Klacht dierenambulance kennemerland, (kat kwijr gemaakt)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Klacht dierenambulance kennemerland, (kat kwijr gemaakt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:16

Enerzijds snap ik het terugzetten, idd omdat kat goed verzorgt eruit ziet, ze zullen hebben gedacht dat de kat gewoon een buurtkat is..

Daarom vind ik ook dat elke kattenliefhebber zijn eigen kat op eigen terrein moet houden. Maar dat is een andere discussie.

Vind het waardeloos dat ze niet eens even naar het kokertje hebben gekeken.
Ik zou ook een klacht indienen , maar beter nog zou ik de hele buurt optrommelen om die kat mee te zoeken, en overal pamfletten op te hangen !

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:16

Caira schreef:
Joh ik heb alleen nog maar negatieve dingen met de dierenambulance meegemaakt, stelletje prutsers vind ik het.

die ervaring heb ik niet, ik ben blij met de dierenambulance, ik zou de andere kant van het verhaal wel willen horen want ik vind dit gewoon te idioot voor woorden als ze de eigenaar niet zoeken met een kokertje, bij mij hebben ze destijds enorm veel moeite gedaan om ons op te sporen na een weggelopen jonge hond.
volgens mij is het verder veel liefdewerk oud papier bij de dierenambulance en vind ik bovenstaande opmerking behoorlijk grof

Ts, ik hoop dat de kat snel gevonden wordt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:19

Garny een hond is wat anders als een kat.
Er zijn zoveel mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen... als de dierenambulance elk van die katten moet oppikken en terug moet brengen....

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:20

Lekker domme actie. Aan de andere kant wordt het ook wel lastig als een dier niet gechipt of gemerkt is.
We hebben met dezelfde dierenambulance ook een stunt meegemaakt. Stunt..ik noem het gemakzucht.
We waren aan het verhuizen en onze kat kwam niet meer thuis. Dus de dierenambulance en Amivedi ingeseind. Gelukkig was het een aparte kat (kleur siamees met witte poten en bef) dus dacht dat hij wel snel gevonden zou worden. Na 3 weken nog steeds niets gehoord. Uiteindelijk belde een vrouw die hem gevangen had (hij had een adreskokertje). Ze had de dierenambulance al weken eerder gebeld dat er een vreemde kat in de tuin zat met een beschadigd oog. Maar ze mocht hem niet voeren of proberen te vangen. Deze mevrouw was gelukkig eigenwijs en heeft hem in haar schuur gelokt waarna ze hem kon vangen (hij was niet mak, kwam uit het asiel na een inbeslagname). Terwijl ze dus zo op de lijst hadden kunnen zien dat er een siameeskruizing vermist was.

Ik hoop dat ze de kat snel terug vinden. Zelf kan hij helaas dus niet bij zijn huis komen. Hoop dus dat hij niet gaat dolen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:23

crossmonster schreef:
Garny een hond is wat anders als een kat.
Er zijn zoveel mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen... als de dierenambulance elk van die katten moet oppikken en terug moet brengen....

ik dacht altijd dat de dierenambulance er was voor aangereden dieren en dieren in nood

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:25

DendroFleur schreef:
Lekker domme actie. Aan de andere kant wordt het ook wel lastig als een dier niet gechipt of gemerkt is.
.

vind ik ook, dan loop je risico

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:30

knor als mensen nooit zouden klagen dan weten ze ook niet wat er verbeterd moet worden! gewoon indienen die klacht dus!

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:43

Precies!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 22:26

Kat is terug, gaan nog even bespreken of we aangifte/klacht gaan doen. Belabgrijkste is dat de kat er weer is. Bedankt voor het meedenken

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:32

Gelukkig dat de kat er weer is! :D

Ik vind het een hele rare gang van zaken van de dierenambulance, maar wel vraag ik me af wat ze hadden moeten doen als ze niet snel achter de eigenaresse waren gekomen en de asiels dus overvol zitten..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:35

Pfff, gelukkig is de kat er weer, maar wel raar hoor van de dierenambulance om zomaar een kat weer uit te zetten... Ook dat is één van de redenen waarom mijn katten gechipt zijn, mochten ze op één of andere manier toch buiten komen, dan zijn ze iig gechipt. En dan maar hopen dat ze die wel controleren mochten ze ze vinden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:44

Ik zou zeker wel een klacht indienen over de gang van zaken.
Ze kunnen hiervan alleen maar leren.

En ik werk notabene zelf bij een afdeling van de DB...

Helaas is het nog steeds zo dat de DB voor 90% uit vrijwilligers bestaat die zich in hun vrije tijd inzetten voor de dieren.
En is er een groot verloop onder de vrijwilligers (geen tijd meer, nieuwe baan etc.). De organisatie is dan ook behoorlijk complex.

