Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Asyaa schreef:die pups hebben het zelfde (aggressieve bloed) als hun ouders
de kans bestaat dat hun later precies het zelfde gaan doen
of de honden (inclusief of exclusief de pups) moeten worden afgemaakt ligt aan de wet daar in italie (die ik niet ken)
onley schreef:Quellian schreef:Het kan ook karakter zijn van de honden, wellicht dat de pups ook uitgroeien tot valse honden. Zekere voor het onzekere nemen...
En een kind een hond laten voeren? Gaat hier prima hoor... nog geen aan flarden gescheurde en begraven delen kind in en rondom huis gevonden
dit is wel een dom verglijkje he![]()
jou honden zijn thuis opgevoed
die honden zaten in een kooi en zullen dan ook waarschijnlijk gebruikt worden voor gevechten
daar stuur je geen kind van 6 naartoe om ze even te voeren
klinkt hard wat ik nu ga zeggen maar toch
zelf schuld dikke bult is makkelijk om dan de hond de schuld in de schoenen te schuiven
en het beest dan maar gelijk af te schieten incl pups die van niks weten
wij zijn de beesten niet die honden
onley schreef:klinkt hard wat ik nu ga zeggen maar toch
zelf schuld dikke bult is makkelijk om dan de hond de schuld in de schoenen te schuiven
Quellian schreef:onley schreef:klinkt hard wat ik nu ga zeggen maar toch
Uiteraard is het de verantwoordelijkheid van de ouders om het kind weg te houden van de honden, maar ik vind het een smerig iets van die honden. Dood bijten kan ik me nog voorstellen, verscheuren wordt al moeilijker, maar stukken kind begraven? Spijt me, maar vind het geen normale reactie van honden...
ikdoemaarwat schreef:nou ik neem aan dat zoiets bij jou niet gebeurd quellian omdat je namelijk wel wijs genoeg bent om geen klein kind een hond te laten voeren terwijl die net jong heeft
Quellian schreef:CATANIA - Een Italiaanse jongen van zes jaar oud is gedood en aan stukken gescheurd door drie pitbulls.
De ouders van de jongen waren uren op zoek naar hun kind en deden vervolgens de gruwelijke ontdekking. De jongen had de pitbulls gevoerd in hun hok, wat hij ook al eerder had gedaan. Deze keer werden de honden echter agressief, mogelijk omdat zij jongen hadden gekregen. De beesten hebben delen van de aan flarden gescheurde jongen begraven.
Het incident gebeurde in een probleemwijk van Acireale vlakbij de stad Catania op Sicilië.
Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/4453 ... html?p=1,2
Afschieten die honden, incl. de pups!
Quellian schreef:ikdoemaarwat schreef:nou ik neem aan dat zoiets bij jou niet gebeurd quellian omdat je namelijk wel wijs genoeg bent om geen klein kind een hond te laten voeren terwijl die net jong heeft
Neuh, ben daar ook niet bang voor, ik hoop als ouder mijn verantwoordelijkheid te gaan nemen.
Ik snap ook wel dat de schuld niet helemaal bij de honden ligt, de ouders hadden op moeten letten. Maar stel dat een andere ouder haar kind 2 tellen uit het oog verliest en wordt ook verslonden... dan vraag je je toch af waarom de honden niet eerder zijn afgemaakt.
En uiteraard zal de mentaliteit daar anders zijn, ken het echte 'vechthondprincipe' alleen van Animal Planet en dat staat me niets aan, toch een bepaald slag mensen.
kimmie261 schreef:je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!
Quellian schreef:kimmie261 schreef:je zou jezelf een mes tussen de ribben moeten steken,jij als ouder hebt dan gruwelijk gefaald!!
Oke, ander iets... ik ken iemand die een hond uit de opvang heeft gehaald een aantal weken geleden. Hond schijnt vaak vaak vaak herplaatst te zijn en schijnt uit te halen naar kinderen (en vrouwen). Kind in kwestie is bang voor de hond, vrouw in kwestie ook, hond gehoorzaamt alleen de man.
Wat zou je met zo'n hond doen?
LimaMambo, ik heb ook een mishandelde hond thuis, dus daar hoef je me niets over te vertellen. Kan je alleen uit ervaring zeggen dat karakter heel erg belangrijk is.