Welk Versvoer???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:56

hiphopje schreef:
het is exact hetzelfde vlees wat wij ook eten, alleen mag het niet meer verkocht worden voor menselijke consumptie.

Euhm, ik zal nooit beweren dat in vlees geen rommel zit, integendeel. Of je moet naar de bios;ager gaan en dan nog lopen de koeien op de weiden en ademen ze uitlaatgassen in.
Ik wil alleen duidelijk maken dat vers vlees niet het aller beste is omdat er vrijwel geen schadelijke stoffen inzitten, dat is de reinste kul.
Of ke moet zelf je slachtvee fokken, dan weet je tenminste nog íets.

hiphopje schreef:
Ik neem aan dat jij vegetarier bent, of inderdaad zelf je vlees 'fokt' ??

Ik ben geen vegetarier en mij hoor je ook niet miepen over schadelijke stofjes hoor ;)

Jenny21

Re: Welk Versvoer???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 09:32

Ok, ik denk dat ik binnekort maar eens naar de dierenwinkel stap en eens ga kijken wat hun me aanraden en wat ze hebben!
Eventueel inderdaad naar de Jumbo, volgens de Site van Smuldier zouden ze het daar hebben :))

Met Barf bedoelen jullie het echte vlees? Daar wil ik dus niet aan beginnen... Klinkt misschien hippocriet maar daar kan ik zelf niet tegen, denk dat ik dan resoluut over m'n nek ga...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:07

Jenny beide is 'echt vlees' hoor.....

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:24

je hebt ook echt vlees, maar wat dan gemalen is zeg maar.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:52

Chiqa schreef:
hiphopje schreef:
het is exact hetzelfde vlees wat wij ook eten, alleen mag het niet meer verkocht worden voor menselijke consumptie.

Euhm, ik zal nooit beweren dat in vlees geen rommel zit, integendeel. Of je moet naar de bios;ager gaan en dan nog lopen de koeien op de weiden en ademen ze uitlaatgassen in.
Ik wil alleen duidelijk maken dat vers vlees niet het aller beste is omdat er vrijwel geen schadelijke stoffen inzitten, dat is de reinste kul.
Of ke moet zelf je slachtvee fokken, dan weet je tenminste nog íets.

hiphopje schreef:
Ik neem aan dat jij vegetarier bent, of inderdaad zelf je vlees 'fokt' ??

Ik ben geen vegetarier en mij hoor je ook niet miepen over schadelijke stofjes hoor ;)

ik zeg ook niet, en heb ook nooit gezegd, dat er geen schadelijke stoffen inzitten. Maar altijd nog stukken minder dan in brokken!
Brokken worden gemaakt van hoofdzakelijk graan, met dierlijke bijprodukten. Wat die bijprodukten zijn staat niet vermeld op de verpakking, maar neem van mij maar aan dat het bij lange na geen vlees is wat ik aan mijn honden voer. Het ingredient wat als eerste vermeld staat op de verpakking zit er het meeste in, en dat is geen vlees. Ik ben van mening dat mijn hond een vleeseter is en geen graaneter, dus heb ik gekozen om zelf het eten samen te stellen. Dat is mijn keuze. Ik kraak niemand af die brokken voert, mijn logeehonden krijgen op dit moment gewoon hun bak met brokken, en die van mij zouden dat ook gewoon opeten als de kans kregen :D
Ik zie een brokje gewoon als een leuk verpakte vitaminepil, niets meer en niets minder. Maar dat is mijn mening en daar blijf ik bij ;)
KVV (kompleet vers voer) is in mijn ogen nog altijd beter dan altijd maar brokken. Ik ken veel mensen die hun honden in het weekend KVV geven en de rest van de week brokken. Ook goed toch? Of een lekkere lap pens op zaterdag, heerlijk knagen en trekken aan een stuk pens, wat wil een hond nog meer? En het is nog gezond ook, goed voor de tandjes en de darmflora. Ik vind het gewoon al een genot om naar te kijken hoe mijn honden trekken en knagen aan hun vlees/bot, om daarna moe en voldaan ergens neer te ploffen en uit te buiken.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:55

