Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lovetoulouse schreef:ja de meningen zijn hier over gedeeld. en we hebben ook met die vrouw gepraat.. en wij denken niet dat het broodfok is. en je ziet wel dat ze heel goed voor haar hondjes is. maar dan der bij ik ben heel blij met dr
ThePast03 schreef:lovetoulouse schreef:ik heb haar dus gister opgehaald. ik ben wezen kijken en heb haar moeder gezien en haar vader. ze wonen allebij bij die vrouw. die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.
ik heb haar idd van marktplaats af. want ik zag eerst een geweldig ander hondje maar haar moeder bleek in polen te zitten. ja dan vertrouw ik het al niet. vanaf begin zij ik al tege me moeder ik wil haar moeder zowiezo zien. en als het kan haar vader ook.
maargoed het is echt een geweldig beestje.. lekker druk en speels. het is niet een hondje wat alleen maar ligt te slapen.. is lekker eigewijs enzo..
k zal ff een leuke foto er opzetten
Oei dat is een heel berucht adres.
Eeuwig jammer dat je een hond uit de broodfok hebt gehaald.
lovetoulouse schreef:ik heb haar dus gister opgehaald. ik ben wezen kijken en heb haar moeder gezien en haar vader. ze wonen allebij bij die vrouw. die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.
ik heb haar idd van marktplaats af. want ik zag eerst een geweldig ander hondje maar haar moeder bleek in polen te zitten. ja dan vertrouw ik het al niet. vanaf begin zij ik al tege me moeder ik wil haar moeder zowiezo zien. en als het kan haar vader ook.
maargoed het is echt een geweldig beestje.. lekker druk en speels. het is niet een hondje wat alleen maar ligt te slapen.. is lekker eigewijs enzo..
ThePast03 schreef:lovetoulouse schreef:ja de meningen zijn hier over gedeeld. en we hebben ook met die vrouw gepraat.. en wij denken niet dat het broodfok is. en je ziet wel dat ze heel goed voor haar hondjes is. maar dan der bij ik ben heel blij met dr
Meid er is eens een Chihuahuaforum geweest wat vol stond met negatieve ervaringen van dit adres. Een hoop pups hebben het ook niet overleefd.
Verder ben je ook bedonderd want dit is echt geen Chihuahua, een Chihuahua heeft geen pekingnees bloed. Dat noemen ze gewoon een kruising.Zoals ik al zei zul je dat gelukkig niet erg vinden aangezien je stambomen niet belangrijk vindt en het is verder een schattige pup.
Maar je hebt echt bij een broodfokker gekocht, een hele bekende zelfs.
Limoen schreef:lovetoulouse schreef:ik heb haar dus gister opgehaald. ik ben wezen kijken en heb haar moeder gezien en haar vader. ze wonen allebij bij die vrouw. die vrouw woont in breda en heeft heel veel honden. deze honden vangt ze op vanuit het buitenland zodat ze in nl een goed huisje kan krijgen. deze honden lopen natuurlijk appart van de chihuahua's. ze heeft meerdere chihuahua's en het is echt niet zo dat ze fokt voor het brood of wat dan ook. de hondjes lopen gewoon lekker samen en ja af en toe laat ze er eentje dekken. het geld wat de puppies dan opleveren haalt ze het eten voor de zwerfhonden uit het buitenland voor. ze heeft idd geen stamboom maar wel een europees paspoort en ze heeft alle prikjes gehad en is nagekeken door de dierenarts. allemaal geen probleem.
Ai, dat klinkt niet veelbelovend.
Ik zou wel snel even naar de DA gaan om na te laten kijken, je weet het nooit of ze al haar entingen enz heeft gehad. Er word nog al wat vervalst.
En ik begrijp dat je met haar hebt gepraat en dat je het zelf niet denkt, ik heb een hondje uit Tsjechie dacht eerst ook niet dat het een broodfok hondje was klonk allemaal zo leuk enz enz. en uiteindelijk is het toch een broodfok hondje. Er is gelukkig niks mis met haar, daar hebben wij heel veel geluk mee maar je moet het treffen met de broodfok.
lovetoulouse schreef:Nee het klopt het is ook geen raszuivere.. het is idd een kruising
galley schreef:Wat doet iedereen moeilijk?
Mischien had ze het beestje beter ergens anders kunnen halen, maar een hond kopen blijft een risico, waar je hem ook haalt en welk ras het ook is.
Laat ze toch blij zijn met hun pup
Mischien had ze het beestje beter ergens anders kunnen halen, maar een hond kopen blijft een risico, waar je hem ook haalt en welk ras het ook is.
LimaMambo schreef:galley schreef:Wat doet iedereen moeilijk?
snappen mensen het dan nog niet dat het ons niet om de pup te doen is?
het gaat erom dat er WEER een hondje is gekocht bij een broodfokker.. zodat er WEER ergens een teef vol word gepropt met pups en deze WEER te verkopen met alle ziekten en erfelijke afwijkingen van dien
er gaat zo ontzettend veel dierenleed rond in de broodfokkerij.. en door daar een pup te kopen houd je dat in stand
Limoen schreef:Dan heb je nog niet door hoe het in de (chihuahua) broodfok wereld werkt.
rockwitch schreef:Nou ja uiteindelijk maakt het niet meer uit, hondje heeft nu een goed baasje en ik snap best dat je op zo'n fluffbal valt.
Nou is dat niet altijd de beste manier van kiezen, maar ja ik begrijp het ook wel weer.
Ik kan idd niet toejuichen dat er weer een pup van een broodfokker is gehaald, want zo wordt het in stand gehouden, maar ja om nou dit hele topic vol te proppen met commentaar dat het niet slim was en waarom niet verder kijken terwijl het hondje al in huis is, heeft weinig zin.
Er zijn heel veel mensen die erin trappen, omdat de fokkers zulke betrouwbare mensen lijken, tja helaas hebben ze dan soms in een grote schuur allemaal leeggezogen en uitgemolken moederhonden zitten die nest na nest moeten voortbrengen. Mja die zie je niet.
lovetoulouse schreef:Haar vader en moeder waren erbij. die heb ik gezien