Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoevie schreef:op http://www.dierenasiels.com kan je ook zoeken naar de hond van je keus,je kan verschillende zoekopties invullen
Yamcha schreef:kimpy schreef:Hallo,
Ik zou zeggen pak een pup of een nog jonge hond uit het asiel.
Deze kun je nog naar je hand zetten, en je hebt de hond en het asiel geholpen..
Het is nu vakantie periode dus de asiel's zitten overvol.
Maar dat is wat ik zou den. Zou zeggen vraag het niet hier wat je moet nemen, maar ga na wat jij wilt en kunt.
Want de asiel's zitten al vol genoeg met beesten waar niet goed over nagedacht is.
En misschien kan het asiel je hierbij helpen.
Groetjes kim
Dat is echt zo'n bullshit. Ook een pup en een jonge hond hebben gewoon een eigen, aangeboren karakter.
Alles wat je kunt doen is goed opvoeden en goed begeleiden. En daar houdt het ook al weer op. Naar je hand zetten kun je helemaal niets, en dat moet je ook niet willen imo. Een hond is zoals hij is, en zó moet je van hem houden, en niet anders. Niet hem willen veranderen.
Je maakt hem zindelijk, je leert hem om zich sociaal en vriendelijk te gedragen (als dat erin zit, anders kan dat niet) en je begeleidt hem zó, dat hij een stabiele hond wordt die zeker is van zichzelf.
AngelofLove schreef:Ik zou kiezen voor een pup/jonge hond uit het asiel. Je kan ook eens kijken op site's zoals Honden zonder Toekomst en Ace etc. Die hebben ook vaak pups en jonge honden die een beter leven zoeken!
anouuk1994 schreef:@ laureentje: pitbulls staan der om bekend, dat ze agressief zijn.
Toch is het wel waar want kimpy zegt want mensen maken ze zo.
Ik zit nu in malta & ken mensen met een pitbull nou echt een schat van een hond.
Ze hebben hem dan ook wel consequent opgevoed.
Als een pitbull maar een beetje opstandig doet, gelijk afleren het zijn gewoon precies dezelfde honden als andere alleen als hun opstandig/agressief worden loopt het meestal meer uit de hand als bij en andere hond.
Daarom moet je goed streng zijn voor deze honden als het nodig is
kimpy schreef:Anouuk1994 Ben ik het helemaal mee eens!
Ik zei ook dat het een overdreven voorbeeld was. (kon weten dat er mensen zijn die over pitbulls anders denken).
Maar ik ken ook een stel pitbulls die enorme schatten zijn, en de eigenaren hebben ook kinderen.
Dus nogmaals het ligt aan jezelf, mits je zeer consequent (leuk woord om te type) bent en vooral blijft.
Dan heb je aan iedere hond een super hond.
Maar ook dit weet je als je de keuze maakt voor een hond, wil je een pitbull heb je hier al over ; nagedacht (hoop ik).
classic_life schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik heb diverse asiel en rspca opgezocht en geinformeerd, maar ben nog steeds op zoek naar de juiste hond. Ik weet nu wel dat ik voor een jongere hond met veel energie heeft, zoek simpel weg omdat mijn huidige hond een soort van adhd geval is.