Felix kattenvoer verslavend?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 17:47

MRIIIS schreef:
We voerden haar als kitten RC, maar vonden dit toch vrij duur en zijn nu dus op Supermarktvoer overgegaan (inmiddels is ze 3 jaar). Interessant dat de ene kat totaal anders reageert op Felix dan de andere :j Ik zal me er zeker in verdiepen en wellicht de DA raadplegen.

Duurder uit met RC? Dat vind ik knap.

MRIIIS

Re: Felix kattenvoer verslavend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 18:04

Royal Canin is niet zo goedkoop hoor :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:20

Chiqa schreef:
MRIIIS schreef:
We voerden haar als kitten RC, maar vonden dit toch vrij duur en zijn nu dus op Supermarktvoer overgegaan (inmiddels is ze 3 jaar). Interessant dat de ene kat totaal anders reageert op Felix dan de andere :j Ik zal me er zeker in verdiepen en wellicht de DA raadplegen.

Duurder uit met RC? Dat vind ik knap.

Ze zegt niet dat ze duurder uit was. Maar gewoon dat Royal Canin vrij duur is. Dit is ook zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:22

Ik vind RC juist stukken goedkoper dat Felix, vandaar mijn vraag Nikki

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:24

Onze kat kan de hele dag eten, en eet daardoor niet meer gehaast zijn bakje leeg. Misschien is dat een optie. Van 2 keer per dag voeren kregen wij ook een zeurkat. Want hij wou (kateigen) steeds zijn voer eerder.
Wij hebben een erg moeilijke eter, hij vindt het dieetvoer van de DA lekker. Maar leeft nu al een paar jaar op Purina One zalm en heeft sindsdien geen last meer van gruis, groeit goed, maar is niet moddervet. Dus naar mijn idee best een goed en betaalbaar voer.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:27

het is geen goed voer zoals al beschreven werd er zitten veel zuiker en granen in dat is verslaven en ze krijgen er heel snel een hele slechte vacht enz van en ze worden heel lui, ze krijgen ook heelsnel nier en darm valen. je kan beter Prins of orijen voeren het is wat duurder maar er zitten geen zuikers en rotzooi in, het zijn pure vlees broken.

olivierlover

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:45

Chiqa schreef:
Ik vind RC juist stukken goedkoper dat Felix, vandaar mijn vraag Nikki

Omdat je in werkelijkheid van RC minder geeft dan van een merk als Felix, maar er zijn (helaas) genoeg mensen die dit niet weten en dus van beide merken evenveel geven. Dan kan ik me voorstellen dat Royal Canin duurder wordt dan Felix. Maar de gezondheid van een dier is mij persoonlijk toch een stuk belangrijker dan die twee tientjes meer in de maand.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 21:57

Ja precies. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een alternatief, maar misschien dat we toch weer moeten overstappen op RC.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:17

die van mij is gelukkig niet zo heel kieskeurig. Hij heeft de hele dag toegang tot eten, maar eet maar bescheiden. Hij weegt ook al jaren precies hetzelfde.

Ik ga binnenkort wel RC proberen omdat blijkbaar beter is dan felix. Ook al doet hij het op felix ook goed en heeft hij een mooie glimvacht, wil toch wel goed voor.
Omdat het een binnenkat is ga ik wel even kijken of hij er meer van gaat stinken of niet. Ik woon op een vrij klein appartement en dan ben je niet blij als er een kattenbak erg staat te stinken, en bij felix is dat nu niet het geval.
Toen ik hem uit de opvang had gehaald had ik ook nog voer mee gekregen, maar als hij dan ging poepen ging ik bijna van mijn graadje van de stank. Ik ga RC proberen maar als hij dan weer zo gaat stinken gaat ie gelijk terug op felix.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 15:20

Lola is ook totaal niet kieskeurig en we proberen haar ook alles te laten eten (stel dat een merk failliet gaat bijvoorbeeld), daarom probeerden we nu Felix, hetgeen blijkbaar niet zo geweldig voer is.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:58

Wees trouwens niet verbaasd als je kat eerst moeilijk doet met andere brokken.
Felix staat stijf van de geur en kleurstoffen die erg aantrekkelijk zijn voor de kat.
De betere merken hebben dat niet en daardoor zal het in eerste instantie minder aantrekkelijk zijn voor een kat.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:21

Je hebt van RC ook speciale Indoor brokken Knuffeldier :)

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:33

Je kan het menu ook eens afwisselen met gewoon koolvis te koken, of gekookt of rauw hart. Koolvis kun je uit de vriezer in de supermarkt halen en hart dus ook.

Blikjes tonijn op water vinden ze ook lekker. Je moet gewoon niet alleen maar fabrieksspul voeren.

