hoe denken jullie over asiels ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Re: hoe denken jullie over asiels ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:20

juis een kat brengen kost bij het asiel bij ons 120 euro
en ophalen kost voor een volwassen kat 150 en een kitten 180

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:22

Wij hebben ooit bij het asiel een jack russel van 2 jaar gehaald en die kostte toen 275 euro!
Dat vond ik toen wel ontzettend duur, maar ik had verder weinig verstand van asielprijzen en de klik met het hondje was er, dus waarom niet.

Maar nu (6 jaar later) schrik ik nog steeds van die prijs.

Voor de rest vind ik het wel geweldig werk wat die mensen doen! Wanneer ik meer tijd zou hebben, zou ik graag als vrijwilliger oid aan de slag gaan :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:23

275,- voor een 2 jarige asielhond vind ik erg veel maar wel te vergelijken met hoeveel je kwijt bent voor een hond op mp van die leeftijd.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:24

Ja dat vind ik inderdaad ook wel duur.
Moet zeggen dat ik dacht dat 80,- wel een standaard prijs was :o Dat vond ik namelijk te doen

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:25

ja dat vind ik dus ook
alleen vind ik het wel jammer dat mensne die de hondjes uitlaten bij een asiel vaak denken dat ze ineens dieren arts zijn
overigens ook bij de ambulance
ik werk er ook maar ik zit al mn hele leven in de dieren en doe ook een opleiding daarin
dus ik kan wel zeggen dat ik er verstand van heb
maar er zijn er zo veel die nog niet eens het verschil tussen een herder en een chihuahua weten

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:27

Bij ons (Bonaire)
Kost een kat, 75 nfl en een hond 105
Hier zit castratie/sterrelisatie bij in, inentingen en ook drontal (ontworming)

http://www.animalshelterbonaire.com/

Ik ben daar Assistent-Manager geweest, dus mocht je vragen hebben over asiel mogen jullie gerust PBen :)
Laatst bijgewerkt door Hackie op 05-08-09 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:28

Het is dus antiliaanse naf, maar dat is precies het zelfde als euros hier, je verdient hier ook dus 2000 naf per maand, dus voor ons is 75 gulden het zelfde als voor jullie 75 euro.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:31

Ik vond het ook erg veel. De jack russel zat er trouwens nog geen dag, dus wat dat betreft hadden ze er ook niet veel kosten aan gehad :+

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:37

en dan mag de hond ook helemaal nog niet weg de hond mopet eerst 2 weken in carantere

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:40

Is dat zo? Dat wist ik ook niet.
Ze lieten ons ook nog een andere Jack Russel zien en die zat er ook pas een paar dagen.
Ze mochten allebei gelijk mee, maar we hebben toen uiteindelijk voor het jongste hondje gekozen. Die is dezelfde dag nog meegegaan.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:48

Die hond kan er geen dag gezeten hebben want als hij in het asiel als zwerfhond wordt gebracht gaat ie eerst twee weken in quarantaine en dan wordt gewacht of de eigenaar zich nog meldt. Daarna wordt hij/zij ter adoptie aangeboden. Ik vindt persoonlijk € 275,00 ook erg duur. Ik ken verder geen asiel wat zoveel vraagt. Het lijkt mij geen zuivere koffie. Houdt er rekening mee dat je het dier gechipt en volledig geënt meekrijgt. Een asiel draait op vrijwilligers omdat er geen geld is om mensen uit te betalen. Al het geld wat binnenkomt gaat naar de dieren. Behalve het enten, chippen, castreren, steriliseren komen er ook zieke dieren binnen. Worden er ook dieren geopereerd die wat mankeren. Zitten er dieren op bijvoorbeeld een nierdieet. En er zullen wel afspraken zijn met dierenartsen maar ga er niet van uit dat deze het gratis doet! Dan kan hij/zij binnen de kortste keren zijn praktijk opdoeken.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:46

ja inderdaad waty je zegt yinnar

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:12

Wij gaan volgende week een kitten uit t asiel halen en die kosten daar 65 euro :) neem je een oudere kat betaal je 85 volgens mij. Ik vind het heeel goed dat er asielen bestaan! Wat zou er anders met die beestjes gebeuren..

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:28

en bedenk dat ieder normaal mens die een dier aanschaft zowiezo al zo'n bedrag kwijt is met enten chippen castereren enz

niet te spreken over mensen die goedkoop voer erin gooien en niet enten en dierenartsen te duur zijn pff

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:37

@ wille,yntje

ik denk dat je het andersom bedoeld
kittens zijn namelijk veel geliefder

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:47

Yinnar schreef:
Die hond kan er geen dag gezeten hebben want als hij in het asiel als zwerfhond wordt gebracht gaat ie eerst twee weken in quarantaine en dan wordt gewacht of de eigenaar zich nog meldt. Daarna wordt hij/zij ter adoptie aangeboden. Ik vindt persoonlijk € 275,00 ook erg duur. Ik ken verder geen asiel wat zoveel vraagt. Het lijkt mij geen zuivere koffie. Houdt er rekening mee dat je het dier gechipt en volledig geënt meekrijgt. Een asiel draait op vrijwilligers omdat er geen geld is om mensen uit te betalen. Al het geld wat binnenkomt gaat naar de dieren. Behalve het enten, chippen, castreren, steriliseren komen er ook zieke dieren binnen. Worden er ook dieren geopereerd die wat mankeren. Zitten er dieren op bijvoorbeeld een nierdieet. En er zullen wel afspraken zijn met dierenartsen maar ga er niet van uit dat deze het gratis doet! Dan kan hij/zij binnen de kortste keren zijn praktijk opdoeken.

