kom je thuis heeft je hond zich kapot gebeten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Re: kom je thuis heeft je hond zich kapot gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 18:55

ja ik gebruik bolfo gold! :D voorheen gebruikte ik frontline combo! maar omdat hij daarna nog jeuk had ben ik gewisseld! wist niet dat de gold het zelfde was als de Advantage!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:08

Ja dat is echt zo.
Leg de 2 doosjes maar eens naast elkaar en dan zie je geen verschil qua werkzame stof en hoeveelheid. Wel het doosje en merk natuurlijk :P

Echt heel erg vervelend. Maar met die spuit en de hydrocortidermzalf is ze er zo vanaf hoor. Ik heb zelf een hond met vlooienallergie die ook hotspot krijgt na een vlooienbeet.
En een ander krijgt hotspot na het zwemmen in zeewater....die ik dus echt meteen na moet spoelen :?

Maar ja moet jezelf eens jeuk hebben.... ;)

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 19:16

Mijn hond heeft dus ook een vlooien allergie. Ik wist dus niet dat frontline niet meer hielp. Heb hem vandaag net weer gewassen en behandelt tegen vlooien. Welke vlooienmiddel gebruiken jullie en waar halen jullie die vandaan?

Het viel me wel op dat hij dus inderdaad weer vlooien had vandaag. Heb hem daarom ook maar snel weer behandelt hoewel het nog geen maand geleden is dat ik dat heb gedaan.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 19:26

dat is heel mooi! :D want dan kan ik gewoon naar de DA gaan en de gold weer halen de volgende keer! ik heb net de hond gedruppeld met gold!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 20:37

Even over de periode wanneer je ontvlooid.
ik heb hier een hond lopen met vlooienallergie en die kan ik echt niet om de 6 weken ontvlooien.
Het max is 4 weken, daarna moet ik echt weer ontlvlooien! Anders krabt ze zich helemaal open.

Onze hond heeft ook geregeld last van hotspot, die behandelen we met hydrocrtidermzalf en moet zeggen, het werk perfect.

Zorg iniedergeval dat je hond niet meer aan deze wonden kan krabben en beiten, anders wordt het alleen maar erger.

Succes!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 20:45

gelukkig zit hij er niet meer aan! ik heb de hydrocortiderm zalf nog thuis ziggen! de DA heeft niet gezegt dat ik hem moet behandelen ermee!, ik heb de zalf nog thuis van de castratiewond die niet wou helen, maar het werkt dus ook op hotspot?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:27

kamatz schreef:
Ja dat is echt zo.
Leg de 2 doosjes maar eens naast elkaar en dan zie je geen verschil qua werkzame stof en hoeveelheid. Wel het doosje en merk natuurlijk :P

Echt heel erg vervelend. Maar met die spuit en de hydrocortidermzalf is ze er zo vanaf hoor. Ik heb zelf een hond met vlooienallergie die ook hotspot krijgt na een vlooienbeet.
En een ander krijgt hotspot na het zwemmen in zeewater....die ik dus echt meteen na moet spoelen :?

Maar ja moet jezelf eens jeuk hebben.... ;)

Wel apart, want zowel de hond als de kat verdroegen geen Bolfo Gold, en Advantage verdroegen ze prima.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:22

Inderdaad vreemd Yamcha.

Maar toch is het echt zo ;)
De vertegenwoordiger van Bayer komt bij ons in de winkel en heeft het ons verteld en laten zien. Ook is het specifiek voor honden en katten die een vlooienallergie hebben.
Tegenwoordig kan je de ontworming Drontal ook in de DSZ halen onder de naam Bolfo. Het zijn echt precies dezelfde tabletten, dezelfde hoeveelheden en dezelfde werkzame stoffen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:25

Maar je moet ook elke 4 weken ontvlooien, en niet elke 6 weken.
Als je vandaag ontvlooit, moet het over precies 4 weken op dezelfde dag weer.

En ik zou wel heel goed je huis behandelen. Dus met sprays, echt alles behandelen.
Ook je (als het stof is) bank, in naadjes en kiertjes, bij plinten, de manden, bed goed wassen enz.

Dus hond en huis.
Ook al zie je ze niet in huis, er zit meer in huis dan op de hond.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:30

kamatz schreef:
Inderdaad vreemd Yamcha.

