Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whinnylando

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:37

De hond van mijn broer moest worden afgemaakt toen hij een kip van de buren te grazen had genomen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:38

maja dit is trouwens weer zo een discussie aan het worden daar zullen we het nooit over eens zijn hoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:38

Asyaa schreef:
die pups hebben het zelfde (aggressieve bloed) als hun ouders
de kans bestaat dat hun later precies het zelfde gaan doen

of de honden (inclusief of exclusief de pups) moeten worden afgemaakt ligt aan de wet daar in italie (die ik niet ken)

wat een domme opmerking
een hond is niet van nature vals maar word vals gemaakt

en tevens is dit echt de schuld van de ouders! hoe dom ben je om een teef met jong door een kind te laten voeren :?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:39

o nee,niet weer dat bloedproef verhaal....

je weet niet waarom die honden of 1 hond aangevallen heeft...

wie weet waren ze uitgehongerd,misschien hebben de honden wel gewaarschuwd met grommen,lip optrekken oid,en is het kind bij die moederhond en pups gaan zitten,wie zal het zeggen,en ja,dan hoeft er maar 1 aan te vallen,in een roedel doet alles mee...

en dat ze lichaamsdelen begraven is niet zo vreemd,dat doen honden met eten wat ze niet meteen op willen eten...

dus ja,vermoed dat ze ook wel stukje kind hebben opgegeten...

Anoniem

onley schreef:
maja dit is trouwens weer zo een discussie aan het worden daar zullen we het nooit over eens zijn hoor

wat gebeurt dat toch vaak hé? :+

zimbabwe

onley schreef:
Quellian schreef:
Het kan ook karakter zijn van de honden, wellicht dat de pups ook uitgroeien tot valse honden. Zekere voor het onzekere nemen...

En een kind een hond laten voeren? Gaat hier prima hoor... nog geen aan flarden gescheurde en begraven delen kind in en rondom huis gevonden :=

dit is wel een dom verglijkje he ;)

jou honden zijn thuis opgevoed
die honden zaten in een kooi en zullen dan ook waarschijnlijk gebruikt worden voor gevechten

daar stuur je geen kind van 6 naartoe om ze even te voeren

klinkt hard wat ik nu ga zeggen maar toch

zelf schuld dikke bult is makkelijk om dan de hond de schuld in de schoenen te schuiven
en het beest dan maar gelijk af te schieten incl pups die van niks weten

wij zijn de beesten niet die honden ;)

Kan allemaal wel prima zo zijn, maar je kunt die honden toch nooit meer recht in de ogen kijken (voor zover dit dan toch al verstandig is om te doen, hihi)? Dat ze voor gevechten worden gebruikt staat nergens, dus daar kan ik niet over oordelen, maar dat pitt-bulls wel een zekere naam hebben in dit soort voorvallen ken niemand ontkennen.. Eigen schuld dikke bult vind ik nogal kort door de bocht en nergens op slaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:39

onley schreef:

zelf schuld dikke bult is makkelijk om dan de hond de schuld in de schoenen te schuiven

Uiteraard is het de verantwoordelijkheid van de ouders om het kind weg te houden van de honden, maar ik vind het een smerig iets van die honden. Dood bijten kan ik me nog voorstellen, verscheuren wordt al moeilijker, maar stukken kind begraven? Spijt me, maar vind het geen normale reactie van honden...

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:40

Heel triest maar niemand weet de ware toedracht.
Ik vind de opmerking dat de pups ook maar afgemaakt moeten worden echt onzin; voordat je weet of het karakter van de ouderdieren er van nature al zo agressief inzit of dat ze door hun milieu zo zijn gevormd beschouw ik het karakter van een pup (los van raseigenschappen) als "carte blanche"
We weten niet hoe het "sociale" niveau van deze eigenaren is..misschien zijn het mensen die het "stoer" vinden om hun honden scherp te maken zodat ze een kort lontje hebben; ik neig er wel naartoe om dat te denken.
Er staat dat het kind de honden wilde voeren, omdat de ouders hun kind misten zijn ze gaan zoeken, wat dus aangeeft dat ze er in ieder geval niet bij waren. Heel dom om een kind alleen zoiets te laten doen.
Misschien hebben de honden gewaarschuwd, maar een kind van 6 zal die signalen waarschijnlijk nog niet oppikken.
Bovendien kan in dit geval (maar dit is natuurlijk zeer extreem) het roedelgedrag naar boven zijn gekomen; er wordt gewaarschuwd en het kind reageert daar niet op. Dus dient er naar hondse maatstaven ingegrepen te worden en werd het kind gegrepen; andere honden gaan dan meedoen; je ziet dat ook in documentaires over wolven. Een ondergeschikte wordt op zijn plaats gezet, niet goedschiks, dan kwaadschiks en met meerderen. Maar ja, deze honden zijn helaas doorgeslagen met dit zeer trieste vervolg.
Let wel, ik praat dit echt helemaal niet goed maar ik kan me zo voorstellen wat er gebeurt moet zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:42

