liedje89 schreef:Onze hond heeft een soort gelijk probleem, als wij gaan zwemen op een strand oid. Maar die van ons is een zwemmer eerste klas en als je haar niet vast hebt zwemt ze heel hard piepend naar je toe,ze bedoelt het helemaal niet kwaad maar krast je toch soms behoorlijk open. Gewoon omdat ze in haar angst heel wild is. Het advies van onze trainer was toen laat haar langzaam wennen ga echt stapje voor stapje het water in en als ze het eng vind kom je terug. Prijs de hond de hemel in als hij rustig blijft terwijl je het water in gaat. Het gaat nu wel iets beter blijft braaf zitten als er iemand bij haar is maar ze piept nog steeds als je te ver weg zwemt. Misschien kun je eens rustig het zwembad ingaan met de aandacht op hem. En dan stapje voor stapje iets verder vooral blijven belonen. Als je er in een keer inspringt is hij namelijk meteen in paniek en dat schiet natuurlijk niet op. Als je iedere keer ophoud voor hij in paniek raakt kun je iedere keer iets verder gaan en dan uiteindelijk zal hij het minder eng vinden.
die tip van de gene op honde cursus lijkt mij juist de angstte vergroten voor het zwembad. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Maar een hond die niet van water houd zet je alleen in water waar hij zelf uit kan anders is het gewoon vragen om paniek en problemen. Misschien kun je eens rustig het zwembad ingaan met de aandacht op hem. En dan stapje voor stapje iets verder vooral blijven belonen. Als je er in een keer inspringt is hij namelijk meteen in paniek en dat schiet natuurlijk niet op. Als je iedere keer ophoud voor hij in paniek raakt kun je iedere keer iets verder gaan en dan uiteindelijk zal hij het minder eng vinden. Het kan wel zo zijn dat het echt extreem kleine stapjes moeten zijn en dat het lang duurt.
Als je hond binnen niet in paniek raakt dan zou ik hem toch echt gewoon binnen houden. Volgens mij is dit namelijk heel beangstigend voor hem. Als hij binnen ook gewoon in paniek raakt moet je inderdaad proberen het probleem oplossen.
Bedankt,
binnen schiet hij ook in paniek.
Dus we gaan het probleem oplossen d.m.v een proffesionele iemand die komt eens kijken.Ze gaat ons met het probleem verder helpen.