Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ranna schreef:TS, wordt de hond ieder jaar gevaccineerd?
Vaccinatie kan een immuunstysteem compleet op hol doen slaan met allerlei vervelende gevolgen voor het dier. Veel mensen weten het niet en laten trouw ieder jaar hun dieren vaccineren zonder een idee te hebben wat ze hun dier aandoen.
In Amerika wijzen studies uit dat vaccinaties verantwoordelijk kunnen zijn voor een lijst aan ellende waaronder tumoren, allergiën, neurologische schade, gedragsproblemen enz. enz.
Daar enten ze bij voorbaat in ledematen omdat die geamputeerd kunnen worden als er een tumor groeit a.g.v. vaccineren![]()
Studies wijzen uit dat na 7,5 jaar na vaccinatie er nog steeds ruim voldoende antilichamen in het lichaam actief zijn.
Omdat vaccineren echter zo'n grote inkomstenpost is voor pharmaceuten en dierenartsen is er een ECONOMISCH COMPROMISgesloten en wordt er nu iedere 3 jaar gevaccineerd.
Niet de gezondeheid van het dier staat hier voorop maar de gezondheid van de bankrekening van dierenarts en pharmaceut.
Duik er maar eens in, je zult je rotschrikken van wat er allemaal over bekend is maar wordt verzwegen t.b.v. het geldverdienen.![]()
Daarnaast zou het voeren van een rauwvoer als Carnibest idd goed kunnen helpen omdat daar niets aan toe wordt gevoegd.
theelichtje_ schreef:Maar ik ben gister dus even langs gegaan, ze werdt altijd om de 3 weken met bepaalde stof geeent, zijn ze meegestopt want het was vrij agressief spul! Nu krijgt ze om de 2,5 a 3 weken prednison.Ook dat is erg slecht zovaak.
Verder staat ze nu op hypo allergeen van bekend merk, iets met een C? Igg zilveren zakken.zo'n zak kost voor 2 kilo 19,- euro
wheaty schreef:als de hond het versvlees niet lust , is het baasje gelijk geneigd om maar te zeggen "hij lust het niet , dus ik moet wel brokjes of blikvoer blijven geven"
Ok , versvlees kan je geen 3 dagen laten staan ( wordt slecht en gaat stinken omdat er natuurlijk geen houdbaarheidsstoffen in zitten)
Geef de hond een half uur de tijd om te eten , dan wegnemen , in de koelkast zetten , en dat weer bij de volgende voeding aanbieden , weer een halfuur de tijd geven , weer wegnemen , geloof me , hij/zij gaat het wel eten .......en als ze het eenmaal geproeft hebben , zijn ze er dol op .
NEE HET IS NIET ZIELIG ALS HIJ EFFE EEN PAAR DAAGJES NIET EET!![]()
Geen extra's geven zoals brood , broodbeleg , koekjes ( ook geen hondenkoekjes) , of etensresten ,
eigenlijk dus helemaal niets extra's geven , alleen nog maar de versmaaltijd.
het is gewoon mijn ervaring als mensen bij me terug komen en zeggen , "nou , bij mijn hond werkt het niet hoor"
ga ik dan verder vragen , zeggen ze poepleuk dat hij ook nog wel eens een borterham met leverworst lekker vind en dat het toch wel heeeel zielig is hem dat af te nemen ....
ZIELIG ????? en de jeuk dan ?
ps
Zowiezo is varkensvlees uit den boze !!!!! nooit geven !!!
dejavu schreef:Inderdaad Wheaty. Als men zich houdt aan het dieet van vers vlees, zal iedere hond genezen van jeuk. Het enten zou ik ook achterwege laten, net als frontline (of andere anti-vlooienmiddelen) en waar ik al helemaal niet mee in zou stemmen is een injectie tegen de jeuk. Dit is namelijk symptoombestrijding en dat maakt het alleen maar erger.
Veel honden hebben jeuk en ik ben van mening dat in 99 % van de gevallen, de oorzaak 'slecht' voer is. (Voer dat niet past bij de hond.) Ook hebben veel honden hotspots, mijn ervaring is dat ook dit veroorzaakt wordt door slecht voer en niet door (zoals vaak beweerd wordt) door vlooien. Als de huid van een hond niet tegen vlooien kan, dan betekent het dat de huid oorspronkelijk al een te onnatuurlijk gevoelige huid heeft, waar naar mijn idee de oorzaak ligt bij het voer. Ik heb al veel honden voorbij zien komen met een zogenaamde vlooienallergie, maar nadat zij overgingen op goed voer (al dan niet barf) verdween de jeuk.
Succes! Ik hoop dat het hondje snel minder jeuk heeft.
dejavu schreef:Oprtalj - 'Iedere' was misschien een beetje te enthousiast gekozen. Verderop heb ik het over 99 %, laten we zeggen dat dat een eerlijkere benadering is, gezien ik niet alle honden met jeuk in handen heb gehad.![]()
Hoe weet je dat jouw hond een vlooienallergie heeft?