Hond schudt ineens met oor en houdt kop scheef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:05

ff kijken of er niks inzit en of het niet stinkt
Oorsmeer kan van bijna doorzichtig tot bijna zwart zijn dus daar kun je niks van zeggen

NIET!!! met oorstaafjes in het oor gaan zitten prutsen
Alleen de schelp schoonmaken met een tisseu of stukje keukenrol/babydoekje(lotion, geen olie!)

Wat druppeltjes lauwe slaolie kun je wel in het oor doen, wel ff buitne ivm schudden.

Probeer dit eerst ff een paar dagen, is het dan nog niet over ga dan naar je DA ermee.

Succes.

Anoniem

Re: Hond schudt ineens met oor en houdt kop scheef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:10

Nou ze heeft het nog steeds alleen wel een stuk minder, ze houd dr kop niet meer zo scheef als gisteravond. Ik kan niets bijzonders zien aan dr oor van binnen ziet er net zo uit als de ander. Ik zal zo wel even bellen naar de DA wat ik het beste kan doen
Dat die grasaartjes zo vervelend kunnen zijn!!!!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 13:58

Heeft de DA geen spreekuur op zaterdag? Dan zou ik vlug heen rijden en hem eens in de oren laten kijken. Kan vanalles zijn. Anders moet je het weekend gaan afwachten. Lijkt me ook niet prettig.

Mijn Bull Terrier heeft in het verleden (afkloppen) veel last gehad van oormijt. Als ze met haar kop begon te schudden, dan kon ik de Auribiotic weer uit de kast halen. Soms brak het ook al vanzelf door en dan was opeens haar hele huid onder de oren plakkerig nat. En met een beetje pech...had ik het tegen de keukenmuur aanplakken :P .
Ik kon de rotzooi wel altijd duidelijk in haar oren zien zitten.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:05

ja je moet echt wel naar een dierenarts gaan, ik weet bijna zeker dat het een oorontsteking is, heeft de mijne ook wel eens gehad en is zeer pijnlijk voor het dier.. echt even haast bij maken dus

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:07

Onze hond heeft eens een grasaartje in zijn neus gehad en dat kon er dus niet meer uit. Dmv een camera zijn ze toen de neus in gegaan en hebben het probleem gevonden. Als het dus geen oorontsteking of mijten zijn, laat dan echt goed in het oor kijken.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:13

Ja, dat kan ook nog.. die dingen zijn erg gevaarlijk! Ze kunnen via het oor of de neus naar binnen komen en dan naar de hersenen gaan, wat gaan ontsteken en dan kunnen ze er uiteindelijk dood aan gaan. Correct me if I'm wrong.. ik heb dit ergens gelezen en weet het niet meer precies maar ik weet wel dat ze heel gevaarlijk zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:16

Bedankt weer voor jullie meedenken, het lijkt nu wel over :7
Ze heeft dr koop weer redelijk normaal, heeft vandaag nog maar twee keer geschud en ik kan er weer aankomen.
Ik houd het nog wel even in de gaten anders ga ik alsnog!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:02

Ja better safe then sorry zeg ik dan maar.. zeker als het om de oren gaat, die erg gevoelig zijn bij de hond..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:39

hoe is het met je muts haar oortje? :D

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:42

oh je ik had dat ook bij mijn shih-tzu zo'n plantje ding en hij moest met spoed geopereerd worden want hij was half al door zijn trommelvlies, kijk dus aub uit!!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:45

Onze hond heeft dit ook met regelmaat. Dierenarts weet niet wat het is, maar als hij het heeft krijgt hij druppeltjes tegen oormijt en dan gaat het weer een tijdje goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 18:54

LimaMambo schreef:
hoe is het met je muts haar oortje? :D

O prima, het is sinds zaterdag middag volledig verdwenen en niet meer gesignaleerd.
Tut houd dr koppie weer normaal en kan weer aan dr oor zitten :D