Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Limoen schreef:Maar even een vraagje, waarom wil je een hond als hij niet binnen mag?
Niet aanvallend bedoeld hoor, gewoon ter informatie
blokje schreef:Waarom niet binnen.
Omdat ik het smerig vind als een grote hond door de huiskamer loopt met zijn staart over de tafel etc.
Isabonny schreef:Kijk, ik vind dus raar dat je vindt, dat je het niet kunt maken om je huidige hond met zijdeachtige dunne vacht buiten in een ren te stoppen en wel van mening bent dat een Bordeauxdog of Am. Bull dat wel kan. Dat zijn ook allebei honden met korte vacht. Die verliezen ook veel warmte. Ik zeg niet dat het niet kan om zo'n hond in een ren te houden, maar vind het dan onzin te denken dat je andere hond het niet zou kunnen (mijn nicht heeft een paar Manchester terriers en Boerenfox in een buitenren gehad. Met een lekker warme deken in het nachthok zorgden ze er zelf voor dat ze het niet koud kregen. Ze kropen helemaal in de dekens. Al zie ik dat zo'n grote hond weer niet klaarspelen om zich er zo in op te rollen als die kleine hondjes deden)
Voor de sport zijn de Bordeaux en Am. Bull eigenlijk te lomp. Dat zie ik al bij onze Bull Terrier. Ze heeft behendigheid gedaan, maar was niet de snelste. Onze kruising Beauceron (= Franse herdersoort) was daarentegen een topper met gehoorzaamheidscursus en behendigheid!
Deze hond lag onder het bed toen ik van mijn dochter bevallen ben. Ze haalde me de luiers (helaas) uit de emmers en vrat ze op of versnipperde ze. Maar ik vertrouwde haar 100% met mijn kind. Met wandelen werd ze zenuwachtig als haar roedel (wij dus) te ver uit elkaar liepen. Dan liep ze van de een naar de ander. Ze was ontzettend gehoorzaam. Echt een tophond, en zoiets haalden wij uit het asiel.
Hoe grappig ik Bull Terriers ook vind, ik ga een volgende keer toch weer voor een aanhankelijkere, gehoorzame hond, een herderstype dus. Ik weet niet hoe het met het karakter van de Bordeau en de Am. Bull zit, maar terriers zijn errug eigenwijs. Daar moet je echt heel sterk vor in je schoenen staan. Die blijven je uitproberen.
blokje schreef:Nou ik vind een hond in een kennel totaal niet zielig.
En ga het ook echt niet laten om daarom geen hond aan te schaffen. Mijn kleine hond die ik nu al heb blijft misschien ook bij mijn ouders. En we willen misschien onze kennel aan huis vast maken zodat ze snachts in de bijkeuken kunnen slapen. De hond krijgt alle aandacht die hij nodig heeft alleen soms zal hij in een kennel zitten.
Waarom geen kleine hond.
Omdat ik heel mijn leven al een grote wil.
Maar ik ga hier verder niet op in.
Vroeg alleen wel ras bij ons paste.
Of de hond in een kennel of binnen zit is mijn keuze.
blokje schreef:En als een hond niet ruikt mag die van ons beide wel in huis komen.
Ik wil gewoon niet een huis wat stinkt naar hond.
noudy schreef:blokje schreef:En als een hond niet ruikt mag die van ons beide wel in huis komen.
Ik wil gewoon niet een huis wat stinkt naar hond.
Hier gaan mijn haren gewoon van overeind staan, een hond ruik je altijd wel iets,
en helemaal als ze iets nat zijn,
als je hond niet mag ruiken en je vind het al smerig dat hij met zijn staart ergens overheen gaat enz.,
vind ik niet dat je aan een hond moet beginnen.