het op een heel rustige buiten de bebouwde kom weg, met een brede berm waar mijn paard op liep en ik op het asfalt. Met hoofdstelletje en touwtje aan het bit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:52

humpy1 schreef:
Antheman schreef:

Dan maakt het op zich niet zo veel uit welk model je hebt.
En als je eventueel een gewone koopt 2e hands ofzo dan kan je er altijd nog
andere banden onder zetten die zijn niet zo duur.
Een vriend van ons heeft gewoon een straat model en die stept er ook alleen maar mee in het bos.
Volgens hem maakt het niet veel uit.

Dat had ik ook bedacht!

Bij Dogatti kun je Schwalbe banden erop monteren. Die zijn voor het bos geschikt. Ik had ook bedacht dat ik ook in de fietswinkel naar andere banden kan kijken. ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:56

russel schreef:
Maar op een step zou ik het nooit doen, dat hou je niet bij en daar heb je geen rem die je kan doseren of vrij snel stil kan staan. Levensgevaarlijk.

Op de steps die op blz1 staan, zit een hele goede rem! Die houden 2 Malamutes tegen, vernam ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:28

Je kunt heel makkelijk vallen met je paard aan het touwtje. Met een step ben je laag bij de grond en als je meteen met je voeten op de grond staat, rem je te hard af en dan val je en je paard is een km verder.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 22:34

russel schreef:
Je kunt heel makkelijk vallen met je paard aan het touwtje. Met een step ben je laag bij de grond en als je meteen met je voeten op de grond staat, rem je te hard af en dan val je en je paard is een km verder.

Volgens mij zie jij iets meer spoken dan ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:46

Ik hoop het voor je, ik ben een zeer geroutineerde fietser met mijn paard. Bracht hem ook elke dag met de fiets naar de wei, over de weg en dan mocht hij draven tot we bij de hoek waren, hij hield dan zelf in, in stap de bocht door en dan weer in draf en het laatste stukje in volle draf.

Dit zou ik dus nooit op een step doen, never nooit. Ik was nl blij dat ik ook kon stoppen met trappen als hij hard ging en wat bij kon remmen en met stem hem afremmen. Als het nl lekker gaat, gaan ze vaak net even iets harder en als de weg goed is, kan dat ook. Ze vinden het nl keigaaf!

Laat je niet weerhouden, maar oefen wel eerst heel goed, en bepaal de lengte van je touwtje goed. Het is nl ook heel leuk om te doen.

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 15:28

Is steppen met 1 hand niet harstikke moeilijk want ik denk dat je met 1 hand haast geen balans houdt erop of denk ik nu verkeerd?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:43

Bojangles schreef:
Is steppen met 1 hand niet harstikke moeilijk want ik denk dat je met 1 hand haast geen balans houdt erop of denk ik nu verkeerd?

Ik ga met 2 handen steppen.
Overigens ga ik dinsdag mijn step ophalen, het is een Dogatti geworden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:20

Deze step is het geworden!

Goedgekeurd door mijn hond:
Afbeelding

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:29

Ah okee dan snap ik het :D
Leuk hoor!!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:32

Bojangles schreef:
Ah okee dan snap ik het :D
Leuk hoor!!

De steppenimporteur rolde ook met zijn ogen toen ik hem vertelde dat ik er ook met mijn paard mee wilde fietsen. We hebben t nog even gehad over handpositie. Hij zei ook direct dat je 2 handen aan het stuur nodig hebt.

Overigens heb ik ook door de wijk gestepd, niet alleen in het bos en ik wilde mijn hand uitsteken om naar rechts te gaan. Dat viel nog niet mee hoor 8-)
Laatst bijgewerkt door Antheman op 01-09-09 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:38

Ik heb het 4 jaar terug op school kamp gedaan vond het toen echt super. Heb het altijd in me achterhoofd gehouden en nu zag ik dit.

