Mijn nieuwe hondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:57

nou ben ik wle even benieuwd... waarom niet dit adres?! (Niet dat ik een hondje wil hebben, maar ben gewoon nieuwsgierig :Y)

Limanade

sorry dat ik het zeg.. maar het is geen chi ;)

Azmay

Wat een schatje, dat je er veel plezier mee mag hebben:)

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 20:57

ThePast03 schreef:
Schattig pupje.

Het is dan wel geen Chihuahua maar dat zal je verder niet veel uitmaken natuurlijk als je een stamboom niet belangrijk vindt. :)

Het is wel een chihuahua. dr zit alleen 20 % pikenees in of hoe je dat ook schrijf

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:58

lovetoulouse schreef:
ja de meningen zijn hier over gedeeld. en we hebben ook met die vrouw gepraat.. en wij denken niet dat het broodfok is. en je ziet wel dat ze heel goed voor haar hondjes is. maar dan der bij ik ben heel blij met dr

Meid er is eens een Chihuahuaforum geweest wat vol stond met negatieve ervaringen van dit adres. Een hoop pups hebben het ook niet overleefd.

Verder ben je ook bedonderd want dit is echt geen Chihuahua, een Chihuahua heeft geen pekingnees bloed. Dat noemen ze gewoon een kruising. ;) Zoals ik al zei zul je dat gelukkig niet erg vinden aangezien je stambomen niet belangrijk vindt en het is verder een schattige pup.

Maar je hebt echt bij een broodfokker gekocht, een hele bekende zelfs.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:59

ThePast03 schreef:
lovetoulouse schreef:
ik heb haar dus gister opgehaald. ik ben wezen kijken en heb haar moeder gezien en haar vader. ze wonen allebij bij die vrouw. die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.

ik heb haar idd van marktplaats af. want ik zag eerst een geweldig ander hondje maar haar moeder bleek in polen te zitten. ja dan vertrouw ik het al niet. vanaf begin zij ik al tege me moeder ik wil haar moeder zowiezo zien. en als het kan haar vader ook.

maargoed het is echt een geweldig beestje.. lekker druk en speels. het is niet een hondje wat alleen maar ligt te slapen.. is lekker eigewijs enzo..

k zal ff een leuke foto er opzetten

Oei dat is een heel berucht adres.
Eeuwig jammer dat je een hond uit de broodfok hebt gehaald.

Jammer hoor , fijn dat ze die zwerfhonden te vreten geeft maar anderzijds fokt ze er op los. in mijn ogen niets goeds aan.
Honden fokken gaat vooral om een goede gezonheid en een goed karakter. Tevens natuurlijk vaak rasgebonden om zo het ras optimaal te behouden en de gezondheid en de karakter te kunnen waarborgen dan wel te kunnen verbeteren.
Jammer dat je daar niet wat energie in wilde steken om echt te zoeken.
Er zijn al zo ontzettend veel honden..
En je hebt dit mens weer 1 extra stimulans gegeven om met deze wanpraktijken door te gaan..

zucht,

veel plezier ermee.
Ik hoop dat ze een lang gezond leven tegemoet gaat.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 17-08-09 21:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:00

lovetoulouse schreef:
ik heb haar dus gister opgehaald. ik ben wezen kijken en heb haar moeder gezien en haar vader. ze wonen allebij bij die vrouw. die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.

ik heb haar idd van marktplaats af. want ik zag eerst een geweldig ander hondje maar haar moeder bleek in polen te zitten. ja dan vertrouw ik het al niet. vanaf begin zij ik al tege me moeder ik wil haar moeder zowiezo zien. en als het kan haar vader ook.

maargoed het is echt een geweldig beestje.. lekker druk en speels. het is niet een hondje wat alleen maar ligt te slapen.. is lekker eigewijs enzo..

Ai, dat klinkt niet veelbelovend.

Ik zou wel snel even naar de DA gaan om na te laten kijken, je weet het nooit of ze al haar entingen enz heeft gehad. Er word nog al wat vervalst.

