Welke hond is nou geschikt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jecco_ellen

Re: Welke hond is nou geschikt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 11:25

of een american indian dog? kunnen wel 20 jaar worden en lijkt een beetje op een herdershond.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:11

ik hoop voor je dat je geen problemen gaat krijgen dat je de ene hond binnen doet en de andere buiten!..Dat is namelijk niet leuk voor een hond, dat er 1ntje voor getrokken wordt! of allemaal gelijk of niet, zo krijg je erg jaloerse honden!.
En dan kan het nog wel eens een vervelende hond gaan worden!.
Wij hebben dat ook met onze, kat, onze kat mag best een plakje ham , maar wij hebben het liever niet dat de hond ook krijgt, nu krijgt de kat 1 plak ham, en de hond een klein randje, dat ze toch het idee heeft dat ze ook wat krijgt, ! en ik denk dat de hond weet dat zn maatje naar binnen mag, en hij in een schuur wordt gezet, dat dat wel een probleem wordt!
zou daar wel even met iemand of een honden school over hebben, ter informatie!.
Succes

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-09 12:37

Misschien wachten we wel tot Ruby niet meer leeft.
Of als ze goed samen kunnen in 1 kennel. Maar dan moet die sowieso verwarmt worden.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 14:12

Tja een hond in z,n eentje buiten zetten zou ik dus nooit doen.. ze willen graag bij je zijn, zeker ook een ras als de herder. Tevens zijn dit natuurlijk wel honden die goed opgevoed moeten worden, maar je zegt dat je vriend daar ook al ervaring mee heeft dus dat moet geen probleem zijn.. gezien je misschien ook ooit eens kinderen krijgt is het wel belangrijk dat dit goed gebeurt natuurlijk.. ;)

Van die 3 rassen zou ik voor de D herder gaan.. gezien die ook beter zou passen in de sport dan de andere genoemde rassen.. :) Succes met je keuze, ben benieuwd!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 16:12

Limoen schreef:
Maar even een vraagje, waarom wil je een hond als hij niet binnen mag?
Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon ter informatie ;)

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het is super dat je informatie op zoekt voor je aan een hond begint, maar een hond nemen terwijl die niet binnen mag daar slaat mijn mond van open.
Ik verneem van andere reacties dat je ook al een hond hebt, waarom zou je de ene wel binnen willen en de ander moet buiten blijven?
Persoonlijk zou ik daar als ik jullie was toch nog eens goed over nadenken. :)

Zelf heb ik een Fox terrier (of kruising), het is een leuke hond die veel aandacht nodig heeft, lekker speels is en vol energie zit, hij is snel en houd van spelletjes. In principe zou ik ook wel een training met hem kunnen doen ik denk dat hij het geweldig vind.
Echter ben ik zelf nooit verder gegaan dan de puppytraining.
Misschien zou je op internet eens een raskeuzetest kunnen doen, het kan toch nog zijn dat je heel andere rassen tegen komt die jullie beiden ook aanspreekt.

Succes in ieder geval!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:12

blokje schreef:
Waarom niet binnen.
Omdat ik het smerig vind als een grote hond door de huiskamer loopt met zijn staart over de tafel etc.

Waarom neem je dan geen kleintje?

Overigens kun je honden leren hun staart laag te houden bij de tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:15

Die raskeuzetest is ook niet alles, het enige ras wat ik wil hebben is een Duitse Herder, maar kom somehow altijd op andere rassen :')
blokje schreef:
Waarom niet binnen.
Omdat ik het smerig vind als een grote hond door de huiskamer loopt met zijn staart over de tafel etc.

Dan moet je gewoon geen honden nemen, je kunt niet wel de lusten en niet de lasten hebben, zo werkt dat niet.

