HELP!! Kat brood mager gestrand wat nu???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:47

xXLianneXx schreef:
amivedi op zich is niet slecht, de mensen die het registreren wel.
zo vaak meegemaakt dat mensen alleen via amivedi opgegeven hadden, hond zit 2 weken in het asiel, ook opgegeven door het asiel, amiv.edi heeft niks geregistreerd.
zo vaak gaat het fout, ook wel goed maar dierenambulance en asiel werken samen en dus het beste

Niet alle ambu's en asielen werken samen.
En ook al gaat het wel eens fout, het gaat ook vaak goed, het kan nooit kwaad om je dier bij Amivedi aan te melden.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:47

hij loopt al een paar weken door de buurt heen hier dus dan was hij al lang dood geweest denk ik

mentjuh

Re: HELP!! Kat brood mager gestrand wat nu???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:47

morge bel ik zowiezo amivedi

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:48

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:49

mentjuh schreef:
morge bel ik zowiezo amivedi

Ook op dit moment nog bereikbaar hoor :). Maar morgen kan natuurlijk ook!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:49

Liesje_Lover schreef:
Het nummer van Amivedi is niet hetzelfde als dierenbescherming. Kijk even op http://www.amivedi.nl voor het goede nummer van jou regio!

Nummer Amivedi Eindhoven: 0408440460
En voor al die mensen die zeggen dat Amivedi slecht is; bel naar Amivedi en dien een klacht in. Alleen zo kunnen ze de service verbeteren. Mijn moeder is regiocoördinatrische van Noord-Brabant en vind het alleen maar fijn om deze dingen te horen en zo haar posten te kunnen verbeteren!

Dit had ik al gevonden heb proberen te bellen maar voicemail dus morge bel ik zowiezo

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:55

zo zit hij er inmiddels bij wastijldingbak met krante gewoon droge katte brokjes en water is dat goed?
Afbeelding

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:03

Goeie oplossing voor even hoor!

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:03

mentjuh schreef:
die nemen ook niet op... dierenasiel komt ook niet halen toch?
ik wil eerst zeker weten dat de kat van nieman is voordat ik hem "zomaar" in huis neem...

Ik zou hem aanmelden bij Amivedi EN asiel. Amivedi zet "gevonden" advertentie in de lokale krant, dat doet asiel niet. Asiel wordt echter vaak benaderd omdat die zwervende katten opvang bieden. Vullen elkaar dus mooi aan wat mij betreft.
Voor zover ik weet, is de dierenambulance niet veel meer als eerste hulp en vervoerder, ook voor het asiel. Wil per plaats nog wel eens verschillen.

Je kunt het dier als "vinder" bespreken bij het asiel: kat gaat twee weken de quarantaine in, als de eigenaar zich niet binnen die twee weken meldt, is ie voor jou.
Als je het zielig vind om het dier naar het asiel te doen, kun je ook met ze overleggen of ie bij jou mag blijven in de tussentijd. Zij kunnen scannen voor chip (volgens mij heeft de bestuurder van de ambulance zo'n chiplezer, de meeste dierenartsen trouwens ook) en als ie niet gechipt is kunnen ze het signalement met eventueel foto noteren voor als de eigenaar zich meldt. Scheelt het dier een hoop stress, maar het kan wel zijn dat na anderhalve week de eigenaar zich meldt en dat is weer vervelend voor jou als je je net gaat hechten. Heb een keer een eenzaam oud hondje van de straat geplukt, na drie dagen kwam de eigenaresse (via het asiel) hem bij mij thuis ophalen. Dat kan dus ook ;)

Ik zou binnen of buiten een beetje aan de kat overlaten. Is het mogelijk je buitendeur een tijdje open te laten staan? Kan die kiezen. Als hij binnenkomt en hij voelt zich thuis zal hij lekker ergens neerploffen, als hij onrustig blijft kun je hem denk ik beter buiten laten. Afwasteiltje met droge aarde of krantensnippers is eventueel een goed alternatief voor "echte" kattenbak.

Oh, zie net je laatste foto - ziet er prima uit! als hij rustig blijft, kun je hem denk ik best een nachtje binnenhouden hoor.
Succes met alles en hopelijk komt ie op zijn pootjes terecht!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:05

zo kan hij/zij echt de nacht wel door hoor. Hopelijk blijft hij vanacht ook rustig. Anders toch maar naar buiten laten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:08

Je kunt evt een bandje om zijn nek doen met de vraag of hij van iemand is, maar persoonlijk vind ik dat altijd een beetje eng, tenzij je een vlooienbandje gebuikrt, die kunnen losschieten als ze blijven hangen.......

WRS is hij van niemand....