Jenny21 schreef:
Ok, ik denk dat ik binnekort maar eens naar de dierenwinkel stap en eens ga kijken wat hun me aanraden en wat ze hebben!
Eventueel inderdaad naar de Jumbo, volgens de Site van Smuldier zouden ze het daar hebben :))

Met Barf bedoelen jullie het echte vlees? Daar wil ik dus niet aan beginnen... Klinkt misschien hippocriet maar daar kan ik zelf niet tegen, denk dat ik dan resoluut over m'n nek ga...

Zo ben ik ook begonnen, hahaha, ik huiverde al van het idee om iets herkenbaars te voeren. Dus begon mooi met KVV (carnibest)
Toen kregen ze af en toe een lap pens erbij, of wat kippennekjes, of een stuk kalfsrib met vlees. En van het een kwam het ander :D
(ik zal maar niet zeggen wat hier allemaal in de vriezer zit :7, maar mijn honden zijn er dol op!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:10

hiphopje schreef:
ik zeg ook niet, en heb ook nooit gezegd, dat er geen schadelijke stoffen inzitten. Maar altijd nog stukken minder dan in brokken!

Dat is alleen maar het idee wat jij hierover heb. Als het echt zo verschrikkelijk gevaarlijk eten zou zijn zou het echt niet verkocht mogen worden hoor, maak je geen zorgen ;)

Maar dan vraag ik mij af als je zo verschrikkelijk ban bent om je hond iets te voeren wat niet goed zou zijn, volg je dan ook het hele slacht procede van de slager en het welzijn van de dieren hoe ze op zijn gegroeid?
Verders blijf ik van mening dat het een hype is en de gevolgen over een paar jaar toch wel aan het licht komen toch bepaalde dingen fix tekort.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:17

Chiqa schreef:
hiphopje schreef:

Dat is alleen maar het idee wat jij hierover heb. Als het echt zo verschrikkelijk gevaarlijk eten zou zijn zou het echt niet verkocht mogen worden hoor, maak je geen zorgen ;)

Maar dan vraag ik mij af als je zo verschrikkelijk ban bent om je hond iets te voeren wat niet goed zou zijn, volg je dan ook het hele slacht procede van de slager en het welzijn van de dieren hoe ze op zijn gegroeid?
Verders blijf ik van mening dat het een hype is en de gevolgen over een paar jaar toch wel aan het licht komen toch bepaalde dingen fix tekort.

Oh, daar ben ik echt niet bang voor. Ik ken mensen die echt al tig jaren hun honden vers voeren. Het is echt geen hype.
Daarbij, brokken bestaan nog maar sinds een jaar of 40, wat aten de honden toen????????
Verders blijf ik van mening, dat die brokken een leuke verkoop is voor de grote levensmiddelen giganten, daar kunnen ze mooi hun afvalprodukten in kwijt.
Maar ik zie in je profiel, dat jij als hobby discusieren hebt, en laat dat nu net niet mijn hobby zijn, dus ik laat het hierbij.
;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:27

hiphopje schreef:
Daarbij, brokken bestaan nog maar sinds een jaar of 40, wat aten de honden toen????????

De bastaarden voor het overgrote deel gewoon met de pot mee en die werden meestal erg oud.

De rashonden kregen inderdaad zelf samengesteld eten (wat ze nu Barf noemen) maar waren niet perse gezonder dan nu en leefde ook niet veel langer. Dat heeft meestal allemaal meer te maken met erfelijke aanleg.

Ben wel benieuwd: Voer je je paard wel gewoon brokken?
Ken namelijk iemand die voor haar paarden elke dag de maaltijden ook samenstelt dmv diverse granen etc.
Lijkt me als je zo tegen hondenbrokken bent dat je je paarden ook geen fabrieksvoer geeft.