Zeker een Duitse Herder kun je niet laten vereenzamen in een kenneltje, vind dat echt sneu. Stofzuig maar wat vaker, hoor.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:21

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 17:22

Yamcha, is ook niet alles, maar moet zeggen dat ik toen nog wel wat rassen ben tegen gekomen waar ik nooit aan gedacht had! Bij mij kwamen er ook rassen uit dat ik zoiets had van; hoe is het mogelijk, maar ook zeker rassen dat ik dacht; goh waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:14

mijn zes honden komen ook niet binnen....ik ben wel de hele dag buiten met ze..
ik heb niet de indruk dat ze heel zielig zijn,het is wel een roedel natuurlijk....ze zijn niet alleen.
Ze slapen in een omgebouwde garage met bedden,ze kunnen altijd naar buiten door een gat in de muur....en s'winters gaat de houtkachel aan.....en er is camerabewaking,voor het geval dat er een 'nieuwe'verschoppeling bijkomt.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:57

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 23:18

Kijk, ik vind dus raar dat je vindt, dat je het niet kunt maken om je huidige hond met zijdeachtige dunne vacht buiten in een ren te stoppen en wel van mening bent dat een Bordeauxdog of Am. Bull dat wel kan. Dat zijn ook allebei honden met korte vacht. Die verliezen ook veel warmte. Ik zeg niet dat het niet kan om zo'n hond in een ren te houden, maar vind het dan onzin te denken dat je andere hond het niet zou kunnen (mijn nicht heeft een paar Manchester terriers en Boerenfox in een buitenren gehad. Met een lekker warme deken in het nachthok zorgden ze er zelf voor dat ze het niet koud kregen. Ze kropen helemaal in de dekens. Al zie ik dat zo'n grote hond weer niet klaarspelen om zich er zo in op te rollen als die kleine hondjes deden :D )

Voor de sport zijn de Bordeaux en Am. Bull eigenlijk te lomp. Dat zie ik al bij onze Bull Terrier. Ze heeft behendigheid gedaan, maar was niet de snelste. Onze kruising Beauceron (= Franse herdersoort) was daarentegen een topper met gehoorzaamheidscursus en behendigheid!
Deze hond lag onder het bed toen ik van mijn dochter bevallen ben. Ze haalde me de luiers (helaas) uit de emmers en vrat ze op of versnipperde ze :P . Maar ik vertrouwde haar 100% met mijn kind. Met wandelen werd ze zenuwachtig als haar roedel (wij dus) te ver uit elkaar liepen. Dan liep ze van de een naar de ander. Ze was ontzettend gehoorzaam. Echt een tophond, en zoiets haalden wij uit het asiel.
Hoe grappig ik Bull Terriers ook vind, ik ga een volgende keer toch weer voor een aanhankelijkere, gehoorzame hond, een herderstype dus. Ik weet niet hoe het met het karakter van de Bordeau en de Am. Bull zit, maar terriers zijn errug eigenwijs. Daar moet je echt heel sterk vor in je schoenen staan. Die blijven je uitproberen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:02

Nou ik vind een hond in een kennel totaal niet zielig.
En ga het ook echt niet laten om daarom geen hond aan te schaffen. Mijn kleine hond die ik nu al heb blijft misschien ook bij mijn ouders. En we willen misschien onze kennel aan huis vast maken zodat ze snachts in de bijkeuken kunnen slapen. De hond krijgt alle aandacht die hij nodig heeft alleen soms zal hij in een kennel zitten.

Waarom geen kleine hond.
Omdat ik heel mijn leven al een grote wil.
Maar ik ga hier verder niet op in.
Vroeg alleen wel ras bij ons paste.
Of de hond in een kennel of binnen zit is mijn keuze.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 14:03

Isabonny schreef:
Kijk, ik vind dus raar dat je vindt, dat je het niet kunt maken om je huidige hond met zijdeachtige dunne vacht buiten in een ren te stoppen en wel van mening bent dat een Bordeauxdog of Am. Bull dat wel kan. Dat zijn ook allebei honden met korte vacht. Die verliezen ook veel warmte. Ik zeg niet dat het niet kan om zo'n hond in een ren te houden, maar vind het dan onzin te denken dat je andere hond het niet zou kunnen (mijn nicht heeft een paar Manchester terriers en Boerenfox in een buitenren gehad. Met een lekker warme deken in het nachthok zorgden ze er zelf voor dat ze het niet koud kregen. Ze kropen helemaal in de dekens. Al zie ik dat zo'n grote hond weer niet klaarspelen om zich er zo in op te rollen als die kleine hondjes deden :D )