Ben meteen op internet gaan kijken. nieuw kan ik niet betalen. Heb nu een mooie op het oog. Hoop dat ik hem krijg.

http://link.marktplaats.nl/275801840

Ik denk dat me hond het ook super gaat vinden. Doe ik nu mee fietsen maar steppen is voor mezelf ook beter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:45

Dus steppen met paard in de hand kunnen we vergeten :)
En ik ga hem toch echt niet om mijn middel binden oid :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-09 17:50

DubbelDun schreef:
Dus steppen met paard in de hand kunnen we vergeten :)
En ik ga hem toch echt niet om mijn middel binden oid :D

Ik ga het wel doen. Andor loopt vrij braaf mee.
Als jij die kleine snotneus mee wil nemen, zou ik dat niet op de step doen 8-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:51

Nee dat wordt duo-steppen :+
Overigens wordt het met die grote snotneus ook niks en dat was nl de bedoeling :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:08

Ik weet dat dit een heel oud topic is maar zijn er mensen die het doen of gedaan hebben.

Ik doe het namelijk al een hele tijd met mijn shet en we maken buitenritten van dik een uur in stap draf en galop.
En we vinden het zo leuk om samen te doen.

Maar ik lees nooit dat iemand anders het doet

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:16

Ik heb jaren met mijn hond (Duitse Herder) gestept, maar die kan dat gezien haar leeftijd helaas niet meer. Ze vond het altijd prachtig om mee te gaan. Liep ook vaak los mee, daar waar het kon.
Onlangs maar eens met één van mijn shetjes geprobeerd en dat ging boven verwachting goed.
Het fijne is dat je zowel je eigen conditie kunt opbouwen als dat van je paard/hond. Erg leuk om te doen!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:19

Ooit gefietst met een shetlander en een paard.
Niet gelijktijdig hoor :+

Onverantwoord vind ik het ( vooral omdat we aan een drukke weg wonen)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:27

Slieke schreef:
Ik heb jaren met mijn hond (Duitse Herder) gestept, maar die kan dat gezien haar leeftijd helaas niet meer. Ze vond het altijd prachtig om mee te gaan. Liep ook vaak los mee, daar waar het kon.
Onlangs maar eens met één van mijn shetjes geprobeerd en dat ging boven verwachting goed.
Het fijne is dat je zowel je eigen conditie kunt opbouwen als dat van je paard/hond. Erg leuk om te doen!

Ja leuk hè om met je shet te steppen. Ik vind het een verrijking om te doen. Mennen is ook leuk natuurlijk maar je eigen conditie wordt ook lekker getraind. Mijn shet vind het zo leuk dat ze "mee mag doen met de grote jongens" ze is ook echt zo trots als ze er naast loopt. Ik heb haar aan zo'n honden hardloop tuig vast. En een zweepje in de hand om op de borst te tikken als ze harden wil dan ik.
En ze is helemaal gewend om met alles in dat tuig aan mijn rechter kant te lopen en dat ze mijn niet voorbij mag. De riem zit gewoon vast aan het halster trouwens

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 14:48

Wat voor step heb jij?

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:34

Slieke schreef:
Wat voor step heb jij?

Een kickbike city via marktplaats gekocht

Dacht toen ik ga eerst wel een tweedehands kopen om te proberen.
Maar heb hem nog steeds, doe het nu denk ik 3 jaar.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 15:43

Wij hebben vorige week ons paard step-mak gemaakt en er al een eerste ritje mee gedaan. Voor nu nog ik erop en man op de step. Maar tijdens het laten wennen hebben we ook gestept met het paard aan de hand naast de step (en dan af en toe een worteltje geven) en dat ging eigenlijk ook gelijk goed. En dat terwijl paardlief wat drama maakte toen hij de step voor het eerst zag, maar als er eten te halen is, is het al snel goed gelukkig. Ik hou mijn handen op het stuur (ook ivm de remmen) en het halstertouw in de vingers. Mocht het paard gaan trekken dan laat ik los. Verder is het een menpaard en luisterd hij prima naar stemcommando's.

Afbeelding