Wie heeft er een zak hondenbrokken in huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:22

Chantal___ schreef:
Ik heb ook wel interesse hoor! Absoluut.
Ik heb alleen ook al het voer in een ton zitten, het is bijna op dus heb eerdaags een zak om alles over te typen :D.

Je kan ook het voer opzoeken op internet denk dat de meesten dat hier gedaan hebben hoor :j

Laika het blijft mij verbazen waarom jij dit op een rijtje wilt hebben je komt altijd zwaar anti-brok over namelijk.
Lijkt me dat je interesse dr dan ook niet naar ligt, maar blijkbaar vergis ik me nu.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:30

Chiqa schreef:
Chantal___ schreef:
Ik heb ook wel interesse hoor! Absoluut.
Ik heb alleen ook al het voer in een ton zitten, het is bijna op dus heb eerdaags een zak om alles over te typen :D.

Je kan ook het voer opzoeken op internet denk dat de meesten dat hier gedaan hebben hoor :j

Ik kan het niet vinden op de Royal Canin site :P.

Anoniem

Re: Wie heeft er een zak hondenbrokken in huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:32

Welke brok is het Chantal?

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:33

Een roze zak :Y). Speciaal voer van bij de dierenarts...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:36

Ja maar hoe heet dat voer?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:37

ik ben nu niet thuis maar zal als ik thuis ben even de voerzak erbij pakken. Wij voeren eukanaba (of hoe je het ook precies schrijft) en dat is het voer dat de fokker onze hond (labrador van labradorvereniging en dus van een echte fokker en geen pretnestje) ook al voerde en ons ook aanraadde dus zodoende dat wij dat ook nog voeren.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:39

Skin & Digest 23.
Edit: Adult.

Even gespiekt op de rekening :Y).
Laatst bijgewerkt door Tallout op 15-08-09 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:09

Toch meteen maar even gedaan..

1 het merk
Eukanuba

2 het type voer (adult, puppy, specifiek ras of op aanraden dierenarts)
senior large breed.

3 de samenstelling
Maïs, kip (>20%), tarwe, sorghum, gerst, pluimvee meel, bietenpulp, dierlijk vet, gedroogde hele eieren, gehydroliseerd kippeneiwit, biergist, kaliumchloride, zout, fructo-oligosacchariden, natrium hexametaphosphaat, visolie, lijnzaad, DL-methionine, glucosamine HCl, goudsbloemextract, bernageolie, chondroïtine sulfaat.

4 de analyse
ruw eiwit 26,0 %
ruw vet 10,0 %
ruwe as 7,0 %
ruwe celstof 3,0 %
vocht 8,0 %
calcium 1,10 %
fosfor 0,95 %

5 de toevoegingen
Vitamine A 14000IE
Vitamine D3 750IE
Vitamine E 200 mg
koper(II)sulfaatpentahydraat 25 mg
L-carnitine 40 mg
B caroteen 1 mg

Geen conserveermiddelen of kleurstoffen toegevoegd.

Bevat door de EG toegestane anti-oxidanten: topopherolen en propylgallaat

6 de prijs per kilo (of indien dit moeilijk is, het gewicht van de inhoud van de zak met de prijs)
3,86 euro per kilo

7 het voerschema. (hoeveel je per kilo moet voeren dus)
Het voeden van uw hond: Wanneer u Eukanuba voor het eerst geeft, vervang dan geleidelijk de oude voeding door Eukanuba gedurende een periode van 4 dagen. Wij adviseren u uw hond twee maal per dag te voeren. Verdeel de dagelijkse hoeveelheid in de tabel over het aantal maaltijden per dag. Deze voedingshoeveelheden zijn richtlijnen en uw hond van 5 / 6 jaar of ouder kan meer of minder voeding nodig hebben, afhankelijk van leeftijd, temperament en activiteitsniveau. Deze zak is genoeg voor 12 dagen voeding gebaseerd op de gemiddelde behoefte van een hond van 30kg. Zorg dat er altijd voldoende vers water voor uw hond klaarstaat. Vitaminegehalte geldig tot en met de houdbaarheidsdatum.

