Kan je een hond casteren zonder ballen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 18:27

smurffie schreef:
Verder ookal is het berijden nu nog dominatie of speels, is het alsnog een ongewenste zaak dus mag je niet gewoon laten gaan.

Ben wel nieuwsgierig hoe TS hier mee omgaat, en ben net als Laika benieuwd naar het ras.

theelichtje_

Re: Kan je een hond casteren zonder ballen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 11:32

Sorry, late reactie, maar hebt erg druk. Zijn chihuahua's, en ja raszuiver met stamboom :) Voor ik heel bokt over me heen krijg.

Of er daadwerkelijk mee gefokt wordt zien we tegen die tijd wel,Laat ze eerst maar eens groeien en lekker pup zijn.

Dierenarts is gebelt, reu wordt geholpen zodra ze ballen zijn gedaalt, kon nu nog geen kwaad volgens de dierenarts.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 12:31

theelichtje_ schreef:
Sorry, late reactie, maar hebt erg druk. Zijn chihuahua's, en ja raszuiver met stamboom :) Voor ik heel bokt over me heen krijg.

Of er daadwerkelijk mee gefokt wordt zien we tegen die tijd wel,Laat ze eerst maar eens groeien en lekker pup zijn.

Dierenarts is gebelt, reu wordt geholpen zodra ze ballen zijn gedaalt, kon nu nog geen kwaad volgens de dierenarts.

Bij welke fokker komen ze voldaan?

Ga je fokken via de regels van de rasvereniging? Dan zul je zeker nog even moeten afwachten hoe ze uitgroeid.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:08

Okee dan, het lijkt mij dat je je chi's liefst zo klein mogelijk hebt. Dan zou ik zeker wachten met het castreren van de reu. Aangezien ze gecastreerd langer doorgroeien omdat testosteron de groeischijven beinvloed.
Zelf zou ik helemaal niet castreren, je kan ook je reu een weekje uit logeren doen als de teef in haar vruchtbare week zit.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:11

Laika schreef:
Okee dan, het lijkt mij dat je je chi's liefst zo klein mogelijk hebt. Dan zou ik zeker wachten met het castreren van de reu. Aangezien ze gecastreerd langer doorgroeien omdat testosteron de groeischijven beinvloed.
Zelf zou ik helemaal niet castreren, je kan ook je reu een weekje uit logeren doen als de teef in haar vruchtbare week zit.

Je wilt een Chihuahua helemaal niet zo klein mogelijk. Zeker niet een fokteef.
Die kleine Chihuahua's worden gemiddeld minder oud dan de normale honden en fokteven die te klein zijn kan voor grote problemen zorgen.

Voor een gecastreerde reu maakt het natuurlijk al helemaal niet uit of die wat groter zit.

Een reu een weekje uit logeren doen zal weinig helpen, dan zul je die week 2x per jaar 4 weken uit logeren moeten doen aangezien je moeilijk kan inschatten wanneer de teef in haar vruchtbare periode zit (die overigens langer duurt dan een week).
Er is wel een gemiddelde, maar ik ken genoeg teven die daar behoorlijk van afwijken.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:39

Ik bedoel ook niet zo klein mogelijk gefokt, maar klein van nature. Zoals hij hoort te zijn dus. ;)

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 13:59

Reu wordt zeker geholpen, dus maakt totaal niet uit hoe groot deze doorgroeit. Teefje wachten we rustig af en hoe deze uitpakt en of we er dan mee willen fokken en daar dan de tijd voor hebben zien we dan wel.Maar als je teefje nu al laat helpen kan je zeker niet meer fokken.Dus deze laten we gewoon nog even achterwegen.

We willen inderdaad fokken via de rasvereniging, maar welke regels hun precies hanteren etc zoeken we dan pas uit.Ik spreek dan over 2 jaar verder, hoef me daar dus nog niet druk om te maken.

Welke fokker weet ik niet uit me hoofd, moet ik even nagaan maar heb de papieren niet bij de hand nu. Ze hebben igg een FCI stamboom. We hebben ze namelijk gekocht in een belgische kennel.Heeft overigens meerdere rassen zitten.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:45

theelichtje_ schreef:
Welke fokker weet ik niet uit me hoofd, moet ik even nagaan maar heb de papieren niet bij de hand nu. Ze hebben igg een FCI stamboom. We hebben ze namelijk gekocht in een belgische kennel.Heeft overigens meerdere rassen zitten.

Oei, dat klinkt toch niet zo heel lekker :n

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 15:05

Waarom klinkt dat niet lekker? Tis een erkende kennel, hebben meerdere rashonden zitten en fokken met stamboom.Niks aan de hand dus.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:10

theelichtje_ schreef:
Waarom klinkt dat niet lekker? Tis een erkende kennel, hebben meerdere rashonden zitten en fokken met stamboom.Niks aan de hand dus.

Door wie is de kennel erkend?

Weet je nog wel de kennelnaam?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:12

theelichtje_ schreef:
Reu wordt zeker geholpen, dus maakt totaal niet uit hoe groot deze doorgroeit. Teefje wachten we rustig af en hoe deze uitpakt en of we er dan mee willen fokken en daar dan de tijd voor hebben zien we dan wel.Maar als je teefje nu al laat helpen kan je zeker niet meer fokken.Dus deze laten we gewoon nog even achterwegen.

We willen inderdaad fokken via de rasvereniging, maar welke regels hun precies hanteren etc zoeken we dan pas uit.Ik spreek dan over 2 jaar verder, hoef me daar dus nog niet druk om te maken.

Waarom koop je een reu en een teef? Nu is er altijd 1 de banketstaaf.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:04

theelichtje_ schreef:

Erkend bestaat dus niet. Hooguit geregistreerd. Het feit van meerdere rassen geeft mij een broodfok smaakje in de mond.
Het valt namelijk al niet mee om van 1 ras alle bloedlijnen bij te houden en zodoende gericht te fokken ter verbetering van het ras. Bij meerdere rassen ga ik al snel denken in vermeerdering van het ras dan wel, maar toch.....
In mijn optiek legale broodfok dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:29

Chiqa schreef:
smurffie schreef:
Verder ookal is het berijden nu nog dominatie of speels, is het alsnog een ongewenste zaak dus mag je niet gewoon laten gaan.

Ben wel nieuwsgierig hoe TS hier mee omgaat, en ben net als Laika benieuwd naar het ras.

Zal mezelf nog even herhalen, TS hoe ga jij met dit rijgedrag om?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:53

Dit topic is gemaakt door een schaduw account en wordt daarom gesloten.