Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
slimmerik schreef:Grove fout van het asiel imo, àls de hond gechipt is.
Mijn vraag: hoe lang geleden is de hond herplaatst?

Stybba schreef:Ik denk dat het 2weken 'bewaren' van zo'n hond afhankelijk is met wat voor verhaal je bij het asiel komt. Als het dier gevonden is moeten ze hem 2weken bewaren ja, maar als je zegt dat je geen tijd meer hebt voor JOUW hond (dus als je de eigenaar bent of in dit geval je voordoet als de eigenaar) hoeven ze hem dus geen 2 weken te houden en zullen ze zo snel mogelijk op zoek gaan naar een andere eigenaar. Toch?
Wel kwalijk van het asiel dat ze niet alles hebben gecontroleerd w.b.t. eigenaar en papieren/chip. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Beetje lomp van die man om een paar dagen weg te gaan en zijn moeder voor de verzorging te laten opdraaien. Het zou me dan ook niet verbazen als de verzorging van de hond sowieso al op de schoonmoeder werd afgeschoven. Wat nou als die man wordt aangenomen? Nee sorry, ik kan me de gedachtegang van de schoonmoeder wel voorstellen.
In mijn ogen is dan ook niet de schoonmoeder of het asiel de hoofdschuldige in dit verhaal, maar de ex-vriend van de vriendin van TS.Jeanine84 schreef:Dat is nergens op gebaseerd goeroe! Je kan prima werken én een hond hebben..je weet niet hoe lang de ex weg is geweest en je weet ook niet of ie de verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn hond als ie wel thuis was..hij was er blijkbaar gek mee anders had ie de hond wel meteen naar zijn ex gedaan denk ik dan..
Lekker makkelijk denk ik dan. Het zou me niet verbazen als die gemakkelijke houding niet eenmalig was. Vandaar dus ook mijn vraag hoe lang de hond al bij de schoonmoeder verbleef. Het maakt nogal een verschil of die ex-vriend net een weekje bij zijn moeder woonde of dat dit al maanden speelt. Bij dit soort verhalen hoor je vaak meer dan de helft niet. Dat kun je speculeren noemen, maar als je de schoonmoeder nu een rotmens noemt doe je eigenlijk precies hetzelfde, want dan ga je ervan uit dat ze verder niets heeft gedaan om deze situatie te veranderen.