honden in nederland horen ze wel hier of niet thuis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:39

Joto schreef:
Nijn, daar zie ik geen probleem in, maar wel mensen die van 8 tot 5 weg zijn, en beest moet zichzelf maar de hele dag vermaken, en zn behoeftes maar inhouden, dat mag dan alleen in de baas zijn tijd..

Ik denk dat je per dier moet kijken :)

De hond van mijn moeder kan bv een bepaald aantal uren alleen zijn, zonder uitgelaten te worden.
Mijn honden zijn gewend om alleen thuis te zijn als ik naar mijn werk ben, kijken me raar aan als ik eens eerder thuis ben en moeten 's morgens echt van de bank gesleept worden (overtuigd worden) om mee naar buiten te gaan.

We hopen binnen een maand verhuisd te zijn (huis gekocht mét tuin), maar ze zitten liever binnen...

Editje; w.b. wel/niet goed is gewoon heel persoonlijk. Ik zou bv nóóit mijn katten buiten los laten lopen, daarvoor zijn ze te belangrijk voor me. Terwijl een ander het weer zielig vindt om katten binnen te houden. Kijk gewoon per dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:02

Nijn schreef:
Joto ik ook niet, anders zou ik ook geen hond hebben, maar Yachma geeft te kennen dat ze het fout vind, en ik ben wel errug benieuwd waarom :)

Ik vind (nogmaals mijn persoonlijke mening) het geen optimale situatie. Imo is een huis met grote tuin idealer, en dan nog komen ze eruit voor een flinke wandeling van een uur, anderhalf uur...... 3x per dag. 's Avonds een korte.

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:11

vind het grote onzin dat je geen hond kan hebben op een flat. woon zelf in een huis met tuin, maar ook daar kunnen onze honden niet rennen, dit is te klein......om hun te laten ravotten in een tuin heb je een landgoed nodig :D :+ ik loop gemiddeld 3 tot4 uur per dag met de dames (honden) meestal aan de riem aangezien ze niet overal los kunnen, dus voor onze honden zou het geen verschil zijn om in een huis of flat te wonen.

voordat iedereen roept zielig dat ze niet dagelijks loslopen, ze gaan elke week naar kootwijk met een groep windhonden om rond te cossen en de oudste gaat ook naar de renbaan......(en hier in de buurt is een veldje om los te rennen)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:33

Ik vind dat een Kangal hier best thuis hoort. Maar wel met de goede verzorging en absoluut genoeg ruimte. Maar geld dat niet voor alle rassen?! Ik kan me dus echt niks bedenken waarom het niet zou kunnen.

Ik zou als fokker wel goed opletten waar ik mijn pups naartoe doe. Om ook zeker te weten dat het goed gaat. Kangals zijn geen makkelijke honden en hebben wel wat consequentie nodig.
Wij hebben er ook één gehad (wel in Turkije ;) ), en dat was een schat van een beest. Maar opvoeding had ze echt wel nodig.

Over een hond op een flat, dat vind ik ook best kunnen hoor! Ik woon op een flat, 4 hoog. 100 meter achter ons is een heel groot bos. Hier ga ik elke dag minimaal 1,5 uur met haar wandelen. Buiten die 1,5 uur wordt ze nog 4 tot 5 keer uitgelaten (zon 15-20 min per keer). En mijn hond is hartstikke gelukkig hoor. ;)