zitake schreef:maar ik moet zeggen onze hond is gecastreerd, niet dik, geen huidziektes, glanst als een spiegel,...
Mijne net zo... die is met 16 maanden gecastreerd en zit ook prima in zijn vel!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zitake schreef:Idd die van mij is ook rond die periode gecastreerd. Hangt ook van meerdere factoren af waarschijnlijk, voeding bv speelt natuurlijk ook en rol, beweging,...
_AAASCHAAA_ schreef:Dat hij te weinig zal werken zou het niet zijn. Hij werkt veel en er hij doet het geweldig. Het is mij juist afgeraden hem schapen te laten drijven omdat je het dan helemaal los maakt in hem en dan heb je er helemaal geen overhand meer op.
Dat ik te horen krijg waarom heb je hem dan gekozen, die dingen hoef ik neit te horen. Dat is mijn keuze en ik heb alles gedaan met hem om er achter te komen hoe het het allerbeste gaat dus daar kan het niet aan liggen. Dat vind ik persoon lijk nog al hard overkomen.
De club heeft mij gezecht dat ik met 14 maand kon beginnen met behendigheid als ik hem de juiste supplementen zou geven en die krijgt hij. Het is ook niet zo dat hij moeilijke en zware parcoursjes moet lopen want dat is absoluut niet zo.
Ik ga vanmiddag naar mijn dierenarts en ik overleg met hem en met de gedragstherapeut. Ik vroeg het hier om te horen wat anderen zouden doen in dit geval ( als je al weet ik wat allemaal geprobeert hebt met hem ). Niet om te horen dat ik het vreselijk fout doe met mijn hond. Vanmiddag moet hij weer naar de club en dan ga ik wel met hun overleggen wat zei adviseren. De fokker zegt; wanneer hij niet de fokkerij in gaat meteen de ballen eraf en een hoop gezeik is voorbij. Dit geloof ik ook niet want het zal niet allemaal aan de hormonen liggen dat weet ik ook wel. Ik ben gewoon opzoek naar dat gene wat helpt om hem in toom te houden.
Bedankt trouwens voor de goed bedoelde info