Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:26

weetergeen schreef:
Je kan dan beter boos worden op de eigenaar van de kat. De kat doet niets anders dan zijn instinct volgen......

Dat is zeker waar, maar van vele tuinkatten heb je werkelijk geen idee wie de eigenaar is. Dus dan maar boos op de kat zelf.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:27

Als een kat hem 'helemaal' kan slopen is de ren ook niet stevig genoeg. Volgens mij heb je ook van die standbeeldjes die water spugen met bewegingsmelder, dan hoef je niet de hele dag te waken.

Is er een mogelijkheid dat je konijn zelf de tuin uit is gerend na de aanval. De nijn van eenvriendin van mij was namelijk een keer gevlugt toen er ineens een bouvier door de heg kwamstuiteren en de ren sloopte. Vriendin helemaal verdrietig natuurlijk maar tijdje later zat nijn ineens weer in de tuin. Vlak daarna is er een schutting gekomen en nijn heeft nog jaren in de ren gezeten daar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:27

Alles kan maar het is erg onwaarschijnlijk, tenzij het een zwerver is misschien. Ik zou wel mijn hok eens flink verstevigen, want als er een kat in kan kan der ook een konijn uit. Ik gok ook op een nerts/marter. Heel vervelend maar ik denk niet dat het een kat was.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:28

Lijkt me érg sterk dat een kat een konijn over een schutting meeneemt, of uberhaupt in zn bek zal pakken. :)
Verder vind ik de vergelijking van honden en katten ook erg raar. :+
Daarnaast zitten er al genoeg dieren opgesloten in een hokje. :) Dat vind ik het leuke van katten, dat ze nog een beetje vrijheid hebben. Een goed stevig hok beschermd een konijn echt wel tegen katten hoor.. Wij zelf hebben 2 katten en 2 cavia's en nooit ergens last van gehad. :)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:28

Lotte1990 schreef:
Kan me niet voorstellen dat een kat een hok sloopt! Hebben jullie niet gezien wat je wilde zien? In een flits kan een kat verward worden met een nerts bijvoorbeeld. Die zijn veel meer in staat om een hok te slopen dan een kat.

juist een kat heeft veel kracht maar kan het niet op die manier gebruiken .
tenzij het hok al gammel was en de kat er doorheen viel toen ie erop sprong .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:33

Eh ben ik nou gek of zou je niet snel een zoekactie op touw zetten? Bij een vriendin van mij is eens een hond de tuin in gekomen, hok gesloopt (was toch echt superstevig, maar kennelijk niet genoeg) een konijn vermoord en de andere was ook spoorloos verdwenen. Toch overal foto's opgehangen, en ze hebben het konijn teruggevonden!
Dus je kunt het proberen, hun hebben tenminste 1 konijn teruggekregen.

Overigens vermoeden ze dat het een hond was hoor, ze wonen vlak naast een uitlaatroute en de schutting was kapot... Maar dus ook nooit wat van een eigenaar gehoord.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:33

randie schreef:
Kan je wel vertellen dat er nu wat minder vriendelijke maatregelen genomen worden want dit gaat echt te ver...

Je kunt ook gewoon zorgen voor een goed hok :)

En dan nog, je titel... het is geen feit, maar een mening.

Sneu dat het gebeurd is, maar zou eerst maar eens uitzoeken wat nou daadwerkelijk het konijn heeft meegenomen en wat je had kunnen doen om het te voorkomen (en wat je kunt doen om dit in de toekomst te voorkomen).

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:35

Citaat:
Woonplaats: den bosch vergis je niet dat een kat en een nerts veel op elkaar kunnen lijken .

Ik werk voor de dierenambulande en je wil niet weten hoe vaak wij een vangkooi voor een kat mnoeten plaatsen die de kippen of konijnen vermoord zou hebben en als we de kooi komen ophalen zit er ineens een nerts in .
Dat zou nog een optie kunnen zijn..

