Yinnar schreef:Nee hoor! Je vergeet dat je het konijn gecastreerd en geënt meekrijgt. Dus dan is het helemaal niet zo duur. Een beetje dierenarts vraagt vandaag de dag al rond de € 80,00 voor een castratie van een konijn. De entingen er dan niet bijgeteld. Die kosten bespaar je jezelf allemaal door eenmalig € 45,00 te betalen. Ik begrijp dat € 45,00 duur klinkt maar voor een jong konijntje in een dierenwinkel betaal je tegenwoordig ook al tussen € 20,00 en € 35,00 euro voor. Even afhankelijk van het ras. Een vlaamse reus bijvoorbeeld zal je meer voor betalen dan een dwergkonijn. Mensen vergeten helaas dat ze door een opvangkonijn te nemen twee vliegen in één klap slaan. Namelijk het konijnenoverschot wordt hiermee aangepakt en ze hebben voor een relatief klein bedrag een gezond konijn wat geëent en geholpen is. Ik snap jouw punt wel hoor maar mensen zouden zich gewoon beter moeten laten informeren voordat ze impulsief een konijn aanschaffen.
Met het twee-vliegen-in-een-klap verhaal zul je mensen niet over de streep trekken. Heel bot gezegd hebben mensen die gewoon een konijn willen en klaar er persoonlijk geen reet aan om het konijnenoverschot aan te pakken. En de andere kant van de medaille is ook nog eens een keer dat je een volwassen konijn koopt ipv een schattige jonge die ook nog eens de nodige bagage heeft. Dan vind ik het ook wel dom om nog boven de prijs van een dierenwinkel te gaan zitten, want dat is zo'n konijn dan eigenlijk niet waard.