smurffie schreef:Verder ookal is het berijden nu nog dominatie of speels, is het alsnog een ongewenste zaak dus mag je niet gewoon laten gaan.
Ben wel nieuwsgierig hoe TS hier mee omgaat, en ben net als Laika benieuwd naar het ras.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
theelichtje_ schreef:Sorry, late reactie, maar hebt erg druk. Zijn chihuahua's, en ja raszuiver met stamboomVoor ik heel bokt over me heen krijg.
Of er daadwerkelijk mee gefokt wordt zien we tegen die tijd wel,Laat ze eerst maar eens groeien en lekker pup zijn.
Dierenarts is gebelt, reu wordt geholpen zodra ze ballen zijn gedaalt, kon nu nog geen kwaad volgens de dierenarts.
Laika schreef:Okee dan, het lijkt mij dat je je chi's liefst zo klein mogelijk hebt. Dan zou ik zeker wachten met het castreren van de reu. Aangezien ze gecastreerd langer doorgroeien omdat testosteron de groeischijven beinvloed.
Zelf zou ik helemaal niet castreren, je kan ook je reu een weekje uit logeren doen als de teef in haar vruchtbare week zit.
theelichtje_ schreef:Reu wordt zeker geholpen, dus maakt totaal niet uit hoe groot deze doorgroeit. Teefje wachten we rustig af en hoe deze uitpakt en of we er dan mee willen fokken en daar dan de tijd voor hebben zien we dan wel.Maar als je teefje nu al laat helpen kan je zeker niet meer fokken.Dus deze laten we gewoon nog even achterwegen.
We willen inderdaad fokken via de rasvereniging, maar welke regels hun precies hanteren etc zoeken we dan pas uit.Ik spreek dan over 2 jaar verder, hoef me daar dus nog niet druk om te maken.
Welke fokker weet ik niet uit me hoofd, moet ik even nagaan maar heb de papieren niet bij de hand nu. Ze hebben igg een FCI stamboom. We hebben ze namelijk gekocht in een belgische kennel.Heeft overigens meerdere rassen zitten.
theelichtje_ schreef:Waarom klinkt dat niet lekker? Tis een erkende kennel, hebben meerdere rashonden zitten en fokken met stamboom.Niks aan de hand dus.
Chiqa schreef:smurffie schreef:Verder ookal is het berijden nu nog dominatie of speels, is het alsnog een ongewenste zaak dus mag je niet gewoon laten gaan.
Ben wel nieuwsgierig hoe TS hier mee omgaat, en ben net als Laika benieuwd naar het ras.