Hond uit asiel of puppy?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: Hond uit asiel of puppy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:43

Ik zou kiezen voor een pup/jonge hond uit het asiel. Je kan ook eens kijken op site's zoals Honden zonder Toekomst en Ace etc. Die hebben ook vaak pups en jonge honden die een beter leven zoeken!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:59

op www.dierenasiels.com kan je ook zoeken naar de hond van je keus,je kan verschillende zoekopties invullen

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:19

dat heb ik idd ook gedaan om voor ons de ideale hond te vinden
via ww.dierenasiels.com
je kunt dan ook zoeken op honden in een bepaald asiel

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:01

Snoevie schreef:
op http://www.dierenasiels.com kan je ook zoeken naar de hond van je keus,je kan verschillende zoekopties invullen

Zo heb ik mijn herplaatser ook gevonden ;)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:14

Zie net dat de TS in Australië woont, dus dan heeft ze weinig aan de site van dierenasiels en de organisaties die ik zei :D

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:36

Yamcha schreef:
kimpy schreef:
Hallo,
Ik zou zeggen pak een pup of een nog jonge hond uit het asiel.
Deze kun je nog naar je hand zetten, en je hebt de hond en het asiel geholpen..
Het is nu vakantie periode dus de asiel's zitten overvol.
Maar dat is wat ik zou den. Zou zeggen vraag het niet hier wat je moet nemen, maar ga na wat jij wilt en kunt.

Want de asiel's zitten al vol genoeg met beesten waar niet goed over nagedacht is.
En misschien kan het asiel je hierbij helpen.

Groetjes kim

Dat is echt zo'n bullshit. Ook een pup en een jonge hond hebben gewoon een eigen, aangeboren karakter.

Alles wat je kunt doen is goed opvoeden en goed begeleiden. En daar houdt het ook al weer op. Naar je hand zetten kun je helemaal niets, en dat moet je ook niet willen imo. Een hond is zoals hij is, en zó moet je van hem houden, en niet anders. Niet hem willen veranderen.
Je maakt hem zindelijk, je leert hem om zich sociaal en vriendelijk te gedragen (als dat erin zit, anders kan dat niet) en je begeleidt hem zó, dat hij een stabiele hond wordt die zeker is van zichzelf.

Ik weet dan niet hoe jij het noemt om een hond goed op te voeden en begeleiden???
En een pup kun je zeker na je hand zetten.
Even een heel overdreven voorbeeld:
Ik wil er een vecht hond van maken of een vriendelijke huis hond
Deze keuze heb jij in de hand en zo kun je een hond maken.
Geen enkele pitbull word geboren met het idee ik wil/moet vechten dat doen wij!
En geen enkel hond schooit uitzichzelf dat hebben wij gedaan, en deze keuze's maken wij en ze wordt een hond.

Het gedeelte wat ik dik gedrukt heb vind ik bullshit. In iedere pup en jonge hond zit een vriendelijk karakter.
Als dat niet zo is hebben WIJ hem zo gemaakt.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:47

oh ik zie nu ook idd dat TS uit Australie komt!
daar zullen ze ook vast asiels hebben,en opvangertjes ed.

ik denk trouwens niet dat iedere pup een lief en vriendelijk karakter heeft,ze hebben natuurlijk altijd hun individuele karakter.
alleen wij mensen kunnen dat wel iets vormen natuurlijk.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:42

3 herplaatsingshonden gehad en alle 3 waren totaal niet geschikt voor onze thuissituatie. Het heeft mij een aantal cavia's gekost en bijna ook 1 konijn omdat hun voormalig eigenaren niet eerlijk waren geweest hierover. Een van de 3 zit bij een ander gelukkig te zijn als huishond, een 2e heb ik nooit meer wat gehoord van het asiel (tja vertel mij niet wat er mee gebeurt is, dat weet ik zo ook wel ;( ) en de 3e is inmiddels politiehond (kon ook goed met kleine huisdieren, jaaaaaaaaa met het servetje erbij ja om de bek mee af te vegen, maar ook met kleine kinderen, jaja, de mensen die haar gekocht hadden hebben dit gelijk weer legt omdat ze mij in bescherming nam tijdens het testen). Wij hebben hierdoor besloten om niet meer voor een herplaatser te gaan.