Quellian schreef:
onley schreef:

Uiteraard is het de verantwoordelijkheid van de ouders om het kind weg te houden van de honden, maar ik vind het een smerig iets van die honden. Dood bijten kan ik me nog voorstellen, verscheuren wordt al moeilijker, maar stukken kind begraven? Spijt me, maar vind het geen normale reactie van honden...

een wolf begraaft idd stukken vlees voor later....

mijn russel begraaft haar koekjes en dergelijk ook voor later, dus heel normaal instinct gedrag dus

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:43

Dat ze een naam hebben komt door de voorliefde van bepaalde types voor dit ras en wat zij er mee doen. En omdat ze gefokt zijn om dieren (beren, tijgers etc.) te doden hebben we er mooie stevige kaken op weten te krijgen waardoor je inderdaad veel schade veroorzaakt bij een beet.
Gelukkig zijn er ook heel veel bij 'goede' eigenaren die zich normaal gedragen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:43

Snap niet dat er mensen zijn die het opnemen voor de honden :+
Ben heel erg gek op dieren, maar mijn honden krijgen toch echt een mes tussen hun ribben als ze zoiets zouden doen. En dan maakt het me niet uit of het een Stafford, Labrador of mijn eigen Jipje is.

Ojajoh

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:44

nou ik neem aan dat zoiets bij jou niet gebeurd quellian omdat je namelijk wel wijs genoeg bent om geen klein kind een hond te laten voeren terwijl die net jong heeft :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:46

welke onbenul als ouder laat zijn/haar kind alleen bij honden IN HUN HOK (lees: terratorium) terwijl ze pups hebben

ik kan er met mijn hoofd niet bij hoor :+

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:48

ikdoemaarwat schreef:
nou ik neem aan dat zoiets bij jou niet gebeurd quellian omdat je namelijk wel wijs genoeg bent om geen klein kind een hond te laten voeren terwijl die net jong heeft :Y)

Neuh, ben daar ook niet bang voor, ik hoop als ouder mijn verantwoordelijkheid te gaan nemen.

Ik snap ook wel dat de schuld niet helemaal bij de honden ligt, de ouders hadden op moeten letten. Maar stel dat een andere ouder haar kind 2 tellen uit het oog verliest en wordt ook verslonden... dan vraag je je toch af waarom de honden niet eerder zijn afgemaakt.

En uiteraard zal de mentaliteit daar anders zijn, ken het echte 'vechthondprincipe' alleen van Animal Planet en dat staat me niets aan, toch een bepaald slag mensen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:49

Mijn hond zou zelfs wanneer ze pups had nog niet het lef moeten hebben om naar mijn kind te grommen. Zelfs niet wanneer het kind in het hok zou komen.
Een kind kan zomaar weg zijn. Even niet opletten en ze staan op plaatsen waar ze niet mogen komen. Waarschijnlijk is dat ook hier gebeurd.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:49

je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!

een dier is en blijft een dier,die denken niet die reageren instinctief,dat hoor JIJ als ouder te weten,en neem jij deze onnodige risico's met je kind(eren) dan vraag ik me af wat voor ouder je dan bent, :n

kom op zeg,lekker makkelijk het weer op een paar honden af te schuiven,terwijl die echt "honds" gereageerd hebben.

ik zeg niet dat het goed is wat die honden gedaan hebben,en ja kan me voorstellen dat die mensen ze laten afmaken,maar het blijft een feit dat zij hadden moeten zorgen dat het kind niet zonder toezicht bij die honden had kunnen komen,en das simpel hoor,goed slot op het hek,kind veilig,honden veilig...

dan voert ie ze maar door het hek heen....

:n pure nalatigheid en gemakzucht van volwassen mensen....

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:50

Quellian schreef:
CATANIA - Een Italiaanse jongen van zes jaar oud is gedood en aan stukken gescheurd door drie pitbulls.

De ouders van de jongen waren uren op zoek naar hun kind en deden vervolgens de gruwelijke ontdekking. De jongen had de pitbulls gevoerd in hun hok, wat hij ook al eerder had gedaan. Deze keer werden de honden echter agressief, mogelijk omdat zij jongen hadden gekregen. De beesten hebben delen van de aan flarden gescheurde jongen begraven.

Het incident gebeurde in een probleemwijk van Acireale vlakbij de stad Catania op Sicilië.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/4453 ... html?p=1,2

Afschieten die honden, incl. de pups!