Hondenvoer moet hier in Nederland ook veilig zijn voor menselijke consumptie. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:31

hiphopje schreef:
Verders blijf ik van mening, dat die brokken een leuke verkoop is voor de grote levensmiddelen giganten, daar kunnen ze mooi hun afvalprodukten in kwijt.

;)

Afvalproducten, het wordt steeds fraaier, is dit nu dan een van de vele manieren om mensen 'onzeker' te maken zodat ze dan maar overstappen op vers vlees? trust me, je bent een van de vele hoor die op die manier mensen onzeker maken, lijkt me niet echt de manier.
Vers vlees is geen tovermiddel zoals stellig (Krampachtig kan je het wel noemen) wordt beweerd, deze dieren krijgen ook gewoon kanker en kunnen ziek worden!
Kijk maar eens op zo'n vers vlees forum, en dan op de afdeling honden en gezondheid...Volgens mij is dat het drukst bezochte gedeelte, ja ook die honden worden ziek.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:31

Ik heb sinds december een haflinger. Ze krijgt alleen gras en hooi, meer heeft ze niet nodig. In de winter heeft ze af en toe wat kuilmais gekregen. Ze hoeft niet heel hard te werken en heeft hier genoeg aan. Maar mocht het zo zijn dat ze meer nodig heeft, zal ik zeker uit gaan zoeken wat ik haar het beste kan geven, liever geen biks ;)

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:35

Chiqa schreef:
hiphopje schreef:

;)

Afvalproducten, het wordt steeds fraaier, is dit nu dan een van de vele manieren om mensen 'onzeker' te maken zodat ze dan maar overstappen op vers vlees? trust me, je bent een van de vele hoor die op die manier mensen onzeker maken, lijkt me niet echt de manier.
Vers vlees is geen tovermiddel zoals stellig (Krampachtig kan je het wel noemen) wordt beweerd, deze dieren krijgen ook gewoon kanker en kunnen ziek worden!
Kijk maar eens op zo'n vers vlees forum, en dan op de afdeling honden en gezondheid...Volgens mij is dat het drukst bezochte gedeelte, ja ook die honden worden ziek.

oh, zucht..............
krijgen we dat weer.

Laat mij nu gewoon lekker vers voeren aan mijn honden zonder mij steeds te moeten verdedigen of uitleg te moeten geven.
ik ben hier niet om mensen onzeker te maken. Deel gewoon mijn mening net zoals jij dat doet. Alleen jij gaat een andere kant op.
ik word hier zo vreselijk moe van, dus reageer niet meer.
punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:37

hiphopje schreef:
punt.

Ik vertel alleen maar dat vers vlees geen tover middel is zoals er zo krampachtig wordt beweerd :j
Die vlieger gaat gewoon niet op :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:39

hiphopje schreef:
oh, zucht..............
krijgen we dat weer.

Laat mij nu gewoon lekker vers voeren aan mijn honden zonder mij steeds te moeten verdedigen of uitleg te moeten geven.
ik ben hier niet om mensen onzeker te maken. Deel gewoon mijn mening net zoals jij dat doet. Alleen jij gaat een andere kant op.
punt.

Dat zou waar zijn als je niet steeds moest vertellen wat voor een levensgevaarlijk iets hondenbrokken wel niet zijn.

Ik ben helemaal niet tegen vers maar erger me suf aan het schoppen tegen brokken alsof dat gif is wat mensen hun honden voeren.
Als jouw honden het goed doen op vers prima, als andere honden het prima doen en 17 jaar worden op die enge brokken is het toch ook prima?

