Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: Andermans hond weggeven aan asiel en niet meer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:33

Hier was het zelfs een maand LovingTweety...vreemd allemaal hoor van dat asiel..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:34

Amy77 schreef:
Hier was het zelfs een maand LovingTweety...vreemd allemaal hoor van dat asiel..

Ja dat kan ook. Ik vind het iig een vreemd verhaal dat de hond binnen een uur herplaatst is. Apart asiel daar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:35

Ik zou eens contact opnemen met het asiel en het verhaal uitleggen, neem wel je ex even mee en natuurlijk de papieren.
Misschien word je dan wat wijzer, maar wat vervelend zeg.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:37

Ik zou aangifte doen en daar niet te lang mee wachten..anders heb je straks helemaal geen recht van spreken meer

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:38

raar verhaal dat die hond binnen een uur ergens geplaatst word.
dacht dat het allemaal niet zo n vaart liep in een asiel..

hoop dat jullie je hondje weer terug krijgen :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:39

Ruikt er eerlijk gezegd naar dat de hond bij een van de medewerkers van het asiel terecht gekomen is, of diens familie.

kazan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:45

Ik hoop dat je al onderweg bent want wacht er niet telang mee anders kunnen ze gaan zeggen ja het is niet zo heel erg want je bent niet meteen gekomen,kans dat je m dan niet terug krijgt.

suc6

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:03

Dit is diefstal. Aangifte dus bij de politie en meteen vertellen, dat dat asiel een vreemde rol speelt en dat het bekend is, waar de hond is en dat je hem onmiddellijk terug wilt. Als het moet, ook het asiel aanklagen wegens diefstal, omdat ze de chip niet hebben gecontroleerd en ze dus op de koop toe hebben genomen, dat het om een gestolen hond ging. De hond moet teruggegeven worden omdat hij niet op een markt is gekocht, de enige uitzondering op het teruggeven van gestolen goederen (jawel: een dier is nog steeds een goed!). Mijn wetskennis is oud, dus onder voorbehoud.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:09

Raar dat toen mijn zusje voor een hond ging en zij een leuke had uitgezocht zij deze niet mee kreeg. Dit omdat de hond nog maar 2 dagen geleden gebracht was en men eerst wilde weten hoe het karakter ed was.

Dus dat asiel geeft honden mee waarvan ze zelf niets weten......

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:24

Asiel is hierin volledig fout geweest!
Diertje had moeten worden gescand op een chip. Daaruit zou blijken dat de hond niet van mevrouw is.
Sowieso mag een hond nooit na 1 uur al weer geplaatst worden, aangezien en een verplichte quarantaine periode hebt!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:29

slimmerik schreef:
Grove fout van het asiel imo, àls de hond gechipt is.
Mijn vraag: hoe lang geleden is de hond herplaatst?

De hond is gister heengebracht en binnen een uur was hij weg.

Dát MAG/KAN niet eens. Bij ons in het asiel worden alle dieren die worden binnengebracht 2 weken in quarantaine gezet, deze 2 weken heeft de eigenaar de tijd om zijn/haar dier op te komen halen. Ook worden alle dieren gecontroleerd op chip en wordt de eigenaar nagetrokken voor zover dit mogelijk is.

Ik zou als ik jou was aangifte doen bij de politie en samen met de politie bekijken wat er nog meer ondernomen kan worden tegen het asiel.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:09

Ik zou heel snel handelen nu, dan kan je vriendin de hond met de politie erbij nog opeisen. Elke dag die eroverheen gaat maakt de kans dat ze de hond terug kan krijgen rap kleiner.

Ofwel... direct, mét politie, naar het asiel en dan door naar de nieuwe eigenaar. Haar de situatie uitleggen en de hond terughalen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:16

Ik zou ook aangifte doen bij de politie en met die papieren en je eigendomsbewijs naar de dierenasiel gaan.
Ze hadden het dier moeten controleren op een chip en daarmee vragen moeten stellen aan die moeder.
Ik vind het van die moeder persoonlijk ook niet kunnen dat ze zoiets doet :n

Ik heb getemd, het hoort bij beestenboel te staan aangezien het om dieren gaat.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:21

tja ipc moet de hond 2 weken "bewaard " blijven .
IK werk voor de dierenambulance en weet uit ervaring dat dit helaas niet altijd gebeurd bij alle assiels .
zeker in deze drukke tijden waar ze meer dieren binnen krijgen dan eruitgaan .
slechte zaak is het .
Degene die de hond komt brengen betaald een x bedrag maar degene die hem weer op komt halen ook .
Is dus snel verdient in een uurtje .

ik zou gewoon naar het assiel gaan en de hond opeisen je vriendin staat in dr gelijk en het assiel heeft het een en ander uit te leggen geloof ik .

