ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:30

dejavu schreef:
Nikki__ schreef:
Alleen gebeurd het helaas wel steeds meer. Beestjes die al een zwaar leven gehad hebben, worden door de foute stichtingen mee genomen, nieuwe baasjes betalen zich scheel, hond blijkt toch flinke problemen te hebben en beland vervolgens hier weer in het asiel...

Onze hond (de griek) kwam ook bij een, naar ons toen wetende, goede stichting vandaan, hadden de volste vertrouwen in de 'blauwe ogen' van de beheerdster. Nu later blijken daar hele vervelende dingen te gebeuren en zijn ze steeds meer op geld uit dan de welzijn van de hond zelf.

Dat is erg vervelend Nikki, helaas komt dit te veel voor in de hondenwereld. Niet alleen in het buitenland bij zwervers, ook bij malafide broodfokkers, wellicht bij jou en mij om de hoek. Het is treurig.

Bij veel stichtingen moet je tegenwoordig ook ondertekenen dat je de hond teruggeeft aan de stichting als je er niet meer voor kunt zorgen. Op deze manier komen ze niet in het asiel terecht.

Dat zijn de goede stichtingen, helaas rijzen de slechte stichtingen de pan uit... Mensen die idioot veel geld moeten betalen. Advertenties op MP waarbij er pups staan waar beide ouders van aanwezig zijn, waar veel geld voor word gevraagd en waar een hoop winst op word gemaakt.

Mar77

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:34

Heb al een aantal keren honden uit het buitenland mee mogen maken in de praktijk maar je moet er een beetje geluk mee hebben.
Testen zeggen niets vind ik want ben al een aantal keer de verkeerde hond bij het verkeerde testje tegen gekomen.
Of de testen zijn niet ingevuld. En ddan de leishmania hondjes...
En ik blijf erbij dat ze in nederland genoeg honden in de asiels zitten.
Blijft toch een beetje broodfok vind ik..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:36

Nikki__ schreef:
Vergeet niet dat rashonden worden gefokt om het ras te verbeteren. Mensen wachten vaak jaren op een juiste pup en gaan daar ook helemaal voor. Deze honden komen daarom ook zelde in het asiel omdat bijna alle fokkers een regelement hebben dat als het niet meer gaat, de hond terug moet naar de fokker.
Natuurlijk heb ik het hier wel over stamboom fokkers.

TS geeft aan of men ook na wil denken over een hond uit het buitenland als ze een hond willen. Hierop heeft ieder zijn eige mening.
Geloof niet dat TS het vervelend vind dat er ook mindere berichten zijn?

Ik bedoel meer Nikki, dat het vrij is aan ons allen om een hond te kiezen die bij je past. Mensen die een rashond nemen, nemen er geen uit het asiel, mensen zoals Berdien, ook niet. Ik vind het gewoon jammer dat mensen met een rashond het niet voor de voeten krijgen gegooid dat er in het asiel ook honden zitten, en mensen met een buitenlands hondje wel. ('Voor de voeten gooien' moet je met een korreltje zout nemen, ik bedoel meer dat dat hier wel weer naar voren komt, en in een topic over een labradorpup van 8 weken niet. Dat vind ik krom.)

Ik denk ook niet dat de TS het vervelend vindt dat er mindere berichten zijn, ik kwam alleen met een tegenargument.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:39

Mar77 schreef:
Heb al een aantal keren honden uit het buitenland mee mogen maken in de praktijk maar je moet er een beetje geluk mee hebben.
Testen zeggen niets vind ik want ben al een aantal keer de verkeerde hond bij het verkeerde testje tegen gekomen.
Of de testen zijn niet ingevuld. En ddan de leishmania hondjes...
En ik blijf erbij dat ze in nederland genoeg honden in de asiels zitten.
Blijft toch een beetje broodfok vind ik..

Ik snap de vergelijking met broodfok niet? De dingen die je zegt in je quote vind ik echt not done hoor! Als stichting zijnde zou je daar veel alerter op moeten zijn.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:42

ik heb niets gequote hoor :-)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:44

Mar77 schreef:
ik heb niets gequote hoor :-)

Wat flauw... Ik bedoelde je post.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:46

En toch kwamen die honden met foute testen bij stichtingen vandaan.
de mensen die dan zo'n hondje aanschaffen krijgen soms te maken met flinke rekeningen.....
Behandeling van leishmania is levenslang.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:47

het gebeurd helaas wel dejavu. Honden die gewoon niet getest worden, DA die omgekocht worden om de test positief in te vullen terwijl deze niet volbracht is. Honden die totaal niet bij die test horen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:47

