Zie door de bomen het bos niet meer.. Brok!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laika

Re: Zie door de bomen het bos niet meer.. Brok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:14

Precies, er staat "hoger" maar hoger dan wat???
Voorbeeldje van Carola: 25% vlees en dierlijke bijproducten. Weet je wat doorgaans die bijproducten zijn? Poten, hoeven, ogen, uiers, kippenkoppen, klauwen. Daarnaast staat er dus niet duidelijk bij wat van die 25% nou die bijproducten zijn. Dat bedoel ik dus. Als je googled op vragen over brokken vind je vooral hoe slecht het allemaal is en dat je dus vers moet voeren. Ik begrijp dus volkomen je probleem. Kom nu maar eens aan degelijke informatie.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:15

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 11:42

Vers vlee heb ik gevoerd aan mijn hond, vooral doordat ik heb gelezen wat de bijproducten zijn, alleen kon ze er niet tegen vandaar dat ik weer over ben gegaan op brokken.
Op dit moment geef ik dit voer en het bevalt goed, mocht ik een keer andere brokken tegen komen waar beter/meer vlees in zit dan in deze voer dan geef ik dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:34

Laika schreef:
Voorbeeldje van Carola: 25% vlees en dierlijke bijproducten. Weet je wat doorgaans die bijproducten zijn? Poten, hoeven, ogen, uiers, kippenkoppen, klauwen. Daarnaast staat er dus niet duidelijk bij wat van die 25% nou die bijproducten zijn. Dat bedoel ik dus.

En weet je wat er nu precies gaande is? Sommige verwoed vers vlees voerders weten hier haarfijn op in te spelen, want een bron hebben ze niet, er staat niet eens op de verpakking hoeveel vlees er in zit :)*
Dit is volgens mij een eigen leven gaan leiden om zo zielen te winnen, sommige mensen kunnen hierdoor flink onzeker worden (Geef ik dan echt zulke rommel aan mijn huisdier?) en sluiten zich dr maar bij aan.

Want waar kan je nu nog wél een site oid vinden waar geen voet tussen de deur wordt gezet en je gewoon op een eerlijke manier informatie kan inwinnen?
Hoop dat dit topic wat duidelijkheid kan geven.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:44

Even voor de duidelijkheid, het zou hier alleen over brokken gaan ;)
Ik heb een topic geopend om daar de samenstelling etc van je brokken neer te zetten. Zo hoop ik dan een wat compleet overzicht te kunnen maken van alle merken.

@chiqa, voor veel vers voerders is dat juist de reden om dat te doen. Alleen dan weet je wat er bij je hond naar binnen gaat namelijk. In alle andere gevallen moet je het doen met de info die op de verpakking staat. En die is vaak genoeg erg karig.
Ik ben overigens wel met je eens dat er weinig onafhankelijke info over brok te vinden is. Vandaar dus ook mijn topic, zie de onderste in mijn onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:52

Laika schreef:
chiqa, voor veel vers voerders is dat juist de reden om dat te doen. Alleen dan weet je wat er bij je hond naar binnen gaat namelijk.

Dit is dus echt grote onzin. Jij weet namelijk niet wat het dier allemaal binnen heeft gekregen wat je je hond of kat voorschotelt, dus die vlieger gaat niet op.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:54

Laika schreef:
Even voor de duidelijkheid, het zou hier alleen over brokken gaan ;)
Alleen dan weet je wat er bij je hond naar binnen gaat namelijk. In alle andere gevallen moet je het doen met de info die op de verpakking staat. En die is vaak genoeg erg karig.

Je bent zelf degene die er toch over door blijft gaan, ook al is het met een zijweg.

Van vers vlees weet je alleen wat je hond binnenkrijgt als je weet wat dat verse vlees te eten heeft gehad toen het nog leefde.
Wil je echt hard maken wat je zegt moet je dus zelf je dieren fokken, voeren en slachten en die als vers vlees voeren.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:23

Oh, op die fiets. %) Ik heb één keer het vers voeren genoemd, TS heeft mij per pb uitgelegd waarom vers niet voor haar te doen is. Daarop ben ik gaan spitten voor TS om haar dan wel aan een goede brok te kunnen helpen. Maar nu is dit voor de critici hier weer een zijweg :roll:

Als je nou niks zinnigs hebt toe te voegen, waarom meng je je dan in dit topic?
Welke bijdragen leveren jullie aan de vraagstelling van TS?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:44

Laika schreef:
Oh, op die fiets. %) Ik heb één keer het vers voeren genoemd, TS heeft mij per pb uitgelegd waarom vers niet voor haar te doen is. Daarop ben ik gaan spitten voor TS om haar dan wel aan een goede brok te kunnen helpen. Maar nu is dit voor de critici hier weer een zijweg :roll:

Als je nou niks zinnigs hebt toe te voegen, waarom meng je je dan in dit topic?
Welke bijdragen leveren jullie aan de vraagstelling van TS?

Zelfs als je zegt het niet meer over vers voer te zullen hebben kom je nog met een onderzoek van vers vlees tegenover brok.

Het stoort mij enorm dat zowel in dit topic als in het andere topic over brokken mensen bijna worden gedwongen om zich te verantwoorden waarom ze geen vers vlees willen voeren.
Opmerkingen als: Je wilt toch het beste voor je hond storen mij ook.
Jij kan niet zeggen wat het beste is voor andermans hond.

Helaas worden de minder positieve verhalen over vers vlees overal in de kiem gesmoord en zal het nog wel een poosje duren voordat die echt boven komen drijven. Al willen mensen hun honden met de pot mee laten eten: laat ze.
Genoeg honden die daar 17 jaar en ouder mee geworden zijn. Maar die waren natuurlijk 20 geworden als ze vers vlees hadden gekregen.
En kom nu niet met het verhaal over de rokers aan, daarmee bevestig je dus alleen maar dat het een kwestie van erfelijke aanleg is en niet zozeer van wat je voert.

Stop met mensen onnodig onzeker maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:02

Goed verwoord ThePast03 laten we het nu weer over brokken hebben het irriteerd mensen alleen maar dat dit steeds weer in dezelfde discussie verzand!

Ontopic; ik vraag mij af waarom het vleespercentage niet vermeld wordt, dit is wel het geval bij kattenvoer.(Althans de meesten)