Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juliette86 schreef:Pollewoppy schreef:Echt heel irritant inderdaad. Het "hij doet niks hoor" is zo naïef!
Ze vergeten voor het gemak de aangelijnde hond.
Inderdaad. Onze hond liep laatst wegens de drukte in het park wel netjes aan de lijn. Komt er zo'n kleine loslopende ***** keffer luid blaffend op haar af terwijl ik een verwoede poging deed dat beest te negeren en door te lopen. Dat beestje was zo hyper en gaf hele tegenstrijdige signalen af. Wel in de speelhouding maar serieus grommen en blaffen. Ze raakte gewoon helemaal in paniek terwijl ze normaal gesproken iedere hond leuk en lief vind. En dat baasje maar roepen hij doet niets hoor. Jaja, je bedoelt zeker dat hij met dat gebitje geen serieuze schade aan kan richten.
Less schreef:Ik doe hetzelfde als Tamaramt. Wanneer mijn hondje los loopt en ik zie dat een tegenliggende auto/fietser of wandelaar aankomt neem ik haar bij me. Ook als er iemand anders aan komt lopen met de honden aan de lijn, lijn ik haar aan (losloop gebied of niet).
Over het algemeen mag ze alleen los op de plaatsen waar het staat aangegeven maar soms als het laat is laat ik haar ook wel eens los voor de laatste ronde.
Pollewoppy schreef:Echt heel irritant inderdaad. Het "hij doet niks hoor" is zo naïef!
Ze vergeten voor het gemak de aangelijnde hond.
dees_daan schreef:andersom kan het ook.. wij hebben hier 2 losloopgebieden, de 1 is een uitrenplek voor honden, mijn hondjes lopen daar dus los, dan kunnen ze hun energie lekker kwijt en lekker rennen en gek doen.. daar lopen ook mensen die hun hond bijna smoren want anders 'pakt hij' loop daar dan niet! je ziet toch dat het een uitrenplek is?! logisch dat daar honden loslopen..
het andere gebied is een uitlaatplek waar de honden dus ook los mogen, aan de andere kant van het water zijn 2 dezelfde gebieden, dat zijn geen uitren of uitlaatplekken, dan ga je daar toch lopen met je hond?
hetzelfde met mensen die bang zijn voor honden, of hun 'zondagse kleren' aan hebben,of gaan zitten picknicken of vissen, en dan boos worden als er een pup naar ze toe rent.. ja dan moet je het bordje lezen en daar niet gaan lopen.. honden zwemmen en spelen daar.. als je niet wil dat je een hond tegenkomt moet je lekker weg blijven denk ik dan..
ik heb ze alleen op die 2 plekken los, aan de andere kant van het water loopt de ene ook los, zodra ik iemand zie met een andere hond die aan de lijn loopt gaat ze vast.. ik vind het altijd zo eng als mensen naast een drukke weg lopen en de hond los hebben, stel dat er aan de andere kant een hond loopt en ze vliegen de weg over..
dees_daan schreef:andersom kan het ook.. wij hebben hier 2 losloopgebieden, de 1 is een uitrenplek voor honden, mijn hondjes lopen daar dus los, dan kunnen ze hun energie lekker kwijt en lekker rennen en gek doen.. daar lopen ook mensen die hun hond bijna smoren want anders 'pakt hij' loop daar dan niet! je ziet toch dat het een uitrenplek is?! logisch dat daar honden loslopen..
het andere gebied is een uitlaatplek waar de honden dus ook los mogen, aan de andere kant van het water zijn 2 dezelfde gebieden, dat zijn geen uitren of uitlaatplekken, dan ga je daar toch lopen met je hond?
hetzelfde met mensen die bang zijn voor honden, of hun 'zondagse kleren' aan hebben,of gaan zitten picknicken of vissen, en dan boos worden als er een pup naar ze toe rent.. ja dan moet je het bordje lezen en daar niet gaan lopen.. honden zwemmen en spelen daar.. als je niet wil dat je een hond tegenkomt moet je lekker weg blijven denk ik dan..
ik heb ze alleen op die 2 plekken los, aan de andere kant van het water loopt de ene ook los, zodra ik iemand zie met een andere hond die aan de lijn loopt gaat ze vast.. ik vind het altijd zo eng als mensen naast een drukke weg lopen en de hond los hebben, stel dat er aan de andere kant een hond loopt en ze vliegen de weg over..
ikdoemaarwat schreef:dees_daan schreef:andersom kan het ook.. wij hebben hier 2 losloopgebieden, de 1 is een uitrenplek voor honden, mijn hondjes lopen daar dus los, dan kunnen ze hun energie lekker kwijt en lekker rennen en gek doen.. daar lopen ook mensen die hun hond bijna smoren want anders 'pakt hij' loop daar dan niet! je ziet toch dat het een uitrenplek is?! logisch dat daar honden loslopen..
klopt ook helemaal! ik ga dan bijv naar twiske daar is een losloopgebied van een aantal km's
en dan worden fietsers boos dat ze niet aangelijnt zijn
naja
het is losloopgebied!! fiets er dan niet!