Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Blondie_ schreef:Ik loop per dag genoeg met hem daar ligt het niet aan.
Al heb ik net een uur gewandeld, en laat hem dan thuis 10 minuten alleen dan heeft ie weer overal gepist.
Dit deed hij al vanaf het begin, ik kocht hem toen die 7 maanden was. Ik ben zijn 4e baasje (incl fokker) dus ik weet verder niks over hoe hij opgegroeid is.
Abeltje77, zoek een fatsoendelijke oplossing? wat ben ik nu aan het doen dan?
En jij kan zeker de toekomst voorspellen? ik niet hoor..
ikdoemaarwat schreef:ik vind hier toch wel dingen tussen staan dat ik denk: tjee wat een gepiep.....wat een brave bokkers allemaal
over alleen heel nerdeland al genomen zijn er duizenden honden die bij een baasje wonen die werkt
anders hadden 70% minder honden een baas gehad
wel ben ik van mening dat de dagen dat je werkt dat je die moet opvullen met een uitlaatservice
abeltje: toekomst voorspellen is niet zo makkelijk als dat jij het voorschets, en je doet nu net alsof iemand die werkt geen hond kan houdenik zou niet weten waarom niet....
overigens heb ik in de beveiliging heel veel nachtdiensten gedraaid en mijn honden hebben nergens geen last van gehad
die sliepen echt de hele nacht aan 1 ruk door (languit op de bank) en als ik thuiskwam kwamen ze al wat slaperig overeind...liet ik ze even wakker worden (luie hond) en ging ik daarna een uur wandelen om vervolgens zelf een paar uur te gaan slapen...
even naar stal met de honden als ik wakker werd, en voordat ik weer naar mijn werk ging ,gingen ze nog een grote ronde...
mijn honden waren dik tevreden hoor,nooit geen last gehad ...
TS: je hebt duidelijk een hond met verlatingsangst
heb je al eens geprobeerd met de radio en/of tv aan?
heel soms wil het wel eens " verzachten"
dit eruit krijgen kan alleen door middel van training
dezelfde training waar je mee begint als ze pup zijn....eerst 5 min weg ,dan 10 enz enz zo uitbouwen
iets weggeven bij weggaan (zodat het niet erg is als je weggaat) en belonen bij terug komst,mits niks gedaan...
wel wat gedaan?: niet straffen, gewoon negeren, eerst je spullen rustig neerleggen enzo ,plasje opruimen terwijl de hond het niet ziet....en bij buitenkomst met de hond de hond weer uitvoerig belonen bij het plassen op het gras/bosjes...
alles draait om geduld en leren.....
tevens blijf ik wel van mening dat 2 altijd veel gezelliger is als 1
maargoed snap best dat mensen geen 2 honden willen...
ikdoemaarwat schreef:vertel dat dan ook even tegen duizenden mensen die werken en toch een hond hebben (en ja ze zitten hier op bokt ook maar houden zich stilletjes...)
ranna schreef:Clomicalm in een antidepressivum. Zou ik persoonlijk noooit doen.
Daar leert hij niets van, zijn gedrag wordt enkel onderdrukt.
Blondie_ schreef:Maar als ik hem beloon als ik thuiskom, denkt ie dan niet dat het oke/goed is als hij in huis plast? dat ik hem daarvoor beloon?
Ik zal de website eens bekijken.