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:11

ik moet werken tot 3 uur vanacht (werk thuis) dus kan de deur open blijven hij ligt inmiddels rustig in het teiltje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:22

Wat moet dit topic hier op LZP := Nou ik tem wel even.
Ik vind die kat er erg slecht uitzien, komt op mij over als een nierpatientje.
Zou dr morgen wel na je aanmelding even mee naar de DA gaan voordat je het verkeerde eten geeft.
Dier zal wel van iemand zijn, momenteel met al die terugkerende carvans waar ze nog wel eens in willen glippen raken heel veel mensen hun kat kwijt.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:28

owww ja sorry ik iwst niet waar hij moets staan sorry :o hij ziet er inderdaad slecht uit... buren worden ook al ingeschakeld die hebben meer verstand van katten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:34

Als je morgen niemand kan bereiken kan je ook even naar je DA. Kunnen zij hem gelijk checken op een chip!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:38

Goed dat je even na laat kijken of hij niet van iemand is :) Onze kater heeft waarschijnlijk iets ernstigs onder de leden (da kon laatst niets vinden) en wordt magerder en magerder, terwijl hij vreet voor 10. Kan me voorstellen dat mensen soms denken: goh die magere mottige kat, dat moet bijna een zwerfkat zijn. Niet dus :)
Ik hoop dat je ze morgen te pakken krijgt en dingen kan ondernemen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:40

het valt ook heel erg op dat we voor een aantal weken terug deze kat nog nooit gezien hebben bij ons in de buurt...
ik zou nooit "zomaar" een kan eten geven of iets dergelijks...
en na kijke of hij van iemand is lijkt me wel logisch :D

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:48

Arme stumper. Goed dat je hem 1e opvang verleent en niet aan z'n lot overlaat +:)+
Om te zorgen dat hij de teil gaat gebruiken als kattebak kun je er aarde inscheppen of de kranten versnipperen zodat hij wat heeft om z'n behoefte er onder te krabben.

Deze tijd van het jaar; het zou me niets verbazen dat hij/zij gedumpt is.
Katimo in Limburg doet super werk voor katten. Niet echt in je buurt maar als de nood echt hoog is kan zij (Corien) misschien wat voor je doen.

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:25

katten kunnen ook heel erg mager worden doordat ze kikkers eten, die van mij ziet er ook heel erg mager uit hij eet kikkers.heb hem nu op volwassen voeding gezet van hills ipv de senior voeding van hills omdat er wat meer vetten in volwassen voeding zit.

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:02

Hij is wel mager idd, Maar wel een hele mooie, Ik denk ook dat hij het zo wel red voor vannacht. Ben benieuwd waar hij nu vandaan komt.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:12

Amivedi heb ik helaas ook geen goede ervaringen mee ;(
Onze kat was eerst ook een zwerfkat, hebben wij in huis gehaald maar 2 maanden nadat hij hier huiskat is geweest is hij verdwenen april dit jaar. Nou wij Amivedi gebeld (kreeg een schreeuwend mens aan de telefoon), en ja we moesten het asiel bellen en ik kreeg nog een of andere code.
Dus ik naar het asiel bellen, hele omschrijving gegeven, súperduidelijk gezegd dat hij gecastreerd was + kleur + aftekeningen alles.
Zeggen ze: Oh oke, kom maar langs zulke katten hebben we hier wel zitten.
Wij langs, die code gegeven die we van Amivedi hadden gehad en ze keken me allemaal aan of ik niet spoorde en wat voor rare code dat was en waar ik die óóit vandaan had gehaald :?
En ze hadden géén gecastreerde katers, ook niet in de kleur van onze kat. En toen kreeg ik nog even een berg commentaar over me heen:
Ja jullie hebben hem niet gechipt dat is niet slim. Hebben jullie wel kattenluikjes? Nee, die hebben we niet. Ja, als die kat een aantal keer voor een dichte deur staat is het logisch dat hij wegloopt (hij heeft nooit langer dan een halve dag buiten gezeten en dit doen we al 6 jaar zo met onze andere kat). En ja dat hij ook al geen bandje omhad wat een ontzettend slechte zaak. Dus het kwam erop neer dat het aan ons lag dat hij weg was gelopen.

Ze hadden nog even zo door moeten gaan en ik was echt ontploft, jeetje wat een gezeur.. hun laten me al voor niets komen en dan ook nog even commentaar leveren.. :(

Goed dat je deze kat zo opvangt, hij zal vast wel mager zijn maar dat had Valentijn onze kat ook toen hij net kwam hieronder 2 foto's van toen hij kwam en hoe hij wegging:

http://i37.tinypic.com/er0dab.jpg

En zo was hij voor hij wegliep:

http://i39.tinypic.com/2czx73k.jpg
http://i39.tinypic.com/30xfjhf.jpg

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:33

LZP -> BB

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:15

De kat zit nu buiten... gister moest ik tot 5 uur snachts werken vanuit huis rond 2 uur is hij weer naar buiten gegaan had de deur open gelaten zodat hij zelf kon kiezen...
Het regent nu dus denk dat hij zichzelf ergens schuil houd hij komt niet als ik met eten rammel haha.

maar kan ik nu nog steeds rond gaan bellen want ik kan hem nu dus niet controleren op chip en ik weet niet waar hij is en of hij nog terug komt (kans is groot maar toch)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 12:22

wat goed dat je hem opvangt en voert!
Hij is schattig!
Heb je niet een plekje buiten waar hij droog kan zitten?
Een schuur of afdak?(als je moet werken)
Hij zal vast in de buurt blijven als hij te eten krijgt.

Je kunt inderdaad rondbellen of er z'on kat vermist is....vergeet niet dat het vakantietijd is....dan gaan sommige mensen in ene raar om met hun dieren!
Sterkte ermee!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 12:23

wel een schuur maar staat me pa zn harley in
ik werk vanuit huis dus ik was gewoon thuis :)
er is zo goed als altijd iemand thuis..