Voor de sport zijn de Bordeaux en Am. Bull eigenlijk te lomp. Dat zie ik al bij onze Bull Terrier. Ze heeft behendigheid gedaan, maar was niet de snelste. Onze kruising Beauceron (= Franse herdersoort) was daarentegen een topper met gehoorzaamheidscursus en behendigheid!
Deze hond lag onder het bed toen ik van mijn dochter bevallen ben. Ze haalde me de luiers (helaas) uit de emmers en vrat ze op of versnipperde ze :P . Maar ik vertrouwde haar 100% met mijn kind. Met wandelen werd ze zenuwachtig als haar roedel (wij dus) te ver uit elkaar liepen. Dan liep ze van de een naar de ander. Ze was ontzettend gehoorzaam. Echt een tophond, en zoiets haalden wij uit het asiel.
Hoe grappig ik Bull Terriers ook vind, ik ga een volgende keer toch weer voor een aanhankelijkere, gehoorzame hond, een herderstype dus. Ik weet niet hoe het met het karakter van de Bordeau en de Am. Bull zit, maar terriers zijn errug eigenwijs. Daar moet je echt heel sterk vor in je schoenen staan. Die blijven je uitproberen.

Ik zoek ook heus wel uit of ze in een kennel kunnen ja of de nee.
We zijn inmiddels ook op leuke andere rassen gestuit. Maar we kwamen er achter dat dat toch geen honden zijn om s' nachts in een kennel te laten zitten daarom ook onze keus om misschien de bijkeuken of deel van de keuken voor de honden beschikbaar te stellen.

En als een hond niet ruikt mag die van ons beide wel in huis komen.
Ik wil gewoon niet een huis wat stinkt naar hond.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:08

Ik heb cane corso's betrouwbare honden ook met kinderen en ja je moet elke hond correct opvoeden maar kinderen ook in de omgang met dieren.
Wel heb ik gemerkt dat sinds wij nu buitenaf wonen de honden van zeer sociaal naar behoorlijks waaks (terreinhonden) geworden zijn. Wellicht komt dat in het verleden werden zij meerdere keren per dag uitgelaten en nu hebben zij voldoende ruimte en worden nauwelijks uitgelaten.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:22

als je 2 of meer honden hebt die niet naar binnen mogen ok. maar eentje.... zeker als het nog een pup is....
ik zou persoonlijk voor een bordeauxdog gaan :) hebben jullie al aan een boxer gedacht?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 14:27

blokje schreef:
Nou ik vind een hond in een kennel totaal niet zielig.
En ga het ook echt niet laten om daarom geen hond aan te schaffen. Mijn kleine hond die ik nu al heb blijft misschien ook bij mijn ouders. En we willen misschien onze kennel aan huis vast maken zodat ze snachts in de bijkeuken kunnen slapen. De hond krijgt alle aandacht die hij nodig heeft alleen soms zal hij in een kennel zitten.

Waarom geen kleine hond.
Omdat ik heel mijn leven al een grote wil.
Maar ik ga hier verder niet op in.
Vroeg alleen wel ras bij ons paste.
Of de hond in een kennel of binnen zit is mijn keuze.

Op je opleiding heb je geleerd dat een hond een roedeldier is.. alleen in een kennel is dus totaal WEL zielig.. zeker als je 1 hond binnen heb, honden hebben ook last van Jaloezie en zo plaats je de nieuwe hond meteen in een lagere rang, heb je hier een dominant ras (bull) dan heb je een probleem want die zou het niet accepteren..

raad je aan om het eerst even te doen met Ruby en er heeel goed over nadenk wat je nou precies wilt..
samen naar buiten is een ander verhaal, dan hebben ze elkaar.. laat je 1 hond binnen, dan moet je die andere ook binnen laten..

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:14

Het ligt helemaal aan jezelf hoe de hond in huis is.
Mijn hond hebben we gelijk geleerd als ze binnen is om dan in haar mand te gaan liggen.
Buiten mag je rennen spelen gek doen wat ze wil. Maar binnen hoort ze gewoon rustig te zijn.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:24

Hier twee grote honden (Newfoundlanders) die wij zowel binnen als buiten hebben. Ons honden hebben we geleerd tot een bepaald punt binnen te komen en niet bij de tafels te komen. Ze weten precies waar de lijn loopt en als ze eroverheen gaan zijn we consequent en worden ze direkt terug gestuurd. Het gaat super! (In mijn profiel staat een foto waarbij de hond binnen op het kleed ligt, dit is de scheidingslijn en zoals je ziet komt hij er niet overheen. niet richting de tafel in ieder geval en daar gaat het om.) Omdat deze honden het snel warm hebben blijven ze graag buiten, vooral 's zomers. Ze slapen ook gewoon buiten, simpelweg omdat ze niet naar binnen wìllen. En hier word, of ze binnen of buiten zijn, dagelijks stof gezogen.