Er werd toch echt gezegd dat de hond diezelfde dag was binnen gekomen en nauwelijks in de kennel gezeten had :?
Het gaat over een asiel in Noord Holland. Ik zal eens in het rond vragen wat ze vandaag de dag daar vragen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:07

Misschien dat hij is afgestaan door de eigenaren. Als dat het geval is dan vind ik het bedrag wat jij noemt echt schandalig!! Een goed asiel plaatst een dier eerst in quarantaine. Ze zullen een gezond en geënt dier meegeven. Ik ben wel benieuwd welk asiel dat is. Het lijkt mij dat ze niet helemaal volgens de richtlijnen werken.

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:10

Ik heb zelf een asiel voor konijnen en cavia's.
Ik vind dat ik goed werk doe en ik help jaarlijks veel dieren.
Het is echt nodig bij kinderboerderijen gaan ze vaak naar de handelaar als het er teveel zijn.
Logisch ook want ze worden massaal over het hek gedumpt.
Voor mij is het allemaal hobby en vind ik het leuk om te doen.
Sommige mensen willen 1 dag voor hun vakantie nog van hun dier af.
Of ze kopen het als kleintje voor de kinderen die het na een paar weken niet meer leuk vinden.
Denk toch even na een kind doe je ook niet zomaar weg.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:10

Bij ons gingen de beesten 3 dagen in karantere (Ja echt verschrikkelijke spelling)

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:36

De asiels die ik ken, daar betaal je max. 120 euro voor een hond...
Dus waarom bovenstaande bedragen zo hoog zijn? Ik weet het niet.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:07

Als ik hier sommige prijzen lees hadden wij niks te klagen. Onze hond was 35 euro. Een symbolisch bedrag voor het asiel.
Had er misschien ook mee te maken dat het een speciale senioren opvang was, waar vooral oudjes werden opgevangen.

Weet ook niet of ik veel meer geld voor hem uitgegeven zou hebben, aangezien hij al behoorlijk op leeftijd was. Hij was 16 toen wij hem uit het asiel haalden.
[BB-ITP] Droef 17 jaar ITP

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:45

Ik heb 2 honden en een kat, alledrie uit een asiel.
Mijn oudste hond heb ik al ruim 10 jaar, daar heb ik volgens mij rond de 175 gulden voor betaald. Mijn jongste hond heb ik anderhalf jaar, daar heb ik geloof ik iets van 200 euro voor betaald. Zij komt uit het buitenland.
Mijn kat heb ik nu anderhalf jaar en daar heb ik rond de 80 euro voor betaald.
Allemaal waren ze netjes geent en gecastreerd.

Ik vind dat de asiels zeker goed werk doen, ik heb een tijdje vrijwilligerswerk in een asiel gedaan. En je kan er echt super leuke en lieve honden vandaan halen. Je zal soms alleen wel geduld moeten hebben, het aanbod wisseld natuurlijk nogal.
Mijn oudste hondje is een heerlijk onbevangen hondje, echt een allemansvriend. Hij was alleen door en door verwend toen ik hem kreeg.
Mijn kat was niet te plaatsen, zat al ruim 2 jaar in het asiel en was een chagrijnige zuurpruim. Hij is helemaal bijgetrokken, het zal nooit een knuffel worden, maar hij komt regelmatig op schoot en wandeld gezellig met de honden mee.
Mijn jongste hond was echt een project... Ontzettend bang en nerveus en niet zindelijk. Maar dat is ook redelijk goed gekomen, ze is een vrolijke vrije blije hond geworden. Alleen vreemde mensen vind ze niets.

Succes met je beslissing.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:59

wopkelover schreef:
@ wille,yntje

ik denk dat je het andersom bedoeld
kittens zijn namelijk veel geliefder

Nee hoor :) Kittens zitten er gemiddeld ook korter dus hebben ze minder kosten aan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 22:32

[LZP] > [BB]

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 23:27

De prijzen hier in het asiel zijn:

hond (geneutraliseerd) 110 €
kat (geneutraliseerd) 70 €
kitten (niet geneutraliseerd) 55 €
Alle dieren zijn dan ingeent, gechipt, ontwormd en ontvlooid.

De prijzen voor honden en volwassen katten vind ik netjes.
Particuliere opvangen heb ik niet zoveel mee aangezien er teveel zijn die er van willen leven en belachelijke prijzen vragen voor opvangdieren.

Heb er zelfs in het verleden een opvang meegemaakt die 300 euro vroegen aan mensen die van de hond af wilden en 300 euro aan mensen die de hond wilde opvangen. Hond is niet eens in het bezit geweest van die opvang. Dat is voor mij pure handel en heeft niet meer met opvang te maken.