Lieve kitten op hooizolder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Lieve kitten op hooizolder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:32

mja ik zou het echt proberen, misschien ploft hij wel op de bank neer en is hij helemaal thuis. Mijn kitten heeft nog nooit in de rolgordijnen gehangen, sloopt helemaal niks. Dus het is zowiezo onzin dat kittens altijd slopen.
Maar goed ik denk dat het best goed kan komen hoor.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 23:34

Onder d'r gat zit een zwarte vlek met daarin een langwerpig soort lichtroze driehoekje. Da's d'r doos. Of ik moet me écht heel erg vergissen. Maar zoals ik al zei: bij cypers kun je het juist zo goed zien. Is mijn ervaring dan :+

Edit: ik ga met Rockwitch mee. Mijn kater is hier als kitten in huis gekomen en heeft nooit echt wat gesloopt. Waarschijnlijk is ze zo onder de indruk van de nieuwe omgeving dat ze helemaal niks doet. Laatst was de kitten van de buurvrouw verderop hier naar binnen gewandeld, die schrok zich het schompes toen ze mijn kater zag (maar die weegt dan ook meer dan 6 kilo) en heeft alleen maar met grote ogen naar 'm zitten kijken. Helaas is mijn kater een ongelooflijke schijtebak en dat had ze vrij gauw door :Y)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 00:51

Volgens mij is dit een dame :j En wát voor eentje :+:

Zou het lekker gaan proberen in huis, wat een poppetje zeg!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 18:43

Op de 1e foto´s dacht ik een kater maar nu ga ik twijfelen... toch ga ik voor kater omdat de doos te ver bij de poeperd vandaan zit en ook katers zwarte ballen kunnen hebben net als dames een donkere doos kunnen hebben.
Mylah en Isami van mij hebben ook een donkere doos, Seleentje niet, die heeft een beschaafde lichtgrijze doos. (tjonge waar gaat het over...)

edit, is het een gleufje of een ronde opening? gleufje is vrouwtje, rondje is kater.
Laatst bijgewerkt door cissy op 22-08-09 19:26, in het totaal 2 keer bewerkt

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:01

AAaa wat een lieverd.
Ik denk trouwens ook een vrouwtje.

Ik had ook een oude poes en heb er later 2 kittens bij genomen. Ging super goed. Net als met de honden.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 19:12

Ik denk ook dat het een knappe dame is.
Vind haar erg mooi.
Zou ook proberen haar in huis te nemen.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:18

Even een update, ik ga er nu maar even vanuit dat het een madam is.

Dit weekend was ik niet thuis, en anderen hebben haar gevoerd. Toen ik zondagnacht om 3 uur thuis kwam begon ze meteen te mauwen en bleek ze beneden te zitten. Dat heeft ze blijkt achteraf ook pas zondagnacht ontdekt.

Ze is wel heel eenkenning. Als ik er ben voelt ze zich duidelijk heel veilig want dan gaat ze ineens onder de tafel vandaan en alles verkennen en heel veel spelen.Dicht in mijn buurt kwam ze niet maar je ziet wel duidelijk dat ze blij was met mijn aanwezigheid. Ze liep me achterna tot aan huis. Toen ze 2 pootjes binnen zette begon de hond zachtjes te grommen. (vreemde kat he) en was poes weg.

Gisteren zat ze weer in een andere schuur nu echt pal achter het huis, en liep mij overal achterna, echt ik heb alle weilanden geprobeerd en ze liep steeds mee. Heel schattig. Ze liep nu ook mee de deel op, waar ik de deur achter mij gesloten heb. (de hond kan daar niet zo komen) heb 1 van onze poezen ook op de deel gezet en die was zeer geinteresseerd in de nieuwe poes. Alleen nieuwe poes begon te schreeuwen en te blazen dus gauw de kat weer naar de keuken gebracht en poes naar buiten gelaten. Ze zat natuurlijk in een vreemde omgeving en dan ook nog een vreemde kat was haar kennelijk echt te veel. Of ze is geen andere katten meer gewent omdat haar broertjes en zusjes al heel lang weg zijn...

Heb haar inmiddels gelukkig wel weer uitgebreid kunnen aaien, ze moet wel even wennen aan de nieuwe omgeving (weg van de veilige bekende zolder) dus af en toe weet ze echt niet wat ze wil. Heel blij als je er bent, maar soms toch wel bang voor je. Beetje dubbel.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:37

Ik zou haar gewoon naar binnen halen en apart zetten van de andere katten en honden. Dan laat je haar gewoon een tijdje wennen binnen en dan mag ze weer naar buiten. Laat haar er ook aan wennen dat ze binnen haar eten krijgt, en niet in de schuur. Ze zal zich steeds meer op haar gemak voelen en ook meer gaan ontdekken. Laat haar dan rustig wennen aan je andere kat(ten) en geef ze een beetje de ruimte. Ga het niet forceren, maar als ze naar elkaar toe willen moet je ze gewoon zelf laten gaan. Als ze weg willen, zorg dan niet dat de ander erachteraan gaat, want daar worden ze bang van. En als ze dan ook aan de anderen gewend is kun je haar aan de honden laten wennen. Komt vast goed met dit katje!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:45

alle nieuwigheid is eng..mijn kittens waren ook aan het blazen toen ik ze vanuit het asiel mee nam naar huis

ps mijn kittens hebben wel dingen gesloopt en zijn nu 1 jaar en nog steeds ondeugend

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:49

gewoon lekker in huis nemen, mijn poezels hebben nog nooit wat gesloopt.

Tinks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 16:53

He thanks voor de tip. Mogelijkheden genoeg hier om ze eventjes gescheiden te houden. Ze is wel super speelt en krapt natuurlijk overal aan dus daar ben ik toch een heel klein beetje bang voor. :o

Onze andere katten zijn ook als kitten hier gekomen en die hebben ook niks gesloopt alleen een paar planten maar dat doen ze nog steeds en ze zijn al 16 jaar oud.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 17:06

anders nog een kitten maatje er bij :P heb je er alleen wel 4 :P Mijn ervaringen leert me dat als ze speel maatjes hebben ze minder snel de boel af breken. Of zijn je 16 jarige nog speels?