Citaat:
juist een kat heeft veel kracht maar kan het niet op die manier gebruiken .
tenzij het hok al gammel was en de kat er doorheen viel toen ie erop sprong .

zou ook kunnen dat hij er bij "toeval" in terecht gekomen is..

Citaat:
Is er een mogelijkheid dat je konijn zelf de tuin uit is gerend na de aanval.

Nee die is er niet, dan zouden we hem ergens met een gebroken nekje gevonden moeten hebben
want om onze gehele tuin staat een muur.

Citaat:
Je kan dan beter boos worden op de eigenaar van de kat. De kat doet niets anders dan zijn instinct volgen......

Als je goed kijkt naar de eerste regen in mijn begin post zie dat we er ook eigenlijk zo over denken ;)

Citaat:
Kan mij ook niet echt voorstellen dat een kat een konijn boeiend vind, want zo bewegelijk zijn die ook niet.

niet zo bewegelijk? Dan heb jij nog nooit jonge konijntjes gezien of wel. Deze zijn echt mEGA bewegelijk

Citaat:
Citaat:
randie schreef:
Kan je wel vertellen dat er nu wat minder vriendelijke maatregelen genomen worden want dit gaat echt te ver...

Citaat:
Je kunt ook gewoon zorgen voor een goed hok

Dus wij moeten een ander hok aanschaffen omdat een kat van iemand anders onze konijnen net iets te interessant vind? Ehm nee
dat is de omgedraaide wereld, dat beest hoort al niet in onze tuin ;). Als we graag een kat in onze tuin wilde hadden we er zelf
wel 1!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 12:37

Citaat:
Eh ben ik nou gek of zou je niet snel een zoekactie op touw zetten? Bij een vriendin van mij is eens een hond de tuin in gekomen, hok gesloopt (was toch echt superstevig, maar kennelijk niet genoeg) een konijn vermoord en de andere was ook spoorloos verdwenen. Toch overal foto's opgehangen, en ze hebben het konijn teruggevonden!
Dus je kunt het proberen, hun hebben tenminste 1 konijn teruggekregen.

Dat is vanmorgen al gebeurd als eerste werk, briefjes in brievenbussen gedaan door heel de buurt heen, gezocht bladen op lantaarnpalen, mensen gesproken en heel de tuin en omgeving afgezocht.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:37

Ik heb zelf 2 katten waarvan er één een fervent jager is. Een kat zal niet snel een ren slopen... Vooral niet voor zoiets onbewegelijks als een konijn. Huiskatten spelen eerder met een prooi dan dat ze echt jagen, dus dan moet de prooi ook bewegen. Een konijn dat vrij stil zit is gewoon niet leuk voor een kat... En een kat zal dus ook niet snel een konijn meeslepen over een schutting, want de gemiddelde huiskat krijgt zat te vreten. Ik vind het waarschijnlijker dat het een nerts oid was.

Jonge konijnen zijn idd bewegelijk, maar een konijn in het nauw zit meestal gewoon stil.

Zoals ik al zei, één van mijn katten is/was een fanatiek jager. De buren van mijn ouders hebben konijnen en er lopen her en der kippen rond, nooit problemen gehad. Ze zijn 3,5 jaar weggeweest, gewoon bij ons in Tilburg. Ik zorg dat ze zo weinig mogelijk bij anderen in de tuin rondlopen, ik wil anderen niet met mijn katten lastig vallen. Ze hebben in juni en juli weer een goeie 2 maanden bij mijn ouders gelogeerd, wederom geen problemen.

Ik snap dat het gewoon ronduit kl*te is van jullie konijn, maar ik vind de titel een beetje jammer... De gemiddelde huiskat dood alleen vogels en muizen. Niet alle katten zijn kl*te en er zijn ook ontzettend veel katteneigenaren die wél gewoon rekening houden met andere mensen...

