Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:45

Succubi schreef:
Een man vond hem erg mager eruit zien en had verwacht dat hij een zwerfkat was (en dus niet gechipt)

Ik begreep deze zin verkeerd, hoef je me niet meteen op te vreten Succubi.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:49

Misschien beter lezen ;)
En je mist ook gezichtsuitdrukking etc en bedoel het niet zo hard als dat het overkomt hoor ;)

Ik ben gewoon zo pissed off dat Amivedi enzo mensen niet goed voorlichten op dit gebied en de wet ook niet duidelijk neerzet hoe het in elkaar zit (terwijl het heel simpel is!).
Die man die mijn kat in huis had (en zelfs nog verhuist was met MIJN kat) dacht dat hij ook alleen maar Amivedi had hoeven bellen en alles klaar was.
Hij en zijn dochter waren gebroken toen ze hoorde dat die gevonden kat een eigenaar had en zij hem terug moesten geven.
Vervolgens kreeg ik te horen dat mijn kat terecht was, ik hem terug zou krijgen en die meneer hem niet eens terug wou geven en eerst wou kijken wat zijn rechten op die kat waren!
Hij had het over "verjaring" enzo maar verjaring etc gaat pas in als je de kat bij een GEMEENTELIJKE instantie aangeeft en Amivedi (hoe goed ik hun initiatief ook vind!) maar een vrijwilligers organisatie is.
Dierenambulance en dierenasiel zijn dé gemeentelijke instanties op dieren gebied.

Die man dacht ook dat mijn kat een zwerf kat was omdat hij zo mager was etc etc.
Hoeveel zwerfkatten denk je dat er in Nederland zijn?...
Niet zoveel als je denkt kan ik je vertellen, dus ga er áltijd vanuit dat hij een baasje heeft, geef hem aan en geef jezelf (en evt eigenaar) daarmee een eerlijke kans om hem te laten vinden zodat jij zelf een eerlijke kans hebt om het dier zelf te houden.
Laatst bijgewerkt door Succubi op 30-08-09 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Re: Kwijtgelopen/gedumpt katje op visite..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:51

Toch denk ik dat zulke gebeurtenissen relatief weinig voorkomen, heel rot als je het wel meemaakt. Ik heb hier *ff kijken* 2 katten in huis die 'gevonden' zijn, nooit ook maar een seconde gedacht dat ze een baasje hadden voor mij.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:58

Dus stiekem komt het wel wat vaker voor ;)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:01

in e openingspost van de ts staat toch dat ze gaat beellen naar da en asiel??? of ben ik de enige die leest,
succubi: ik snap je bedoeling wel, maar je schrijft het met zoveel agressie dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:03

Quellian schreef:
Toch denk ik dat zulke gebeurtenissen relatief weinig voorkomen, heel rot als je het wel meemaakt. Ik heb hier *ff kijken* 2 katten in huis die 'gevonden' zijn, nooit ook maar een seconde gedacht dat ze een baasje hadden voor mij.

Nee, dat maakt mij pissig.
Dat je geen seconde gedacht hebt dat er misschien wel iemand is die de kat enorm mist.
Dat een kat er slecht uitziet betekend niet dat hij een slecht baasje heeft gehad of iemand die niet goed voor hem was.

En relatief vrij weinig voorkomen?
Ik heb een kennis die de kat na 7 jaar terug had gevonden toen hij in een andere stad bij een restaurant zat, kwam zijn kat langslopen!
Na het checken van de chip bleek het hem ook écht te zijn!
Ze hebben hem wel bij die mensen gehouden omdat hij het daar goed had maar voor hem was dat hoofdstuk eindelijk af kunnen sluiten.
De vraag waar je kat is gebleven, leeft hij nog? Heeft hij het goed? Is hij aangereden? blijven áltijd in je hoofd zitten.
En alleen maar omdat mensen niet nadenken om een kat als een gevonden voorwerp aan te geven bij de gemeente.

