Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:53

Nee dat doe ik nooit, als ik iets geef dan is het op de voer plaats.Mijn hond jatte van tafel toen ze net kwam en na het neerleggen van een boterham met sambal was het over.Ik vind niks erger dat als er visite is en de beesten zitten smekend en piepend om de tafel.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:55

Onze katten kregen meestal uur voor ons avondeten hun eten dus was nooit echt gebedel....... heel soms mochten ze wel eens een bakje vla uitlikken, maar dat was het dan ook wel

Lynn_Nikita

Re: Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:56

ow, van tafel jatten mag de mijne niet hoor, en dat weet die heeeeel goed
zelfs als 1 van de katten op de tafel komt, springt hij ertegen aan, en trekt ze er vanaf
:D

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:57

het ergste is dat onze kat niet eens langer dan 5 minuten in de keuken wil zitten, omdat ze té verwend is en alleen maar in haar tent (fleece deken als een tent over de bank gevouwen) wil liggen en boos wordt als je bij haar op de bank gaat zitten. (gaat ze je besluipen etc.)
Als je dan een keer bij haar in de omgeving eet, haalt ze werkelijk waar voor alles de neus op. Alleen echt goed vlees (biefstuk oid) wordt een keer aan gelikt. En als het haar dan aanstaat misschien ook een klein hapje.
ze krijgt vaak genoeg wat, maar bedelt eigenlijk nooit. alleen om 8 uur gaat ze op het voetenbankje zitten want dan is het koffie-met-wat-lekkers-tijd.

ps. ze eet ook het liefst purina in home brokjes, of aldi brokjes. Rest laat ze gerust staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:00

We hadden laatst eens een pan met twee hamburgers op het fornuis (niet verwarmd, was nog van de vorige dag) staan. Had de kat er twee gejat, één voor haarzelf en één voor de hond..Kwam ik beneden, zaten ze daar gezellig te eten met z'n beiden. Terwijl ze normaal nooit met elkaar overweg kunnen, whahahaha. :+

Maar ze krijgen van ons ook wel eens wat.. Hond is gek op oud brood en kat krijgt nog wel eens stukjes kipfilet.

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:01

Nooit! Onze hond weet dat hij in zijn mand moet als wij eten en pas als wij klaar zijn krijgt hij zijn voer. Een enkele keer krijgt hij bijvoorbeeld wat kale rijst bij zijn brokken maar voor de rest enkel hondenvoer. Heb persoonlijk ook een hekel aan dieren die het eten van je bord afkijken.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:03

Nee, en onze honden schooien ook niet :) Af en toe krijgen ze het randje vet van de ham of als er wat over is aan vlees oid, maar bijna nooit!

Ze krijgen s morgens brokken en s avonds brokken met van die rodi hamburgers voor honden :)

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:06

Wij hebben een kat in huis en zij krijgt nooit iets van tafel. Ze probeert wel te bedelen, maar ik stuur haar dan gelijk de woonkamer uit :P Verder krijgt ze alleen haar eigen brokken, in haar eigen voerbakje, op haar eigen voerplek :+ en eens in de zoveel tijd een gekookt koolvisje.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:06

Iddel schreef:
We hadden laatst eens een pan met twee hamburgers op het fornuis (niet verwarmd, was nog van de vorige dag) staan. Had de kat er twee gejat, één voor haarzelf en één voor de hond..Kwam ik beneden, zaten ze daar gezellig te eten met z'n beiden. Terwijl ze normaal nooit met elkaar overweg kunnen, whahahaha. :+

Maar ze krijgen van ons ook wel eens wat.. Hond is gek op oud brood en kat krijgt nog wel eens stukjes kipfilet.

Herkenbaar!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:08

Onze kat lust niks anders dan zijn brokjes (complete voeding brokjes van de dieren speciaal zaak)... En geef nou geen andere brokjes want dan eet hij dus niks.
Vlees e.d. kunnen wij gewoon laten staan in de buurt van meneer, hij komt er echt niet aan.

Kattemelk en blikjes kattevlees lust hij ook niet. Echt een apart geval, maargoed wel makkelijk, je hebt nooit gebedel aan tafel :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:11

Nou ik heb geen hond of kat. Maar mn konijn schooit heel erg en die krijgt wel vaak dingen van tafel :')
Geen avondeten dan, naja behalve rijst of spaghetti, want dat vind ie heel lekker.
Maar chips, chocola, drop hij zit bij je op school en eet het desnoods uit je mond :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:13

Mag ik vragen waarom iedereen ervan uitgaat dat als je ze met de pot mee laat eten, ze meteen schooien?
Onze katten en hond schooien echt niet terwijl ze dus echt wel (zeker de hond) elke dag mee eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:13

Wij hebben het noooooit gedaan, maar aangezien onze kat 18 is laten wij wel eens een stukje kip op de grond vallen voor hem ;)

Overigens mag hij absoluut niet op tafel of aanrecht komen. En hij krijgt zijn eten pas na ons.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:14