Wat een belachelijke reactie. 8)7 Als die ouders hersens hadden haden ze hun kind niet laten voeren. De honden en niet alleen pitbulls zien een kind van 6 echt nog niet als bovenstaande baas maarals gelijke soort! Endoordat er eten in het spel is word er rangorde bepaald. Kind van 6 kan de hondentaal nog niet begrijpen!
Het is een normale reactie van deze honden om aan te vallen. Ik laat onze dochter ook niet bij de honden als ik voer dat is vragen om problemen en dan zijn die van mij toch heel erg braaf, maar ik riskeer het niet als er voer in het spel is

Mariskatw

En het is inderdaad heel normaal voor een hond om voer te begraven. Mijn labrador begraaft zijn leren kluiven ook. Om ze later weer heel fanatiek op te graven.

Dit even terzij van de hele discussie, maar het is dus geen abnormaal gedrag van een hond om voer te willen begraven. En dan kun je nog discussieren of dat kind voer is. Maar dat denk ik dus op dat moment wel ja.

Limanade

Quellian schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Neuh, ben daar ook niet bang voor, ik hoop als ouder mijn verantwoordelijkheid te gaan nemen.

Ik snap ook wel dat de schuld niet helemaal bij de honden ligt, de ouders hadden op moeten letten. Maar stel dat een andere ouder haar kind 2 tellen uit het oog verliest en wordt ook verslonden... dan vraag je je toch af waarom de honden niet eerder zijn afgemaakt.

En uiteraard zal de mentaliteit daar anders zijn, ken het echte 'vechthondprincipe' alleen van Animal Planet en dat staat me niets aan, toch een bepaald slag mensen.

als je dan toch animal planet kijkt, dan zie je ook dat die honden daar, ondanks dat ze verwaarloost of mishandeld zijn, de honden bijna altijd lief en vriendelijk overkomen

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:51

Om sommige reacties kan ik écht pissig worden hoor.. :?

Hoe dóm ben je!?
Om je 6 jarige kind! PITBULLS te laten voeren? :? :? :?

Maar het is áltijd de schuld van de honden.. werkelijk waar |o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 10:52

kimmie261 schreef:
je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!

Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.

Wat zou je met zo'n hond doen?

LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:54

Quellian schreef:
kimmie261 schreef:

Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.

Wat zou je met zo'n hond doen?

LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.

ik zou nooit die hond hebben aangeschaft.. want als je een goed ouder bent, neem je niet het risico door een onzekere hond in huis te nemen waarvan je de achtergrond niet kent

en karakter.. die pitjes op animal planet worden bijna allemaal herplaatst na dat ze weg gehaald zijn uit hun rotomgeving

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:55

even voor de anti pitbull mensen,pitbulls worden zo gefokt dat ze ten ALLE tijden LIEF zijn voor mensen,ze mogen geen mensenhaat kennen,om de simpele reden,dat áls ze gebruikt worden voor gevechten,dat ze door mensen die in de ring staan uit elkaar gehaald moeten worden,en die willen niet aangevallen worden.

daarom zijn de vechthonden die op animal planet worden weggehaald,altijd vriendelijk tegenover de mensen die ze weghalen,dierenartsen enz...alleen zijn ze niet herplaatsbaar omdat ze alles wat dierlijk is wel aanvallen (worden ze wel op afgericht)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:55

ik ben met veel reacties eens
ten eerste , die pups afschieten?? wat hebben die gedaan, vals worden is niet aangeboren maar aan geleeerd gedrag

daarbij, wat doet dat kind in die ren
ik lees hier dat mensen zeggen, mijn hond met pups zou zoiets nooit doen, maar neem aan dat die honen in huiselijke kring zijn opgegroeid. Ik weet niet hoe deze honden gehouden worden, maar kan best dat dit echt waakhonden zijn die in een ren gehouden worden en geen kinderen gewend zijn
Als een hond pups heeft, en dan ook nog eens gevoerd word door een kind, wat misschien wel signalen geneneerd heeft ( grommen ed) tja, dan is het vragen om problemen

jammer voor de honden, die de dupe worden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 10:58

quellian,die hond zou per direct terug moeten waar die vandaan kwam,simpelweg omdat waar die nu zit een gevaar opleverd voor de mensen die daar wonen...alleen al omdat ze bang van hem zijn...

snap al niet dat mensen zo'n hond in huis halen,als je zelf niet zeker genoeg bent,en een kind in huis hebt rondlopen,en dan een hond nemen die naar kinderen durft te bijten..

dit vind ik echt ook weer zo fout,en bijt de hond,dan is de hond fout en schuldig,die mensen waren verdorie gewaarschuwd!!

snap dat niet hoor.... :n