Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:20

Houden we t gezellig? ;)

30 vierkante meter heeft niet iedereen over voor zn konijnen, en ligt er ook aan hoeveel je er hebt.
Mn vader heeft het hok van mn konijn gemaakt, met bovenverdieping en ren eronder, ongeveer zoals Juul maar dan met 2 plankjes er nog tussen. Konijn gaat ook regelmatig met tuigje om naar buiten, al hoeft t van haar niet (geen gras eten, alleen beetje zitten en af en toe een spurt naar dr hok maken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:21

Juultje en heb je me ook gevraagd hoevaak ik ze in een ander hok stop?

En als jij je zorgen maakt om hun welzijn, waarom stop je die konijntjes dan is zo'n piepklein hokje?
(Gewoon interesse hoor) :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:22

Chiqa, piepklein? vind het niet zo klein hoor, je ziet genoeg konijnen die in een 3hoekig rennetje worden gestopt of zn hok op pootjes ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:24

Loizy schreef:
Houden we t gezellig? ;)

30 vierkante meter heeft niet iedereen over voor zn konijnen, en ligt er ook aan hoeveel je er hebt.
Mn vader heeft het hok van mn konijn gemaakt, met bovenverdieping en ren eronder, ongeveer zoals [naam] maar dan met 2 plankjes er nog tussen. Konijn gaat ook regelmatig met tuigje om naar buiten, al hoeft t van haar niet (geen gras eten, alleen beetje zitten en af en toe een spurt naar dr hok maken)

Naja eigenlijk vind ik wat mijn nijn heeft veel te klein, en ze zit er ook alleen wat ik ook heel naar vind. Dat houd me serieus uit m'n slaap af en toe. :) Maargoed, ze heeft een keer in de (grote) omheining die om de hokken staat gezeten, maar daar was ze bijna uitgesprongen met het gevolg dat ze in het hekje hing, er achterover weer uit kwam en dr rug wel had kunnen breken. Als Fluffy licht boven zich ziet probeert ze eruit te springen en dat vind ik gewoon gevaarlijk. Een maatje kan financieel niet, en m'n zus wil haar mannetje niet laten castreren zodat ze bij elkaar kunnen. Dus helaas..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:25

Loizy schreef:
Chiqa, piepklein? vind het niet zo klein hoor, je ziet genoeg konijnen die in een 3hoekig rennetje worden gestopt of zn hok op pootjes ;)

Dus als anderen het slechter hebben heeft het konijn in dit hok het automatisch goed? Interessante beredenering :j.

Mijn konijnenen zitten momenteel op stal in hun eigen omgaasde stal, gaan overdag vaak naar de ren buiten op het gras. Ik heb mijn oudste konijn welgeteld één dag in zo'n hokje gehad toen hij nog alleen was, en toen al snel een ren ervoor gegooid. Vreselijk zo'n beest in zó'n klein hokje.
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 06-08-09 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

theelichtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:25

Juul schreef:
theelichtje_ schreef:
Onze konijntjes zitten op dit moment binnen in een grote binnenhok.Alleen wil ik ze toch liever buiten hebben, Maar probleem 1 duikt al op... Heb alleen een balkon. Probleem 2 mijn balkon is zeer smal maar ontiegelijk lang.Dus dat wordt zelf timmeren.Ik wil alleen een hok mijn balkon is al afgezet met dikke kippengaas, dus ze kunnen er niet vanaf of onder de reling door.Dus alleen een nachthok met uitloop tot het hele balkon.Ik zelf maak namelijk geen gebruik van me balkon ;-)

Dus je zoekt een klein nachthokje waar ze kunnen schuilen? Op http://www.bunnybunch.nl hebben ze ook zo'n klein schuilhokje voor niet heel veel geld. :j

Thanxs voor de link, ga zo eens speuren. Moet ook niet al te klein zijn. Zouden dwergjes blijven, alleen ze zijn iets groter uitgepakt.
En zijn met ze tweetjes.Dus moet wat smaller zijn maar een langer nachthok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:26

Chiqa schreef:
Juultje en heb je me ook gevraagd hoevaak ik ze in een ander hok stop?