En ik begrijp dat je met haar hebt gepraat en dat je het zelf niet denkt, ik heb een hondje uit Tsjechie dacht eerst ook niet dat het een broodfok hondje was klonk allemaal zo leuk enz enz. en uiteindelijk is het toch een broodfok hondje. Er is gelukkig niks mis met haar, daar hebben wij heel veel geluk mee maar je moet het treffen met de broodfok.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:00

ThePast03 schreef:
lovetoulouse schreef:
ja de meningen zijn hier over gedeeld. en we hebben ook met die vrouw gepraat.. en wij denken niet dat het broodfok is. en je ziet wel dat ze heel goed voor haar hondjes is. maar dan der bij ik ben heel blij met dr

Meid er is eens een Chihuahuaforum geweest wat vol stond met negatieve ervaringen van dit adres. Een hoop pups hebben het ook niet overleefd.

Verder ben je ook bedonderd want dit is echt geen Chihuahua, een Chihuahua heeft geen pekingnees bloed. Dat noemen ze gewoon een kruising. ;) Zoals ik al zei zul je dat gelukkig niet erg vinden aangezien je stambomen niet belangrijk vindt en het is verder een schattige pup.

Maar je hebt echt bij een broodfokker gekocht, een hele bekende zelfs.

Nee het klopt het is ook geen raszuivere.. het is idd een kruising

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:01

dan is het dus geen chi maar een kruising, maar goed dat maakt niet uit als jij dr maar leuk vind.
Maar een echte chi is het niet.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:01

Limoen schreef:
lovetoulouse schreef:

Ai, dat klinkt niet veelbelovend.

Ik zou wel snel even naar de DA gaan om na te laten kijken, je weet het nooit of ze al haar entingen enz heeft gehad. Er word nog al wat vervalst.

En ik begrijp dat je met haar hebt gepraat en dat je het zelf niet denkt, ik heb een hondje uit Tsjechie dacht eerst ook niet dat het een broodfok hondje was klonk allemaal zo leuk enz enz. en uiteindelijk is het toch een broodfok hondje. Er is gelukkig niks mis met haar, daar hebben wij heel veel geluk mee maar je moet het treffen met de broodfok.

ze is nagekeken door de dierenarts. en dr is niks aan dehand.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:01

waarom ging je niet ff wat verder door, zodat je een 100 zuivere had?
Nu kon je net zo goed naar het asiel... chihuahua kruisingen genoeg.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:02

door je eigen dierenarts of die van de verkoopster?

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:02

Hannanas schreef:
waarom ging je niet ff wat verder door, zodat je een 100 zuivere had?
Nu kon je net zo goed naar het asiel... chihuahua kruisingen genoeg.

ik viel op deze

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:03

LimaMambo schreef:
door je eigen dierenarts of die van de verkoopster?

vandaag door onze eige

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:04

Wat doet iedereen moeilijk?
Mischien had ze het beestje beter ergens anders kunnen halen, maar een hond kopen blijft een risico, waar je hem ook haalt en welk ras het ook is.

Laat ze toch blij zijn met hun pup :Y)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:04

lovetoulouse schreef:
Nee het klopt het is ook geen raszuivere.. het is idd een kruising

Jammer dat je niet vooraf wat advies hebt gevraagd. Dan had je voor minder geld een raszuivere met stamboom gehad bij een goede fokker vandaan.

Ga in ieder geval zo snel mogelijk met je pup naar de dierenarts en overleg even over de entingen. Ook al heb je een paspoort waar instaat dat ze geent is, vaak is dat op dit adres niet gebeurd. Laat haar ook even ontwormen en heel goed nakijken.

Het is in je voordeel dat je een kruising hebt die wat type betreft meer naar de Pekingnees neigt (daar lijkt ze 10x meer op dan op een Chihuahua) en niet heel klein is anders had je dikke kans op problemen.

Verder wens ik je veel plezier met je pup en volgende keer iets meer tijd nemen en jezelf eerst goed verdiepen in de hondenwereld. Voorkomt een hoop hondenleed.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:05

galley schreef:
Mischien had ze het beestje beter ergens anders kunnen halen, maar een hond kopen blijft een risico, waar je hem ook haalt en welk ras het ook is.

