Probleempje met kitten.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Probleempje met kitten.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 13:14

Joh dat komt wel ;) Hou ze af en toe even apart. Hebben wij ook gedaan, de eerste nacht ook apart gehouden. De tweede dag 's avonds vonden ze elkaar ineens lief :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 11:32

Plum begint nu ook wat meer "praatjes" te krijgen. Ze komt uit haar hoekje, loopt door het huis en ze heeft zelf de kattenbak al gevonden (en gebruikt) Patser vloog in het begin blazend/grommend op haar af als hij haar zag en dan schoot Plum haar hoekje weer in. Ik kan Patser wel steeds weghalen bij Plum, maar ze moeten het toch zelf "uitvechten" Nu blijft Plum gewoon zitten en geeft een lel terug als Patser haar een opdonder geeft. Patser negeert haar maar als ze te dicht in zijn buurt komt is het blazen. Ik heb Patser nog wel een paar keer op schoot genomen en heel lang met hem geknuffeld zodat hij niet jaloers op Plummeke hoeft te worden.

Ik ga zo op concour dus dan zijn ze zeker tot 19:00 uur alleen thuis, achh komt wel goed denk ik!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 11:46

De beste manier om katten aan elkaar en aan jou te laten wennen is ze gewoon hun gang laten gaan. Ik heb al mijn hele leven ( 49 jaar ;) ) katten, letterlijk vanaf mijn geboorte; toen lag er al 1 me te bewaken in de wieg). Ik krijg ook vaak schuwe ex-zwervers, verkeerd behandelde katten, etc en die laat ik altijd met rust.
Als ze zich willen verstoppen; prima. Uiteindelijk komen ze wel tevoorschijn en uit zichzelf op schoot, of niet!, niet iedere kat is een schootkat. Ik heb er nu van de 5 maar 2 die echt op schoot komen, 1 die wel aandacht wil en aangehaald wil worden maar niet op schoot, 1 die aangehaald wil worden als het haar uitkomt en anders gewoon wegloopt en niet op schoot wil ( is mishandeld en begint nu langzaam zover te komen dat ze soms wel wil knuffelen) en 1 ( die ik als kitten heb opgehaald, de andere zijn alle 4 "afdankertjes"), die best aangehaald wil en kan worden, soms heel knuffelig is, heel soms op schoot komt maar absoluut niet opgepakt wil worden!

Overigens heb ik al die katten om de beurt gekregen, ze zijn allemaal aan elkaar gewend. Soms blazen ze tegen elkaar, soms geeft er een de ander een tik, etc. Over het algemeen is het pais en vree.
Ook met 2 kittens moet je ze het gewoon zelf uit laten zoeken, dat komt vanzelf goed. Jezelf niet "opdringen" , dus niet teveel oppakken e.d. Ze komen vanzelf naar je toe als ze dat willen. Katten zijn nou eenmaal eigenwijze individuen die je nergens toe kan dwingen. Als je ze gewoon in hun waarde laat en dagelijks voert weten ze heel snel dat jij "hun baasje" ( lees: personeel) bent en dan zijn ze wel eens zo goed dat ze dat laten blijken door kopjes te komen geven, met je te knuffelen of zelfs op je schoot komen zitten om te laten zien dat je best lief bent en ze alles waarderen :D :o ;) .