En als jij je zorgen maakt om hun welzijn, waarom stop je die konijntjes dan is zo'n piepklein hokje?
(Gewoon interesse hoor) :)

Die tje mag je weglaten hoor. Ik ben je kleine kleutertje niet zeg. ;)

Je had het over 'ik heb steeds wat anders voor ze' dat lijkt mij toch redelijk vaak.

En waarom ik ze in zo'n 'piepklein hokje' stop kun je hierboven lezen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:26

Chiqa schreef:
Sonja89 schreef:
Ik heb deze nu ongeveer een jaar. Afmetingen zijn 100x57x56,

Dit vind ik dus echt verschrikkelijk zielig, een konijn heeft ruimte nodig en frisse lucht, of mag hij overdag lekker in de tuin dollen?

Ze lopen elke dag een paar uur los in de kamer en krijgen heel veel knuffels, niets zieligs aan dus.

edit:
Ik heb ook een buitenren, met een beetje goed weer zat mijn gecastreerde ram daar elke dag een paar uur in (toen had ik de kleine nog niet :Y) ). Hij probeerde de hele ren te slopen, gooide zijn voerbak om: ik had niet het idee dat hij daar gelukkiger van werd. Die buitenren gebruik ik dus niet meer. En het gaat perfect zo!
Laatst bijgewerkt door Wijslander op 06-08-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:28

Ezumii schreef:
Loizy schreef:

Dus als anderen het slechter hebben heeft het konijn in dit hok het automatisch goed? Interessante beredenering :j.

Zeg ik dat? Volgens mij niet, ik bedoel ermee dat het hok wat Juul heeft niet piepklein is, dat er kleiner is en dat die ook veel gebruikt worden.
Er zijn altijd grotere hokken of rennen, maar niet iedereen heeft daar genoeg ruimte voor of kan dat financieel redden ;)

Flabbergast

Re: Hoe zit jouw konijnenhok eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:30

Dat zeg je volgens mij dus wel :). Het is niet zo erg, wánt er zijn wel kleinere hokken.

Ik heb Juul's verhaal al een keer gelezen en vind het heel goed wat zij allemaal al geprobeerd heeft voor haar konijn. Maar ideaal is anders :).
(En als je er geen ruimte of geld voor hebt, begin dan niet aan een konijn.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:30

Loizy schreef:
Ezumii schreef:

Zeg ik dat? Volgens mij niet, ik bedoel ermee dat het hok wat [naam] heeft niet piepklein is, dat er kleiner is en dat die ook veel gebruikt worden.
Er zijn altijd grotere hokken of rennen, maar niet iedereen heeft daar genoeg ruimte voor of kan dat financieel redden ;)

Loizy heeft gelijk dat mijn hok geen piepklein hokje is, en er zijn idd veel kleinere hokjes. Het is allebei niet perfect, maar het kan altijd slechter. Denk dat dat is van ze bedoelt. Toch?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:31

Hoeveel ruimte en geld moet je dan wel niet hebben voor een konijn..?

Juul, dat bedoel ik inderdaad, dat de konijnen bij jou (en meer mensen) het nog niet zo slecht hebben

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:32

"Nog niet zo slecht". Nee maar ook niet goed! En dát is dus precies wat ik bedoel, dat wil ik dus persoonlijk niet.

Zoveel als het konijn nodig heeft om goed te kunnen leven, dat is toch niet zo gek? Als je geen geld of ruimte voor een paard hebt koop je hem ook niet, maar omdat een konijn wat kleiner is en een tientje kost in de dierenwinkel mag die weggepropt worden in een klein hokje in de tuin in zijn eentje..
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 06-08-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:33

Ezumii schreef:
Dat zeg je volgens mij dus wel :). Het is niet zo erg, wánt er zijn wel kleinere hokken.

Ik heb [naam]'s verhaal al een keer gelezen en vind het heel goed wat zij allemaal al geprobeerd heeft voor haar konijn. Maar ideaal is anders :).
(En als je er geen ruimte of geld voor hebt, begin dan niet aan een konijn.)

Toen ik Fluf kreeg waren we van mening (hoorde we van de fokker enzo) dat konijnen meer dan zat hadden aan de ruimte die ze toendertijd kregen. Dat is inmiddels 5 jaar geleden, en er is ook qua dierenwelzijn en de bekendheid ervan veel verandert. Inmiddels weten we dat ze meer ruimte nodig hebben en heeft Fluf dus al een groter hok gekregen. Een grote ren hebben we dus geprobeerd, maar als ze wat breekt zijn we nog verder van huis. We zijn nog steeds aan het rondkijken, maar als iemand met een tip komt issie natuurlijk meer dan welkom. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:35

Ezumii schreef:
"Nog niet zo slecht". Nee maar ook niet goed! En dát is dus precies wat ik bedoel, dat wil ik dus persoonlijk niet.