Lichaamsgewicht: gram voer per dag:
25 kg 225 gram
30 kg 250 gram
35 kg 280 gram
40 kg 305 gram
45 kg 330 gram
50 kg 355 gram
55 kg 380 gram
60 kg 400 gram
65 kg 420 gram
70 kg 445 gram
75 kg 465 gram
80 kg 485 gram
90 kg 525 gram
100 kg 565 gram

Moet er wel bij zeggen dat ik mijn hond aanzienelijk minder voer dan de richtlijn. Hij krijgt de aanbevolen hoeveelheid niet eens op.

Indien je het kwijt wilt vind ik het dus wel leuk om je motivatie te lezen waarom je voor dat bepaalde merk hebt gekozen.
Ik had goede ervaringen met dit merk. Mijn hond kreeg hiervoor in het asiel Caro Croc, maar daar is hier in de buurt niet makkelijk aan te komen (anders was ik dat blijven voeren). Eukanuba is hier wel makkelijk verkrijgbaar. In combinatie met mijn goede ervaring met dit merk, heb ik hier voor gekozen. Bovendien kreeg mijn hond in het asiel kip en rijst en dit voer was ook kip en rijst.

Ik hoop dat je er zo wat aan hebt. Mocht je nog meer willen weten dan roep je maar.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 15-08-09 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:13

Chantal___ schreef:
Skin & Digest 23.
Edit: Adult.

Even gespiekt op de rekening :Y).

Heb even gezocht voor je maar die is niet te vinden! Ikzelf heb hier ook een RC medicinaal voer staan (Renal en intestenal) alleen dat is voor katten daar staat op de zak wel de samenstelling, dat wordt dus typen :D

Pollewoppy schreef:
Even een stipje, dan vul ik het in als ik wat meer tijd heb. ;)

Stipje mag niet meer. Is ook niet meer nodig.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 23:14

Chiqa je vergist je inderdaad, alhoewel ik zelf vers voer (sinds bijna 1 jaar, daarvoor ook jarenlang brok), ben ik zeker niet antibrok. Er zijn namelijk ook honden én katten die met de beste wil van het baasje echt geen vers willen eten. Ik kan het weten, want ik heb ook een brokken-kat.

En waarom ik het in dit topic heb gevraagd is omdat het internet niet altijd alle info heeft staan. Als je de zak erbij hebt moet het er wel op aangegeven zijn. En omdat ik dan ook nog eens alle merken zelf moet verzinnen. Nu komen ze ahw vanzelf snappu? :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:16

Inderdaad, heb sommige dingen van internet die niet op de zak stonden en andere dingen van de zak die niet op internet stonden. Van mijn voer heb je het nu als het goed is compleet.

@ Chiqa: Moet je ook maar net weten ;) (Maar nu weet ik dat het niet meer mag)

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:16

Ik heb het gevonden op de Royal Canin site alleen staat er net geen info bij over ons voer :P.
Balou heeft meerder soorten voer gehad (o.a. Hypoallergeen, Sensitivity control en nu zit hij op Digestive Low Fat).

Volgens mij heb ik een zak gevonden !

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:18

Daar zit je dan met je 10kg zak op schoot :D.
Goed, ik ga typen!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:56

1 Het merk
Royal Canin, Digestive Senstivity Low Fat

2 Type voer
Adult

3 Samenstelling
Maïs, gedehydreed gevolgtevlees, rijst, tarwemeel, dierlijke vetten, hydrolysaat van dierlijke eiwitten, bietenpulp, mineralen, tarwegluten*, gedehydreerd varkenseiwit, sojaolie, visolie, fructo-oligo-sacchariden, DL-methionine, L-lysine, bernagieolie, taurine, Tagetes extract (afrikaanse bron van luteïne).
* L.I.P.: Hoogwaardige eiwitten die zeer goed verteerbaar zijn.

4 Analyse
Ruw eiwit - 23%, Ruw vet - 16%, Ruw as - 6,6%, Ruwe celstof - 1,4%.

5 Toevoegingen
Per KG: Vitamine A - 25300 IE, vitamine D3 - 1000 IE, Vitamine E - 600 MG, Koper (kopersulfaat en koper in chelaatvorm) - 20 MG.
Met conserveermiddelen: Kaliumsorbaat en atntioxidanten: propilgallaat en BHA.