Sardientjes zijn niet duur en ter afwisseling ook goed. Ik mixte het met bruin brood. Mijn katten zijn nooit ziek geweest en vroegen ook niet de hele dag om eten. Ik denk dat ze hart wel het lekkerst vonden.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 23:40

Ze krijgt zeker niet alleen hardvoer, ook dingen als blikjes Gourmet ed. gaan naar binnen. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een alternatief voor supermarktvoer.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:41

Kijk voor een carnivoor, zoals een kat is, vooral naar het vleesaandeel in wat je voert... Als dat bij Gourmet en Felix 4% is dan mag je je handjes dichtknijpen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 11:34

heb vandaag RC gekocht. Wist wel dat het duurder was, maar kreeg bijna een hartverzakking in de dierenspeciaalzaak, wist niet dat het zo duur was. Maar goed, wil wel iets goeds voor mijn beestje. Heb eerst maar een kleine verpakking gekocht, eerst even testen of hij het wil eten. Maar hij lust het gelukkig, dus zal binnenkort wel een grote zak kopen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:31

ik he ook RC en ja het is duur, maar de mijne doet het er super op, heb wel outdoor *de zak met rode letters* ik doe trouwens 2 a 3 weken met een grote zak, nu eets flits wel erg veel, maar hij zit op goed gewicht :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:49

RC is idd duurder, MAAR je voert er stukken minder van. Ik ga nog wel eens de fout in door een blikje van gourmet of whiskas te halen, maar bah dan ben ik gelijk de pineut! Binnen 1 dag ruik ik gelijk de onlasting.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 13:45

Ik zal er zeker over denken weer op RC over te stappen :j

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:59

Ik ben sinds kort ook aan het rondkijken omdat mijn (wat ouder wordende) poezen stinken als de ziekte als ze op de bak geweest zijn, en één sinds kort ook vaak een soort van diarree had (pindakaas achtig :D ).
We zijn sinds 2 weken gestopt met vlees geven en geven nu alleen maar brokjes, en alleen nog maar van Purina of een ander beter merk.
Dat werkt goed, ze stinken niet meer zo erg en zijn al wat aktiever. Het enige "probleem" is dus dat die ene poes erg van vlees houdt en nu de hele dag aan het zeuren is ... De andere geeft er niks om en is tevreden met haar brokjes.
Natuurlijk kan ik proberen goed blikvoer te gaan kopen maar ik ben er denk ik meer voorstander van zelf vlees te geven, maar dan dus de vraag: hoe, wat en hoeveel ?
Als ik nu kip maak krijgen ze vaak al een stukje wat ik gaar maak ik de magnetron.
Wat mogen ze allemaal eten, kopen jullie speciaal vlees of eten ze met jullie mee. Kook je het of in de magnetron (braden lijkt me niet gezond :Y) ) en hoeveel mag je eigenlijk geven als ze onbeperkt brokjes kunnen eten ?

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 14:04

Goede vraag, Dandy. Die van ons krijgt ook af en toe en stukje vlees of kip, maar ik weet ook niet precies hoeveel en wat ze mogen..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:27

Het meeste vlees kan je gewoon rauw geven een kippenpootje of stuk karbonade o.i.d.
Vooral niet bakken o.i.d. je zou als ze het echt niet willen eten de kip heel licht kunnen koken maar meestal is dat niet nodig.
Verder kan:
Tartaar
Soepvlees
Mager rundergehakt
Kalkoen
Biefstuk
Koolvis
Tilapiafilet
Zalm
Tonijn
Eventueel van een polier of slager kippennekken o.i.d.

Edit: Typo

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:40

Géén karbonade geven! Varkensvlees is dus niet goed.
Als je op een dergelijke wijze vlees wil gaan voeren moet je je daar even in verdiepen op www.voernatuurlijk.nl Op het forum daar kan je je hele menu samenstellen.
Vers vlees voeren moet namelijk in verhoudingen, verschillende diersoorten, spiervlees, bot en orgaan alles in verhouding om een gezond dier te houden.
En het is dan dus wel de bedoeling dat dit RAUW gegeven wordt, niet garen in de magnetron dus ;)

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 14:59

Thanx voor de tip.
Ik ga die site eens uitgebreid bestuderen ! :Y)
En ach... af en toe een stukje kip uit de magnetron leek me nog altijd gezonder dan die troep uit de supermarkt.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 15:05

Makkelijker gezegd dan gedaan. Eentje van mij wil geen vlees eten vanaf dat hij klein is al. Hij eet alleen brokjes. En geef hem dan niet de dure merken want die eet hij niet . Dan eet hij gewoon weken niets en valt hij af. Geef hem al heel lang wiskasbrokken en dat eet hij de rest eet hij niet of kotst het later weer uit?

De andere kat..eet ook geen nat voer want dan gaat hij aan diarree en brokjes eet hij wel maar ook de dure merken vind hij vies. Gisteren pakte hij wel mcnugget aan?? Soms van de hele goeie slager een plakje vlees of worst. Maar verder helemaal niets.