succes

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:28

Ik denk dat het 2weken 'bewaren' van zo'n hond afhankelijk is met wat voor verhaal je bij het asiel komt. Als het dier gevonden is moeten ze hem 2weken bewaren ja, maar als je zegt dat je geen tijd meer hebt voor JOUW hond (dus als je de eigenaar bent of in dit geval je voordoet als de eigenaar) hoeven ze hem dus geen 2 weken te houden en zullen ze zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere eigenaar. Toch?
Wel kwalijk van het asiel dat ze niet alles hebben gecontroleerd w.b.t. eigenaar en papieren/chip. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:29

Stybba schreef:
Ik denk dat het 2weken 'bewaren' van zo'n hond afhankelijk is met wat voor verhaal je bij het asiel komt. Als het dier gevonden is moeten ze hem 2weken bewaren ja, maar als je zegt dat je geen tijd meer hebt voor JOUW hond (dus als je de eigenaar bent of in dit geval je voordoet als de eigenaar) hoeven ze hem dus geen 2 weken te houden en zullen ze zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere eigenaar. Toch?
Wel kwalijk van het asiel dat ze niet alles hebben gecontroleerd w.b.t. eigenaar en papieren/chip. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Nee hoor.
Alle honden worden hier in quarantaine gezet, ook in verband met eventuele ziektes etc. Daarnaast wil ''ons'' asiel eerst zo'n dier beter leren kennen, voor dat het bij ons mogelijk is om zo'n dier te plaatsen.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:34

welke asiel is het?

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:43

Ow, wat verschrikkelijk, voor vriendin haar ex maar vooral voor het hondje, wie weet waar hij nu zit. Moet er niet aan denken, bbbbrrrrrr.
( en ja, ik weet wel dat hij ook bij een heel lief vrouwtje kan zitten, maar toch)

Ik zal de politie in schakelen en het asiel weer opbellen of langs gaan en hun ook duidelijk vertellen dat je de politie hebt ingeschakeld. Dit is natuurlijk iets wat NOOIT had mogen gebeuren, en over die schoonmoeder, gelukkig dat het een ex is want anders......(dat zal ik maar niet zeggen)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:45

Ik zou met papieren naar het betreffende asiel toestappen, het verhaal doen en de hond terug claimen. Wensen ze niet mee te werken dan zou ik de polite inschakelen. Ik zou me iig niet met een "moet ik even met de manager overleggen" laten wegsturen. Het is toch HAAR hond, dat het asiel zich niet aan de termijn houd die ervoor staat is hun probleem, dat moeten ze niet bij jouw vriendin neerleggen.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:47

Naja zeg wat een raar gebeuren. Wat zou ik kwaad en woest zijn zeg. Ik zou naar politie gaan aangifte doen en het hele verhaal van begin tot nu uitleggen. En Inderdaad wat hier vaker gezegt wordt: een hond "moet" toch 2 weken in asiel blijven, mocht de eigenaar toch komen? Zoals met bv weglopers.
Onze vorige hond was wel een wegloper. Toen wij kwamen kijken zat hij er net een paar dagen, we mochten hem niet mee nemen want hij moest zijn 2 weken uitzitten. Na ruim 2 weken contact gehad en we mochten hem ophalen. Met een maand of 2 a 3 is er zelfs nog een mevrouw van het asiel komen kijken hoe het met de hond ging!!! Dat vond ik super netjes!
En Diesel is ook nog gechipt!! Naja zeg dat horen ze te controleren enzo.....
Ben benieuwd hoe dit verder gaat en ik zou nu wel gelijk actie ondernemen!!! Voordat jullie Diesel helemaal niet meer kunnen terug krijgen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:56

Ben ik de enige die zich afvraagt hoe lang het hondje al bij de schoonmoeder in huis was? Ik wil het gedrag van de schoonmoeder en het asiel niet goedpraten, maar ik kan me ook voorstellen dat het voor de schoonmoeder helemaal niet leuk is om opgezadeld te worden met een hond waar je niet om hebt gevraagd. :o Beetje lomp van die man om een paar dagen weg te gaan en zijn moeder voor de verzorging te laten opdraaien. Het zou me dan ook niet verbazen als de verzorging van de hond sowieso al op de schoonmoeder werd afgeschoven. Wat nou als die man wordt aangenomen? Nee sorry, ik kan me de gedachtegang van de schoonmoeder wel voorstellen. :o In mijn ogen is dan ook niet de schoonmoeder of het asiel de hoofdschuldige in dit verhaal, maar de ex-vriend van de vriendin van TS.

