Hond doet vervelend als wij zwemmen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:27

Nikki__ schreef:
Maar wat je nu doet is je hond onwijs veel stress bezorgen. Dát is leuk voor je hond wou je zeggen.

Dat je hond als een idioot door het luik rent en zich niet kan gedragen, vind ik imo ook een vorm van opvoeding...
Heb ik ergens geschreven dat de hond als een idioot door het luik rent????

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:29

liedje89 schreef:
Onze hond heeft een soort gelijk probleem, als wij gaan zwemen op een strand oid. Maar die van ons is een zwemmer eerste klas en als je haar niet vast hebt zwemt ze heel hard piepend naar je toe,ze bedoelt het helemaal niet kwaad maar krast je toch soms behoorlijk open. Gewoon omdat ze in haar angst heel wild is. Het advies van onze trainer was toen laat haar langzaam wennen ga echt stapje voor stapje het water in en als ze het eng vind kom je terug. Prijs de hond de hemel in als hij rustig blijft terwijl je het water in gaat. Het gaat nu wel iets beter blijft braaf zitten als er iemand bij haar is maar ze piept nog steeds als je te ver weg zwemt. Misschien kun je eens rustig het zwembad ingaan met de aandacht op hem. En dan stapje voor stapje iets verder vooral blijven belonen. Als je er in een keer inspringt is hij namelijk meteen in paniek en dat schiet natuurlijk niet op. Als je iedere keer ophoud voor hij in paniek raakt kun je iedere keer iets verder gaan en dan uiteindelijk zal hij het minder eng vinden.

die tip van de gene op honde cursus lijkt mij juist de angstte vergroten voor het zwembad. Of ik moet het verkeerd begrepen hebben. Maar een hond die niet van water houd zet je alleen in water waar hij zelf uit kan anders is het gewoon vragen om paniek en problemen. Misschien kun je eens rustig het zwembad ingaan met de aandacht op hem. En dan stapje voor stapje iets verder vooral blijven belonen. Als je er in een keer inspringt is hij namelijk meteen in paniek en dat schiet natuurlijk niet op. Als je iedere keer ophoud voor hij in paniek raakt kun je iedere keer iets verder gaan en dan uiteindelijk zal hij het minder eng vinden. Het kan wel zo zijn dat het echt extreem kleine stapjes moeten zijn en dat het lang duurt.

Als je hond binnen niet in paniek raakt dan zou ik hem toch echt gewoon binnen houden. Volgens mij is dit namelijk heel beangstigend voor hem. Als hij binnen ook gewoon in paniek raakt moet je inderdaad proberen het probleem oplossen.

Bedankt,
binnen schiet hij ook in paniek.
Dus we gaan het probleem oplossen d.m.v een proffesionele iemand die komt eens kijken.Ze gaat ons met het probleem verder helpen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:39

Nikki__ schreef:
Maar wat je nu doet is je hond onwijs veel stress bezorgen. Dát is leuk voor je hond wou je zeggen.

Dat je hond als een idioot door het luik rent en zich niet kan gedragen, vind ik imo ook een vorm van opvoeding...

Ik wil niet zeggen dat ik hem stress wil bezorgen,ik probeer het probleem alleen maar op te lossen.
Binnen is hij meer gestresst als buiten dus mag hij kiezen d.m.v hondenluik.
En dat hij niet opgevoed is kan je zo niet zeggen,je kent hem immers niet.En ik heb tevens ook nergens gezegd dat hij als een idioot :(:) door het hondenluik rent.Ik heb gezegd:,,Hij kan niet binnen blijven d.m.v onafsluitbaar hondenluik.''We hebben hem binnengehad met een krant ervoor,hier werdt hij alleen maar gestresster door.Daarom hebben wij een proffesioneel iemand ingeschakeld die binnenkort hier eens langs komt om te observeren,Ik zal als jullie dat willen de vorderingen bij houden.......
Dat jullie zeggen dat een ketting niet zielig is,tja dat vinden jullie en ik vind van wel i.v.m dierenmishandeling.
Nikki_ Vat dit niet persoonlijk op dit is voor iedereen bedoeld.
Groetjes

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-09 10:42

Frances schreef:
Misschien gewoon het onafsluitbaar hondenhok vervangen voor een afsluitbaar hondenhok? of er een clipje of iets dergelijks op maken waardoor je hem kan afsluiten. Als je het zelf niet kan ff een handige klusjesman zoeken haha.
Hond blij, jullie blij :)

Een clipje er op zetten zal niet zo makkelijk gaan,aangezien er geen luik aanzit waar ze tegen moeten duwen voor er door te gaan, :D onze vorige hond heeft dit kapot geduwt toen het er wel aan zat.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 10:55

ik ben blij dat je aangeeft iemand erbij te halen want dit schiet niet op zo :n
ik denk ook dat de hond jullie bijt om jullie niet in het water te laten gaan
dit is zijn enige optie om het aan jullie te vertellen
ik zie het nog eens fout gaan,dus hoop echt dat er wat aangedaan kan worden

turbo6 schreef:
Mensen geen gezeur over een ketting we doen het niet punt,
Als we het luik dicht doen voorkomen we het probleem we willen het juist oplossen.
Ik wil dan ook geen reacties meer van de ketting of binnendoen luik dicht!De hond moet gewoon buiten kunnen blijven terwijl wij zwemmen.

Je opent een topic en verwacht tips en reactie's
dan zal je dus te maken krijgen met reactie's die je niet zo leuk vind
met dit soort berichten wek je alleen maar een dikke discussie op die vaak hier op bokt niet zo fijn verloopt
je kan beter zelf gewoon normaal antwoorden en dan zullen de bokkers ook normaal beantwoorden
ook is het niet handig om tips te vragen indien je gewoon zegt: nee.punt.
hoe moeten we dan helpen :?

rainbow8

Re: Hond doet vervelend als wij zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 11:14

Veel sterkte met de hond. Mijn hond was ook zo'n paniekzaaier, ook mishandeld door vorige eigenaar. Hij bedoelde het goed, maar dat betekende dus dat wij het water niet meer in konden. We wonen bij een meer van 80ha (zandwinningsgat). We hebben eerst pootje gebaad en de hond meegenomen. Hij (Rimar) was kompleet gestoord in zijn geblaf en gedoe. Maar na een half jaartje oefenen vindt hij het meer geweldig om in te zwemmen. De singels die vanuit het meer langs alle huizen gaan, daar heeft hij inmiddels dus geen moeite meer mee. Wij en onze kids kunnen er gewoon zwemmen zonder dat hij helemaal door het lint gaat. Het is nog wel zo, dat als er een klein kind het meer in gaat hij tussen het kind en het meer in blijft staan. Met zo'n blik van jij gaat echt niet verder het water in!!

Mechelfan

Re: Hond doet vervelend als wij zwemmen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:23

Mijn hondenluik sluit ik af met een houten plaat. Gewoon een plaat hout die groter is dan het luik rechtop tegen de muur aan voor het luik, werkt perfect.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 13:15

Misschien kan je je hond in een bench doen?
Bijv. in de garage of keuken oid waar hij jullie niet kan horen zwemmen.
Radio erbij aan en een lekker bot erbij ;)

Heel veel sterkte ermee :(:)