En lees alleen al op pagina 1 wat mensen zeggen... Het komt relatief VAAK voor dat mensen een gevonden kat in huis houden.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:06

nameless schreef:
in e openingspost van de ts staat toch dat ze gaat beellen naar da en asiel??? of ben ik de enige die leest,
succubi: ik snap je bedoeling wel, maar je schrijft het met zoveel agressie dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Ik bedoel het niet agressief, ik wil dat het DUIDELIJK is.
En bellen is niet voldoende want je hebt zelf geen scanner.
Daarom wil ik zo DUIDELIJK mogelijk zijn dat je door de telefoon géén recht maakt op dat dier en dat zelfs de dierenarts vaak niet de gang van zaken weet aangezien dat geen gemeentelijke instantie is.
Ik heb de posts van TS goed gelezen, jij de mijne ook? ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:06

urselin schreef:
Doet je denken aan een verhaal dat een vrouw een kat had MEEGENOMEN?

Hallo, de kat is hier zelf aan komen lopen?
De deuren staan wagenwijd open en hij maakt ons tegenwoordig vanuit de tuin wakker omdat ie wil eten bij ons :+
Hij is nooit opgesloten geweest, hij gaat naar buiten wanneer ie wil (net als onze andere twee katten).
Hij slaapt hier vrijwillig, hij eet hier vrijwillig, hij komt vrijwillig kroelen.

Flyers hangen er niet, Amivedi heeft ook geen meldingen van een vermiste kat met deze beschrijving.
We zouden best met hem naar de DA kunnen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, is ie óntzettend bang en schichtig.
Als ik hem ineens mee zou nemen naar de DA, komt ie nooit meer vrijwillig aan onze deur.

Jonge katten eten overal. Wees gewoon niet asociaal en laat hem checken op een chip. Ik snap wel dat je er emotioneel heel erg bij betrokken bent omdat ie zo lief en schattig is, maar hoe zou jij het vinden als iemand jouw kitten vindt en gewoon houdt?

Heeft de kitten geen chip en wordt er niet gezocht naar hem, heb je geluk. En anders zit het asiel vol met kittens op zoek naar een fijn huisje.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:14

Ps: Amivedi licht vaak verkeerd voor!
Toen ik een kat had gevonden en Amivedi had gebeld hadden ze mij gezegd dat ik hem mocht houden en alleen bij hun moest aangeven.
Verder vertelde ze mij dat de dierenambulance geld kost als je ze langs laat komen.... *zucht*

Even voor de duidelijkheid (en bel evt je eigen dierenambulance na) maar iig bij ons is het bellen van de dierenambulance gratis.
Ook het laten langskomen, laten checken op een chip én evt het laten meenemen van een (zwerf)kat of gechipte kat is GRATIS!
Mocht het beestje gechipt zijn en de eigenaar wilt hem terug betaald de EIGENAAR van het dier de voorrij kosten (ik geloof 8,- of 13,- euro).
Als het dier in het asiel terecht komt dan betaald wederom de EIGENAAR de kosten van het ophalen van het dier (dan is het geloof ik 45,- voor een kat)

Misschien moet ik maar een website maken met al die info :')

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:53

(Ik ben echt op dreef :'))
Ik zeg het niet alleen omdat er evt een verdrietige eigenaar kan rondlopen.
Maar ook voor jullie zelf.
Stel dat je over 2 jaar een keertje naar de da moet en de da doet een check up en komt erachter dat hij een chip heeft en de eigenaar wilt hem terug? Dan moet je je lieve kat afgeven.
Dan kan je er beter nu achter komen.
Het is misschien 2 weken spannend of er een eigenaar zich komt melden maar aan de andere kant ben je na 2 weken wel de rechtmatige eigenaar en sta je zelf in je recht als er achteraf iemand de kat komt opeisen. :)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 22:47

Whoa, wat een reltopic..
Kat woont niet bij ons, we houden hem niet binnen, niks.
Deuren staan hier wagenwijd open :+
En aangezien de kat een week niet bij ons is geweest, ga ik niet hals-over-kop iedereen en alles bellen.
Relax mensen, kat is niet van ons, komt alleen eten, klaar.