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:49

Oh dat weet ik zeker wel!
Heb ze wekelijks bij me op tafel!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:50

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:08

Nee hoor, ik kan prima tegen kritische (onderbouwde ;) ) berichten :)

Wij hebben trouwens een rashond gehad. Een Papillon, met een fantastische stamboom die het nodige gekost heeft. Zij is het hondje wat 4 mei is overleden, op 15 jarige leeftijd. Dus ik weet wat het is om een rashondje te hebben. Waarom we niet weer een Papillon nemen? De fokster waar Kiki vandaan kwam fokt niet meer, en de huidige ouderdieren vinden wij geen mooie ouderdieren.

Ik denk dat je bij élke hond, rashond (hé, ons Lientje is ook een halve Podenco >;) :P ) of onherleidbare kruising, je beide ogen en oren open moet houden. Dat heeft niks met het ras te maken, en of ze je nou in Nederland of Timboektoe haalt. Je eigen verstand en kritische blik meenemen is onontbeerlijk als je op zoek gaat naar een hond. Wij hebben ook niet zomaar voor ACE of Lientje gekozen, maar dat moge duidelijk zijn nou.

En een non-profit organisatie vergelijken met broodfok vind ik persoonlijk nergens over gaan.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:14

Wat is overantiosame, Lianne?

Over tests en omgekochte dierenartsen, kan ik duidelijk zijn. Dat vind ik not done, maar ik ben van mening dat juiste stichtingen daar niet in mee gaan. Ik zit een beetje in dat wereldje, en de intentie is daar toch wel anders. Winst is er niet, wel veel dierenliefde. En dus niet de intentie om zieke dieren kosten wat het kost naar Nederland willen halen.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:19

mensen die geinteresseerd zijn in een leuke hond kunnen ook eens kijken op www.hondenzondertoekomst.nl. Deze mensen kijken heel goed of een hond bij jouw situatie past en ze worden al wat gewend aan de Nederlandse omstandigheden voordat ze herplaatst worden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:28

Berdien schreef:
Wij hebben ook niet zomaar voor ACE of Lientje gekozen, maar dat moge duidelijk zijn nou.

En een non-profit organisatie vergelijken met broodfok vind ik persoonlijk nergens over gaan.

Inderdaad, ook bij het kiezen van een buitenlands hondje is het van belang dat je een bewuste keuze maakt.

Ik snapte die vergelijking overigens ook niet. :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:31

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:54

.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:25

hahaha nee joh pups van broodfokkers ;-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:40

Bedankt voor de tip van het boek! Mams kent het boek nog niet, dus die kan ik haar dan leuk cadeau geven :j

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:23

Yamcha ik weet natuurlijk dat HD niks met die aflopende rug te maken heeft, maar ik wordt echt naar als ik die honden zie lopen, ziet er niet uit en ze lopen toch echt niet helemaal jofel.

Maar in ieder geval weet ik ook als geen ander dat asielhondjes ook dankbaar zijn, maar ik weet ook dat er toch jammer genoeg veel honden uit asiels daar gebracht zijn door hele onwetende eigenaren die eerst de hond verpesten en dan in het asiel dumpen. En dan nog vind ik dat die honden ook gewoon een kans moeten krijgen, en ik ben ook niet omdat ik toevallig honden uit het buitenland haal iemand die zegt dat je geen asielhond moet nemen. Vooral doen, geef die honden een topleven, maar als je kiest voor een buitenlander, ook top, ook zij verdienen het. Wil je een pup, prima ook vooral doen. Ik veroordeel niemand, ik heb er alleen een hekel aan dat ik vaak de reactie krijg (ik zeg niet dat dat hier is) als ik zeg dat ik buitenlandse honden hierheen haal dat de asiels al zo vol zitten. En waar lopen 9 van de 10 mensen zelf mee, met een labrador/jack russel/herder van 800 tot 1000 euro van een fokker. Tja eeeehm waar is jou asielhond dan? Die mensen hebben dan weer bijgedragen aan de grote hoeveelheid honden, want er is weer een nest gefokt, en die roepen dan dat ik maar in het asiel moet gaan kijken, ja euh daar kan ik niet tegen.
Verder vind ik zelf dat iedereen zelf moet kijken wat voor hond ze willen, of die nou uit een gouden mandje of uit het riool komt, maakt niet uit elke hond verdient een top baasje.
Maar ik heb helaas al veel ellende in Roemenie en andere landen gezien en dat heeft me zo aangegrepen dat ik die honden wil helpen en katten net zo goed. Daarom heb ik nou 2 Turkse katten.
Maar goed zoals ik al heb gezegd, iedereen moet het zelf weten ik veroordeel niemand, maar kan er ook niet tegen als mensen uit onwetendheid en vooroordelen dingen zeggen die niet waar zijn.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:47