Als mensen niet zouden doen alsof het een of ander magisch tovermiddel is zou je dit soort discussies ook niet hebben.
Het kan veel betekenen voor sommige honden die een erfelijke aanleg voor allergien hebben, daar ben ik helemaal van overtuigd.
Voor andere honden met die aanleg werken sommige brokken juist weer beter.
Als fokkers nu ook eens wat beter zouden selecteren zodat wat minder honden op de wereld werden gezet met die erfelijke aanleg zou het helemaal fantastisch zijn.

Als hondeneigenaren hun honden nu ook eens niet meer te dik zouden laten worden zou het nog veel beter zijn. Voorlopig gaan er nog altijd veel meer honden onnodig vroeg dood omdat ze te dik zijn dan omdat ze verkeerd voer krijgen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:46

Chiqa schreef:
Jenny beide is 'echt vlees' hoor.....

Weet ik wel, maar gemalen is wat minder herkenbaar :+

Eet/Maak zelf ook niets met bot of vet eraan.. Brrr...

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 15:49

Enne... Ik vroeg welke KVV producten er nu goed waren!!!
Wil hier liever geen discussie over wel of geen brok/kvv/barf.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:11

Ik zou zoveel mogelijk KVV soorten afwisselen. Er komen vrijwel wekelijks merken bij dus leef je uit? De prijs varieert van 1.20 tot 5 euro de kilo. Sommige soorten hebben helemaal geen granen, anderen een beetje en een enkele is groente aan toegevoegd. Als er compleet op staat dan is het compleet, dat moet zo van de overheid.

Versvleesvoerders zijn niet zo merkgebonden zoals je bij brokkenmensen wel ziet, geen merk is 'heilig' en afwisseling is het devies.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 21:58

Rosita schreef:
Ik zou zoveel mogelijk KVV soorten afwisselen. Er komen vrijwel wekelijks merken bij dus leef je uit? De prijs varieert van 1.20 tot 5 euro de kilo. Sommige soorten hebben helemaal geen granen, anderen een beetje en een enkele is groente aan toegevoegd. Als er compleet op staat dan is het compleet, dat moet zo van de overheid.

Versvleesvoerders zijn niet zo merkgebonden zoals je bij brokkenmensen wel ziet, geen merk is 'heilig' en afwisseling is het devies.

Dank je wel voor je advies :D
Ik ga van de week gewoon eens langs en kijken wat er zoal hier in de buurt verkocht wordt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:04

Jenny21 schreef:
Dank je wel voor je advies :D
Ik ga van de week gewoon eens langs en kijken wat er zoal hier in de buurt verkocht wordt!

Rodi kun je in de meeste dierenwinkels kopen. Smuldier ook, maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.
Duck kun je bij de meeste dierenspeciaalzaken wel kopen, net als Prins.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 22:22

Prins heeft de speciaalzaak om de hoek.
Smuldier heeft de Jumbo
Rodi de Jan Linders :D

Ben al een eind...

Edit: waarom vindt je smuldier minder???

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:27

Jenny21 schreef:
Edit: waarom vindt je smuldier minder???

Dat is puur mijn afwijking, ik vind het er gewoon smerig uitzien. :D

Persoonlijk vind ik de plakken zoals Rodi en Duck het makkelijkste in het gebruik.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:43

Energique, Bandit, Bibi, Kivo namen die je bij google in kunt geven en op zoek gaan naar de verkooppuntenlijst? herbyvers.nl heeft ook een mooi KVV alleen ik weet niet of het ook in de vrije verkoop is of alleen bezorgd wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:53

Rosita schreef:
herbyvers.nl heeft ook een mooi KVV alleen ik weet niet of het ook in de vrije verkoop is of alleen bezorgd wordt.

Ze hebben daar zeker geen compleet, het is een hele grote klant van ons :) Wel kan je zelf samen gaan stellen (Ze hebben vlees en botmixen maar raad ik ten zeerste af als je er geen verstand van heb je hond kan tekorten krijgen.,
Ze bezorgen aan huis.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:57

ik zou er voor zorgen dat ze klant blijven, Chiqua .......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:00

Hoe bedoel je dat Rosita?