Maar een hond alleen de hele dag buiten in een kennel laten vind ik not done, de hond is eenzaam, en de andere hond mag wel gewoon binnen komen... dat vind ik oneerlijk. Neem dan geen hond erbij, of een kleinere die ook binnen mag komen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:52

blokje schreef:

Hier gaan mijn haren gewoon van overeind staan, een hond ruik je altijd wel iets,
en helemaal als ze iets nat zijn,
als je hond niet mag ruiken en je vind het al smerig dat hij met zijn staart ergens overheen gaat enz.,
vind ik niet dat je aan een hond moet beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:57

Totaal mee eens.

Je hebt heel leuke hondenknuffels, zo te koop bij Bart Smit, je hoeft niet bang te zijn voor broodfok, ze kunnen heel makkelijk alleen in een kennel, stinken niet, slopen nooit iets, en zijn nooit vervelend. Ideaal lijkt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 15:59

een Oudduitse Herder?

Karakter van de ODH
De Oudduitse Herdershond is van nature evenwichtig, stabiel, zelfverzekerd, spontaan en goedmoedig.
Hij is intelligent, moedig, vrolijk, opmerkzaam en waaks, met daarbij een hart van goud.

De Oudduitse Herdershond beschermt zijn huis en hen die hij liefheeft.
Als een echte afstammeling van de "kudde-bewaker" is hij stabiel en zonder onnodige agressie, en verdedigt hen die aan zijn zorg zijn toevertrouwd.

Deze uitermate veelzijdige en makkelijk te trainen kameraad houdt er van om samen met zijn baas en voor zijn baas te werken.

Deze karaktereigenschappen maken de Oudduitse Herdershond tot een zeer prettige huisgenoot, waar men van alles mee kan ondernemen, zoals Gedrag en Gehoorzaamheid, behendigheid, flyball, breitensport, speuren enz.
Het is een hond die eigenlijk alles leuk vind, graag betrokken is bij het gezin (de roedel). Voor kinderen en andere dieren is hij zacht en lief.

Bovenstaande klinkt natuurlijk allemaal erg positief, maar vergeet niet dat élke hond, dus ook de Oudduitse Herdershond, opvoeding en training nodig heeft!
Naast opvoeding en training, dient u ook voldoende tijd voor uw hond te hebben, om dingen met hem te gaan ondernemen zodat hij fysiek en mentaal niet te kort komt.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:06

noudy schreef:
blokje schreef:

Hier gaan mijn haren gewoon van overeind staan, een hond ruik je altijd wel iets,
en helemaal als ze iets nat zijn,
als je hond niet mag ruiken en je vind het al smerig dat hij met zijn staart ergens overheen gaat enz.,
vind ik niet dat je aan een hond moet beginnen.

Ben het helemaal met je eens.
Een hond ruikt altijd wel iets, vooral als ze nat zijn.
Maar als je je hond goed voer geeft, gaat een hond niet stinken hoor.
Wij stofzuigen elke dag en het ruikt hier echt niet naar hond in huis.

Het komt op mij een beetje over alsof je honden vies vind. Neem dan geen hond.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:12

Zo komt het op mij ook over.
Op zich vind is met een hond buiten houden niks mis, mits hij een maatje heeft en genoeg aandacht krijgt. Het is en blijft een roedeldier zoals gezegd.

Hoe lang moet de hond eigenlijk per dag in de kennel door gaan brengen?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 16:20

waarom pak je dan geen labadoedel die ruien niet die zijn speciaal gefokt voor mensen met een allergie.

mijn rottweiler heeft jaren binnen gelegen en mijn herder en kruising herder rottweiler die lagen gewoon buiten in de ren.
het is maar wat je ze aan leert ;) maar twee buiten een binnen gaat beter dan een buiten en een binnen denk ik.

mijn boerboel die ligt vanaf haar 7 weken gewoon bij de andere buiten en die ligt vaak ook smiddags in de ren terwijl die andere binnen vertoeven ;)

en stinken ik heb 3 grote honden en een mini varken rond lopen in huis en 1 keer stofzuigen per dag en je houd veel geur weg hoor :D