Ik wist niet dat het zó verkeerd was om een hongerig katje eten te geven en in huis rond te laten lopen.
Want onder geen beding is de kat hier OOIT opgesloten geweest of binnen gehouden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:54

Dat scheelt, kreeg eerlijk gezegd wel de indruk dat je hem als 'jou kat' ging houden/ zien ;)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:59

Dit hadden wij ook. Katje aangegeven bij Amivedi, op Marktplaats gezet en blaadjes met foto in supermarkt opgehangen. Niks van gehoord.
Katje zat helemaal vol van de wormen, dus nog een wormenkuur gegeven. Na 2 weken was hij ineens weg. Geen idee waar hij nu is. Hopen maar dat hij goed terecht is gekomen.. Hadden hem anders graag zelf gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:04

Succubi schreef:
(Ik ben echt op dreef :'))
Ik zeg het niet alleen omdat er evt een verdrietige eigenaar kan rondlopen.
Maar ook voor jullie zelf.
Stel dat je over 2 jaar een keertje naar de da moet en de da doet een check up en komt erachter dat hij een chip heeft en de eigenaar wilt hem terug? Dan moet je je lieve kat afgeven.
Dan kan je er beter nu achter komen.
Het is misschien 2 weken spannend of er een eigenaar zich komt melden maar aan de andere kant ben je na 2 weken wel de rechtmatige eigenaar en sta je zelf in je recht als er achteraf iemand de kat komt opeisen. :)

Ik vind je erg aanvallend overkomen. :o Begrijp dat je graag dingen duidelijk wilt maken, maar ik vind je toon erg belerend. Als jou kat zo ziek was dat hij speciaal voer en dergelijke moest, dan KUNNEN we ook zeggen dat je je kat maar binnen moet houden.
Ik heb overigens 2 katten, en beiden wonen binnen. Wil namelijk niet dat anderen last hebben van mijn poezebeesten.

TS wilt hier gewoon haar verhaal kwijt, en houd dit katje niet binnen of wat dan ook. Tevens wilt ze het asiel bellen of iemand hem kwijt is of wat dan ook. Als mijn kat wegloopt, ben ik blij als hij bij zulke welwillende mensen terecht komt.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 23:04

Nee, ik zie hem absoluut niet als eigen kat.
Hij komt gewoon op bezoek wanneer ie wil.
Ik wilde het asiel ook nog bellen, maar afgelopen dagen heb ik heel even wat anders aan mijn hoofd gehad :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:07

In mijn ogen doe je ook niks verkeerds eigenlijk!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:08

Succubi schreef:
Quellian schreef:

Nee, dat maakt mij pissig.
Dat je geen seconde gedacht hebt dat er misschien wel iemand is die de kat enorm mist.
Dat een kat er slecht uitziet betekend niet dat hij een slecht baasje heeft gehad of iemand die niet goed voor hem was.

Durf beide handen in het vuur te steken dat de 2 katten waar ik het over heb echt geen baasje hadden. En anders zijn ze er verrekte slecht voor geweest en verdienen ze geen dieren.

Een dier met een dieet moet je binnen houden, kun je je niet permitteren dat ze iets binnen krijgen dat schadelijk voor ze is.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:14

als het een zwerfkat zou zijn dan mag je neit eens besluiten om hem te houden, op dat moment is de kat een gevonden voorwerp en eigendom van de gemeente waar je in woont. dus dan moet je hem oplaten halen door de dierenambulance...

het kan best dat de kat van de TS in de dagen dat ze niet bij haar is gewoon weer in haar eigen huisje is en dan weer terug komt ik zou zeggen probeer de eigenaar te vinden en laat haar niet meer eten bij jou....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:16

Mjay schreef:
als het een zwerfkat zou zijn dan mag je neit eens besluiten om hem te houden, op dat moment is de kat een gevonden voorwerp en eigendom van de gemeente waar je in woont. dus dan moet je hem oplaten halen door de dierenambulance...

Nou, dan zal ik maar als een speer de dierenambulance prov. Utrecht bellen dat ik een kat heb gevonden in Frankrijk :)) Meer dood dan levend, mogen ze gelijk de oplapkosten dokken.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:45

Onzin, een gevonden kat is niet van de gemeente. Het is wel raadzaam de dierenambulance te bellen. Die komem langs om het dier te checken op een chip en als hij die niet heeft dan nemen ze hem mee en komt hij op het asiel. Hij wordt bij de betreffende instanties gemeld als vermist en de eigenaren hebben twee weken de tijd om de kat op te halen. Daarna wordt hij ter adoptie aangeboden.

