kleine hondenrassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:30

_Do_ schreef:
Persoonlijk heb ik het niet op kleine honden en helemaal niet op terriers, maar eentje die er dan toch uitspringt voor mij is een border terrier.

Je kan er tenminste ook wat mee en luisteren beter dan de andere terriers.

Lang niet allemaal hoor. Ik heb er een bij de flyball gehad. Nog nooit zo'n eigenwijze hond meegemaakt :D

Overigens zijn er genoeg kleine hondjes waar je mee van alles mee kunt.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:32

bnb schreef:
Sorry even off-topic..........maar wat een geweldige stoere en mooie poedel.... +:)+

Danke je. Vind het uiterlijk van een poedel niet zo geweldig (hoewel ze nu coole krullen op d'r kop heeft en dat is wel lache :D ), maar het karakter maakt dan 3dubbeldwars goed ;)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:44

Als ik een kleine hond zou moeten kiezen, zou ik ongeveer dezelfde dingen zeggen als jij in je beginpost :D. Eerste instantie denk ik dan ook aan de kleine honden die ik zelf best wel oke vind.... Op mijn eerste plaats kwam Australian cattle dog (maar toen besefte ik dat die eigenlijk al eerder in de 'middelmaat' past), en de sheltie (niet de 'opgepoefte', maar de leuke natuurlijke).

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 20:58

ik denk dat een shetland sheepdog wel wat voor je is willen veel lopen en zijn middelgroot maar er zijn natuurlijk ook wat kleinere.
hoop dat je hier wat aan hebt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 21:25

fojoe schreef:
misschien is een welsh corgi wat voor jou: http://www.welshcorgiclub.nl/
edit: of een shiba inu: http://www.shibainu.nl/

Denk er wel aan dat de Shiba een erg groot karakter heeft, het zijn in de regel erg dominante hondjes zowel naar andere dieren als naar mensen! Er zijn lange wachtlijsten bij fokkers en dit is niet zomaar..laat je goed informeren mocht je voor een Shiba gaan en ga bij een fokker langs die is aangesloten bij de ras vereniging! Wil je meer weten over de Shiba mag je altijd pb'en ik heb er zelf 1

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 22:39

ikdoemaarwat schreef:
plutolover schreef:
Wat zijn leuke hondenrassen om op een flat/apartement te kunne houden?

Zelf ben ik meer een middel/grote hondenrassen fan. Maar op een flat of apartement is gewoon geen plek voor een grote hond. Dus wat zijn leuke hondenrassen?

En mag ik vragen waarom niet en dat je zo denkt?

Ik woon zelf ook in een flat en heb toch echt wel een reu van over de 50kg die bepaald geen kleintje is :n
(zie profiel)

en kan perfect hoor :j
maar je moet gewoon veel buiten zijn met je hond....en dat moet je met elke hond
een eengezinswoning heeft vaak een beneden en bovenverdieping, de benedenverdieping is dan niet groter dan 40M2
terwijl een 4 kamerflat hier 70M2! gelijkvloers is :j
dus tja....oke geen tuin maar een balkon
maar zoals eerder vermeld, veel wandelen , en veel buiten zijn, veel meenemen
dat maakt al heel veel goed en eigenlijk net zo humaan als mensen met een eengezinswoning

Tja omdat ik uit ervaring weet, dat sommige honden goed alleen kunnen spelen en dan lekker door het huis heen racen (zoals het kleine hondje wat ik nu heb) En zo grote/middelhond kan dat niet in een flat. En vind het sneu dat die dan niet naar buiten kan als ik evt. naar me werk ben. Of ik moet hem in de tuin van me ouders doen :P die is Groot! haha. alleen willen me ouders geen herder. En een herder op een balkon is niet te doen haha.

Verder is een klein hondje wat makkelijker mee te nemen. Ik weet als ik op mezelf woon, dat ik dan geen tijd heb voor een dh helaas. Aangezien ik werk en dan ook nog naar me paard

Stiekum hoop ik gewoon Partime als dierenarts assistente en dan andere baan bij me ouders op het bedrijf. Dan kan de hond namelijk mee naar me ouders bedrijf en zit het niet uren alleen.

Maar of ik een grote of kleine hond heb als me hond niet mee kan naar werk neem ik waarschijnlijk geen hond. Ik vind zielig als ze 8 uur binnen alleen is (al kunnen sommige honden dat erg goed, mijn kleine hondje heeft er geen last van maar zei gaat wel vaker naar bedrijf van me ouders) en dan dat ik minimaal nog 2 uur savonds naar me paard ga. Dan heb ik gewoon weg geen tijd voro een hond of het een grote of kleine is. Wat wel zo is een kleine hondje komt eerder in huis bij me moeder :p, dus kan ik evt. het hondje bij me moeder doen en is ze niet alleen, maar met het hondje wt ik nu heb.

En een dh komt bij me ouders er niet in. Ja als het een lief schatig klein puppy is. haha

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 22:49

plutolover schreef:
[Tja omdat ik uit ervaring weet, dat sommige honden goed alleen kunnen spelen en dan lekker door het huis heen racen (zoals het kleine hondje wat ik nu heb) En zo grote/middelhond kan dat niet in een flat. En vind het sneu dat die dan niet naar buiten kan als ik evt. naar me werk ben. Of ik moet hem in de tuin van me ouders doen :P die is Groot! haha. alleen willen me ouders geen herder. En een herder op een balkon is niet te doen haha.

mijn hond kan ook goed alleen spelen en ook samen
en mijn hond heeft meer renruimte dan bij sommige eengezinswoningen dus ik vind je oordeel toch niet kloppen :n
hij heeft het voordeel dat alles gelijkvloers is :D

maar als je en werkt en paarden en dan ook nog andere dingen hebt zou ik er niet aan beginnen
dan is je hond meer bij de oppas dan bij jou en dat is niet de bedoeling lijkt me

Anoniem

Re: kleine hondenrassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 23:07

Nee, dan zou ik idd even wachten tot je het (heel langdurig) rustiger hebt. Het type hond wat jij wilt heeft best veel beweging nodig, namelijk :)

Diaz

Re: kleine hondenrassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:35

Toch kom ik met jouw karakter uit op de chihuahua..
'Een grote hond in een klein lijfje' word er wel eens over gezegd, en dat is helemaal waar.

Je kunt Uuuuuren met ze wandelen, strand, bos, niets is te gek!
Met iets voor hun formaat is apporteren ook heel goed te doen, het zijn echt honden die uitdaging nodig hebben!

Ik wilde met Jack, mijn grootste (te groot voor een chihuahua, rasstandaard gaat tot 3 kilo, hij is 4,5 kilo) aan behendigheid gaan doen.. hij heeft alleen nu een acute hernia gehad, en is nog herstellende..

Jack zou perfect in jouw plaatje passen!