6 €/KG - €/10KG
+/- € 3,60 of +/- € 36,00

7 Voerschema
Afbeelding

8 Motivatie
Over Royal Canin ben ik erg tevreden. Balou heeft het meeste baad bij het voer van Royal Canin. Zoals eerder al verteld heeft Balou al diverse voersoorten succesvol gehad. Onder andere Hypoallergeen, Sensitivity control en Obesity Controle. Door Balou zijn gezondheid is het erg moeilijk een goed voer te kiezen (door de niet-werkende schildklier, de HD en de voedselallergie). Balou heeft Eukanduba ook nog geprobeerd, maar door bepaalde betrouwbare bronnen en filmpjes ben ik uit prencipe van dit voer afgestapt. Achteraf had dat sowieso gemoeten omdat Balou nu speciaal dierenartsvoer krijgt.
Mensen die nieuwsgierig zijn wat ik van Eukanduba gezien heb kunnen gerust PB-en, maar omdat dit géen discussietopic is ga ik hier verder niet over door in het topic.
Laatst bijgewerkt door Tallout op 15-08-09 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 23:56

Het voerschema is gescand van de zak af. Zo is het het duidelijkst voor iedereen en ik wist verder ook níet hoe ik het moest omschrijven :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:42

1 het merk:
DenkaDog.

2 type voer:
Superior Hypo-Allergie

3
ingredienten:
rijst, mais, lam, dierlijk vet, lecithine,biergist, vitaminen, mineralen, spoorelementen.
4
samenstelling:
Ruw eiwit
20,00 %
Ruw vet 11,00 %
Ruw celstof 2,00 %
Anorganische stof 6,20 %
Vocht 9,00 %
Calcium 1,50 %
Phosphor 1,00 %
Natrium 0,26 %
Vitamine A 15000 IE/kg
Vitamine D3 1500 IE/kg
Vitamine E 120 mg/kg

Aminozuren

Lysine 1,1 %
Methionine 0,4 %
Methionin/Cystine 0,7 %
Tryptofaan 0,2 %
Arginine 1,2 %
Histidine 0,6 %
Threonine 0,9 %
Iso-Leucine 0,9 %
Leucine 1,6 %
Fenylalanine 0,9 %
Valine 1,2 %

Geen onnatuurlijke toevoegingen:

geen geurstoffen
geen kleurstoffen
geen smaakstoffen
geen kunstmatige anti-oxydanten
geen conserveringsmiddelen

prijs:
2,5 kg voor 19,50 EUR.

onze honden van 5 kg krijgen 75 gram per dag.

voor honden met een eiwit allergie.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:10

sjee..... 20 euro voor 2.5 kilo???
Dat is nogal wat zeg...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:15

Ik wil met alle liefde naar de kast lopen en kijken wat er op de zak staat, maar dat wordt dan met een briefje en een pen :+ Zak is net open en om nou 10kg (geloof ik) te gaan verslepen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:21

Liezel1 schreef:
sjee..... 20 euro voor 2.5 kilo???
Dat is nogal wat zeg...

Nou idd, en zo'n best voer is het nu ook weer niet voor dat geld ging ik toch echt op zoek naar een kwalitatief beter product.
Maar goed begrijp ook wel dat als je hond het er na een lange speurtoch goed op doet je ook niet meer wil veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:26

als je kijkt hoeveel (weinig) ze er van nodig hebben is het echt niet duur 25 kg kost 56 euro. wij geven in totaal voor 2 honden 150 gram per dag. dus je kan er heel lang mee toe.
waarom zou dit geen goed voer zijn chiqa? mijn honden zijn allergisch voor eiwitten en hier doen ze het super op, geen jeuk. geen uitslag, heel levendig, "mooie" ontlasting.. echt super.

ik heb liever deze zak voer, dan dat je een zak hebt waarbij je 3 regels ingredienten hebt, vol onnatuurlijke troep :x
iedereen die je over dit voer hoort is er enthousiast over :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 20:51

