Siamese katten, waarom mauwen ze?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:20

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:47

Je moet ze chanteren James :D

Sterkte met de poezels!

Anoniem

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:47

Heb je een voorstel Marit? :))

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:04

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:10

Als je heel lelijk zingt kan je zeggen dat je harder dan hun gaat zingen en miauwen als ze nu niet stoppen.

Optie 2 is eeh dat als ze stil zijn jij een verhaaltje voorleest of een liedje zingt.

:+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:13

Heel herkenbaar. Ik heb 1 kruising Siamees, 1 met siamees wat verder weg en 1 imitatie siamees (oftewel kitten dat de rest nadoet :D).
Ze kletsen, janken als ze honger hebben, zijn actief en het liefst over je heen, willen heel graag aandacht en zijn gek op eten :D
Ze zijn ook eenkennig, op 1 na maar die heeft een hersenbeschadiging dus snapt het nog niet helemaal, als ze haar eten meer krijgt :+

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:42

Aladinnetje schreef:
The Siamese Cat Song (English) :D
http://www.youtube.com/watch?v=fxpN2XrYDLM

hahaha die is echt gaaf. mijn noorse boskat praat ook, alleen niet zo oorverdovend als een siamees. vind het altijd wel leuk als ze het doet en ga dan gewoon terug zitten kletsen. ik wens je heel veel sterkte de komende week.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:47

Sinds een paar maanden heb ik een Burmees (geërfd van een oud vrouwtje) en dat is ook al zo'n kletser. Mijn HTK-kat mauwde ook wel eens, maar dit dier schreeuwt en brult. En hard. Soms ook midden in de nacht vanuit het niets. Hij houdt gelukkig wel op als ik 'HEY!' roep. Ik wil best met 'm kletsen, maar niet als ik probeer te slapen. :7

Hij kreunt en snurkt trouwens ook, dwars door de muren heen en ook als hij niet eens slaapt, maar doet alsof. :+

Jammer dat er geen deuren in dat huis zitten. Het zou idd al schelen als je iig 's nachts niet gestoord zou worden. Feit blijft wel dat deze katten ontzettend veel aandacht nodig hebben, dus ik ben bang dat er niets anders op zit dan gewoon lekker met ze te blijven spelen en kletsen. :))

Sterkte iig!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:00

Inderdaad echt typisch siamezen, als ze de aandacht niet krijgen, dan eisen ze die wel op. En tja, nagatieve aandacht is ook aandacht zeg ik altijd maar :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:04

Hahaha mooi beschreven :D

Wij hebben 4 babbelkonten :+ Oh vooral de kater, die kan 's morgens héle verhalen op volumestand 20 houden en maakt niet uit wát en hóe je reageerd hij gaat net zolang door totdat je eruit komt en dan denk je dat hij wil eten, nee dan heeft ie soms nog brok liggen van de nacht :+ Geen idee hoe ik hem stil krijg, hij doet het dus ook gerust wanneer hij en ik een meningsverschil hebben over de tijd dat ik m'n bed uit moet :+