Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:Mocht mij wat overkomen,word alles ingeslapen...paarden inclus...heb ik al met de da afgesproken...ik vertrouw geen mens die zegt dat hij goed voor mijn beesten gaat zorgen...
BrittKitt schreef:Liesje; Ligt aan het paard, maar ook aan de hond/kat/noem maar op.
Wanneer een dier dusdanig getraumatiseerd is doe je hem geen plezier met een nieuwe eigenaar die weet jij veel er nog allemaal mee wil gaan doen. Genoeg mensen die bij een psychisch onberijdbaar paard toch er op willen zitten en koste wat kost dat beest weer in willen rijden met alle gevaren, extra trauma's ed van dien. Hier op stal hebben we ook een paard wat om die reden is ingeslapen, aan de ene kant doodzonde want het was een geweldig mooi dier, erg lief als ze je vertrouwde, maar onbetrouwbaar als de pest met vreemden, mensen die ze niet vertrouwde en gewoon levensgevaarlijk als je te ver ging. Wie doe je er dan nog een plezier mee? Soms is het voor het dier dan beter dat het is afgelopen dan dat hij uiteindelijk alsnog bij de slacht komt, al is het met een grote, pijnlijke omweg die ook vermeden had kunnen worden.
Veel honden die in het asiel zitten kijken zo'n lot namelijk wel in de ogen
Citaat:Mocht mij wat overkomen,word alles ingeslapen...paarden inclus...heb ik al met de da afgesproken...ik vertrouw geen mens die zegt dat hij goed voor mijn beesten gaat zorgen...
Anoeska schreef:Was een voorbeeldje he, ik hoef niet in een flatje (heb namelijk man noch hond noch boerderijtje). Maar ik kan me voorstellen dat zulke situaties gebeuren. Vrouw heeft altijd thuis gezeten. Geen eigen inkomen. Geen geld meer om groter dan een flatje 3 hoog achter te wonen. Zoiets...
En ik kon even geen beter voorbeeld bedenken.
manishdra schreef:Tja, Ik heb mijn honden, katten en paarden ook voor het leven, maar als ik of mijn partner wegvalt kunnen wij beide niet:
- beide paarden aanhouden ivm kosten
- de boederij aanhouden ivm kosten
- 1 van de honden aanhouden omdat hij niet in huis kan (er zijn 2 opties voor hem in zo'n moment, nml of naar een werkhondentrainer of een spuitje)
- 1 van de honden alleen houden (terwijl je de hele dag bent werken) dus of een 2e hond er weer bijnemen of hond een nieuw te huis geven.
- Ik vind dat katten niet in een woonwijk horen... dus dat is ook een nieuw te huis zoeken (vooral ook aangezien het buitenkatten zijn)
Tja, kiezen we er op zo'n moment voor? Nee, we zullen er beide op dat moment heel veel moeite mee hebben. Maar wat niet gaat, gaat niet.
Je ziet veel mensen die een dier vroegtijdig weg doen. Meestal is dat zo omdat ze te weinig kennis en een te moeilijk dier hebben (dominante hond, lastig paard, moeilijk terrarium dier ect)
De redenen "kinderen" gaat eigenlijk alleen op als echt blijkt dat het gevaarlijke situaties oplevert.
Allergie kan een goede reden zijn. als een kind of jezelf allergisch blijkt te zijn/worden dan kies je er niet vrijwillig voor. En zal het net zo goed een hele moeilijke beslissing zijn. En alsof pillen slikken nou zo'n geweldige oplossing is!
En natuurlijk heb je nog al die mensen die er geen zin/geen trek of andere redenen verzinnen om de hond weg te doen. Tja, daar kan ik dan niet tegen.
Maar om nou elke keer iemand af te branden als hij/zij de hond wegdoet vind ik altijd zo flauw... de meeste mensen die het hier neerzetten zijn meestal de mensen die er wel moeite mee hebben.