Pink , helaas ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrzavm

Re: Pink , helaas ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 16:13

Dankjewel , ik weet nu ook echt niet wat ik moet ... ;(
Ik hoop zo dat we d'r kunnen vinden , en dat ze straks weer hier is .. De mensen zijn overigens weggegaan weer naar hun huis ( doetichem )

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:19

Nou dat vind ik raar hoor, heb je net een hondje, waar je denk ik wel blij mee bent.Ontsnapt ie en ga je vervolgens gewoon naar huis. Ik zou blijven zoeken, althans in ieder geval nog een tijd

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:04

onze pink is gevonden , ze liep bij het kanaal !

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:10

Heb net je topic gelezen....
Gelukkig hebben jullie haar weer gevonden.. De nieuwe eigenaren al gesproken?

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:27

Saffier , we laten haar voorlopig nog even hier ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:32

Moet zeggen dat ik met Billy mee ga, vind dit een typisch gevalletje van de verkeerde opvoeding en geen kennis hebben van het ras of van honden in het algemeen.... Jacks vechten? Nee hoor, hebben er hier drie zitten en ondanks dat Ma-jack de dominanste van het huis is en ook al wat ouder en ietsje lichtgeraakter word, word er zelden echt gevochten. Ténzij een van de jonkies over de lijn zet, dan worden ze op hun plek gezet. Nee, dit is echt niet typisch Jack-gedrag. :\ Jammer dat het weer op het ras gestoken word terwijl het in feite onkunde van de eigenaar is.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:38

Pharagirlke , ik heb niks tegen het ras hoor ( wij hebben er zelf ook 3 zitten hier ) , maar Jackies zijn gefokt om op kleinere dieren te jagen ... Ik voel me eigenlijk een beetje beledigd , bedoelde het ook niet zo ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:41

Ja maar ze zijn niet gefokt om elkaar zonder reden aan te vallen, dat is of een draadje los of geen opvoeding.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:43

Pink is gewoon erg dominant , en wil graag voorop staan met alles ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:46

Da's wel iets heel anders "een typische jack, waar dus ook vechten bij hoort" ;)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:53

Weet er alles van wat betreft dominante teven.
Heb zelf 3 staffordshire bull terriers thuis 2 teven en 1 reu.
We zijn begonnen met 1 teef toen is de reu er bij gekomen en toen weer een teef.
Mijn eerste teef is heel erg dominant geworden na dat ze geholpen is en vliegt elke teef aan die ze tegen komt.
Maar thuis is er helemaal niks aan de hand de eerste dagen is de rangorde even uitgevochten en toen dat bepaald was is alles goed.
Kijk zo nu en dan hebben ze nog wels eens een woorden wisseling maar ja dat hebben we allemaal.
Dus ik zou zeggen ga kijken of het nog wilt lukken dat de rangorde bepaald wordt en zo nodig pink even goed laten weten wat haar plaats is.
Ik hoop voor je dat het gaat lukken en anders toch een goeie baas voor haar zoeken niet eentje die gewoon lekker naar huis gaat als de hond is weg gelopen.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:59

Sorry voor de jack russels kenners , zo bedoelde ik het iniedergeval niet ;)

Maar zal het dus liggen aan dat ze geholpen is ?

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 18:28

Hier een samenvatting.
de mensen die haar hadden opgehaald zouden nog even naar een vriend gaan in APD -ZUID , en daarna even naar de action om spullen voor haar te halen , toen ze dit hadden gedaan , rukte pink zichzelf los en renden het park in. De man ging er achteraan , maar veloor haar uit 't zicht . Toen belde ze ons op om te zeggen dat ze was weggelopen . dus ik en mijn moeder metteen in de auto gestapt , en naar De action gereden daarzo . Daar aangekomen metteen gaan zoeken , maar helaas niks gevonden ... Dus na ongeveer 5 uur zoeken naar huis gegaan , met een enorm schuldgevoel .. Toen zijn mijn ouders nog gaan zoeken , en werden die mensen door het amivedi gebeld , dat pinkt geraakt was door een auto . En dat ze ''daar'' en ''daar'' zou hebben gelopen . Dus mijn moeder is gaan zoeken , en uiteindelijk hebben we haar langs het kanaal gevonden , gelukkig nog helemaal heel , alleen een beetje mank ...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:31

Het kán er aan liggen. Er zitten hier een hoop mensen op bokt die verdomde veel verstand hebben van roedelgedrag. Misschien kan je samen met deze mensen tot een oplossing komen? Als je geïntresseerd bent, PB dan even, dan geef ik de namen door.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:33

