Hond neergeschoten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:23

Maar HOE groot is de kans dat iemand (doe toevallig nog een buks in de hand heeft ook) 1 hond ziet die toevallig uitgebroken is?
De kans dat de hond het maisland in is gegaan en daar bv achter een konijn aan ging is vele malen groter.

m1992

Re: Hond neergeschoten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:27

Vreselijk!

Maar als ik het goed begrijp is het dus niet zeker dat die hond dood is? Hoewel, het gejank is natuurlijk wel erg toevallig.. Wat Sonja schrijft klinkt ook weer logisch.. Ik zou in elk geval melding doen bij Amivedi, wie weet is hij wel gevonden (dood of levend)

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 16:29

Als je al een jaar op wraak zint en je hebt toch vakantie.. Mensen kunnen rare dingen doen!

Maar goed.. feiten zijn gewoon: hond weg, 2 schoten, hondegepiep en stilte. Ik vind deze som dus wel makkelijk. Wie, wat, waarom, hoe, weten zullen we het niet denk ik..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:29

Sonja schreef:
Maar HOE groot is de kans dat iemand (doe toevallig nog een buks in de hand heeft ook) 1 hond ziet die toevallig uitgebroken is?
De kans dat de hond het maisland in is gegaan en daar bv achter een konijn aan ging is vele malen groter.

Daar dacht ik in eerste instantie ook aan maar ik denk dat hij echt op die hond heeft lopen azen.
Wel erg apart dat je een hond hoort janken na 1 schot en na het 2e schot dat het stil is.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 16:31

@ MarlinH

Inderdaad, het is niet zeker dat hij dood is, maar het feit hond weg + schieten zegt wel wat. Alles is al bij de betreffende instanties gemeld natuurlijk, je weet het nooit maar we achten de kans klein helaas.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:33

Het zou zomaar een schrikreactie geweest kunnen zijn. Mijn JRT bijvoorbeeld liep vanmorgen langs een etalagepop die bijna omviel door iets anders, dan jankt ze en schiet weg met haar staart tussen de pootjes alsof ze door een of andere beer in haar kont gebeten is. Ik hoop voor jullie dat iets dergelijks ook met jullie hond is gebeurd. Ik snap alleen niet zo goed waarom de hond dan nog niet naar huis is gekomen. Meestal wordt dat toch wel als veilig gezien.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:40

Dat zou ik ook zo denken, de hond komt dan toch terug naar huis toe.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:13

Bij ons lopen er vele jagers door de mais velden, er zitten veel konijnen/hazen en mooie vogels.

Maar zou de buurman niet de mogelijkheid hebben gehad, de hond los te maken? (stel dat hij het is geweest.) en dan zo snel mogelijk achter de hond aan is gegaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 17:16

Wat een vreselijk verhaal.
Jammer dat je oom en zijn familie zoveel moeite hebben gedaan om de hond op het erf te houden en het uiteindelijk zo moet aflopen. Heel veel sterkte voor hun, het moet vreselijk voor ze zijn.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 21:45

Hond is nog steeds niet gevonden helaas.. Gelukkig neemt de politie het erg serieus:

Getuigen gezocht

Hond vermoedelijk doodgeschoten

Op maandagavond 3 augustus tussen 20.30 en 20.45 werd tussen de ** en ** vermoedelijk een hond doodgeschoten. Een getuige hoorde een schot en hoorde toen een hond janken waarna een tweede schot volgde en het daarna stil bleef. Bij controle bleek dat een van de honden van een bewoonster aan de ** niet meer aanwezig was en deze is tot op heden zoek. Het vermoeden is dan ook dat deze hond is doodgeschoten. De politie is op zoek naar getuigen van dit voorval of personen die meer informatie kunnen verschaffen. U kunt hiervoor contact opnemen met de politie op telefoonnummer 0900-8844.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:51

wat een vreselijk verhaal! krijg er gewoon kippevel van!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:53

jeetje wat erg, ik hoop dat ze de hond vinden en de dader pakken

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:59

Wat is dit een super erg verhaal!!

Hopelijk vinden ze de hond snel.
En krijgen ze de dader snel te pakken.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:59

Tsja ik zou het recht misschien niet hebben maar als ik de honden eigenaar was zou ik het maisveld en buurman zijn achtertuin goed uit kammen,
opzoek naar een net gegraven gat.
Te belachelijk voor woorden, als hij werkelijk geen schapen heeft gebeten (anders ook hoor bij het wel bijten, maar dan kon ik me zo'n reactie enigzins voorstellen)

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 22:09

Ja het is vreselijk, maar wat dan ook de reden van de dader heeft mogen zijn.. een hond neerschieten doe je toch niet? Tenzij het een vals dier is wat je aan het aanvallen is en je hebt toevallig een geweer/buks in je hand, maar dat is zeker in dit geval niet bepaald aannemelijk. Ik wil nogmaals herhalen dat alles en iedereen het zou hebben kunnen gedaan, maar het is allemaal wel een beetje verdacht en toevallig..

Het is te hopen dat hij gewoon wordt gevonden om alles te kunnen uitsluiten.. misschien nadat het mais is 'gekapt', maar misschien ook wel nooit..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:23

Allereerst veel sterkte voor je oom en zijn familie. Ten tweede als je uit noodweer handelen zou, dus hond bijt en jij schiet, dan zou ik juist verwachten dat je het wel meldt al is het bij de instanties, om te voorkomen dat zaken verkeerd geinterpreteerd worden. Dus als de hond neergeschoten is , kan je noodweer volgens mij wel wegstrepen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:33

Heb het helaas nog weten gebeuren... Is er aangifte gedaan. Er is nl geschoten en zo te horen zouden in de buurt kinderen geweest kunnen zijn (bv kinderen van de eigenaar van de hond die aan het spelen waren). Ongelooflijk wat mensen kunnen/durven doen gewoon. Maar kan nog 'erger', iemand schiet hond neer op nog geen 100m van de eigenaar die daar met de kinderwagen wandelde. Schandalig gewoon.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:43

zow! Ik hoop dat ze de dader vinden! Dit valt niet goed te praten! Ik zou niet voor mezelf instaan als mijn hond (waarschijnlijk) is neergeschoten!