De grootste fout van mensen is dat ze katten gaan voeren. Als je een kat maar één voert dan blijven ze terugkomen. Dus niet doen! Dierenambulance bellen en het hun verder laten regelen. Dit is gratis..althans in de regio waar ik woon wel. Aangezien hij een paar dagen niet op is komen dagen zou kunnen wijzen op het feit dat hij wel een baasje heeft en een tijdje binnen heeft gezeten.

Dus er is maar één goed ding wat je kan doen; dierenambulance bellen en hem op laten halen. de Dierenambulance Tilburg: 013 5420055

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:49

urselin schreef:
Doet je denken aan een verhaal dat een vrouw een kat had MEEGENOMEN?

Hallo, de kat is hier zelf aan komen lopen?
De deuren staan wagenwijd open en hij maakt ons tegenwoordig vanuit de tuin wakker omdat ie wil eten bij ons :+
Hij is nooit opgesloten geweest, hij gaat naar buiten wanneer ie wil (net als onze andere twee katten).
Hij slaapt hier vrijwillig, hij eet hier vrijwillig, hij komt vrijwillig kroelen.

Flyers hangen er niet, Amivedi heeft ook geen meldingen van een vermiste kat met deze beschrijving.
We zouden best met hem naar de DA kunnen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, is ie óntzettend bang en schichtig.
Als ik hem ineens mee zou nemen naar de DA, komt ie nooit meer vrijwillig aan onze deur.

Meegenomen is hier niet het correcte woord. Poezebeest kwam geloof ik ook steeds aanlopen etc en ze gaf hem ook te eten etc. en op een gegeven moment nam ze 'm dus ook mee naar binnen (hij liep vrijwillig naar binnen) uiteindelijk heeft ze 'm binnen gehouden, is niet naar de dierenambulance geweest, dierenarts oid. En dat is gewoon ronduit stelen.

Je wordt toch écht even geacht dit te melden en die kat op een chip etc te laten controleren!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 23:55

Katje is zélf ons huis ingeslopen en heeft het eten ontdekt van onze katten (wat ie overigens binnen vijf minuten naar binnen gewerkt had).
Katje is zélf terug gekomen en huis ingelopen, aangezien wij twee buitenkatten hebben die we niet in huis opgesloten laten en dus ook niet het katje zelf.

Kat is NOOIT opgesloten of binnen gehouden in huis.
Stelen vind ik een hele erge belediging en zoals ik in mijn andere post al vermeld, heb ik afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd gehad.

Sorry ik vind dit te ver gaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:56

Urselin, niets van aantrekken joh. Zijn genoeg mensen die wat van jóu kunnen leren ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 00:02

urselin schreef:
Katje is zélf ons huis ingeslopen en heeft het eten ontdekt van onze katten (wat ie overigens binnen vijf minuten naar binnen gewerkt had).
Katje is zélf terug gekomen en huis ingelopen, aangezien wij twee buitenkatten hebben die we niet in huis opgesloten laten en dus ook niet het katje zelf.

Kat is NOOIT opgesloten of binnen gehouden in huis.
Stelen vind ik een hele erge belediging en zoals ik in mijn andere post al vermeld, heb ik afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd gehad.

Sorry ik vind dit te ver gaan.

Ik denk dat er zo wordt gereageerd omdat je niet reageert op de adviezen hem te laten checken op een chip.
Ik heb je het het nummer van de dierenambulance van de dierenbescherming in ouw stad gegeven. Ik heb daar ook voor gewerkt echter in een andere provincie. Bel het nummer en je hebt het enige juiste gedaan. Het blijven voeren van een kat haalt niets uit. Je moet laten checken of hij daadwerkelijk geen baasje heeft.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 00:06

Ik heb al meerdere keren vermeld dat ik de afgelopen dagen even wat ánders aan mijn hoofd heb gehad.
En ik heb wél gereageerd op adviezen, ik vind het alleen niet slim om een bang katje ineens mee naar een dierenarts te ontvoeren om te kijken of ie een chip heeft.

En zoals zoveel keren eerder vermeld komt die kat zélf binnen lopen.
Moet ik het eten van míjn katten dan maar verstoppen of moet ik míjn deuren dan maar dichthouden zodat mijn katten niet binnen of naar buiten kunnen?