Maar 25 kg voor €56,- is heel wat anders dan de helft van die prijs voor 10% van het voer....
Dat zijn 2 totaal verschillende prijzen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:13

dees_daan schreef:
ik heb liever deze zak voer, dan dat je een zak hebt waarbij je 3 regels ingredienten hebt, vol onnatuurlijke troep :x

Ik vind dus dat er te weinig in het voer zit, en omdat het bij onze dierenspeciaalzaken op een achteraffie liggen dacht ik altijd dat het niet zulk goed voer was....Maar goed spreek dus niet uit eigen ervaring het voer heeft em nooit zo getrokken.
Als ik een hond met voedsel allergie zou hebben zou ik eerder grijpen naar een natuurlijke brok.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:14

Mijn hond met voedselallergie heeft ook een tijd op Hypoallergeen gezeten. Ook op senstivity voer. Was daar erg tevreden over. Beide van Royal Canin.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:18

Merk:
Acana

Type:
Adult

Ingrediënten:
Kippenmeel, gestoomde haver, vers scharrelkippen vlees, kippen vet, rozemarijn, bruine hele rijst, verse zalm ontdaan van graten, zalmolie, kippen kraakbeen (rijk aan glucosomine), pompoen, kippen lever, verse hele eieren, zon gedroogde luzerne, verse rode appels, wortels, Turnip Greens, Amerikaanse veenbessen, sakatoon bessen, organische zeegroeten, kelp, zwart-zweempje, zeewier (dilsea carnosa), grote klis wortel, duindoorn, Chicorei wortels, brandnetels, rood frambozenblad, maria distel, pepermuntblad, goedsbloem bloemen, charmonille bloem, melkzuurbacterie (lactobacillus Acidphillus), enterococcus faecium, marshmellow wortels, Zoete Venkel, Menthyade Suppo, Apiaceae Umbelliferae, Matricaria Chamomile, jenever bessen, engelwortel.

Analyse:
Eiwit (min) 29% Omega 6 (min) 2.5%
Vet (min) 16% Omega 3 (min) 0.3%
Vocht (max) 10% Vitamine E (min) 400 iu/KG
Vezels (max) 3% Glucosomine (min) 700 mg/kg
Calcium (min) 1.2% Chrondriotine (min) 500 mg/kg
Phosfor (min) 1.0% Koolhydraten (max) 30%

Vitaminen

Vitamine A 18 k/Ui Lysine 1.7%
Vitamine D3 2 k/Ui Thiamine monotraat 75 mg/kg
Vitamine E 400 k/Ui Vitamine B12 400 ug/kg
Riboflavine 44 mg/kg Folium zuur 3.5 mg/kg
Biotine 0.6 mg/kg Zink 225 mg/kg

Botanical inclusions

Klis wortel 600 mg/kg Duindoorn 400 mg/kg
Marsmellow wortel 600 mg/kg Brandnetel 400 mg/kg
Jenever bessen 500 mg/kg Rood Frambozenblad 300 mg/kg
Engelwortel 400 mg/kg Melk distel 300 mg/kg

Caloriesche waarden
Metabolische energie 4050 Kcal/kg

Prijs per kilo:
3,55

Voerschema:

VOEDINGSADVIES Actief Minder actief
(1 uur per dag actief) (minder dan 1 uur per dag actief)
Volwassen gewicht
1- 5 kg 50 - 90 gram 45 - 75 gram
6 - 10 kg 90 - 135 gram 75 - 115 gram
10 - 20 kg 135 - 250 gram 115 - 225 gram
21 - 40 kg 250 - 420 gram 225 - 390 gram
41 - 50 kg 420 - 590 gram 390 - 540 gram

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel gram mijn hond krijgt, ik voer puur op gevoel :)

Dit voer is overigens helemaal vrij van gluten en andere (overbodige) toevoegingen en daarom is mijn keuze er ook op gevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:22

Kijk dit noem ik nog eens een interessante samenstelling en dat in vergelijking met bv een Denkadog!

Nijn wat kost zo'n zak en hoe doet Farah het er op?