Ik zou als ik jullie was morgen even bellen en vragen waarom er voor de gekozen procedure is gekozen, aangezien kat gewoon een adreskokertje om haar nek had hangen. Stond jullie telnr. daar ook bij? Was er iemand thuis toen de kat werd gevonden? Weet iemand of ze nog bij jullie hebben aangebeld of niet?

Daarbij vind ik die mensen van die winkel ook wel een beetje onnozel hoor..."ze wisten niet waar de kat vandaan kwam".
Uhmm kat heeft een adreskokertje om!

Mensen denken vaak niet meer zelf na...zijn niet meer gewend om zelf actie te ondernemen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 23:16

[LZP] > [BB]

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:13

Welke dierenambulance was het? de Regionale of de dierenambulance van de Dierenbescherming?

Ik weet dat het dierenasiel vol zit, maar vindt dit wel erg vreemd. De vrijwilligers die er werken doen over het algemeen goed werk, maar degene die alles begeleid heeft nog wel eens rare kuren ;)
Ik zou alsnog een klacht indienen bij de dierenbescherming.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 07:49

crossmonster schreef:
Enerzijds snap ik het terugzetten, idd omdat kat goed verzorgt eruit ziet, ze zullen hebben gedacht dat de kat gewoon een buurtkat is..

!

Precies, de dierenambulance is niet bestemd voor het thuisbrengen van katten die op straat lopen, maar voor het helpen van gewonde (wilde en huis) dieren op straat.
Katten die er goed verzorgd uit zien en niet gewond zijn, laten ze altijd gewoon los. Jouw kat veroorzaakte 'overlast' in de winkel. Is gevangen en weer vrijgelaten. Een normale procedure lijkt mij.
Het zou fraai zijn als elke loslopende kat gevangen zou worden en naar het asiel gebracht zou worden. Dat zou iedere loslopende kat 'vogelvrij' maken.
In jouw geval betreft het een binnenkat, die ontsnapt is. En had het fijn geweest als ze jullie gebeld hadden, alvorens poes weer vrij te laten.
http://www.dierenambulance-haarlem.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:30

janouk schreef:
crossmonster schreef:

!

Precies, de dierenambulance is niet bestemd voor het thuisbrengen van katten die op straat lopen, maar voor het helpen van gewonde (wilde en huis) dieren op straat.
Katten die er goed verzorgd uit zien en niet gewond zijn, laten ze altijd gewoon los. Jouw kat veroorzaakte 'overlast' in de winkel. Is gevangen en weer vrijgelaten. Een normale procedure lijkt mij.
Het zou fraai zijn als elke loslopende kat gevangen zou worden en naar het asiel gebracht zou worden. Dat zou iedere loslopende kat 'vogelvrij' maken.
In jouw geval betreft het een binnenkat, die ontsnapt is. En had het fijn geweest als ze jullie gebeld hadden, alvorens poes weer vrij te laten.
http://www.dierenambulance-haarlem.nl/

dit is niet waar, katten die gezond zijn, mogen wij pas na halen na toestemming van het asiel, én als de kat vast zit (opgesloten) wij laten nooit een kat zomaar los, nooit! die gaan allemaal met ons mee, krijgen een zwerfdierverklaring, komen op de foto en gaan daarna direct door naar het asiel. is het buiten openingstijden van het asiel dan gaat de kat naar de nachtopvang, krijgt eten en drinken en word s'ochtends door het asiel opgehaald.
ook gaan ze in de gevondenmap, (behalve als het overduidelijk is dat het dier gedumpt is) het asiel hier zit ook bomvol met meer dan 200 dieren maar ze hebben nog nooit een dier geweigerd die wij opgehaald hebben, zouden ze dat wel doen dan lijkt het me logisch dat het dier in de nachtopvang blijft, hoe sneu ook..
ik vind het echt heel dom om een kat zomaar los te laten, ten eerste weet je niet waar de kat weg komt, die kan ook een heel stuk gelopen hebben, en ten tweede weet je niet wat voor kat het is, in dit geval dus idd een binnenkat, niet erg handig om die gewoon maar los te laten.

de dierenambulance is niet alleen voor gewonde dieren, ook voor kittens die bijv. gedumpt zijn, honden die weggelopen zijn en bij iemand anders in de tuin zitten, en voor oudere katten dus na toestemming van het asiel.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:37

Knor schreef:
Kat is terug, gaan nog even bespreken of we aangifte/klacht gaan doen. Belabgrijkste is dat de kat er weer is. Bedankt voor het meedenken

fantastisch, jullie zullen wel enorm opgelucht zijn !