Succubi schreef:Een man vond hem erg mager eruit zien en had verwacht dat hij een zwerfkat was (en dus niet gechipt)
Ik begreep deze zin verkeerd, hoef je me niet meteen op te vreten Succubi.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Toch denk ik dat zulke gebeurtenissen relatief weinig voorkomen, heel rot als je het wel meemaakt. Ik heb hier *ff kijken* 2 katten in huis die 'gevonden' zijn, nooit ook maar een seconde gedacht dat ze een baasje hadden voor mij.
nameless schreef:in e openingspost van de ts staat toch dat ze gaat beellen naar da en asiel??? of ben ik de enige die leest,
succubi: ik snap je bedoeling wel, maar je schrijft het met zoveel agressie dat kan ook niet de bedoeling zijn.
urselin schreef:Doet je denken aan een verhaal dat een vrouw een kat had MEEGENOMEN?
Hallo, de kat is hier zelf aan komen lopen?
De deuren staan wagenwijd open en hij maakt ons tegenwoordig vanuit de tuin wakker omdat ie wil eten bij ons
Hij is nooit opgesloten geweest, hij gaat naar buiten wanneer ie wil (net als onze andere twee katten).
Hij slaapt hier vrijwillig, hij eet hier vrijwillig, hij komt vrijwillig kroelen.
Flyers hangen er niet, Amivedi heeft ook geen meldingen van een vermiste kat met deze beschrijving.
We zouden best met hem naar de DA kunnen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, is ie óntzettend bang en schichtig.
Als ik hem ineens mee zou nemen naar de DA, komt ie nooit meer vrijwillig aan onze deur.
Succubi schreef:(Ik ben echt op dreef)
Ik zeg het niet alleen omdat er evt een verdrietige eigenaar kan rondlopen.
Maar ook voor jullie zelf.
Stel dat je over 2 jaar een keertje naar de da moet en de da doet een check up en komt erachter dat hij een chip heeft en de eigenaar wilt hem terug? Dan moet je je lieve kat afgeven.
Dan kan je er beter nu achter komen.
Het is misschien 2 weken spannend of er een eigenaar zich komt melden maar aan de andere kant ben je na 2 weken wel de rechtmatige eigenaar en sta je zelf in je recht als er achteraf iemand de kat komt opeisen.
Succubi schreef:Quellian schreef:Toch denk ik dat zulke gebeurtenissen relatief weinig voorkomen, heel rot als je het wel meemaakt. Ik heb hier *ff kijken* 2 katten in huis die 'gevonden' zijn, nooit ook maar een seconde gedacht dat ze een baasje hadden voor mij.
Nee, dat maakt mij pissig.
Dat je geen seconde gedacht hebt dat er misschien wel iemand is die de kat enorm mist.
Dat een kat er slecht uitziet betekend niet dat hij een slecht baasje heeft gehad of iemand die niet goed voor hem was.
Mjay schreef:als het een zwerfkat zou zijn dan mag je neit eens besluiten om hem te houden, op dat moment is de kat een gevonden voorwerp en eigendom van de gemeente waar je in woont. dus dan moet je hem oplaten halen door de dierenambulance...
urselin schreef:Doet je denken aan een verhaal dat een vrouw een kat had MEEGENOMEN?
Hallo, de kat is hier zelf aan komen lopen?
De deuren staan wagenwijd open en hij maakt ons tegenwoordig vanuit de tuin wakker omdat ie wil eten bij ons
Hij is nooit opgesloten geweest, hij gaat naar buiten wanneer ie wil (net als onze andere twee katten).
Hij slaapt hier vrijwillig, hij eet hier vrijwillig, hij komt vrijwillig kroelen.
Flyers hangen er niet, Amivedi heeft ook geen meldingen van een vermiste kat met deze beschrijving.
We zouden best met hem naar de DA kunnen, maar zoals ik al eerder gezegd heb, is ie óntzettend bang en schichtig.
Als ik hem ineens mee zou nemen naar de DA, komt ie nooit meer vrijwillig aan onze deur.
urselin schreef:Katje is zélf ons huis ingeslopen en heeft het eten ontdekt van onze katten (wat ie overigens binnen vijf minuten naar binnen gewerkt had).
Katje is zélf terug gekomen en huis ingelopen, aangezien wij twee buitenkatten hebben die we niet in huis opgesloten laten en dus ook niet het katje zelf.
Kat is NOOIT opgesloten of binnen gehouden in huis.
Stelen vind ik een hele erge belediging en zoals ik in mijn andere post al vermeld, heb ik afgelopen dagen even wat anders aan mijn hoofd gehad.
Sorry ik vind dit te ver gaan.