En idd: probeer jullie konijn sowieso terug te vinden, ga er niet zonder pardon van uit dat ie dood is.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:41

Citaat:
Dus wij moeten een ander hok aanschaffen omdat een kat van iemand anders onze konijnen net iets te interessant vind? Ehm nee
dat is de omgedraaide wereld, dat beest hoort al niet in onze tuin . Als we graag een kat in onze tuin wilde hadden we er zelf
wel 1!

Het is niet alleen tegen katten dat je een stevig hok wilt hebben, wilde dieren zoals nertsen hou je er ookmee buiten, of moet de natuur dieook maar binnen houden dan :P .

Bovendien is een kat echt niet zoveel sterker dan een volwassen konijn volgens mij(wel afhangkelijk van ras) dus als een kat er zo makkelijk (en snel) inkomt komt je konijn er met wat meer geduld ook wel zelf uit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:50

randie schreef:
dat is de omgedraaide wereld, dat beest hoort al niet in onze tuin ;). Als we graag een kat in onze tuin wilde hadden we er zelf
wel 1!

Ik weet niet hoor, maar JIJ zit hier te piepen dat je konijn is opgevreten. Kun je maar beter zorgen voor een stevig hok lijkt me :)*

En dan nog... ik weet niet wat je bedoelt met minder fijne maatregelen? ;)

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:52

Sorry hoor maar je klinkt overduidelijk als iemand die geen katten heeft. Dit zal ook altijd een discussie blijven tussen mensen met en zonder katten...

Feit blijft dat er ook andere dieren (wilde) zijn die jouw konijntjes aan kunnen vallen, denk aan roofvogels.
Daarom zijn jij en je zusje ten alle tijde verantwoordelijk voor de veiligheid van de konijntjes, en niet de eigenaar van de kat.

Uiteraard vindt ik het heel sneu voor je zusje en het konijn maar het enige wat je er nu mee kunt doen is er iets van leren...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:57

randie schreef:
wel 1!

Nee, dat hoor je al te hebben omdat je anders niet moet zeiken dat 1 van je konijnen nu dood is.
Als je geen goed stevig hok hebt, en dat daar een kat doorheen is gekomen heb je gewoon geen goed hok. Als een kat hem kapot kan maken kan een konijn dat helemaal. Katten slopen meestal geen hokken oid. Zou ook niet echt weten hoe ze dat moeten doen.

Dus voordat je de schuld aan de kat geeft zou ik toch eerst eens goed naar jezelf kijken.
Want die kat kon net zo goed een ander dier zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:59

randie schreef:
Er zijn hier nog nooit andere dieren gesignaleerd dan katten & honden..

Wat je niet ziet kan er wel zijn...
neem bijv. steenmarter... die doen er alles voor om bij hun prooi te komen... konijnen, voliere vogels, kippen postduiven en die gaan heel ver....
en in een flits lijkt een steenmarter veel op een kat... en heeft je andere konijn waarschijnlijk geluk gehad dat je slachtpartij verstoord hebt, een marter gaat door met killen... tot er niets meer beweegd
http://www.dirkjankarsten.nl/images/dieren/marter.jpg

een kat die een ren of hok sloopt, lijkt me onwaarschijnlijk..

vwb maatregelen tegen de katten, die kunnen er niets aan doen dat ze naar buiten gegooid worden door hun baasje(s)...

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:01

Eens met de voorgaande reacties :) ,
De natuur is al genoeg verkloot, en dit is nou eenmaal het instict van het dier. Dat past zich echt niet aan aan hoe de omstandigheden nu zijn hoor..
Een konijn kan zelf denk ik beter een hok slopen als een kat btw.
Een stevig hok lijkt me mede daardoor een goede, simpele oplossing. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:07

dat van een steenmarter hoorde ik net ook van de dierenambulance inderdaad, vannacht gaat het andere konijn gewoon naar binnen voor het geval dat :)

Citaat:
Nee, dat hoor je al te hebben omdat je anders niet moet zeiken dat 1 van je konijnen nu dood is.

