poes is grote moordenaar......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: poes is grote moordenaar......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:05

Ja, die beestjes kunnen er wat van :D. Hier zijn ze gelukkig 'te dom' om iets te kunnen vangen. Af en toe een muisje of een vogeltje, maar dan zijn ze echt te zwak om te blijven leven. Gister deed poes nog een poging een muis te vangen, muis rende weg en de poes deed niet eens de moeite er achteraan te rennen :P

Overigens zou die van ons nooit een belletje omkrijgen :n. Ik vind het maar zielig, heel de dag dat gebel onder je kin...

Binnen houden is de enige remedie, maar ook dat vind ik zielig :P

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 23:13

Meld zich ook met een moordenaar met 2 bellen om...
Gelukkig eet ze de meeste buit gewoon op. Alleen bij slecht weer doet ze dat veel binnen.. .beetje jammer al die veertjes binnen steeds.....Die ruimen vervelend op!
Kreng vangt ook mollen en zelfs ook zwaluwen....

Edit: idd wel een nadeel dat de hond er goed op kan jagen. En die heeft er ook enorm veel lol in zo'n weg stormend belletje :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 07:30

Uppojono schreef:
alja schreef:
whahaha toch leuk dat mijn kat mij ook leuk vind...
heb nu een paar dagen het luitje dicht gehad zodat ze snachts niet naar binnen kunnen maar vind dat toch wel sneu als het weer slechter word.

Dus eigenlijk vind je het zieliger om je kat op eigen terrein te houden zodat hij geen vogeltjes af kan slachten, als dat je het zielig vindt voor de vogeltjes dat je kat ze pakt, halfdood ergens laat liggen en de babyvogeltjes die nog niet zijn uitgevlogen in hun nestje sterven, omdat de oudervogel niet terugkomt? Je moet voorkomen dat je kat die beestjes pakt, niet voorkomen dat je zelf geen lijkjes meer hoeft te ruimen.

vind het idd vervelender om de lijkjes te ruimen.
het is toch al gemeen bekend dat de slechte/ zieke beestjes worden gevangen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:39

Nou mijn kat is gestopt nadat ik hem hysterisch gillend met prooi weer de deur heb gewezen. Ik ben niet zo goed met dooie beestjes O:)
Waarschijnlijk snapte hij het toen dat ik deze cadeautjes niet hoef.
Al heeft hij ook een belletje... goed ver van zijn magneet zodat die niet aan elkaar kleven.

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:45

Af straffen heeft geen zin denk ik. Het is voor hun een soort '' Kado '' dat ze aan jou geeft, om te laten zien hoe goed ze het heeft. Dus waarom zou je het af straffen?? het is gewoon de natuur.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 09:12

ik vind het helemaal niet erg als mn kat af en toe een vogeltje vangt. van mij mag ze maar de periode dat al het jonge spul uitvliegt hou ik haar veel binnen. die ukkies kunnen nog niet wegkomen als ze ze wil pakken.
mijn poes is dan ook niet zo'n monster dat het meerdere vogels per dag zijn.