maandag komt de poes, genoeg gekocht of wat vergeten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:16

geen bandje met elastiek maar eentje met een veiligheids sluiting! die springt open ik heb al meerdere malen katten gezien die hun hele oksel kapot hebben doordat de voorpoot door het bandje schiet dan kan met veiligheids sluiting niet..

niet alle kittens willen op een dichte katten bak in het begin dus misschien de kap er eest aflaten?

hier in de omgeving is er veel resistentie voor Frontline (hier geen discussie over....) dus hou in de gaten of het wel doet wat het beloofd!!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:23

Een plantenspuit :P

Een gewone muis (een neppe dan) of pingpongbal (kunnen ze tegen aan slaan = leuk :P) doen het vaak nog beter dan al die ingewikkelde speeltjes :j

Bandjes vind ik zielig en levensgevaarlijk (en vaak nutteloos) en daarnaast vind ik het belachelijk en (eigenlijk ook zielig) om met de kat aan een het lijntje te lopen, het is geen hond :n. Houd je kat óf binnen óf buiten.
Als je je kat naar buiten wilt laten, dan is het verstandig om daar zo snel mogelijk mee te beginnen. Je kitten is nu nog jong en je kan hem nu makkelijker in de gaten houden en eventueel vastpakken als hij ergens heen gaat. Wij lieten de katten altijd gelijk naar buiten, bleven erbij en lieten ze zo de vluchtweg vinden. Als ze eenmaal doorhebben waar ze veilig zijn voor enge en gekke dingen (dat is dus binnen ;)), kunnen ze ook met een minder toegekeken oog naar buiten ;) .

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:28

vonneke schreef:
voorlopig binnen totdat ze gesteriliseerd is. we wonen op een appartement, lekker beneden. In een piepklein dorp.

we zitte in de parochietuin dus ik wil binnenkort een lijntje halen zodat ze buiten op het veldje kan spelen als ik daar ben.

dan toch een afspraak bij de dierenarts om te laten chippen? en evt. te laten inenten!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 01:08

Ik zou voor een ander vlooienmiddel gaan als Frontline het werkt nauwelijks meer je kan beter een middel als stronghold of advantage gebruiken.
Oh en kijk eens of je een kattenverzekering neemt of een spaarpotje maakt, ik zou een verzekering nemen maar dat is heel persoonlijk.
Het heeft me vandaag in elk geval 170 euro bespaard.

Anoniem

Re: maandag komt de poes, genoeg gekocht of wat vergeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:50

ik heb straks even gekeken, het halsbandje heeft en een stukje elastisch en een panieksluiting, dus dat komt goed.

@ Zap, als ze straks gesteriliseerd is mag ze gewoon naar buiten. Maar voorlopig wil ik haar gewoon aan een touw buiten doen op momenten dat wij ook buiten zijn. Er zijn nogal wat hoge bomen en de kitten van de buren hebben ze al een keer met de ladder moeten gaan halen, dat leed wil ik ons beide besparen.

ook wil ik niet met het dier gaan wandelen overigens.

@ eliette, we gaan der inderdaad ook laten chippen.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:42

Een adreskokertje, mocht ze perongeluk ontsnappen ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:49

Ik heb nog wel van die kattenbakzakken te koop, nou ja niet de originele, maar zakken die veel en veel sterker zijn, worden gebruikt in de plastick bakken in slachterijen om vlees in te doen.

Dus mocht je die willen bestellen ;)

Weet niet wat ze in de winkel kosten?
Maar vond die uit de winkel wel erg slap..

Chippen is idd heel belangrijk!
En vragen of de kitten niet minimaal 2 weken langer nog mag blijven, 8 weken is echt te vroeg...

mars_loves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:06

Ook erg leuk voor buiten als het warm is:
Een waterpistool ! Ja, niet om je kat nat te spuiten natuurlijk, maar de kat van een vriendin vind dat ding helemaal super! Rent er als een gek achteraan als je ermee spuit :D
En mocht vriend/manlief niet luisteren, kan je hem ook natspuiten xD

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 23:07

en hoe is het met de nieuwe aanwinst?

Wat betreft de kattenbak: ik heb er een container zak in zitten(gewone vuiliszak past net niet) daar op een laag kranten, daarop het grind. Werkt echt geweldig, elke dag uitscheppen en eens in de zoveel tijd zak er uit pakken, net als of je een pedaalemmer verschoont. kind kan de was doen.