Dit is typisch weer bokt, punt 1 is het niet zeker dat hij dood is maar is hij "verdwenen" punt 1 heeft in dit hok
mijn oude konijn de helft van zijn 10jarige leven jaar gezeten zonder ontvoerd te worden...! En dit is gewoon
een goed onderhouden hok.

Sylvia

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:10

Als het een goed hok is, dan kan een kat er niet doorheen. Een kat sloopt geen omheiningen oid, dan is het dus gewoon een roofdier geweest... :) Als een kat er doorheen kan, kan een konijn dat ook zelf.

En het is ook wel een beetje de toon die de muziek maakt hé... :) Het is nl niet officieel dat katten kl*te zijn en de kans dat het een kat is geweest is mijn inziens minimaal. Je suggereert overigens ook zelf dat jullie konijn dood is...

AliesMeijer

randie schreef:
punt 1 heeft in dit hok
mijn oude konijn de helft van zijn 10jarige leven jaar gezeten zonder ontvoerd te worden...! En dit is gewoon
een goed onderhouden hok.

Dan kan het iig geen kat zijn geweest. :)

Anoniem

Angelkisssss schreef:
Wel beetje vreemd dat een kat een konijn pakt.....

Vreemd? Onze kat eet drie konijnen per dag... Dus dat is gewoon de natuur.

Dus dat een kat het konijn te pakken heeft gehad kan op zich wel, maar hij heeft hem echt niet op zo'n korte termijn opgegeten + het is niet zo makkelijk om met een konijn in de bek te klimmen over de schutting. Over gelijke grond kunnen ze er wel makkelijk mee lopen / rennen.

Al eens heel goed in de tuin gezocht? Kan het niet ergens onder liggen?

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:11

Ja dat is de natuur he! Je weet dat er katten rond lopen dus kan je beter ervoor zorgen dat je een goeie kooi heb voor je konijnen. Maar ik vind het ook wel beetje zielig hoor maar ja hoort erbij.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 13:12

Citaat:
Vreemd? Onze kat eet drie konijnen per dag... Dus dat is gewoon de natuur.

Dus dat een kat het konijn te pakken heeft gehad kan op zich wel, maar hij heeft hem echt niet op zo'n korte termijn opgegeten + het is niet zo makkelijk om met een konijn in de bek te klimmen over de schutting. Over gelijke grond kunnen ze er wel makkelijk mee lopen / rennen.

Al eens heel goed in de tuin gezocht? Kan het niet ergens onder liggen?

Dus het zou wel kunnen, het is niet onmogelijk..Voor mij gevoel moet hij ook echt nog ergens liggen
maar ik kan hem echt niet vinden...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:13

Sylvia schreef:
En het is ook wel een beetje de toon die de muziek maakt hé... :) Het is nl niet officieel dat katten kl*te zijn en de kans dat het een kat is geweest is mijn inziens minimaal.

Inderdaad.
Maar vooral blijven wijzen naar katten hoor TS ;)

Randie; ik heb een moederpoes met kittens, toen de kittens een week oud waren (+/- 200 gram) werden ze al zwaar om te dragen. Hoe denk jij dat een kat een konijn (die wel meer weegt dan een hamster) over een schutting sleept?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:13

Dat een redelijk flinke kat een jong konijntje pakt is niet zo raar. Bij ons op stal komen ze ook met jonge haasjes aan en ik heb ook als een kat met een jong konijntje zien slepen. Het is wel apart dat het hok kapot is, dat zie ik een kat niet zo snel doen.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:14

Maya, jullie kat is wel echt een boerderijkat. En die grijpt konijnen die niet in een hok zitten, maar in het wild leven. Hij zal geen hokken slopen om een prooi te vangen. De gemiddelde huiskat in woonwijken al helemaal niet... :) En jullie kat hoeft geen schuttingen over met een konijn in z'n bek, want zoals je zelf - en anderen - al aangeven is dat behoorlijk lastig voor een kat. Al helemaal als het een muur is...