Passorapard schreef:
Hier een samenvatting.
de mensen die haar hadden opgehaald zouden nog even naar een vriend gaan in APD -ZUID , en daarna even naar de action om spullen voor haar te halen , toen ze dit hadden gedaan , rukte pink zichzelf los en renden het park in. De man ging er achteraan , maar veloor haar uit 't zicht . Toen belde ze ons op om te zeggen dat ze was weggelopen . dus ik en mijn moeder metteen in de auto gestapt , en naar De action gereden daarzo . Daar aangekomen metteen gaan zoeken , maar helaas niks gevonden ... Dus na ongeveer 5 uur zoeken naar huis gegaan , met een enorm schuldgevoel .. Toen zijn mijn ouders nog gaan zoeken , en werden die mensen door het amivedi gebeld , dat pinkt geraakt was door een auto . En dat ze ''daar'' en ''daar'' zou hebben gelopen . Dus mijn moeder is gaan zoeken , en uiteindelijk hebben we haar langs het kanaal gevonden , gelukkig nog helemaal heel , alleen een beetje mank ...

Alsnog als een wiedeweerga naar de DA! Als de hond geraakt is, kan het bloedingen aan de binnenkant hebben. Wacht hier alsjeblieft niet mee!
Zo hebben wij een kat gehad die was aangereden. Op eerste gezicht niks te zien, geen wondjes, geen bloed, alleen wat mager, maar hé, ze was al 3 dagen weg. Niet zo vreemd dus.
Het toch niet helemaal vertrouwd en naar de DA gegaan... Beestje had haar middenrif gebroken, haar organen waren naar haar longen geschoven waardoor ze zo was ingevallen.
Haar daar moeten laten inslapen.

Ga dus aub niet alleen af op dat manke pootje!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:35

als pink toch nog even bij jullie blijft nog een kleine tip....niet met een bal spelen als je zo een dominante teef ertussen hebt...dat is vragen om ellende....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:38

ik zou idd voor de zekerheid even naar de DA gaan.. daarnaast ben ik het met Pharagirlke eens..
en voor de volgende keer als er weer een hond ontsnapt, dierenambulance bellen.. die zijn als het goed is altijd te bereiken en schrijven ze dan als vermist in.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:38

geerke schreef:
als pink toch nog even bij jullie blijft nog een kleine tip....niet met een bal spelen als je zo een dominante teef ertussen hebt...dat is vragen om ellende....

Dat is ook nog een goeie van je, heb hier het zelfde spelen met een bal of speeltje met meerdere honden
te gelijk is bij vragen om problemen dus gaan ze om en om.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:42

Je keuze is volkomen te begrijpen.
Zo'n hondje is beter op z'n plek ergens alleen bij mensen die veel aandacht voor haar/hem hebben.
Alleen voor jouw is dat natuurlijk heel rot.
Toch blijken veel JR dit te hebben dat vechten.
Ik ken bijv. ook JR die zich ondermekaar bijna afmaken terwijl ze samen wonen, als ze een andere hond tegen komen.

Heel veel sterkte.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:43

geerke schreef:

Inderdaad. Als je met de bal wil spelen met een van je honden, neem dan de hond apart mee naar een veldje en speel daar.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:43

Negen van de tien keer is het gewoon een opvoedingsprobleem wat bij de baasjes ligt en niet bij de hond zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:03

Nikki__ schreef:
Negen van de tien keer is het gewoon een opvoedingsprobleem wat bij de baasjes ligt en niet bij de hond zelf

idd.. een jack is een terrier, de meeste terriers hebben een korter lontje dan een andere hond, en daar moet je mee om kunnen gaan, kan je dat niet dan heb je een probleem..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:04

Terriërs hebben temperament maar niet per definitie een kort lontje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:08

pharagirlke schreef:
Terriërs hebben temperament maar niet per definitie een kort lontje...

een korter lontje.. ik zeg niet dat ze agressief zijn, of om de haverklap uitvallen, maar vaak hebben ze een korter lontje dan een ander soort hond.. niks negatief maar daar moet je wel rekening mee houden vind ik.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 19:11

Dees_daan , dat bedoelde ik inderdaad ook . Pink is behoorlijk dominant tegenover andere honden , maar dat zit bij haar in de genen ( haar moeder , zusjes , en broertjes zijn net zo ... )

We gaan trouwens naar cursus toe met Pinkie , hopen dat t een beetje helpt :)