Omdat ik al heel veel mensen gekend heb waarvan een pup van dit adres al op hele jonge leeftijd is overleden.
Verder denk ik niet dat er ook maar een dierenliefhebber kan zijn die het kan toejuichen dat mensen pups van broodfokkers halen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:06

galley schreef:

snappen mensen het dan nog niet dat het ons niet om de pup te doen is?
het gaat erom dat er WEER een hondje is gekocht bij een broodfokker.. zodat er WEER ergens een teef vol word gepropt met pups en deze WEER te verkopen met alle ziekten en erfelijke afwijkingen van dien
er gaat zo ontzettend veel dierenleed rond in de broodfokkerij.. en door daar een pup te kopen houd je dat in stand

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:07

Nou ja uiteindelijk maakt het niet meer uit, hondje heeft nu een goed baasje en ik snap best dat je op zo'n fluffbal valt.
Nou is dat niet altijd de beste manier van kiezen, maar ja ik begrijp het ook wel weer.
Ik kan idd niet toejuichen dat er weer een pup van een broodfokker is gehaald, want zo wordt het in stand gehouden, maar ja om nou dit hele topic vol te proppen met commentaar dat het niet slim was en waarom niet verder kijken terwijl het hondje al in huis is, heeft weinig zin.
Er zijn heel veel mensen die erin trappen, omdat de fokkers zulke betrouwbare mensen lijken, tja helaas hebben ze dan soms in een grote schuur allemaal leeggezogen en uitgemolken moederhonden zitten die nest na nest moeten voortbrengen. Mja die zie je niet.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:08

LimaMambo schreef:
galley schreef:

snappen mensen het dan nog niet dat het ons niet om de pup te doen is?
het gaat erom dat er WEER een hondje is gekocht bij een broodfokker.. zodat er WEER ergens een teef vol word gepropt met pups en deze WEER te verkopen met alle ziekten en erfelijke afwijkingen van dien
er gaat zo ontzettend veel dierenleed rond in de broodfokkerij.. en door daar een pup te kopen houd je dat in stand

hehe... danku danku voor deze goede uitleg.

Principe mensen, bij welke diersoort dan ook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:09

Het is haar dus weer gelukt. |( Ik hoop dat jij het eerste succes verhaal wordt wat ik ervan ken. Heel veel geluk met je hondje want dat zul je nodig hebben :j Ziet er trouwens lief uit. Verwen het maar goed.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:09

galley schreef:

Dan heb je nog niet door hoe het in de (chihuahua) broodfok wereld werkt.

Zóveel mensen kopen een pup en is 2dagen later dood.. Dat is toch zonde?

Broodfok moet niet gestimuleerd worden.

En wat je zegt over een hond kopen blijft een risico, waar je hem ook haalt.
Als je je goed verdiept in het ras en niet op stel en sprong je een ras in je hoofd haalt op marktplaats kijkt en een koopt, en bij een goede fokker koopt is het risico zeer klein.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:11

Limoen schreef:
Dan heb je nog niet door hoe het in de (chihuahua) broodfok wereld werkt.

Dat is in dit geval het grote geluk van TS dat de pup in niets op een Chihuahua lijkt en veel groter is. Deze heeft in ieder geval een grotere kans van slagen dan de scharminkels die ze af en toe als Chihuahua verkoopt en ook nog eens veel te jong zijn.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-09 21:12

rockwitch schreef:
Nou ja uiteindelijk maakt het niet meer uit, hondje heeft nu een goed baasje en ik snap best dat je op zo'n fluffbal valt.
Nou is dat niet altijd de beste manier van kiezen, maar ja ik begrijp het ook wel weer.
Ik kan idd niet toejuichen dat er weer een pup van een broodfokker is gehaald, want zo wordt het in stand gehouden, maar ja om nou dit hele topic vol te proppen met commentaar dat het niet slim was en waarom niet verder kijken terwijl het hondje al in huis is, heeft weinig zin.
Er zijn heel veel mensen die erin trappen, omdat de fokkers zulke betrouwbare mensen lijken, tja helaas hebben ze dan soms in een grote schuur allemaal leeggezogen en uitgemolken moederhonden zitten die nest na nest moeten voortbrengen. Mja die zie je niet.

Haar vader en moeder waren erbij. die heb ik gezien

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:13

lovetoulouse schreef:
Haar vader en moeder waren erbij. die heb ik gezien

Jij denkt dat het de vader en de moeder waren. Kan je vertellen dat ze heel vaak honden laat zien als zijnde vader en moeder die dat helemaal niet zijn.
Grootste gedeelte van "haar" pups komen gewoon uit het Oostblok.

Een tip: Geniet van je hondje en neem het alsjeblieft niet meer op voor deze mevrouw. Hoop dat jullie nooit problemen krijgen met de pup anders zul je er heel snel achterkomen dat je het voor iemand opneemt die het aankijken niet eens waard is. ;)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-08-09 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt