Verlamd konijn, waar zou het aan liggen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:58

Mijn ervaringen zijn niet positief met dat soort zaken (paar keer meegemaakt, verschillende oorzaak) als ik nu weer een konijn heb dat verlamming heeft ga ik nooit meer dokteren. Daar heb ik namelijk elke keer weer spijt van gehad en dood gingen ze hoe dan ook en voelde ik me enkel rotter dat ik ze zo lang had laten lijden.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:00

Zo denk ik er nu ook over, maar omdat dit de eerste keer is merk ik dat ik dat gevoel niet wil hebben en denk dat ik niet mag twijfelen. Ik vind het alleen zo sneu dat hij dan nog drie dagen moet liggen, zijn poep blijft aan hem plakken, hij kan niet zelf drinken als hij wilt, als het eten onder het zaagsel beland kan hij er niet bij, en dalijk ligt hij al drie dagen en gaat hij alsnog. Daarbij zijn mijn konijnen niet tam gemaakt, ik heb ze gewoon puur voor het zicht en ze hebben al die tijd aan elkaar genoeg gehad. Ze hoefden mij niet te tollereren en ik aaide ze ook niet. Als ik nu bij hem kom is hij bang van me, en nu hij niet weg kan..zal het alleen maar enger zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:01

O sorry, ik zie nu dat ze zegt dat ze NIET veel konijnen er door op ziet knappen...
In dat geval zou ik 'm in laten slapen. Hoe hard het ook is. Liever nu dan na nog een paar dagen doodongelukkig (want een konijn is een vluchtdier) te liggen wezen...

Ik wens je heel veel sterkte met de beslissing...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:02

Ik zou inslapen. Sneu, maar hij heeft een leuk leventje gehad zo te horen. Wie weet kun je weer een ander (opvang) konijn een leuk leven bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:03

Wij hebben hem er wel door gehaald ,maar het was echt veel werk.Als je de tijd niet hebt om het te doen is het konijn beter af dat het inslaapt,hoe triest het ook klinkt.
Als je het ongeveer probeert te doen ,gaat het mis zeker met dit weer nu het zo warm is.

Breghje

Re: Verlamt konijn, waar zou het aan liggen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:08

Ik heb pas geleden mijn konijn gevonden met een verlamde achterkant, en heb hem in laten slapen. Diertje was al onderkoeld aan het raken, liet zijn plas lopen en ik ga daar niet mee lopen dokteren en langer laten lijden maar meteen een spuit erin. En dat dat op zondagavond was en de vervangend da me een godsvermogen heeft gekost dat zij dan maar zo.

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:24

Als ik straks oud ben, ziek of zwak,
En de pijn verjaagd de slaap, Als onrust neemt van mij bezit,
Doe dan wat onvermijdelijk is, En laat me gaan..
De laatste goed daad.

Beslis voor mij, En wees niet laf,
Past eigenliefde bij de vriendschap die ik gaf,
Of uitstel tot het beter past
bij een verloren strijd?

Ik ben niet bang tijdens de laatste gang,
Jij loopt niet weg: Jij kijkt mij aan,
Je noemt me bij mijn liefste naam,
En houd mij stevig vast.

Vandaag voor het laatst
Groet ik je met mijn huppelstaart...
Wat jij liet doen deed je voor mij: Je hebt mij nog meer pijn bespaard,
Voor zinloos lijden mij bewaard.

Een zwaar besluit? Nee huil nou niet!
Een wijs besluit dat werd gegrond
Op een oud en uniek verbond van samenzijn:
Jij bent mijn baas en ik jou konijn.

Mijn konijn had ook een verlamming, en een konijn moet kunnen huppelen.
Maar als de kans er is om het te genezen en je hebt er tijd/geld voor.
Moet je het proberen. Daar moet je niet over twijfelen

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 15:31

Nou ik ben er net heen geweest op de fiets om afscheid te nemen. Het was raar, zijn kopje wilde graag nog dat zijn beentjes konden lopen, maar dat ging niet meer, hij lag er moedeloos bij. Hij wordt zometeen ingeslapen, daar wil ik niet bij zijn. Het andere konijn snuft een beetje rond, die is nu natuurlijk alleen. Konijn dat nu ingeslapen wordt was dominant tegenover het andere konijn en het kan dus twee kanten opgaan. Ik hoop dat het konijn opleeft. Wie weet nemen we er weer een bij, al denk ik van niet. Konijnen horen bij soortgenoten daar ben ik me van bewust, maar ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:34

Die beslissing hoef je niet a la minute te nemen, neem je tijd.
Sterkte.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:46

He bah, wat vervelend maar ik denk wel dat je een goede beslissing gaat maken.
Een konijn dat niet kan lopen en niet zelfstandig kan eten of drinken, is niet konijnwaardig.
Want als die niet goed kan eten liggen alweer de volgende pijnlijke aandoeningen op de loer zoals darmimmobiliteit.
Heel veel sterkte vandaag.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:23

Waarschijnlijk was het de beste keuze. Altijd jammer zulke dingen maar dat hoort helaas bij het leven.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:33

Och germ, wat ontzettend erg voor je, en voor je konijntje natuurlijk.....
Ik denk wel dat je een goede keuze maakt. Verlammingen zijn niet iets wat zomaar over waait en er is al aangegeven dat je konijntje weinig kans heeft. De kans is dan groot dat je een lijdensweg krijgt die uiteindelijk nog op niets uitdraait. Je hebt er niets aan, maar als ik in jouw schoenen stond dan had ik precies hetzelfde gedaan.

Heel veel sterkte :(:)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 20:59

Weet je wel heel zeker dat het een hersenbloeding is? Onwijs veel dierenartsen maken de fout betreft hersenbloeding vs e.cuniculi. Laat ze in ieder geval daar naast ook voor EC behandelen, want EC treed zeer snel op.
Ik had hier ook een voedster, 's ochtends alles goed, 's middags EC. In de praktijk waar ik stage liep ook een konijntje, helemaal verlamd voor en achterpoten. Dierenarts gooide het op een hersenbloeding, hij wist er verder ook niet precies mee. Ik zei zullen we het niet op EC gooien? Dus daar tegen behandeld, na het weekend stond die weer op zijn pootjes met de volledige behandeling. Je moet er snel bij zijn, want het is een moeilijke parasiet. Zie voor behandeling deze link:
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... iculi.html

[edit]Excuses |( Ik zie dat het beestje is ingeslapen, heel veel sterkte met het verlies[/edit]

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 23:47

ach sneu een hersenbloeding,hetzelfde als de mijne,ik was er al bang voor...
sterkte met t verlies :(:)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 14:06

Ze zei dat het voort kon komen uit een bacterie, dus ze hebben er wel aan gedacht. Echter zou het konijn dan alsnog drie dagen verlamt moeten liggen en dat wilde ik niet. Ik vraag me nog wel af, wat nu als het had gewerkt, maar dan nog, lag het konijn (een niet tam gemaakt konijn, hij was bang voor mensen) verlamt in zijn kooi, waar vliegjes kunnen komen en waar ik er vaak bij moest, doodangst uit te slaan. Dat kon ik niet.