Bloed aan het pootje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Re: Bloed aan het pootje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:42

Less ; Dankjewel!

Ellebel: Ze moet ervoor worden ingeent omdat ze zomers meestal naar het dierenpension gaat als wij op vakantie gaat. We houden het ook goed in de gaten qua vuil en dergelijke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:49

En dan enten ze op tetanus? :7

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:17

Blijkbaar :D Je vraagt je af waarmee :o?

TS: ik weet vrij zeker dat je kat niet geent is tegen tetanus. Niet dat dat veel uitmaakt, want katten zijn er erg resistent tegen en als ze het al krijgen is het de gelocaliseerde vorm (krijgen ze bijv. een stijf pootje). Je kunt ook beter niet te veel op bokt lezen over zulke dingen, want nu krijg je dus allerlei adviezen waarvan sommige echt kant noch wal raken. Gewoon even in de gaten houden en als je het niet vertrouwt even langs de DA.

Succes er mee!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:51

Ellebel: Ik heb het even na gevraagt aan mijn moeder, en je heb inderdaad gelijk. Maar wat mijn moeder wel zei is dat mijn kat 2 jaar geleden door een hond was gebeten en het moest gehect worden en toen hebben ze haar daar wel een prikje voor gegeven. Ik weet niet hoelang zoiets geldig is?

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 13:49

Ik ook niet want er bestaat officieel niks om katten mee te enten tegen tetanus in Nederland. Er is dus ook geen onderzoek gedaan naar hoe lang het werkt en of het sowieso wel werkt, of dat het misschien gevaarlijke bijwerkingen heeft. Niet zo slim geweest toen van jullie dierenarts.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 15:51

We kunnen wel iedere keer er over hebben of ze het wel of niet heeft gehad.

Maar ik wou even zeggen.. Ik ben toch even voor controle naar de dierenarts gegaan. Ik vertrouwde het een beetje, maar ik wou het toch even laten zien! Hij vond het er best naar uitzien, maar de kat likt het zo goed schoon dat ik me verder geen zorgen moet maken. Alleen hij merkte ook dat ze er veel pijn aan heeft, als je alleen al haar pootje optilt omdat het op een nare plek zit. Hij heeft haar voor de zekerheid een spuitje met antibiotica (sorry als ik fout typ) gegeven. En toen konden we naar huis! :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:01

Ik zou het zo en zo weken in warm water met soda of groene biotex!
Zelf hebben we ook altijd de rescue zalf van Bach in huis en smeren daar een lekkere klodder van op eventuele wonden (bij ons zelf en bij de honden). Dit werkt ontsmettend en het geneest er mooier van!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 16:09

Kentaro; Bedankt voor de tip! Groene biotex hebben we wel. :) Vanavond even laten weken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:11

Hou de kat wel in de gaten, een kennis van mij had ook een kat met een wondje en dat beest had oppeens 40 grden koorts.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 16:23

Ja dan is het een abces geworden. Kwestie van open maken (goor karwei) en probleem is opgelost.

Lailaa schreef:
We kunnen wel iedere keer er over hebben of ze het wel of niet heeft gehad.

Meid mij maakt dat niet uit hoor. Al wordt ze ingeent tegen mexicaanse griep :+ Maar ik wilde het wel even vertellen zodat je weet dat je a) betaalt voor iets dat eigenlijk onzin is en b) het niet zomaar een onschuldig prikje is wat er in je kat gestopt wordt.

Wat je daar mee doet moet je helemaal zelf weten.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 16:25

We houden haar temperatuur goed in de gaten, moest ook van die dierenarts. :)

Ellebel: ik snap je ook wel. En ik waardeer het ook. Vind het ook heel lief! maar ik dacht ; zo blijven we door gaan. :P maar nu snap ik het beter. :)