enorm grote jonge (te snel gegroeide?) hond, wat voeren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:56

Denk toch een over vlees voeren TS, het is absoluut de moeite waard: ook voor je andere carnivoren ;)

Laat je de hond rontgenen op HD en ED? Als jij 'm zo bijzonder slungelig vind en er zo matig voor is gezorgd het eerste jaar, zou dat voor mij toch een aandachtspunt zijn voor overname.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:06

Misterylady schreef:
Dat vind ik niet ;) dat is me verteld. Deze mensen willen ook het allerbeste voor hun (kampioens)honden. Zij durven dat hardop te zeggen dat hun voer kwalitatief net zo goed is. En ik heb geen reden om aan te nemen dat ze dat verzinnen.
Bij die dure merken betaal je vaak al extra vanwege de verpakking.

Wat een onzin. Bij duurdere merken betaal je voor de constante kwaliteit, wat bij andere mindere merken gewoon niet zo is.
Het is heel belangrijk dat er niet teveel schommelingen in voeding zitten (zoals je krijg bij bijv. Pedigree om maar wat te noemen).
Als je er dan niet teveel aan uit wil geven, ga dan naar de Royal Canin.

Vers vlees kan ik je niet in adviseren.

NdV74

Re: enorm grote jonge (te snel gegroeide?) hond, wat voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:12

Reken maar dat die mooie bedrukte verpakking door de consument betaald wordt hoor.
En het gaat mij niet om het geld. Kwaliteit staat voorop.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:57

Misterylady schreef:
Reken maar dat die mooie bedrukte verpakking door de consument betaald wordt hoor.
En het gaat mij niet om het geld. Kwaliteit staat voorop.

Natuurlijk betaal je voor de verpakking, maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken.
Reken er maar gewoon op dat bijna elke fabrikant hetzelfde betaald voor de verpakkingen hoor, als consument betaal je dat, maar dat is bij elk voer (bijna) gelijk.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:59

Ik denk dat je het nu te letterlijk neemt ;)

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 17:14

Ik heb Duitse herders en ik heb goede ervaring met Happy Dog. Ze hebben ook een supplement dat Arthrofit heet. Dit wordt gebruikt als er problemen zijn met de spieren, maar op aanraden van de fokker en de nederlandse distributeur heb ik ook 1 bus bijgevoerd toen mijn hond ongeveer een jaar was. Dit ter versterking van de botten c.q. gewrichten. Zeer goede ervaringen mee. Kijk eens op hun site http://www.happydog.nu
Wat betreft de maagkanteling zijn alle tips al gegeven. Allerbelangrijkste is rust 2 uur voor en 2 uur na het eten. En de hond zijn eten niet te snel op laten eten. Ik heb ook zo'n 'schrok-op' en die voer ik uit m'n hand. Iedere keer een beetje, laten kauwen op de brokken en dan het volgende handje. Is voor mijn druktemaker de enige oplossing.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 19:35

vlees begin ik niet aan, dat willen wij hier niet.

verder gaan we kijken naar Hill's en Royal Canin en Eukanuba. Deze merken bevallen ( vanaf hun site gezien) het beste.

bedankt voor alle ervaringen en je mag vooral door blijven posten hoor, misschien verander ik nog van gedachten.

( iemand enig idee hoe lang hij vruchtbaar blijft na castratie?)

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:51

De hond kan na castratie nog ± 4 weken vruchtbaar zijn. Uitzonderingen daar gelaten

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:14

Citaat:
verder gaan we kijken naar Hill's en Royal Canin en Eukanuba. Deze merken bevallen ( vanaf hun site gezien) het beste.

Wat is dan precies je criterium geweest? Het vleesaandeel in de brok? De aan- of afwezigheid van BHA/BHT of andere chemische bewaarmiddelen? Het verschil tussen geperste of geexpandeerde brok? Of?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 22:27

Hill's, RC en Jeukanuba
zijn juist de merken die je moet laten staan

Boordevol geur kleur en smaakstoffen, om over de houdbaarheids middeltjes nog maar te zwijgen.....