Maar toch is het echt zo ;)
De vertegenwoordiger van Bayer komt bij ons in de winkel en heeft het ons verteld en laten zien. Ook is het specifiek voor honden en katten die een vlooienallergie hebben.
Tegenwoordig kan je de ontworming Drontal ook in de DSZ halen onder de naam Bolfo. Het zijn echt precies dezelfde tabletten, dezelfde hoeveelheden en dezelfde werkzame stoffen.

Raar hoor :+

Ik geloof je onmiddelijk, ik ga eens informeren bij mijn DA :j

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:42

Goedemorgen..

Mag ik vragen waar je de zalf Hydrocortiderm kunt halen.. Voor mijn schoonmoeder der hond. Zij doet er vrij weinig aan.. En het is zo zielig om te zien die hond..
Dan ga ik het vanmiddag gelijk halen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:24

Bij de dierenarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:45

Zou dan gelijk de hond meenemen :j

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:50

Ja klopt.. Maar ik weet niet meer hoe ik het op moet lossen.. Ik heb al verschillende keren met haar er over gesproken.. En de hond met van alles ingesmeerd.. Buurvrouw is ook DA..
Ze is gewoon stronteigenwijs.. Ze denkt dat het allemaal wel meevalt.. Het hoeft niet naar de DA heeft die al jaaaaaaaaaren..
Het is zo zielig voor dat beestje.. Hij is al erg oud.. Nu ook blind en doof.. Maar ze snapt gewoon niet dat het heel erg vervelend is als die hond de hele dag jeuk heeft!
Hij ligt af en toe helemaal open.. Hij gaat ervan stinken (ook van de ouderdom)
Ik vind het echt super zielig maar Ik kan niet alles blijven betalen, hoe graag ik het ook zou willen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 14:25

Dat soort situaties zijn echt rot, en nee, als de eigenaar niet meewerkt, kun je idd niets doen........ je bent een lief mens, met een groot hart.

Jammer dat zij dat niet is.....

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:33

bo0tjeee schreef:
Maar je moet ook elke 4 weken ontvlooien, en niet elke 6 weken.
Als je vandaag ontvlooit, moet het over precies 4 weken op dezelfde dag weer.

En ik zou wel heel goed je huis behandelen. Dus met sprays, echt alles behandelen.
Ook je (als het stof is) bank, in naadjes en kiertjes, bij plinten, de manden, bed goed wassen enz.

Dus hond en huis.
Ook al zie je ze niet in huis, er zit meer in huis dan op de hond.

Succes!

ja dat heb ik vandaag gedaan! maar dan ook echt alles uitgewassen en geprayt

nu ligt alles te drogen en strax als het droog is gooi ik het weer op mijn bed enz enz.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:59

Mooi, hopen dat alles nu snel verbeterd!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 19:53

ja dat hoop ik ook!! ik heb hem net helemaal geknipt. wat korter dan normaal! dan kunnen de vlooien die er nog zijn zich niet nestelen in die dikke wollige vacht

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 21:22

even foto`s van hem toen hij nog mooi was en nu na het knippen! ik heb hem snel geknipt! en het is dus niet netjes zoals je ziet, ik dacht alleen maar aan die vacht die er af moest.
ik ben ook geen gediplomeerd trimster hoor! ik knip voor mijn lol!

hier een foto van 2 weken geleden tijdens een fotoshoot. toen was hij nog mooi! *D

Afbeelding

en hier een foto van na het knippen! vrezelijk lelijk! maar ja ben ik blij dat de vacht weer aan groeit :(:)

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GENSDCAJ.jpg

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:19

Jeetje wat is hij kort geknipt joh
Vind het inderdaad ook niet zo mooi.

Maar ach, het groeit vanzelf.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 12:52

bo0tjeee schreef:
Jeetje wat is hij kort geknipt joh
Vind het inderdaad ook niet zo mooi.

Maar ach, het groeit vanzelf.

ja het is vrezelijk! normaal ziet hij er uit zoals op de 1ste foto ;), maar ja het kan even niet anders al die hotspot plekken moeten kunnen luchten! en dat kan niet met die vrezelijke dichte vacht van hem.

maar gelukkig groeit het weer aan! :D en dat gaat sneller dan je denkt, binnen 8 weken zie hij er weer uit als op de eerste foto :D