Maar als je er bang voor bent lijkt alles zo erg.
Gelukkig wordt ie nu gevangen en kan mijn broertje hem over een tijdje samen zetten. Ik wist niet of dat ging vandaar mijn vraag.
Maar hij gaat niet dood dus niemand hoeft zich zorgen te maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AaronYve schreef:Xono, mijn moeder is op dit moment de rat aan het vangen, wel even lezen aub!
gina2003 schreef:als je het wilt proberen zou ik de kooien naast elkaar zetten, kijken wat ze met elkaar doen als ze elkaar zien en ruiken en aan de hand daarvan kun je beslissen wat je gaat doen.
AaronYve schreef:In 1 kamer ja. Als ze loslopen dan moet die ander compleet met kooi maar even uit de kamer.
Ik kan nergens lezen of het misschien een idee is om een doekje wat bij de ene rat heeft gelegen in de kamer te leggen als die anderen loslopen. Zodat ze hem kunnen ruiken.
RedPassion schreef:AaronYve schreef:In 1 kamer ja. Als ze loslopen dan moet die ander compleet met kooi maar even uit de kamer.
Ik kan nergens lezen of het misschien een idee is om een doekje wat bij de ene rat heeft gelegen in de kamer te leggen als die anderen loslopen. Zodat ze hem kunnen ruiken.
Zou ik persoonlijk niet snel doen. Met alleen die geur kunnen ze niks. Die vreemde geur wordt pas 'eigen' als ze elkaar echt zien en meemaken en een groepje gaan vormen.
Ik heb behoorlijk wat ervaring met ratten en introducties en de beste manier (ook als de dieren al volwassen zijn) vind ik toch nog steeds wat ik eerder beschreef. Ik zet ze altijd samen op bed. Dan kunnen ze aan elkaar snuffelen, eventueel voor elkaar vluchten maar de ruimte is niet groot genoeg dat ze elkaar kunnen negeren (want dat moet ook niet). Komt vrijwel altijd goed.
AaronYve schreef:Gan 2 vrouwtjes over het algemeen goed met elkaar?