misschien stomme vraag maar waarom heb je m zo snel naar buiten gelaten? ze moeten eerst een week of 3 wennen aan hun nieuwe huis en medebewoners.
lisanne87
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 11:21
3 week? Hij leek aardig op z'n plek, mooi ontspannen. En hij wou heel graag naar buiten, kneep m steeds net tussen de deur door naar buiten. We hebben hem eerst laten wennen aan een lijntje.
Wat vreemd dat je hem al zo snel hebt losgelaten. je had hem toch best binnen kunnen houden? hij wou graag naar buiten? jij bent toch de baas? jij doet de deur toch open?
zou hem zoiezo niet meer buiten doen gezien je vorige poezen. maar dat is offtopic.
Hopen dat hij snel terug is. Als je hem terug hebt dan zeker die drie weken binnenhouden. Hoor zelfs mensen die ze 6 weken binnen houden.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 21-08-09 12:04
Na een week al loslaten is inderdaad wel heel snel. Minstens 6 weken binnen houden is het verstandigste. en wanneer er meer katten in jouw buurt verdwijnen of aangereden worden zou ik er sterk over denken om ze binnen te houden of desnoods een kattenren in de tuin te maken. Het is wel een gevaar waar ze steeds aan blootgesteld worden..
Sja... misschien kun je een 10 rittenkaart aanvragen bij het asiel dat je de 11e gratis krijgt?
lisanne87
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 12:25
Quellian schreef:
Sja... misschien kun je een 10 rittenkaart aanvragen bij het asiel dat je de 11e gratis krijgt?
Fijn dat je reageert, maar niet op zo'n manier Het is mijn schuld, ik heb hem misschien te vroeg naar buiten gedaan. En idd ik ben de baas. Ik had het gewoon niet moeten doen. Maar ik wou dit even van mij afschrijven, gewoon omdat ik het zo ontzettend sneu vind, en er ontzettend van baal.
Ik snap het gewoon niet, dat mag toch? Waarom zou je voor de 2e keer dezelfde fout maken? Jammer dat ik dat niet mag zeggen
lisanne87
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-09 12:36
Je mag dat wel zeggen, zeker wel, anders had ik dit topic niet geopend. Maar de manier waarop schoot mij een beetje in het verkeerde keelgat. Ik kreeg het idee dat je mij belachelijk maakte, en zo onzorgvuldig met de katten omga dat ik om de twee maanden naar het asiel moet. Terwijl het juist het tegenovergestelde is. Ik ben zo ontzettend gehecht aan mijn huisdier. En ik wou gewoon dat ie het naar zijn zin had, en dat had ie buiten. Maar dat had ik gewoon niet zo snel moeten doen.
slimmerik
Geplaatst: 21-08-09 22:55
Naar mijn mening hoort een kat überhaupt niet los te lopen. Je kunt toch ook je tuin afzetten zodat ze bij huis blijft. Wat denk je dat de automobilst meemaakt die je kat niet kan ontwijken? Of je buur van een eindje verderop die bij het tuinieren in de kattenstront grijpt?
Heel sneu voor je dat je iig al je derde kat op zo'n manier moet missen maar kan er eigenlijk niet bij dat je kat na kat aan het verkeer blijft opofferen.
Misschien nog een klein kansje dat ie terugkomt maar ik hoop dat je dan je maatregelen wilt nemen.
Wiwabalia
Geplaatst: 21-08-09 23:00
Je moet ze veel langer binnenhouden! Een kat moet zich wel aan je gaan hechten en jouw huis als zijn thuis zien, anders istie natuurlijk weg.
Plaats een grote ren,ben je gelijk van een hoop gedoe af. Hij kan niet weglopen,niet overreden worden en niet in andermans tuin poepen. Lekker veel klimmogelijkheden maken en speeltjes geven,dan is het best te doen hoor.
Kan je beter van je hele tuin een ren maken. Dat heeft een kennis/vriend van me ook gedaan. Zijn katten kunnen naar buiten wanneer ze maar willen, maar dan binnen de tuingrenzen.