Neemt niet weg dat het enorm l*llig is voor de vriendin van de TS. Als ik haar was zou ik zo snel mogelijk weer contact opnemen met het asiel en eventueel aangifte (dreigen te) doen. Erg sneu voor dat oude vrouwtje, maar hopelijk krijgt ze het hondje dan weer terug.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:02

Dat is nergens op gebaseerd goeroe! Je kan prima werken én een hond hebben..je weet niet hoe lang de ex weg is geweest en je weet ook niet of ie de verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn hond als ie wel thuis was..hij was er blijkbaar gek mee anders had ie de hond wel meteen naar zijn ex gedaan denk ik dan..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:09

Hier gaat het dierenasiel duidelijk in de fout. Maar juist omdat dit zo fout is, denk ik dat met aangifte doen bij de politie, en daarmee teruggaan naar het asiel, de kans redelijk is dat de hond terug komt. Dan moet TS wel kunnen garanderen dat er deze keer een goed tehuis (dus niet weer bij schoonma) geregeld is, omdat het asiel anders misschien kan aanvoeren dat TS geen stabiel tehuis kan bieden aan de hond.
Succes TS, laat er geen gras over groeien, het is belangrijk om snel te handelen!

Overigens: als het gegaan is zoals Goeroe zegt, dan kan ik me het gedrag van de schoonmoeder ook wel voorstellen.
Je zult maar ongevraagd met een hond opgescheept zitten, voor weet ik hoelang... als er na herhaaldelijk vragen niets wordt gedaan om de hond ergens anders onder te brengen, en hotel mama het uiteindelijk zat wordt, tja...

@ Jeanine, ik heb diereneigenaren meegemaakt die dieren bij mij "tijdelijk" dumpten, om dan vervolgens geen ene moer meer om het dier te geven, en mij ermee te laten zitten, dus zo'n onzin is het niet wat goeroe zegt, bovendien zegt ze niet dat het persé zo gegaan is, ze noemt een mogelijkheid, geen vaststaand feit.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:19

Wat ik nog het meest vreemde aan het verhaal vind.... binnen 1 uur herplaatst???

Ik weet dat toen ik met mijn ex de hond uit het asiel haalde we eerst meerdere keren langs zijn geweest en pas toen bleek dat we geschikt waren voor de hond mocht hij mee naar ons.
Er zijn andere mensen afgewezen die hem een middagje 'op proef' hadden.
Nou was het een erg moeilijke hond, zat er al 10 maanden maar dan nog plaatsten ze hem niet zomaar eventjes in een uurtje tijd.

Ik denk dat iemand van het asiel zelf, of vrienden/familie van een medewerker het hondje in huis heeft genomen...

En verder chip-controle niet uitgevoerd, schoonmoeder is ook niet echt de fijnste dat ze hem zomaar wegbrengt(al kan ik me voorstellen als het al lang duurt en zij zit er mee terwijl ze hem niet wil hebben dat ze er vanaf wil, maar dan is dit niet de manier!)

En het meest vreemde, een asiel is maar op bepaalde tijden open, toevallig tijdens openingstijd wordt een hond gebracht en direct al geplaatst, zonder dat het asiel ook maar íets van de hond afweet.
Die 2 weken die er normaal voor staan en gedragstest enz hebben ze maar even overgeslagen...

Niet bepaald zoals hij bij andere asielen gaat!!

Aangifte doen, en even afwachten wat het asiel zelf nog zegt, maar degene met alle papieren staat imo toch redelijk sterk! Zeker omdat ze gemeld staat bij asiel en DA voor als hij evt wegloopt!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:21

Jeanine84 schreef:
Dat is nergens op gebaseerd goeroe! Je kan prima werken én een hond hebben..je weet niet hoe lang de ex weg is geweest en je weet ook niet of ie de verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn hond als ie wel thuis was..hij was er blijkbaar gek mee anders had ie de hond wel meteen naar zijn ex gedaan denk ik dan..

Er staat toch in de openingspost dat de moeder al eerder had aangegeven dat ze de hond niet langer in huis wilde hebben én dat de ex-vriend een paar dagen weg is geweest. :? Lekker makkelijk denk ik dan. Het zou me niet verbazen als die gemakkelijke houding niet eenmalig was. Vandaar dus ook mijn vraag hoe lang de hond al bij de schoonmoeder verbleef. Het maakt nogal een verschil of die ex-vriend net een weekje bij zijn moeder woonde of dat dit al maanden speelt. Bij dit soort verhalen hoor je vaak meer dan de helft niet. Dat kun je speculeren noemen, maar als je de schoonmoeder nu een rotmens noemt doe je eigenlijk precies hetzelfde, want dan ga je ervan uit dat ze verder niets heeft gedaan om deze situatie te veranderen.