Als je deze brokken gaat voeren weet je iig zeker dat je je hond volstop met chemische rotzooi.

Sorry maar is mijn bescheiden mening...

Vlees aandeel in deze brokken??Kijk ff welk ingredient er als eerste vermeld staat, juist! koolhydraten=granen, heeft je hond lekker veel aan......
Carnivoor was het toch......

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 14:58

ik ga zeker kijken naar het aandeel granen want dat kan hij toch niet verteren. Ook kijk ik naar het feit dat het niet opblaast in de maag zeg maar, maar toch wil ik een toevoeging van glucosamine voor zn botten omdat ik zeker weet dat hij schade heeft ondervonden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:08

Heb ik 2 opmerkingen:

- Glucosamine chondroitine pillen zijn verkrijgbaar bij De Tuinen. Heb ik heel goede ervaringen mee! Ff de aanbiedingen in de gaten houden, ze doen nog wel eens 2 halen 1 betalen aktie

- Mijn hond heeft artrose (ze is bijna 11) en kreupelde veel. Met bovengenoemde tabletten ging het redelijk, behalve bij slecht weer of als ze een uur mee was geweest. Op wandeling kon ze echt niet achter een bal aan, want korte bewegingen waren funest en dan liep ze 2 dagen met pijn.

Sinds ze vlees eet, kreupelt ze niet meer! Ze krijgt ook geen toevoegingen meer. Alleen na een aantal uur bij de paarden bijvoorbeeld, of een uit de hand gelopen wandeling in de herfst (dan praat ik over 15 a 20 km lopen en rennen) krijgt ze een runderstrot in plaats van gewoon bot, omdat daar een extra stofje in zit wat helpt tegen de stijfheid..

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:41

Chubby schreef:
Heb ik 2 opmerkingen:

- Glucosamine chondroitine pillen zijn verkrijgbaar bij De Tuinen. Heb ik heel goede ervaringen mee! Ff de aanbiedingen in de gaten houden, ze doen nog wel eens 2 halen 1 betalen aktie

- Mijn hond heeft artrose (ze is bijna 11) en kreupelde veel. Met bovengenoemde tabletten ging het redelijk, behalve bij slecht weer of als ze een uur mee was geweest. Op wandeling kon ze echt niet achter een bal aan, want korte bewegingen waren funest en dan liep ze 2 dagen met pijn.

Sinds ze vlees eet, kreupelt ze niet meer! Ze krijgt ook geen toevoegingen meer. Alleen na een aantal uur bij de paarden bijvoorbeeld, of een uit de hand gelopen wandeling in de herfst (dan praat ik over 15 a 20 km lopen en rennen) krijgt ze een runderstrot in plaats van gewoon bot, omdat daar een extra stofje in zit wat helpt tegen de stijfheid..

TS wil geen vlees, dus je post is niet helemaal van toepassing.
Ik denk dat RC of Hills een goede keuze is TS!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:44

Ik heb de meeste bekende brokkenmerken ooit doorgerekend (heb zelf ook een grote hond) en toen kwam Hill's als beste uit de bus. Ook Cavom was OK. De rest was veel te rijk ik calcium, om over de rest van de samenstelling maar niet te spreken. Dit was overigens wel 3 jaar geleden.

Als je niet voor vlees zou gaan zou ik dus Hills (wel speciaal de verpakking voor "giant breeds" in de groei kopen)of cavom nemen. Cavom bevat minder chemische toevoegingen. Als je toch voor KVV of zelfs BARF oid gaat raad ik je dringend aan eea te laten doorrekenen. Bepaalde KVV's en zeker zelf samenstellen met bot kan veel te veel calcium bevatten met alle gevolgen van dien. Als je wel een goede samenstelling hebt gaat 99% van de honden er als een zonnetje op.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:52

Waarom willen jullie geen vers vlees voeren eigenlijk?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:39

Sassieja schreef:
TS wil geen vlees, dus je post is niet helemaal van toepassing.

Zelfs dan nog vond ik het voor de volledigheid goed om te melden.
Uiteraard kan TS ermee doen wat zij wilt (overheen lezen?) en eventuele geintereseerde meelezers ook.