Zoveel als het konijn nodig heeft om goed te kunnen leven, dat is toch niet zo gek? Als je geen geld of ruimte voor een paard hebt koop je hem ook niet, maar omdat een konijn wat kleiner is en een tientje kost in de dierenwinkel mag die weggepropt worden in een klein hokje in de tuin in zijn eentje..

Zo werkt het bij ons thuis dus niet he, maar dat wist je denk ik al. :) Maar wij zijn serieus geschrokken van wat een konijn kan kosten aan de dierenarts, vandaar dat we er niet nog een kunnen/ willen. Die zou ik dan zelf moeten betalen en ik heb dat geld sowieso niet. Voer en aanschaf wel, maar dierenarts gewoon echt niet.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:35

Nieuwe hok van mijn 2 nijntjes
ren staat er niet helemaal op

Afbeelding

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:36

Mijn konijn heeft zoveel ruimte als ze nodig heeft ;)
Al heeft ze niet de ruimte die je een paard ook kan geven..

Sorry, maar je kunt konijnen ook in t bos zetten, nog meer ruimte = nog beter
Konijnen hoeven niet meteen slecht te leven als hun hok niet enorm is.

Karinw86, mooi hok, zelf gemaakt zeker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:38

Loizy schreef:
Mijn konijn heeft zoveel ruimte als ze nodig heeft ;)
Al heeft ze niet de ruimte die je een paard ook kan geven..

Sorry, maar je kunt konijnen ook in t bos zetten, nog meer ruimte = nog beter
Konijnen hoeven niet meteen slecht te leven als hun hok niet enorm is.

Tja als ik kijk naar hoe mijn konijn zich gedraagt zie ik ook een relaxt beessie die het wel best vind allemaal. Maar ik wéét dat ik haar nog zoveel meer kan laten zien en geven door een groter hok en een vriendje erbij, en dát is wat mij dwars zit.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:38

Loizy schreef:

Hok zo gekocht ;) , ren door me opa gemaakt

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:39

Tegenwoordig lijkt het of een konijn persé in een villa moet wonen.
Juul, jou hok is helemaal niet klein ;) mooi maatje.

Er zijn duizende huiskonijntjes die in te kleine hokken leven.
En er wordt een heel probleem van gemaakt ( Door chiqa tenminste) Dat haar hok zo klein is....

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:39

Ik heb nu dit hok http://www.dierenverblijf.com/webshop/2 ... enhok.html

Daar zitten ze met z'n 4en in, en als ik thuis ben mogen ze in een ren die ik ernaast gezet heb.
Dus ze hebben denk ik iets van 3tot4 meter om lekker te rennen savonds.
Daar kunnen ze ruim 4 uur in.
Heb ze op stenen staan en niet op gras, want ze gaan heerlijk graven in het gras :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:40

KarinW86 schreef:
Loizy schreef:

Hok zo gekocht ;) , ren door me opa gemaakt

Je opa kan dr wat van! Gaaf hoor!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:41

Loizy schreef:
Hoeveel ruimte en geld moet je dan wel niet hebben voor een konijn..?

Daar kan ik wel antwoord op geven :o

150,00 voor de omheining, 120,- voor het hok, 50,- voor de ren, 45,- voor alle ijzeren latjes die weer op het hok en de ren gemaakt moeten worden omdat meneer zijn tandjes zo lekker door al dat hout knaagt, en nog wat kleine uitgaven. Zijn we dus niet blij mee maar we dachten steeds nog 1 dingetje en dan zijn we klaar! |o . Maar hij heeft nu wel een hok, ren en een grote "paddock" waar hij lekker in tekeer kan gaan.

Het is heerlijk om je konijn zo te zien springen en rennen. Dit weekend komt er een vrouwtje bij.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:42

Ja bedoelde de ren ook, erg mooi!

Roodje, met jou kan ik praten ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:42

thnx van het weekend gaan ze er voor het eerst in ;)...