We staan nu op de wachtlijst voor een Wetterhoun-pup, ik wacht liever op een hond waarvan ik weet hoe deze opgevoed wordt (ik doe dat zelf) dan dat ik nog een keer een hond moet afstaan omdat er mensen zijn die zsm van hun hond afwillen en ze beter presenteren dan ze zijn.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:43

Er zitten ook pups in het asiel hoor...

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:44

Chantal___ schreef:
Er zitten ook pups in het asiel hoor...

wij hebben bewust deze keus gemaakt en ook bewust de keus voor dit ras en die vind je niet in het asiel (en al helemaal niet als je je bedenkt dat er op jaarbasis maar gemiddeld 14 nesten geboren worden)......

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:45

Oh, hé een tweede pagina :+. DIe had ik niet gezien... Kan dsu zijn dat ik een verkeerd bericht heb gepost omdat ik niet op de hoogte ben :o.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:46

Chantal___ schreef:
Oh, hé een tweede pagina :+. DIe had ik niet gezien... Kan dsu zijn dat ik een verkeerd bericht heb gepost omdat ik niet op de hoogte ben :o.

ah ok :D

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:51

ik zou voor een hondje uit het asiel gaan,
puppies wilt iedereen.
Zelf hebben wij ook een hond uit het asiel gehad, was echt een schat van een beest & ik bedoel dan krijg je zo'n goed gevoel dat je zo'n beestje een 2e kans kan geven en hij niet bij iemand anders terrecht is gekomen die niet zo'n goede eigenaar is OF daar misschien nog wel had gezeten.
Kijk risico's heb je altijd, maar als je gewoon goed weet hoe je een hond moet opvoeden enz valt het meestal allemaal wel mee en krijgt het dier gewoon vertrouwen in je
en heb je weer een nieuw maatje voor 't leven erbij :)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:55

AngelofLove schreef:
Ik zou kiezen voor een pup/jonge hond uit het asiel. Je kan ook eens kijken op site's zoals Honden zonder Toekomst en Ace etc. Die hebben ook vaak pups en jonge honden die een beter leven zoeken!

ace gaat toch samen met stiching shin (spaanse honden in nood)
want daar hebben wij ook een hondje vandaan haha :o
Ik heb ook de site in mijn profiel staan.
Erg zielig wat daar gebeurd :n

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:57

Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar een hond uit het asiel. Wij gingen voor een hond van rond de vier a zes jaar. Ik heb mijn hond nu bijna een jaar en ze is een fantastische hond geworden.
Voor een ding wil ik je waarschuwen. Zeker voor een hond uit het asiel, geef het beestje tijd om te wennen. Hij zal niet binnen twee dagen en ook niet binnen twee weken volledig gewend zijn. Het is voor hun ook een nieuwe omgeving. maar als je ze de tijd geeft dan krijg je er een geweldige hond voor terug.

Nog een tip, ga met de hond naar een cursus (of het nu een pup of een volwassen hond is) daar hebben jullie namelijk beiden iets aan. Ik spreek uit ervaring.

Daarnaast Kimpy, ik vind helaas dat je een heel slecht voorbeeld noemt met de Pitbull. Het maakt niet uit hoe je een pitbul opvoed het zijn en blijven honden gefokt voor het vechten. Dit zit erin en hoe goed jij ook probeert om deze hond op te voeden er komt een moment dat het naar boven komt. Helaas vaak bij kleine kinderen, die namelijk op ooghoogte met de hond komen te staan!

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:00

Ik ben ook voorstander van een asieldier.
Bij het asiel waar ik heb gewerkt lieten we de mensen een aantal keer een wandeling maken met de hond (heidegebied lag ernaast, mensen gaven kopie identificatie af), zodat ze elkaar beter kunnen beoordelen. Vooral bij de wat "geslotener" typetjes is dit een uitkomst. Misschien is dit bij jou ook een optie? Eerst een keertje (of paar keer) alleen wandelen, eventueel later de eigen hond ook eens meenemen? Eventueel onder begeleiding van asielmedewerker indien gewenst?
't is maar een idee...

