Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Karolien_ schreef:Toen ik nog honden showde (weliswaar geen duitse herders, maar toch) waren er regelmatig fokkers die een pup aanhielden die later niet goed genoeg bleek voor de shows. Voor die honden werd dan alsnog een nieuw adres gezocht. Kun je niet via de betrouwbare fokkers aan zo'n jonge hond komen?
RedPassion schreef:Equidea, lijkt me duidelijk dat ze broodfokkers bedoelt.
yarrah schreef:Zo ga ik ook aan mijn hond komenKarolien_ schreef:Toen ik nog honden showde (weliswaar geen duitse herders, maar toch) waren er regelmatig fokkers die een pup aanhielden die later niet goed genoeg bleek voor de shows. Voor die honden werd dan alsnog een nieuw adres gezocht. Kun je niet via de betrouwbare fokkers aan zo'n jonge hond komen?
Zo ben ik ook aan mijn hond gekomen.
Ik heb meerdere fokkers gebeld om een pup van 4-5 maanden en dat is uiteindelijk gelukt.
Equidea schreef:RedPassion schreef:Equidea, lijkt me duidelijk dat ze broodfokkers bedoelt.
'
Hoe weet je nou welke fokker een broodfokker is? Ze zetten dat echt niet in hun advertentie lijkt me.
Vandaar dat het op mij over komt dat ze alle fokkers op MP bedoelt.
Overigens hebben wij onze chihuahua via MP, met stamboom. 7 maanden oud (toendertijd)., de eigenaar was allergisch.
Wel moet ik zeggen dat we maanden hebben gezocht en hondjes hebben gekeken omdat er veel 'meuk' tussen zit.
XoNo schreef:Ik denk dat er maar weinig mensen een pretnestje fokken zonder stamboom en kostprijs vragen.
De meeste mensen doen het gewoon voor het geld. En ja...als je met een ongeteste, stamboomloze hond fokt en vervolgens 300 euro per pup vraagt, dan ben je mijns inziens een broodfokker.
kimmie261 schreef:snap eerlijk gezegd niet dat als je een hond zoekt met super papieren dat je dan op marktplaats kijkt,dan contacteer je toch een duitseherder vereninging?
die weten mss wel fokkers waar wat oudere honden zitten..
overigens kan je met papier net zoveel ellende kopen als zonder papier,gezondheid koop je niet met een papiertje...
maar op marktplaats verwacht ik geen honden te vinden met de meest geweldige stambomen
er is wel een duitse site waar veel grote fokkers hun honden aanbieden,maar weet niet of je ervoor naar dld zou willen rijden??
jesito schreef:Zolang als dat mensen hier aan mee doen blijft dit bestaan.
Ik zag toevallig gister dat er een bekend merk duur sieraad aan werdt geboden inruil voor een chichauchau (of hoe je dat schrijft)
Ook blijf ik van mening dat er teveel lukraak wordt gefokt, puppies enzo verkopen toch beter dan zo'n ouder dier.
Hopenlijk vind je snel een goede hond.
kimmie261 schreef:dus als je een nestje fokt met hondjes met een stamboom puur voor het geld (want ja,iedereen verdiend aan de puppies hoor) dan ben je geen broodfokker??