Kat krijgt wel eens een stukje kipfilet wanneer mn moeder die staat de snijden, dan gooit ze dat op de grond. Hond krijgt ook af en toe wat lekkers van tafel wat 'per ongeluk' valt. Of een bordje maceroni wat ie uit mag likken. Niet te vaak, en geen scherpe sauzen ofzo. Ze krijgen wel altijd na ons eten, dus lager in de rangorde. Mogen ook niet op het vloerkleed in de woonkamer en niet op de stoffen banken en stoelen. Dat weet de hond maar al te goed, de kat is soms nogal arrogant en dan probeert ze het toch, terwijl ze wel weet dat het niet mag :D

Hvelreki

Wij doen het niet. Katten niet, hond niet. Wel krijgt de hond heel dikwijls nog vlees en groenten die over zijn. Dit geven we dan in haar eigen bak, nadat wij allen klaar zijn met eten. Katten krijgen ook soms vlees. Maar eten geven aan tafel doen we niet.. We hebben een labrador die erg tuk is op eten en het zou dus zeer onverstandig zijn, sowieso zou ze dan gaan bedelen. Maar nu niet :)

rockwitch

nee mijn katten krijgen in principe niks, nou komen ze ook niet bedelen, alleen mijn nieuwste aanwinst een kitten zat laatst wel van mijn bord mee te eten met mijn spaghetti (toen ik al genoeg had gegeten) en dat resulteerde in een oranje gekleurde snoet.

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:16

Nee, absoluut niet :n
Soms krijgt hij wel het eten wat nog over is, maar gewoon in zijn eigen etensbak :j

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:19

Onze katten mogen niet op tafel komen en krijgen ook nooit iets van ons avondeten. Maar bedelen doen ze gek genoeg toch af en toe wel... :) Maar we geven er niet aan toe. Soms bij het brood smeren deel ik een plakje ham met ze, maar dat is het wel...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:22

Hond of katten krijgen wel eens restjes, maar wel gewoon in het bakje. Hond kreeg vroeger altijd standaard de restjes van mijn bord (lustte niet zoveel) :D. Katten mogen bij mij absoluut niet op de tafel komen waar we aan eten (is salontafel) net als het aanrecht, helaas heb ik 1 sneaky en hardleerse jonge kater die zo nu en dan toch op het aanrecht springt, maar hij weet dondersgoed dat het niet mag. Heb ik met andere katten nooit last mee gehad, alleen bij hem.

Als ik een stukje oude kaas heb, dan komt hij meteen aanrennen, dat lust ie toch wel erg graag. Meestal geef ik hemdan wel wat, maar pas als ie niet meer zeurt.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:25

Mijn katten steken gewoon de kopjes in de zak chips/zoutjes/snoepjes, want de heren willen heel graag weten wat het baasje eet!

Mijn ene kat is verzot op schuimblokken en de andere op alle soorten chips en zoutjes!

Ook mijn gemseerde brood is niet veilig!
Ze trekken het nog net niet uit mn handen!

_O-

Ach, ik kan er alleen maar om lachen!
Gekken beesten!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:32

Mijn hond lust werkelijk waar álles (bijvoorbeeld hele citroenen of een kilopak suiker). Vroeger jatte hij heel veel. Met een hele hoop consequentie heb ik dit eruit gekregen.
Nu krijgt hij af en toe (eens in de drie weken ofzo) het restje aardappels an groente wat ik over heb. Dit krijgt hij dan wel na het eten in zijn eigen voerbak.

Mijn zoon van 2,5 heeft tegenwoordig wel ontdekt dat de hond voeren heel leuk is, dus nu moet ik hem nog opvoeden.

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:40

Mijn kat krijgt altijd wel een stukje van me vlees.. (ligt er wel aan wat voor vlees) Het scheelt dat hij niet echt heel erg bedeld. hij wacht gewoon tot er iets naar beneden valt en als je hem weg zou duwen gaat hij gewoon iets anders doen. Dus hij is nog niet vervelend :P

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:43

Ja hier ook.

Als we klaar zijn met eten, roepen we: "Goeie bekomst!" en dan komt ze uit haar mandje gerend, en springt bij m'n zus op schoot, en krijgt dan vaak wat restjes, stukjes vet van het vlees, beetje rijst (krijgt ze opstipatie van, dus niet zo vaak xD).

De kat krijgt altijd, als mijn moeder kipfliet of gehakt klaarmaakt, een bakje vol vlees. Vond hij heerlijk. Vroeger at hij ook echt mee, groente, aaprdappelen, vlees en jus xD.

Inmiddels is het een oud mannetje, en mag hij verwend worden

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:44

Mijn katten lusten helaas álles, vandaar dat ik ze meestal de kamer uitzet als ik ga eten.
Doe ik dat niet, dan jatten ze alles van mijn bord af :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:45

Dat moeten ze bij mij toch echt niet proberen, dat pik ik absoluut niet :n.