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:08

@ laureentje: pitbulls staan der om bekend, dat ze agressief zijn.
Toch is het wel waar want kimpy zegt want mensen maken ze zo.
Ik zit nu in malta & ken mensen met een pitbull nou echt een schat van een hond.
Ze hebben hem dan ook wel consequent opgevoed.
Als een pitbull maar een beetje opstandig doet, gelijk afleren het zijn gewoon precies dezelfde honden als andere alleen als hun opstandig/agressief worden loopt het meestal meer uit de hand als bij en andere hond.
Daarom moet je goed streng zijn voor deze honden als het nodig is ;)

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:02

Ik zou er toch 1 uit het asiel halen.
Je geeft zo een lief diertje toch een 2e kans.
Er zijn al genoeg honden.

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:40

anouuk1994 schreef:
@ laureentje: pitbulls staan der om bekend, dat ze agressief zijn.
Toch is het wel waar want kimpy zegt want mensen maken ze zo.
Ik zit nu in malta & ken mensen met een pitbull nou echt een schat van een hond.
Ze hebben hem dan ook wel consequent opgevoed.
Als een pitbull maar een beetje opstandig doet, gelijk afleren het zijn gewoon precies dezelfde honden als andere alleen als hun opstandig/agressief worden loopt het meestal meer uit de hand als bij en andere hond.
Daarom moet je goed streng zijn voor deze honden als het nodig is ;)

Anouuk1994 Ben ik het helemaal mee eens!
Ik zei ook dat het een overdreven voorbeeld was. (kon weten dat er mensen zijn die over pitbulls anders denken).
Maar ik ken ook een stel pitbulls die enorme schatten zijn, en de eigenaren hebben ook kinderen.
Dus nogmaals het ligt aan jezelf, mits je zeer consequent (leuk woord om te type ;) ) bent en vooral blijft.
Dan heb je aan iedere hond een super hond.

Maar ook dit weet je als je de keuze maakt voor een hond, wil je een pitbull heb je hier al over nagedacht (hoop ik).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:21

wil je aub niet zulke onzin over pitbulls rondstrooien laureentje en je verdiepen voor je roept dat er altijd agressie inzit?dat is namelijk de allergrootste onzin,en als je er een beetje verstand van hebben zou je dat weten.
het is alleen zo dat de schade bij een aanval groter is als bij een poedeltje.

je moet een pitbull net zo goed consequent opvoeden als een ander dier.

ik hoop dat je je droomhond vind,ts!
gaat je vast lukken :)

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:37

Ik zou voor een asielhond gaan. Rashonden hebben mijn voorkeur niet, juist omdat er nog zoveel zielige gevallen in het asiel zitten.
Hebben jullie al een keuze gemaakt? :)

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:14

kimpy schreef:
Anouuk1994 Ben ik het helemaal mee eens!
Ik zei ook dat het een overdreven voorbeeld was. (kon weten dat er mensen zijn die over pitbulls anders denken).
Maar ik ken ook een stel pitbulls die enorme schatten zijn, en de eigenaren hebben ook kinderen.
Dus nogmaals het ligt aan jezelf, mits je zeer consequent (leuk woord om te type ;) ) bent en vooral blijft.
Dan heb je aan iedere hond een super hond.

Maar ook dit weet je als je de keuze maakt voor een hond, wil je een pitbull heb je hier al over ; nagedacht (hoop ik).

ja idd je moet er altijd over nadenken wat voor hond je wilt ,
groot,klein,oud,jong,ras.. :)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 05:25

Bedankt voor alle reacties!
Ik heb diverse asiel en rspca opgezocht en geinformeerd, maar ben nog steeds op zoek naar de juiste hond. Ik weet nu wel dat ik voor een jongere hond met veel energie heeft, zoek simpel weg omdat mijn huidige hond een soort van adhd geval is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 06:35

goed dat je er zo bewust mee bezig bent,je vind vast wel de hond van je dromen!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 12:04

classic_life schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb diverse asiel en rspca opgezocht en geinformeerd, maar ben nog steeds op zoek naar de juiste hond. Ik weet nu wel dat ik voor een jongere hond met veel energie heeft, zoek simpel weg omdat mijn huidige hond een soort van adhd geval is.

Heb je al op www.hondenherplaatsing.eu gekeken?