rockwitch schreef:Yamcha ik weet natuurlijk dat HD niks met die aflopende rug te maken heeft, maar ik wordt echt naar als ik die honden zie lopen, ziet er niet uit en ze lopen toch echt niet helemaal jofel.
vind ik ook hoor, ik heb daar ook niets mee. Mijn Tibeau had een rechte rug, en mijn volgende hond zal dat ook weer hebben
Het gaat zonder meer ten koste van de kracht in de achterhand, en ik kan me voorstellen dat die honden op latere leeftijd erge problemen krijgen.
rockwitch schreef:Ik veroordeel niemand, ik heb er alleen een hekel aan dat ik vaak de reactie krijg (ik zeg niet dat dat hier is) als ik zeg dat ik buitenlandse honden hierheen haal dat de asiels al zo vol zitten. En waar lopen 9 van de 10 mensen zelf mee, met een labrador/jack russel/herder van 800 tot 1000 euro van een fokker. Tja eeeehm waar is jou asielhond dan? Die mensen hebben dan weer bijgedragen aan de grote hoeveelheid honden, want er is weer een nest gefokt, en die roepen dan dat ik maar in het asiel moet gaan kijken, ja euh daar kan ik niet tegen.
Dat roep ik ook niet, hè 
Mijn Tibeau kwam uit het asiel, na wat onderzoek bleek hij overigens een belachelijk dure rashond te zijn, heb er ook bedragen voor geboden gekregen waar je écht steil van achterover slaat........ overigens heb ik hem niet uit het asiel gehaald om hem te redden, of omdat ik hem zo zielig vond. Ik heb juist hém genomen omdat ik hem zo mooi vond, omdat hij zuiver ras was, omdat ik verliefd was..... ik heb ook niet naar kruisingen of andere rassen gekeken trouwens. En het feit dat hij intact was, heeft een rol gespeeld bij mijn keuze, maar ik ben geen hondenredder. Dat ik dat dan mss een keer gedaan heb, is mooi meegenomen geweest, maar het was nooit mijn intentie.
Ik ben idd van de dure rashonden, dat klopt. Dat is van mij uit ook een bewuste keuze, ik wil en durf niet gokken met mijn honden. Ik krijg ook niet het idee dat iemand mij daarop aankijkt, omdat ik ook niet bij ieder topic waarin een hond gezocht wordt, http://www.dierenasiels.com roep. Ik sluit zeker niet uit dat ik misschien weleens een asielhondje in huis neem, maar eigenlijk is dat niet waar ik naar kijk, als ik zoek naar een hond. Ik ga bewust naar de rasvereniging, naar de fokkers..... ook omdat ik wil weten wát ik in huis haal....... en daar ben ik bij asielhonden gewoon niet zo zeker van. Ik heb idd geen geluk gehad met de teef, die bleek een kronkel te hebben (en ze was gewoon verpest). Er zijn lijnen die je beter niet kunt combineren, en er zijn mensen die niet het hele verhaal vertellen....... ik ben er nóg voorzichtiger mee geworden, ik haal ook geen honden meer van herplaatsingsites....... voor mij écht alleen nog maar de fokker, het spijt mij wel.