hoe hond laten wennen aan katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:25

De hond volgt dan idd z'n instinct maar neemt niet weg dat ik er absoluut niet gelukkig mee zou zijn en ik die hond dan weg wil.

Ons klein hondje zal de katten nooit iets doen, ben ik absoluut zeker van.
De bordeauxdog vertrouw ik op dat gebied niet volledig. De katten zijn hier al jaar en dag. De bordeauxdog heb ik niet in huis gehaald, is een 'folie' van mijn broer.
Mij niet gelaten dat hij een hond in huis haalt alhoewel, om heel eerlijk te zijn had ik liever niet zo'n kalf in huis gehad maargoed maar ik heb wel tegen m'n broer gezegd dat áls zijn hond het ooit waagt om mijn katten te molesteren hij er beter voor kan zorgen dat ik die hond dan niet meer zie. Ofwel doet hij hem dan weg, ofwel zorg ik er zelf voor dat de hond weggaat en dat meen ik serieus. Wil hij hond niet wegdoen, mag hij van mij met hond en al op zichzelf gaan wonen (broer is al volwassen en werkt, is dus goed mogelijk).

Ben het wel met je eens dat als er iets fout loopt tussen verschillende diersoorten, de fout bij onszelf ligt. Mijn katten hebben vroeger mijn parkietjes verorberd en hoewel diep ongelukkig, kon ik het hen idd niet kwalijk nemen.
Voor de hond bij ons ligt de verantwoordelijkheid bij m'n broer en dat heb ik hem goed ingepeperd.
Moest ik ooit zelf zo'n grote hond in huis halen (kans is klein) zou ik er misschien minder radicaal over denken moest er iets fout lopen.