rockwitch schreef:
Ik veroordeel niemand, ik heb er alleen een hekel aan dat ik vaak de reactie krijg (ik zeg niet dat dat hier is) als ik zeg dat ik buitenlandse honden hierheen haal dat de asiels al zo vol zitten. En waar lopen 9 van de 10 mensen zelf mee, met een labrador/jack russel/herder van 800 tot 1000 euro van een fokker. Tja eeeehm waar is jou asielhond dan? Die mensen hebben dan weer bijgedragen aan de grote hoeveelheid honden, want er is weer een nest gefokt, en die roepen dan dat ik maar in het asiel moet gaan kijken, ja euh daar kan ik niet tegen.

Heel goed verwoord, Rockwitch. Dat is precies wat ik in mijn eerdere posts ook duidelijk probeerde te maken. Ik vind het altijd een geval van: 'Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.'

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:02

.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:04

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:07

rockwitch schreef:
Yamcha ik weet natuurlijk dat HD niks met die aflopende rug te maken heeft, maar ik wordt echt naar als ik die honden zie lopen, ziet er niet uit en ze lopen toch echt niet helemaal jofel.

:D vind ik ook hoor, ik heb daar ook niets mee. Mijn Tibeau had een rechte rug, en mijn volgende hond zal dat ook weer hebben :j Het gaat zonder meer ten koste van de kracht in de achterhand, en ik kan me voorstellen dat die honden op latere leeftijd erge problemen krijgen.

rockwitch schreef:
Ik veroordeel niemand, ik heb er alleen een hekel aan dat ik vaak de reactie krijg (ik zeg niet dat dat hier is) als ik zeg dat ik buitenlandse honden hierheen haal dat de asiels al zo vol zitten. En waar lopen 9 van de 10 mensen zelf mee, met een labrador/jack russel/herder van 800 tot 1000 euro van een fokker. Tja eeeehm waar is jou asielhond dan? Die mensen hebben dan weer bijgedragen aan de grote hoeveelheid honden, want er is weer een nest gefokt, en die roepen dan dat ik maar in het asiel moet gaan kijken, ja euh daar kan ik niet tegen.

Dat roep ik ook niet, hè ;)
Mijn Tibeau kwam uit het asiel, na wat onderzoek bleek hij overigens een belachelijk dure rashond te zijn, heb er ook bedragen voor geboden gekregen waar je écht steil van achterover slaat........ overigens heb ik hem niet uit het asiel gehaald om hem te redden, of omdat ik hem zo zielig vond. Ik heb juist hém genomen omdat ik hem zo mooi vond, omdat hij zuiver ras was, omdat ik verliefd was..... ik heb ook niet naar kruisingen of andere rassen gekeken trouwens. En het feit dat hij intact was, heeft een rol gespeeld bij mijn keuze, maar ik ben geen hondenredder. Dat ik dat dan mss een keer gedaan heb, is mooi meegenomen geweest, maar het was nooit mijn intentie.
Ik ben idd van de dure rashonden, dat klopt. Dat is van mij uit ook een bewuste keuze, ik wil en durf niet gokken met mijn honden. Ik krijg ook niet het idee dat iemand mij daarop aankijkt, omdat ik ook niet bij ieder topic waarin een hond gezocht wordt, http://www.dierenasiels.com roep. Ik sluit zeker niet uit dat ik misschien weleens een asielhondje in huis neem, maar eigenlijk is dat niet waar ik naar kijk, als ik zoek naar een hond. Ik ga bewust naar de rasvereniging, naar de fokkers..... ook omdat ik wil weten wát ik in huis haal....... en daar ben ik bij asielhonden gewoon niet zo zeker van. Ik heb idd geen geluk gehad met de teef, die bleek een kronkel te hebben (en ze was gewoon verpest). Er zijn lijnen die je beter niet kunt combineren, en er zijn mensen die niet het hele verhaal vertellen....... ik ben er nóg voorzichtiger mee geworden, ik haal ook geen honden meer van herplaatsingsites....... voor mij écht alleen nog maar de fokker, het spijt mij wel.